Ja ik snap dat het een vermoeidheidsteken is maar als ik hem dan terug in bed wil leggen is hij boos.. Waarom is hij toch zo een moeilijke slaper zou handig zijn als hij wakker word als hij uitgerust is
@duvellie: L. is ook vaak boos dat hij in bed wordt gelegd. Terwijl hij zich zelfs in je verstopt van de vermoeidheid de boef. En dan laat ik hem even 5 minuten met rust. Meestal geeft hij dan toe aan de slaap. Heerlijk hè, kindjes
Ik ga denk ik weer even een maandje wachten met het verder aanbieden van hapjes(misschien nog een x tussendoor) want hij heeft al 2x krampjes ervan gehad....zielig. Wortels ging wel goed maar de bloemkool niet. Zn darmpjes zijn er toch nog niet aan toe blijkbaar.
Oh Set, wat vervelend. Hier gaan de hapjes super! Ik heb expres gewacht met bloemkool en broccoli, omdat koolsoorten toch vaak wat heftiger zijn. Ben gestart met pompoen, wortel, doperwt, sperzieboon en pastinaak. Die gingen allemaal super. Gisteren bruine bonen met appel en vandaag een combi van zoete aardappel/pompoen/appel/bosbes (ella's kitchen) en dat ging er ook met smaak in 😆
Ach hilly wat een heerlijk mannetje, hij smult ervan zo te zien. Had er niet zo bij nagedacht omdat dat in elk lijstje staat van de eerste groente. Vond het zelf trouwens niet te eten alleen gepureerde bloemkool en L ook niet. Wat dat betreft vind hij het vast niet erg dat hij dat voorlopig niet meer krijgt haha. Misschien dat ik over n week boontjes ga proberen ofzo. Bruine bonen en appel is volgens mij elke baby gek op dat hoor je zo vaak. Op foto was L zn eerste hapje met wortel(dat mondje)
Set en Hilly, Leuke foto's van de groente-hap etende boefjes! Heerlijk om te zien! En wat een heerlijke lieve mannetjes om te zien! Duvellie, hier ook gapen bij het wakker worden en na de voeding (dan moet hij bijkomen van het drinken). Soms dommelt hij na het drinken ook even tien minuutjes in. Maar het kan in jullie geval ook zijn dat hij nog moe is, hij heeft veel slaap in te halen. Als hij deze goede slaapjes blijft doen, laat hij die signalen mogelijk niet meer zien na slaapjes. Hier ook een mannetje wat oververmoeid was en nog wat is, en daar overheen bezig is te komen. Nu zijn de alleen de nachten nog rommelig. Hilly, hier vier weken al slechte nachten, met één keer een nachtslaap van 5 uur en twee van 4 uur. Hij slaapt dan 2,5 tot 3,5 uur achter elkaar en dan vervolgens elk uur/ anderhalf uur wakker. Het is zwaar, vooral nu ik werk. Meer dan 4 uur per nacht slaap ik niet. Maar ja, het is niet anders. Ik heb het geaccepteerd, maar ik hoop eveneens dat dit gespook wel een keer binnenkort ophoudt. Benjamin hou ik dan fijn bij mij in bed, dan vallen wij beiden het snelste weer in slaap. Spugen, heer heel vaak mondjes terug. Gelukkig geen maagzuur meer wat uit het mondje golft, wel doorzichtige golfjes maar die zijn geneutraliseerd wat maagzuur betreft. Mimimamma88, hier duwt Benjamin soms ook zijn vingertjes in zijn mondje tot kokhalsen aan toe.
Oke.. naar aanleiding van mijn post laatst over een foto plaatsen... hoe krijg ik er in vredesnaam een foto op Hier een erg slechte nacht gehad, ik heb alleen van 2 tot kwart voor 4 kunnen slapen. Gelukkig wou mijn moeder van half 8 tot 9 (dat ze naar dr werk moest) nog even oppassen dat ik nog kon slapen. Want vandaag had ik ook afspraak bij t gemeentehuis voor id kaart aanvragen voor mezelf en voor Riff en voortijd dan nog pasfoto's maken. Vandaag ging wel erg goed. Riff heeft 2x anderhalf uur geslapen en 2x 3 kwartier. Allemaal zonder protest. Weet niet zo goed wat t is iedere keer halverwege de voeding begint hij opeens erg te huilen. Soms boert hij,of een scheetje, maar vaak ook niets. Hij wil dan alleen maar staan. Alsof zn buikje zo vol zit dat t anders in de verdrukking komt ofzo... maar na een paar minuten wil hij wel weer drinken dus vol zal hij wel niet zitten. Denk erover om morgen (heb dan helemaal niets gepland) eens alleen op zijn verzoek te voeden, voed ook op mijn verzoek als dat beter uitkomt met weggaan of voor t slapen oid. Soms denk ik ook dat t is doordat er geen melk meer komt en hij niet genoeg krijgt.. maar gezien zijn groei kan dat gewoon echt niet. Of t is dat hij gewoon wat wil sabbelen en er toch melk komt... pfff lastig soms terwijl t ook zo genieten is.
@slapen, hier beginnen we om 8 uur met de fles, 9 uur na bed. 11 uur wakker en fruit spelen 12 uur half 1 de fles. 1 uur naar bed. 4 uur wakker spelen in de box en half 5 fles, half 6 naar bed wakker om 8 uur fles en uiterlijk half 9 slapen tot de volgende morgen. tussendoor word hij ook wel wakker overdag maar hij jengelt even en valt dan weer in slaap. Ik kijk niet bij hem en haal hem ook niet bij het minste eruit. @draaien, hier draaien we samen. Doen fysio met hem om geen voorkeurshouding te krijgen vanaf 3 weken. Hij vind het geweldig. Hij kan ook zelfstandig draaien van rug naar buik en andersom en gelukkig doet hij het alleen in de box. Als we hem naar bed doen gaat zijn armpjes de lucht in en is hij KO vandaar dat ik het weet dat hij het niet in bed doet. @hapjes, hier gaat het fruit er heel goed in. Hij vraagt nog niet om groente dus hier wacht ik even mee. Hij reageert er verder goed op. Of het door de sab simplex komt bij de flessen weet ik niet maar ik ben blij dat hij geen krampen heeft.
@set/hilly: oh die gezichten heerlijk! @hapjes: ik ga eerst verder met fruit..... Gisteravond was een hel na 3 lepels doperwten krampjes zeg ik je.... het hele huis is bij elkaar geschreeuwd. En maar weinig deed goed. @voeding: ik ga vandaag testen of 4 flessen van 210 voldoende zijn op een dag. Nacht: daar mag ik niet over klagen. Ik heb zelf van 23.00 tot 5.30 vanmorgen geslapen. Ml is 1 keer uit bed geweest weet alleen niet hoe laat dat was. Hier: gisteravond rond 18.30 doperwten aangeboden. Maar dat was het niet. Van de geur trok L. al een vies gezicht. Half uurtje erna toch een krampjes aanval.. echt zo erg had ik het nog niet gezien. Voelde me zelfs schuldig dat ik het had gegeven. Om 19.30 nog geprobeerd flesje te geven maar dat resulteerde in schreeuwen en kokhalzen. Toen maar gaan douchen. Dat deed gelukkig goed. Tijdens het afdrogen van mezelf begon het schreeuwen weer... en dat hield pas op als de buik van L. op mijn borst leunde. Ml kwam terug van boodschappen doen en heeft nog met L. even gelopen. Ik had Bert en Ernie maar opgezet en verrek L. begon weer te lachen daarna maar naar bed gebracht. En 5 minuten erna was het muisstil het slaapje voor deze lange slaap was overgeslagen. Opa en oma zien is te gezellig om 6.15 werd L. Vanmorgen wakker en de doperwten vond ik in de luier haha
Voor de dames die nog gaan beginnen. Ik zou starten met wortel, pompoen of pastinaak. Is volgens mij het meest zacht en zoet. Boos worden tijdens het voeren gebeurd hier ook en eerst dacht ik dat er ik weet niet wat aan de hand was... Maar wat bleek: de hapjes gingen hem niet snel genoeg. Hij is natuurlijk een constante melkstroom gewend en zo snel ben ik niet met de lepel 😅
Vannacht weer de hele nacht J naast me gehad. Ik weet dat het echt niet mag van het CB, want hij slaapt op zn buik, in het grote bed, onder het dekbed. Drie keer fout. Maar ik hoef nauwelijks wakker te worden om hem te voeden en dat is toch wel erg prettig. En ... Stiekem vind ik het zo lekker, dat kleine lijfje tegen me aan 😔 Mijn man vind het niks, hij was eigenlijk al niet blij met de co-sleeper... Maar ik vind het heerlijk en ik verheug me er echt niet op dat hij binnenkort toch echt het op zn eigen kamertje zal moeten doen... Ik wil heus graag ons bed en wat tijd samen terug. Maar mijn baby in mijn armen, tegen me aan, lekker warm, rustig ademend en slapend, lachend wakker worden... 😍 Qua tijden... We zijn om 22:30 samen naar bed gegaan, hij sliep snel en ik ook. Hij heeft tussendoor gevoed, maar ik zou je niet kunnen vertellen hoe vaak en hoe laat. Tot nu net 7u, daar werd ik echt wakker van. Hij slaapt nu overigens weer.
Grrrrrr. Ik had gisteren een hele lange reactie geplaatst en die os hier niet terechtgekomen. .. ging over slapen, slaapzakjes en halfgekookte worteltjes die gijs al afbijt en een groot stuk wortel in zijn mond zat....... ik ga vandaag op pad met gijs voor vaderdag. Ik laat ook en foto maken voor mijn sschoonouders. ml krijgt een tshirt met foto can gijs en wat tekst. Lianne, eerste keer foto plaatsen is drama. Ik help je morgen wel.
@hilly: zullen we onze mannen voor een dag ruilen? die van mij moedigt me zelfs aan om L. in het grote bed te leggen als ik moe ben of bekken pijn heb.. maar ik doe dat niet. Ben bang geworden van mijn rare dromen dat L. uit bed valt @goblins: wat een leuk vaderdag cadeau! Ik ga ml lekker laten liggen in bed en ga met een draagzak broodjes halen bij de Duitse bakker is 15 minuten lopen maar is het wel waard. Auto rijden laat ik nu nog even Hier: vandaag krijg ik 2 draagzakken die ik voor 2 weken leen. Heb de boba 4g en de ergobaby gekozen om te testen. Ben benieuwd of het wat is. En vooral of ml het ook wat vindt. En ik had gisteren mijn overtollige luiers op mp gezet... krijg ik van iemand die ik ken bericht dat die interesse heeft.. echt stom toevallig haha
Hilly, hier slaapt Benjamin ook s nachts naast mij en het laatste gedeelte van de nacht in mijn armen omdat hij anders niet slaapt en zo onrustig blijft. Omdat Benjamin zo vaak wakker wordt in de nacht, slaapt hij op deze manier veel sneller weer verder. In zijn bedje zou ik per keer heel vaak heen en weer moeten lopen. Lianne, kan het niet zijn dat de verborgen reflux weer wat opspeelt? Omdat hij tijdens de voeding erg hard huilen en per se rechtop wilt staan/ zitten. Hij is tenslotte flink gegroeid en misschien moet de medicatie wat opgehoogd worden. Maar misschien is het goed alleen op zijn verzoek. Hier huilt Benjamin niet meer tijdens en na de voeding. Hij heeft alleen nog veel onrust bij veel flesjes, bij bepaalde natte boertjes en s nachts is hij nog erg onrustig en wordt hij vaak wakker vooral na 3:00. De slaapjes overdag gaan hier sinds zondag ook beter, op het kdv gaan de slaapjes nu ook redelijk. Dus stap voor stap wordt hij een beetje gereset. Wij zijn maandagavond ook naar de osteopaat geweest, en die zei dat Benjamin vanwege de reflux en de hardnekkige pijnlijke spruw en die nare aft die maar niet genas, heel veel gespannenheid, onrust en stress in zijn lijfje heeft ontwikkeld! Behalve bij het spelen en knuffel op schoot, heeft hij constant gebalde vuisjes en oogt hij gespannen. Hij kan sinds anderhalve week weer wat meer ontspannen op schoot liggen/ zitten. Tot die tijd wilde hij alleen maar rechtop. Benjamin sinds enkele dagen volop aan het rollen, speelgoed even minder interessant, vooral rollen is leuk. Van de rug op zijn buik en van de buik naar de rug. Wel is hij nog steeds een nachtspook. Veel onrust in de nacht, en ook mama-honger.
Goblins, je hoeft me niet meer te helpen hoor, op de laptop lukt het wel in 1 keer.. met de telefoon niet, en gezien ik bijna altijd de telefoon gebruik ging het dus gewoon niet lukken. Pukjepuk, ik heb niet het idee dat het komt door de reflux, maar je weet maar nooit natuurlijk. Ik hou het nog even in de gaten en vandaag dus maar eens het voeden op zijn verzoek afwachten en anders gaan we er weer mee heen, ga het niet weer zo ver laten komen als toen. Vannacht ging het hier wel weer goed! 21.00 is hij bij mij op de arm in slaap gevallen, ml en ik wouden graag een programma kijken dus heb hem bij mij gehouden ( 's avonds lukt het nog niet om hem in zn bedje te krijgen, ja voor een kwartiertje). 22.30 gevoed, maar viel al heel snel in slaap, wel is hij tot 00.30 erg onrustig geweest, hele bed door kruipen. buik, zij, rug, zij buik. Niet goed weten hoe te liggen dus. Toen om 00.30 bedacht hij zich dat ie om 22.30 niet zo veel had gedronken dus kwam hij nog even wat drinken. 00.45 Lag hij ook al weer in zijn bedje te slapen en heeft tot4.15 geslapen.. HEERLIJK Toen weer gedronken en tussen ons in blijven liggen want we waren tijdens de voeding in slaap gevallen. Hierna wel weer wat onrustig, zolang hij maar tegen mijn borst kon liggen was het goed. En zo nog tot 7.00 geslapen. Ik ben weer wat opgeladen Ons Riff en zijn koppie ook nog even wat duidelijker in beeld
Lianne, super leuk om Riff te zien! Wat een lief, mooi en stoer mannetje om te zien! Ziet er ook heerlijk gezond uit! Fijn om wat meer uurtjes achter elkaar te slapen, een keer twee uur achter elkaar en vervolgens 2,5-3 uur achter elkaar is gewoon fijn. Het liefst wil je meer, maar soms is het niet anders en ben je blij met elk uurtje meer. Riff heeft dus nog wel echt het onrustige slapen in de nacht, het onrustige bewegen en soms alleen de rust in je armen/ tegen je aan vinden. Benjamin heeft dat dus ook nog. Ik heb op mijn werk van een moeder gehoord dat het vaak nog lang duurt voordat alle onrust verdwijnt. De onrust is dan een soort regelmaat of gewoonte geworden en maagzuurremmers voorkomen de pijn van het maagzuur, maar de reflux is er nog wel natuurlijk. Hou Riff maar goed in de gaten!
Ooh heerlijk mannetje lianne! Fijn dat het beter gaat met de flesjes en slaapjes Pukjepuk, eindelijk verbetering! Hilly, tja, wat is mogen of niet mogen van het CB? Het blijft toch jouw kind? Niet die van hun, hoor. Hier slaapt J ook elke nacht wel in ons bed, nu hij zo in de weer is. Gisteravond heb ik hem zelfs meteen tussenin genomen. De afgelopen dagen was ik soms zo moe, dat het veel gevaarlijker voelde om auto te rijden (wat toch zal moeten om zoon van school te halen) dan om hem tussenin te laten slapen. Ik merkte steeds vaker dat ik niet wist hoe ik bij school gekomen was, ook niet echt veilig. Dus liever met hem tussenin beter slapen hoor Hier ging in de nacht echt goed, zo fijn! Gisteravond pasten mijn zusje en zwager op, we hadden een etentje waar J echt niet mee naar toe kon. Ik had een fles klaar gezet, maar die had ze per ongeluk om laten vallen, dus arme kind had niks te drinken, gelukkig was het ook niet persé nodig, want hij had om 7 uur nog gedronken, en half elf waren we thuis, en toen sliep hij net. Hij had de hele avond op schoot gezeten, gelachen, feest gevierd. Maar het werkte blijkbaar wel, want na het voeden is hij in slaap gevallen, en vannacht een keer gevoed, en een keer speen er in, geen idee meer hoe laat, maar verder gewoon geslapen. Heerlijk!
@slaapjes: ik weet niet wat ik, buiten 30 cc meer voeding, in de pap heb gedaan vanmorgen.. Maar L. slaapt al sinds 7.30 dat ben ik echt niet gewend haha. @riean: ml heeft dat ook vaak gehad, tijdens het auto rijden in slaap bijna sukkelen. Een uurtje extra slaap doet al zo goed. @lianne: wat is Riff een mooi mannetje! Fijn dat de nacht goed ging. Hier: omdat ik vanmorgen niet stil kon zitten, heb ik me eens de badkamer goed gesopt.. Leek net alsof ik weer nesteldrang had haha ik wilde dat per se schoon, al zou ik erna pijn hebben aan mijn bekken.. Echt erg maar wel lekker om eens even die weer goed te soppen. Ik doe normaal gesproken t poetsten op de "vlugge" manier met zo'n badkamer reiniger in spuitfles. Hup sprayen en daarna lekker afspoelen maar daar had ik vanmorgen geen voldoening van haha In de tussentijd hoor ik L. af en toe draaien of lawaai maken maar dan droomt hij lekker verder. En vandaag lekker een dagje thuis, rustig aan doen. Krijg vandaag ook nog een pakket van baby dump.. had daar de slaapzakken besteld want een hema heb ik helaas niet in de buurt.. Die is begin dit jaar failliet gegaan hier, fijn hoor in een vergrijsd gebied wonen Morgen ochtend krijgen we nog verlaat kraambezoek. En in de middag gaan L. en ik naar mijn ouders zodat ml kan studeren. Mijn ouders komen L. en mij zelfs ophalen.. spannend! want in een vreemde auto heeft L. nog niet gezeten en t is de vraag of we de easy base uit onze auto moeten halen. En nu, ga ik kijken wat mijn kleine boef aan het uitspoken is.. Hoor lawaai via de babyfoon klinkt al 'mama, kom naar me toe want ik ben wakker'
indd je wil zo graag 6 uur aan een stuk kunnen slapen. Dat zie ik de eerste tijd nog niet gebeuren buiten de nachten dat hij bij mijn ouders is. Opzich hoeft dat van mij ook niet. Ik heb geen problemen met nacht voedingen.. maar wel als hij niet na de voeding gaat slapen en anderhalf uur bezig bent hem in slaap te krijgen om vervolgens binnen t uur weer een voeding kunt geven. Het klopt dat het maagzuur geremd word maar reflux blijft. Riff spuugt ook nog steeds veel een ook het omhoogkomen en weer wegslikken gebeurt nog, maar daarbij niet meer t gekrijs van eerst. Ik heb vandaag een rustig dagje. Riff in slaap borsten doe ik wel het lopen neemt mn moeder even voor haar rekening. Gisteren teveel in de benen geweest en heel erge last van t bekken dus ook geen traplopen vandaag. Kan Riff die niet zelf naar en van bed halen Daarom gaan we zometeen lekker samen op de bank slapen Riff heeft net een canvasschilderijtje voor vaderdag gemaakt. Lekkere kliederboel