Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Lianne, wat een prachtig mannetje is Riff.

Emma is vanmorgen een paar uurtjes naar de opvang geweest. Half 12 de fles en ze ligt nu lekker in bed te slapen.

Die dame van ons wil alleen maar staan. Als we haar van de commode/uit de box/uit de maxicosi halen, steekt ze meteen haar benen uit en die krijg je dan ook echt niet krom :D Ik ben zeer benieuwd wat er gebeurt als ze eenmaal zelfstandig kan gaan staan:p

2. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat lief van Riff! Leuk dat je met hem schildert! Heerlijk is dat om zo met je kindje bezig te zijn!

Grappige uitdrukking ''in slaap borsten''! Het belangrijkste is dat ze voldoende rust hebben ja. Ik laat Benjamin na een tekort slaapje, tot rust komen en verder slapen in mijn armen, en dan duwt hij graag zijn voorhoofdje tegen mijn voorhoofd of zijn hoofdje stevig tegen mijn kin aangeduwd. Zo hebben ze allemaal iets anders wat hen kalmeert.

Hier gelukkig ook geen hard ontroostbaar gehuil meer tijdens en na de voeding en elke 45 minuten tijdens zijn slaapjes of bij omhoog komen van voeding.
    Onrust hier denk ik nog steeds door de verborgen reflux, hij doet vast geen pijn meer, maar het is wel irritant voor ze.

Bij een ex-collega van mij begon de verborgen reflux bij haar kindje vooral s nachts en dan met name na de nachtvoeding.

3. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lianne: grappige uitspraak 'in slaap borsten' Ondanks dat ik geen bv geef, heeft L. Daar een handje aan. Zijn hoofd duwt dan je hele borst fijn als hij moe is :D Wat fijn dat je vandaag hulp hebt! Niks is zo vervelender dan bekken pijn. Dat kan je aan verplicht rust zetten.

Hier: de draagzakken binnen en na een korte test al voorkeur :$ haha nooit gedacht dat dat zo snel kon. De ergobaby vind ik toch fijner dan de boba. Komt denk ik ook doordat L. een tenger mannetje is.

4. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ben indd ook heel blij dat mn moeder er de hele dag was. Pijn is nog aanwezig, met tramadol is t gelukkig wel uit te houden maar k hou weer niet van medicatie naar binnen te werken. . Mja die pijn is helemaal niets.
    Riff heeft t vandaag weer erg goed gedaan! Gaan ook voor weer een goede nacht, is hij morgen als Goblins en Gijs komen ook goed te pas!
    Zo laatste voeding nu in bedje en dan lekker slapen!

Pukjepuk fijn dat bij jullie het ontroostbare gehuil ook over is! Dat geeft al veel rust,tenminste hier wel.!

5. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Kunnen baby's ook pas na een aantal maanden reflux krijgen?D spuugde altijd wel wat, maar laatste dagen echt veel en komt er met harde stralen uit. Drinkt zeer onrustig, is steeds aan het jammeren en aan het overstrekken. Heeft duidelijk last van iets, maar lijkt me zo raar dat het pas na 4 maanden begint. Of niet?

Mijn eerste werkweek zit erop en was best lekker. Alleen het eind van de dag was best druk. Ze zitten alledrie nog bij een andere opvang, dus voelde me net een taxi om iedereen op te halen pas om 18.15 thuis en dan moet ik nog beginnen met koken. omdat ML altijd pas 18.45 thuis is kan hij helaas nooit helpen met ophalen en koken. Even wennen aan de drukte dus.
    Dit weekend tot zondagavond laat is ML weg, zie er best een beetje tegenop en de kids vinden het ook jammer dat hun papa er niet met vaderdag is. Maar vandaag ging gelukkig goed en ze liggen allemaal lekker te slapen, dus ik hoop op een goede nacht.

@ century, hier ook een slaapbaby. Heeft ongeveer zelfs schema als jouw baby. Maar lijkt deze week wel weer meer wakker te zijn.

6. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lianne: het lijkt er dan op, dat jouw bekken meer pijn hebben dan die van mij. Ik red het vaak met pcm of ibuprofen. Al wordt dat laatste afgeraden icm het spiraaltje wat ik heb.
    Wat fijn dat Riff het goed heeft gedaan :)

@bloesem: 3 verschillende opvang.. taxi mama is dan idd zo gemaakt ja. Wat jammer voor de kinderen dat hun papa er niet op vaderdag is.. een inhaal vaderdag misschien doen? Dan kunnen ze alsnog papa in de watten leggen ;)

Hier: nacht in slaapzak ging goed. 3 keer de speen kwijt en verder niets. Het in slapen gaat wat lastiger. We hebben een bedje met overal spijlen. Ml deed eerst het voeteneind dicht maken met een deken maar L. Heeft ontdekt dat hij daar naar toe kan draaien en dan wilt grijpen erna... nou mooi die deken weg. Ml beetje boos dat t nu geen 10 a 15 minuten duurt maar 30 a 45 minuten. Ben nu aan het bedenken wat ik kan doen om het lichtinval te minderen.
    Vandaag nog kraambezoek en vanmiddag naar mijn ouders. Ben benieuwd hoe dat gaat :)

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Ik werd net wakker omdat Emma begon te huilen op een manier die ik nog niet eerder gehoord had 's morgens. Dus ik maar snel kijken...ligt ze op haar buik in bed.

Lianne, wat fijn dat Riff het zo goed gedaan heeft. Ik ben benieuwd hoe de nacht is gegaan.

Bloesem, wat jammer dat je man er niet is met vaderdag. Dan moeten jullie het idd maar een keer inhalen.

8. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Elsa: Je schrikt je rot he als het soort een paniekhuiltje is en was nu terecht ook. Wie weet hoe lang ze al aan het worstelen was maar gelukkig liet ze zich horen. Slaapt ze al in een slaapzak?
    Hier meneer in z'n ledikantje geprobeerd op zn eigen kamer vannacht maar geen succes.
    Om 04.45 speen 05.45 speen toen die weer kwam bij me in bed genomen maar papa is vrij dus waar L dan altijd ligt was nog bezet;). Heb m toen naast me aan buitenkant gelegd maar dan slaap je zelf ook niet. Om 7 uur wilde hij echt z'n fles. Hij gaat nu weer bijna slapen geloof ik maar nu moet ik er zelf zo uit.
    Wat ben ik dan verwend de laatste tijd. Respect voor de mama's van de nachtspookjes

9. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi ,

Even weer een reactie van ons!
    Overdag gaat alles goed maar in de nacht is het drama.
    Ze slaapt in het campingbedje bij ons op de kamer en ml en ik lossen om de nacht elkaar af, zodat 1 van ons om de nacht goed kan slapen.
    Overdag drinkt ze voortaan super weinig ze is echt de interesse in de fles verloren.
    Dus nu veel van het lepeltje in overleg met het cb.

Nu moet ik iedere week naar het cb om haar te laten wegen......

Ik lees dat er meer spookjes zijn dus dat vind ik wel fijn om te lezen...:p

10. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Weinig drinken typisch bij 4 mndn volgens mijn lactatiekundige.. Heeft te maken met nieuwsgierigheid. Weet niet of t ook voor fv geld

11. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Volgens mij mag ik van geluk spreken met het drinken tijdens 4 maanden sprong. Riff vind alles om hem heen wel heel interessant maar zn titjes zijn toch nog zeeeeeeer belangrijk. Af en toe lost hij wel een moet dan even alles om hem heen bekijken maar drinkt dan wel verder

12. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL

13. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lianne, wat vervelend en pijnlijk van je bekken! Heftig hoor!
    Inderdaad dat het ontroostbaar huilen voorbij is, geef inderdaad veel rust! Alleen die onrust bij het veel flesjes en bij het slapen erg vervelend.

Moedersvan2, hier ook nog een nachtspook!en vannacht wel erg extreem, maximaal maar 2 uur achter elkaar geslapen en vanaf 1:50 echt elk uur even wakker en van 4:00 elk half uur.!:$:$:$:$
    De spooknachtjes al erg lang en lijken niet te stoppen. Erg zwaar in combinatie met weer te moeten werken.

Nachtspoken, ik denk dat Benjamin bijna de hoofdprijs haalt wat betreft nachtspoken! Hij is zo extreem onrustig s nachts. En vandaag bij al zijn slaapjes, terwijl die al een week redelijk gingen overdag.

14. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat leuk dat Gijs en Globins en Riff en Lianne bij elkaar op bezoek gaan!

15. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL

Duidelijk dus nog een borstverslaving! ;);) eigenlijk ook een compliment voor jou, je hebt gewone heerlijke smaakvolle melk! Jouw borsten en jouw melk winnen het gewoon van zijn grote nieuwsgierigheid!
    Rond de vier maanden is slechter drinken en snel afgeleid en grote nieuwsgierigheid gewoon heel normaal.

16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Set, Emma slaapt in een slaapzak.

17. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Zo Riff en Gijs hebben even besproken hoe ze papa en mama horendol kunnen maken :D
    Het was erg gezellig zo met elkaar! Gijs is een heerlijk mannetje,mijn man vond zn grote doppen (ogen) wel erg bijzonder en mooi:)

afgelopen nacht ging weer redelijk,Riff heeft alleen wel voorkeur voor t ouderlijk bed. Hij rolt of kruipt de co-sleeper uit en slaapt naast mij verder.. kleine boef. 6 uur hield hij het wel voorgezien na een lekkere poepbroek.
    Hij heeft gisteravond van half 9 tot half bij mn man op de arm geslapen toen zijn we naar bed gegaan (ik haf al even op de bank geslapen) Riff nog gevoed,1 borst en mnr sliep te diep om verdet te drinken en toen geslapen tot 1. Tussen 1 en 3 erg onrustig dus heb ik niet geslapen. Constant omdraaien,bed door kruipen,speen willen of mijn vinger vasthouden. Toen de andere borst gedronken en van half 4 tot 6 nog geslapen. Ml is toen met Riff naar beneden gegaan en heb ik nog tot half 9 geslapen. Ook vandaag gaat t weer erg goed. Middagslaapje van 2 uur! En nu slaapt hij ook weer.
    Ik ga zo gehaktballetjes draaien want wij eten pilav.. jamjam:p

PUKJEPUK. Indd zo zou ik t ook kunnen zien Dankjewel :p
    Bekkenklachten zijn zeker heftig, maar als deze nachten e dagen zich voort zetten en ik er niet constant uit hoef om met Riff te lopen heb ik goede hoop dat de overbelasting snel minder word.

Ik heb een nieuwe fiets.. kan ik van t zomer lekker met Riff fietsen. Een electrische, heerlijk die trapondersteuning!

18. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: pff wat een nachten bij jullie :$

@elsa: dat is schrikken ja! Dat heb ik nog niet gehoord hier.

@pukjepuk: wat een slaap bandiet heb jij zeg :p een echt spook.

Hier: help... tot nu toe alleen vanmorgen tussen 8.30 en 9.30 een slaapje en van 12.15 tot 12.45 een slaapje en verder niets :$
    Drinken is vandaag ook een drama. Om 7.00 pap, 210/7 en dan 10 cc laten staan. Om 10.00 de fles 180/6 en 60 cc laten staan... Om 12.00 weer honger natuurlijk, 210/7 aangeboden en 70 cc laten staan. Om 15.00 dan weer 210/7 en eindelijk een fles leeg :$
    Denk dat het te veel is geweest, vanmorgen bezoek willen zien, om 13.30 opa en oma op bezoek om ons te komen ophalen, nu bij opa en oma zijn al zijn ze nu weg.. en nu eindelijk aan de slaap willen toe geven.
    Het was wel leuk, L. gaat bij mijn vader op schoot huilen.. maar samen spelen vond L. heel leuk :D L. lag op een dikke fitness mat en fleece deken op de vloer en toen met zijn bal gooien die je dan hoort rollen :D haha heerlijk dat kabaal... thuis ook maar eens doen met mijn jogamatje ;)
    En sinds de sprong doet L. weer spugen :$ man wat zuur! Bah.. ik heb me al 1 keer omgekleed en mijn vest ruikt er nu weer na ;) jummie haha

19. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ok Elsa, dan is het enige wat je kan doen vastbinden:D

20. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    oh dames..
    ik ben momenteel echt brakke jopie :(
    Deze sprong,in combinatie met de beruchte 4 maanden dip met borstvoeding is een HEL !
    Novan komt al weken 3/4/5 en de laatste dagen zelfs 6x snachts.
    Overdag ook niet echt te genieten :(
    nu kan ik wel snappen dat vrouwen rond deze periode stoppen met bv hihi
    Maar wij bijten even verder..
    Voorheen was hij zo relax en gezellig, nu is hij totaal niet relax.

Onze weegschaal geeft aan dat hij nu 5900 gram is, ik geloof er geen barst van, tenminste ik mag hopen dat dat niet waar is.
    Hopelijk minimaal 6500 gram.. maar donderdag zullen we dat zeker weten.
    Ik kolf helaas ook amper nog wat..dus een flesje geven door ml zit er ook niet echt in.

Sorry voor mn geklaag..

Deel Deze Pagina