Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @pukjepuk: prachtige foto's! En wat goed van Benjamin dat de fles is leeg gedronken :)
    Wel een herkenbare fles :p hier ook in huis. Volgende week ga ik daar de spenen van vervangen. Mogen de fopspenen ook dan vervangen. Moet nog nieuwe halen maar of dat glow in the dark worden, dat weet ik nog niet haha :D

Hier: L. Heeft weer wat nieuws geleerd.... Hoe zelf de fles vast houden. Een handje zit onder de fles en de andere aan de zijkant van de fles. Ik help soms maar met 1 vinger :$
    En nu het zo goed gaat met de voeding, zijn we af van het afgekookt water. Doen nu kraanwater. Enige wat ik nog ga afbouwen is het johannesbroodpitmeel. Iemand daar nog tips voor?

2. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook 1x voeding vannacht. Om 3 uur jeetje wat een k$t tijd zeg.
    Ze sliep vanaf 19 uur tot 3 en toen weer tot 7.30 dus ik mag niet klagen.

Al wil ik wel graag weeeeeeeeeeeeeeeeeer doorslapen:cool:

Wat ik voortaan doe is in de middag pyjamapapje van nestle geven.
    Wel in overleg met het cb want er zit opvolgmelk bij. Nu is het verschil met de 1 niet groot en zit alleen meer ijzer en eiwitten in.

Als Nola slecht slaapt in de ochtend dan geef ik haar 180 cc papje en ze slaapt dan prima!

Omdat ze overdag ong. 500 cc drinkt en das veeeeelte weinig doen we het voortaan zo, zo komt ze toch aan haar cc en hoef ik met niet zorgen te maken als het warm weer is.

Fruit is ze goed, groeten spuugt ze uit, en hoe vieze bek trekt ze dan hahahah

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Mimimama, wij zijn ook de jbpm aan het afbouwen. Ik heb de A.R voeding en doe daar nu 4 schepjes van en 2 standaard en zo elke keer meer standaard.

Fruit gaat hier als een tierelier. Groenten wortels en bruine bonen gaan ook goed. Maar broccoli en sperziebonen niet. Gisteren en eergisteren kreeg ze doperwten en toen stak ze gewoon haar tong naar buiten net of ze wou zeggen 'eet die troep zelf maar op'.

Ze hebben woensdag op de opvang een vaderdag cadeau gemaakt. Emma's voetjes zijn geverfd. Volgens de leiding had ze naar aandachtig naar haar voetjes gekeken.

Hier geen voorkeur voor papa of mama. Het maakt haar ook niks uit bij wie ze op schoot zit. Ze lacht altijd, alleen duurt het bij de een wat langer dan bij de ander. Maar als ze er genoeg van heeft begint ze te huilen. Dan wil ze het liefst vrij in de box liggen.

4. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mimimamma88, jhbm afbouwen. ik was er gelijk mee gestopt toen Benjamin maagzuurremmers kreeg. Het vulde zijn maagje teveel met als gevolg dat hij helemaal geen hongergevoel kreeg.
    Afbouwen, misschien steeds een schepje minder, en tenslotte steeds een fles minder jhbm totdat uiteindelijk alle flessen zonder jhbm zijn.

Elsa, Benjamin bij het wennen op het kdv ook al met voetjes verven een cadeau voor vaderdag gemaakt. Hij vond het geweldig!
    Super dat fruit zo goed gaat! Wat grappig dat ze duidelijke voorkeuren heeft wat betreft groentehapjes! Niet altijd handig, maar wel super grappig om te zien, denk ik.
    Wat doet Emma het trouwens goed, ook wat betreft bijvoeding eten. :cool:

Moedersvan2, eigenlijk is van 19:00 tot 3:00 slapen al doorslapen. Gewoon acht uur achter elkaar slapen. Al harstikke knap en goed! Maar ik snap dat je minder tevreden ben met het tijdstip voor de eerste voeding vd dag, want je gaat zelf tenslotte niet al om 19:00 slapen.
    Ze maakt haar nacht in de avond en begin nacht. Misschien kun je haar nachtslaap verplaatsen naar late avond en nacht door om 23:00 bijvoorbeeld voeding te geven en dat ze daarna aan een stuk tot 7:00-8:00 slaapt.

5. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook 2 schepjes jbpm maar afbouwen lukt nog niet. Als ik er per ongeluk minder in heb gedaan word spugen gelijk weer meer. Denk dat het er hier voorlopig dus nog wel in blijft.

6. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat dacht ik zelf ook al.
    Vorige week heb ik dat geprobeerd en toen kwam ze ook gewoon rond die tijd van 3 uur. Dus dacht ik nou dan laat maar liggen die meid.
    Vanavond toch maar ff rond 23 uur flesje geven dan wel slapend, misschien helpt het!
    Ik laat het weten. Ik zat te denken zou ik ze anders wakker maken zo rond 22.00 en dan een fles geven?? Zodat ze weet hé het is nog geen nacht;)
    Misschien is ze wel bloed sjaggie maar dat zien we dan wel weer, het blijft toch uitproberen.
    Nu slaapt ze al weer 2 uur:) En nog geen baby te bekennen die ligt verrrrr in dromenland!

7. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: 3.00 is ook een rot tijdstip! Zelf "klooien" met voeding doe ik ook niet. Advies van cb is dan wel handig. Enige wat ik zelf heb gedaan is sab simplex toevoegen vanwege de krampjes.

@elsa/pukjepuk: ik heb jbpm apart. Doe ik er extra bij in de fles. Ik zit nu op 3 schepjes. Ga eens kijken of 2 ook prima gaat. En dan langzaam naar niks.

@elsa: wortel en appel gaat prima. Ga nu kijken wat nog meer L. eetbaar vindt. Ben deze week pas echt begonnen met bijna dagelijks een hapje te geven. En ik dacht eerst, maak het allemaal zelf... maar wat moet ik met een bloemkool, een broccoli doen? Dat eten ml en ik niet :$ *schaam, jeugd trauma's* Sm kookte alles tot prak of tot leer (vlees) en mijn pa kookt dat niet omdat hij dat vindt stinken... Hoe verpest je de smaak ontwikkeling van je kind les 1... nooit laten merken dat je er zelf niet zo kapot van bent. Les 2... niet tot prak koken als je gebit je in de steek laat of dat je denkt "ik hou het zo wel even warm" :p haha

@vaderdag: leuk die voetjes! Hier valt vaderdag samen met onze trouwdag. Ml wilt nu nog niets voor vaderdag. L. krijgt zijn i love dad sokken dan wel aan ;)

Hier: ml komt vandaag vroeg thuis. Was vroeg gaan werken. En zodra hij thuis is, ga ik even lekker tukken haha :D dat spoken breekt toch wel op ;) en dan te bedenken dat ik vroeger nachten zonder slaap kon haha

8. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het is altijd zoeken en proberen wat het beste ritme is wat betreft tijdstippen flesvoeding. Het kan ook opeens weer veranderen.

Goed dat ze overdag weer zo goed slaapt. Bij Benjamin is zijn slaap uiteindelijk zo ontregeld door die toenemende relfux. Nu is het onder controle, alleen zijn de slaapjes dag en nacht nog zo onrustig. Eerst kon hij zo makkelijk twee achter elkaar slapen, maar valt hij nog steeds zelfstandig in slaap , maar wordt hij elke 45 minuten huilend wakker en vaak moet ik hem dan weer in slaap helpen.
    Hetzelfde in de nacht, alleen dan is niet de hele nacht na 45 minuten huilend wakker gelukkig

9. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mimimamma88, dat spoken inderdaad vermoeiend. Nu slaap ik vaak zijn ochtendslaapje nog mee. Alleen straks is het echt 5;45 uit bed drie dagen in de week.
    Ik hoop gewoon dat de spookukkies van ons dat spoken snel gaan afleren. Hopelijk blijft het geen gewoonte, daar ben ik soms bang voor.

10. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    O o ik heb een probleem denk ik vanacht:)

Ze had om 15 uur 65 cc gedronken dus die had om 17.30 honger.
    Dus heeft ze de fles gehad gevold met appelmoes en nu ligt ze heeeeeeerlijk te slapen.....maar dat is te vroeg:)

Ik maak ze rond 20.30 maar wakker en geef ze een lekker badje met daarna een papfles en hop dan naar bed...
    Misschien helpt het wel en slaapt ze door PLEASE!!!!:)

11. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Moedersvan2: Moet een beetje lachen haha ik hoop het ook voor je maar ben bang dat de nacht al begonnen is voor haar;). Misschien helpt de onderbreking wel, succes alvast:p

Mn kleine mannetje werd vanmiddag tijdens z'n slaap hysterisch huilend wakker. Gebeurd wel is vaker maar dan is het met een half minuutje weer over en gaat hij heerlijk verder.
    Nu pakte ik hem op en ben 10 min bezig geweest. Probeerde hem wakker te maken zodat hij misschien uit droom zou komen(denk dat dat het was) maar dat hielp niet. Heb uiteindelijk maar 60cc voeding klaar gemaakt en toen was hij na 30cc bedaard. Toen met speentje bij mij in slaap gevallen en daarna nog even verder in de wagen. Was wel sneu.

Hij heeft nu al vanaf 15.30 niet meer geslapen. Heb hem net lekker gebadderd en weer in bedje geprobeerd maar ik bleef lopen voor speen dus ligt hij nu weer vrolijk in de box te spelen:D. Straks om uur of half 10 zn laatste flesje en dan lekker slapen. Dat doet hij na zn laatste flesje altijd gelukkig. Vind nog steeds knap hoe hij dat weet dat dat zn laatste fles is en daarna lang gaat slapen;).

Weer lastig wat ik hem aan moet trekken. Heb net maar lange mouwen romper aangegeven en dan zo onder de dekens. 's nachts staat bij ons altijd raam open dus dan koelt het ook wel weer af.

12. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @nacht: ik hoop dat iedereen een redelijke nacht heeft gehad. Hier was het soms spoken. En mijn spook wilt uitbreken :D haha vond vannacht de voeten tussen de spijlen en meneer lag schuin in bed.

@kleding aan trekken: L. ligt in de nacht met romper met korte mouwen en een broekje met lange pijpen. Broekje is voor de "veiligheid" want L. kan me 's nachts toch een poepbroek maken ;)
    Overdag draagt hij nu een korte broek. En we hebben hier het nadeel dat de warmte pas over een week uit de muren is :( jaren 50 bouw met slechte isolatie. De buren hoor je ook stofzuigen, tv kijken, bed gymnastiek en ook de wc doortrekken hoor je. Het is sociale huur dus echt daarin investeren is beetje nutteloos. En over 4 jaar zeggen ze dat dit wordt gesloopt.

Hier: de laatste voeding is nu al een paar dagen tussen 18.00 en 19.00. De volgende voeding is pas 12 uur later :$ ik vind het prima ;)
    Gistermiddag belde t zkh nog, of we aanstaande maandag ook konden komen. Ja dat kan :) dus niet over 4 weken met L. naar de kinderarts maar al maandag. Wel rond voedingstijd maar daar verzinnen we wel wat op... eerder opstaan voor papa en mama :p dan is L. ook eerder wakker :D haha

13. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2373 Zomersproet, 13 jun 2015
    Laatst bewerkt: 13 jun 2015
    Minimama, goed dat je nu al kan gaan, geeft je toch zekerheid. De ha belde gisteren op dat C.s heupjes helemaal goed zijn, geen rare dingen kunnen zien op de echo. Gelukkig!
    En wat fijn en relax dat L 12 uur doorslaapt!
    Meisje doet het goed hier, het sprongetjes verloopt soepel hier. Wel wil ze vaker aan de borst maar dat is dan maar zo. S'nachts slaapt ze iig wel meestal zo'n 6,5 uur door, en s'avonds vanaf 8 uur dus nu ook. Ook al is dat in slaap vallen s'avonds moeilijk, dan wordt ze ook vaak hysterisch huilend wakker.mgisteren heb ik haar dan toch maar uit bed gehaald en op mijn schoot laten slapen in de woonkamer want we wilden een film kijken en ik had niet zo'n zin om telkens die twee verdiepingen naar boven te lopen. Op mijn schoot ging het natuurlijk prima, geslapen tot 11 , dan flesje gekolfde melk terwijl ze half sliep en dan het bed in tot 6 vanochtend.
    Gisteren was ik met C op stap met de bakfiets. De maxi cosi kan er op worden geklikt ( zo'n gazelle vouwbakfiets) maar voor het erst had ik de kinderwagen ook meegenomen. Het paste allemaal net erin en zo kon ik de bakfiets parkeren en had ik c in de kinderwagen (maxi cosi). Ik had afgesproken met een vriendin in Amsterdam voor koffie en zo ook nog een beetje kunnen shoppen want c gedroeg zich keurig. Tussendoor 2 voedingen ergens in een beschut hokje in een rustig cafe. En dus lekker genoten van het mooie weer.
    Vandaag gaan we kittens kijken. Vl heeft besloten dat een baby nog niet genoeg is en er deze zomer ook nog twee baby poesjes bij moeten komen, haha. Huisje boompje beestje, maar ach, ik heb altijd katten gehad en vind het wel gezellig om weer katten te hebben.

14. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens, maken jullie kleintjes ook van die grommende geluiden tijdens het drinken? Cleo maakte altijd wel al van die zuchtende geluidjes, maar nu is het vaak zo'n diep gegrom, net een klein beertje. Vl vindt altijd dat het klinkt alsof ze zit te mopperen maar ik denk eerder dat ze het zelf spannend vindt om die geluidjes te maken. En de handjes gaan ook de hele tijd over mijn borsten heen en weer, en truitje pakken en zo, hartstikke gezellig, haha!

15. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    hier helaas nog steeds een nachtspookje, na de late avondvoeding duurde het even tot hij sliep 23:45 sliep en om 3:00 wakker huilen en weer troosten en vervolgens elk uur even wakker (huilen) en na troosten verder slapen. Hier nog geen einde in zicht.
    Gerust is dit nu zijn manier van in de nacht slapen, ik weet het niet.
    Overdag vaak nog steeds na 45 minuten hard huilend wakker.

16. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, hier ook ! Nu vaak in de vroege avond, dan valt ze in slaap in ved maar wordt ontroostbaar huilend wakker, alsof ze naar heeft gedroomd of zo. Ik zeg dan altijd dat het wel aan het sprongetje zal liggen.

17. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Apart dat hysterisch huilend wakker worden, hier overdag na elke 45 minuten (na elk slaapcyclusje), hier kwam dat eerst door de reflux (pijn). en nu waarom weet ik niet. Nog onrust door de reflux in combinatie met sprongetje.

18. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pukjepuk, slaapt B bij jullie op kamer?ik weet niet, misscjien vind je het niks, maar met onze oudste hadden we ook ineens het probleem dat ze s'nachts ging spoken en huilen terwijl ze daarvoor al super had doorgeslapen. Telkens weer moesten we de speen erin stoppen, maar honger had ze niet echt. ik sliep er ook heel onrustig door, van elk geluidje werd ik wakker. Op gegeven moment dacht ik bij mezelf, misschien wordt niet alleen ik wakker door haar maar ook zij door ons. Toen hebben we haar op haar eigen kamer gelegd.dat viel ons best zwaar want haar kamer was twee verdiepingen lager, dus met babyfoon. Maar oh wonder, ineens sliep ze weer heerlijk door. En ik sliep dus ineens veel beter! Misschien heeft benjamin dus ook een lichte slaap en wordt hij van alles wakker?

19. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

#2379 Duvellie, 13 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jun 2015
    Of het is gewoon zijn slaappatroon?
    Mijn zoontje doet exact hetzelfde en er is niks te ontdekken waaraan het ligt. Toen hij nog mini baby was kon hij ook langer slapen. Wij hebben van alles geprobeerd om hem nog een slaapcyclus door te laten slapen maar niks werkt! (Ok we hebben hem tussendoor niet gewoon lasten gillen want dat wil ik niet)

CB zegt nu laat huisarts hem nakijken en leg je erbij neer.. Sommige kinderen doen het gewoon niet. En hoe zielig ik het voor mijn zoontje ook vind dat hij niet uitgerust wakker word na 45 min ik kan er niks aan veranderen. Mensen zeggen veel dat het op een gegeven moment beter word als er bijvoorbeeld een slaapje afgaat of ze ouder worden.

Er hoeft dus miss wel geen medische oorzaak te zijn.

O en miss typ ik het alsof t me allemaal meevalt, dat doet het niet altijd. Ik heb niet langer dan 45 min per dag voor mezelf, mijn man werkt wisselende diensten. Als hij avonddienst heeft is het praktisch onmogelijk voor mij om eten te maken want meneer slaapt maar 45 min maar wil aan het einde van de middag best vaak helemaal niet slapen omdat hij moe is, prikkels moet verwerken, bij mij wil zijn (waar ik heeeeel veel aan toegeef, tot 4 maanden liet ik hem na 45 min op mij verder slapen maar dat lukt hem nu ook bijna niet meer) maar iig ik kan dus zo ongeveer geen eten voor mezelf maken. Overdag kan ik in 45 min stofzuigen lapje door huis halen koffie drinken en dan is hij er weer.. En hij kan zichzelf gelukkig wel goed vermaken met rondjes rollen en het speelkleed maar ik vind dat hij ook veel mamma en pappa tijd verdient als hij wakker is!

Hopelijk is het een logisch verhaal want mijn nachtspook heeft van 20:00 tot 22:15 en 22:45 tot 03:00 geslapen en daarna was het hopeloos.. Ben met hem op mij op de bank gaan liggen maar hij sliep op gegeven moment wel.. En ik nog 30 min! Man is helaas aan het werk dus nog even slapen word hem ook niet :(

20. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klinkt logisch je verhaal, kan zo bij Benjamin ook zo zijn.
    Maar voordat zijn reflux (maagzuur) op zijn ergst was, sliep hij overdag en s nachts goed, s nachts sliep hij door en overdag deed hij twee slaapjes van 2 uur en een kort slaapje.
    Toen de reflux op zijn ergst was, gingen de slaapjes ook niet meer goed. Dus de oorzaak/ aanleiding beter gezegd was de reflux.

Deel Deze Pagina