O jmay, ik ken het en het is niet leuk!! Is het misschien iets om toch fles voeding te geven voor de nacht zodat je man dat kan doen... Hier gelukkig 2x een fles van 200 cc leeg joehoeeeeeeoeooee Om 19 uur in bed en net ff het fiepje terug moeten doen.. Als ze straks ff wakker wordt knal ik er ff nog een flesje in, in de hoop dat ze s 'nachts geen honger meer heeft. Heb weer de puckababy gepakt want ze pakt elke keer zelf haar fiepje uit haar mond en das niet handig
Oh die speen... dat doet Riff ook...steeds uit de mond trekken. Dan kunnen er 2 dingen gebeuren. Of hij gaat huilen tot ie hem weer herefy... of hij gooit hem weg en gaat dan huilen. en als je hem dan teruggeeft lacht ie je uit de bandiet.. JMAY.. wat is de 4 maanden sprong/dip een hel bij jullie zeg! Ik heb geen last van een dip met de bv, kan zelfs nog mooie hoeveelheid kolven. Moet eerlijk zeggen dat ik hier ook geen last heb gehad van regeldagen, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat Riff sowieso vaak komt en t dus niet opvalt. In elk geval veel sterkte, en hoop dat Novan gauw weer de oude is en jullie nog lang kunnen genieten van de borstvoeding. Knuff
Jmay, jij dus ook nog een flinke spookbaby! En dan ook nog overdag aan het spoken (=niet vrolijk zijn). je mag best klagen hoor, weken achter elkaar een baby die s nachts spook is gewoon echt zwaar. Hier ook een vierde weekje met allemaal spooknachten achter de rug (behalve een nacht van 5 uur achter elkaar slapen twee weken geleden).
jeetje heb echt met jullie te doen, zoveel keer wakker worden s'nachts. Ga duimen voor een goede nacht voor jullie! Hier lijkt D ook steeds minder te willen drinken. Gaan al zowat over naar 4 BV per dag. Ben benieuwd woensdag met wegen bij cb of hij goed gegroeid is. Als ik hem vaker aanleg dan weigert hij de borst of spuugt alles uit, is dus ook geen oplossing. Hoewel ik zelf 4 of 5 voedingen erg weinig vind, lijkt dit voor D wel het meest prettige. Zit er wel aan te denken om met groente/fruit te gaan starten en niet te wachten tot 6 maanden wat ik eerst van plan was.
Thanks voor jullie woorden hihi Tis echt even bikkelen nu. @moedersvan2 Nee geen kV dat werkt juist averechts dan kom ik straks droog te staan hihi Ik weet dat dit een fase is en dat dit met een rede is dus is het echt even doorbijten als ik nu kV ga geven snachts kan ik de borstvoeding verder wel op m'n buik schrijven. @pukjepuk Bij jullie ook al dus, echt zo rot. Dinsdag komt mijn draagdoek binnen hopelijk is hij daar dan rustiger in Want overdag kan ik echt niets En ik heb Jaylin natuurlijk ook nog rond lopen dus dat maakt het extra lastig allemaalz @bloesem Dat is weinig zeg! Maar sommige kunnen er heel lang mee doorvoeden en bij andere loopt het zo terug. @pukjepuk Herkenbaar haha de laatste keer dat ik 4/5u achter elkaar geslapen heb is denk ik 3 weken terug Voorheen sliep hij zo heerlijk van 22 - 6 Maar helaas... Maar 1 plus puntje, hij is volledig van het inbakeren af !
Ah ik ben blij (klinkt gek) om te lezen dat ik niet alleen ben met een kindje dat met bv maar 4x wil. Hier maak ik haar s avonds wakker voor de avondvoeding zodat ze toch nog een vijfde voeding krijgt. Blij is ze niet (huilen bij uit bed halen) maar drinken doet ze wel goed. Donderdag moeten we weer naar het cb, dan even vragen. Gelijk ook even vragen hoeveel uur ik overdag tussen de voedingen kan laten. Ik hanteer nu 4 uur, maar elke dag moet ik haar zeker 1x uit bed halen omdat er anders meer tijd tussenkomt... Dat blijven doen of laten liggen? Ben benieuwd wat ze voor antwoord gaan geven
@ cenrury hier precies dezelfde vragen. Ook D moet ik minstens 1 keer wakker maken overdag. S'avonds maak ik hem nu niet meer wakker. Hij drinkt dan wel maar spuugt alles weer uit daarna. Ik denk gewoon dat hij een echt een effectieve drinker is. De oudste 2 dronken altijd heel langzaam duurde gerust een uur. Ook clusterden zij veel s'avonds. D doet dit beiden niet dat, wat een verschil zeg! @jmay en riean, wat knap dat jullie doorzetten ondanks dat jullie nog kleintjes hebben rondlopen! Ik hoop echt dat er snel weer meer rust komt bij jullie.
Wel lekker hoor dat jullie de kids wakker moeten maken voor een voeding haha dat had ik liever gehad maarja Ooit komt het wel weer goed hoop ik 🙈 @centurychild Officieel is het natuurlijk Zo dat zolang ze goede plas luiers heeft,alert is,goed ontwikkeld en goed groeit het wel snor zit. Dan heeft ze er gewoon genoeg aan. Ik ben dan alleen zo bang voor je productie. Helemaal straks als ze wat bijvoeding krijgt. Ben je van plan lang bv te geven of tot 6 maanden? @bloesem Jaa daarom heb ik nu maar een doek besteld dan heb ik overdag meer m'n handen vrij voor Jaylin. Zijn de papa's blij met hun cadeautjes ? Hier wel hihi
Century, lastig is dat, he, wat je het beste kunt doen, wakker maken of laten slapen bij de voedingen. Ik denk dat overdag max. vier uur tussen de voedingen wel het beste is, of eventueel 15 minuten uitloop. Hier moet ik Benjamin vaak ook wakker maken voor de late avondvoeding (ook zijn vijfde voeding). Als ik hem niet wakker zou maken en hij s nachts zou drinken, drinkt hij heel weinig en laat hij zijn eerste voeding van ochtend weg. Jmay, goed van die draagdoek! Inderdaad je dochter heeft ook je aandacht nodig en dan is die draagdoek een uitkomst hopelijk! Hoe ging jouw nacht! Hier heeft hij toch van 23:55 tot 4:30 geslapen en vanaf toen onrustig en steeds even wakker. Hier heeft Benjamin s nachts vooral veel mama-honger en spenenhonger.
Ik maak Novan ook niet wakker maar dat is tegenwoordig ook niet meet nodig aangezien hij zo mega vaak komt. Vannacht rond 23:30- 1:30 - 3:00 - 5:30 - 7:30 En toen om 11:00u weer. Zo raar dat hij snachts zo loopt te kloten en overdag makkelijk 3/4u ertussen laat. Hij is ook mega schor/hees en een beetje verkouden. Want zijn luiers zijn slijmerig en groen. Zo sneu die schorheid als hij nu huilt klinkt het nog zieliger Snachts probeer ik ook een speen maar dan gaat hij flink draaien met z'n hoofd en huilen helaas Ik kan nu helemaal begrijpen waarom dames stoppen met bv in deze tijd. Ik hoop dat dit niet te lang duurt en anders hebben we straks ieder geval de 6 maanden gehaald 4 weken terug bij t cb boog z'n gewicht wat naar beneden. Misschien is hij dat nu aan het inhalen? Ik heb echt geen idee probeer mezelf wat aan te praten zodat het ieder geval een rede heeft 🙈
misschien een optie om hem overdag wat vaker aan te leggen zodat hij snachts minder komt... kan wel eens helpen ( hier niet hoor)
O jmay, echt ik kan je een hand geven. Hier vanacht 1 3 5 en 7 uur.....niet voor een voeding maar voor de fiep, jeetje wat een kut ding. Overdag gaat het gelukkig goed, vanmorgen van 10 tot 11.45 en om 12.30 was ze weer moe dus weer naar bed, wel na een hoop gemopper maar ze viel toch in slaap. Nola drinkt ook weinig en as dinsdag moet ik weer naar het cb voor extra weeg moment. Wij waren trouwens diegene waarvan de kindjes het super deden in het begin weet je nog? Ze sliepen door en deden alles volgens het boekje. Houd je daaraan vast dan weet je dat ze het echt we kunnen!! Ik ben ook super moe maar ik geef kv en daardoor lossen mijn man en ik de nachten af. Om ste beurt slapen we op een kamer met oordoppen zodat we een nacht door kunnen slapen. Dit helpt wel. Stiekem hoop ik dat ze snel haar duim ontdekt zodat ik van die fiep af ben.
Ooh wat ellendig he �� Hier ook weer een rotnacht, na 2 betere. Ik heb denk ik 6 keer gevoed tussen 23.00 en 07.00 uur. Sleen hielp niks, ik heb hem ook een keer naar papa geschoven en gezegd dat het zijn beurt was, maar hij was alleen stil te krijgen met voeden. Herkenbaar, jmay, zoeken naar de reden, dan hou ik het tenminste vol, omdat ik dan tenminste denk dat het vast snel overgaat. Het rare is dat hij overdag een engeltje is. Hij slaapt nog steeds niet elke dag veel, maar hij speelt zo een half uur in de box, al wordt dat wel minder, omdat hij regelmatig klem ligt door al dat gedraai. Sterkte meiden. Hopelijk kunnen we snel melden dat de nachten beter gaan!
spooknachten, ondanks de soort honger in de nacht (echte honger, spenenhonger of mama-honger) ik denk dat dit echt het langdurige sprongetje is. En rond de 4 maanden zijn ze zo alert en nieuwsgierig, en die grote (groeiende) hoeveelheid indrukken moeten ook nog verwerkt worden. Sinds Benjamin geen huiluurtje heeft meer s avonds en s avonds goed slaapt, verwerkt hij alles in de nacht met als gevolg onrust slapen. Riean en Jmay, ik denk dat het naast echte honger ook een flinke dosis mama-honger is. Borstvoeding is tenslotte ook lekker dicht tegen mama aanliggen. Moedersvan2, speentjes/ fiepjes zijn eerst magische middeltjes om baby's stil en rustig te krijgen, maar als ze er eenmaal teveel aan gewend/ gehecht zijn (en nog niet zelf kunnen pakken/ vasthouden) zijn het inderdaad ondingen. Hier ook geen echte honger in de nacht, maar spenen- en mamahonger. Hij wil het liefst met speen in mijn armen.
Zoiets zou ik wel aanhouden dan ja.. gewoon even aanleggen,al is het maar voor een paar slokjes. Weet niet hoe het nu met je productie - dip is, maar daarvoor kan het sowieso geen kwaad om vaker aan te leggen. Misschien gaat het hem in de nacht ook wel helemaal niet om de voeding maar is hij je gewoon even nodig om alles te verwerken van de dag. Weet niet hoe jullie je voelen na de zelfmoord van een vriend., (excuses als in t weer oprakel) misschien pikt Novan daar ook nog de nodige emoties van op. Sterkte ermee en hoop voor jullie dat Novan er snel weer bovenop is. Hier ging de nacht weer redelijk. Tussen half 3 en 4 wel heeel veel onrust.. en om 6 uur vond Riff het wel weer genoeg geweest. Vandaag overdag lukt t hem allemaal niet. Hij is steeds zo boos... hij lag bij mn ouders op de grond een meter bij de hond vandaan en ohh wat was hij boos dat ie er niet bij kon.. Allerlei pogingen om te kruipen maar als je ook al erg moe bent lukt dat niet en draait ie alleen maar rondjes.. Hij wil zich dan ook niet meer overgeven aan de slaap want hij is boos en dat vergeet hij niet zomaar... kleine vechtersbaas
Ja hier is het eerste tandje gespot! Ik zie echt een tandje doorkomen onder......best vroeg mijn oudste had dat bij 10 maanden pas Nu heb ik gelukkig al dentinox in huis dus smeren maar!
Wat is dentinox voor spul? @jmay, ze is super alert en groeit goed. Maar net als vandaag, dan heeft ze om 16h nog gegeten maar valt daarna in haar nachtslaap. Ik kan het dan zelf echt niet aan om niet te voeden straks. Dat de curve afbuigt bij bv kindjes is veel gehoord, ze groeien qua gewicht anders dan fv kindjes. Op borstvoeding.com kun je de bv curve invullen. De curve van het cb is gemaakt op fv kindjes vandaar het verschil. Productie ben ik niet bang voor, die lijkt nu goed stabiel te zijn juist. Doordat ik alweer een paar weekjes werk kan ik dat goed merken met kolven. Ik draag ook nooit meer compressen (ook niet s nachts) lek nog maar amper 😊
@jmay: logisch dat je even klaagt! Wat een spook en bandiet is Novan! @moedersvan2: eerste tandje is wel snel ja. Hoe zag je dat door komen? L.Heeft een witte plek op de plek waar tanden zitten die gespannen voelt en rode bultjes in zijn gezicht. @nacht: nacht is prima. Ml en ik gingen gisteren pas tegen 1.00 slapen iets met guus meeuwis live gekeken op tv en daarna nog gezellig de avond afsluiten. L. liet ons tot 7.30 slapen dacht ook, bekende muziek waardoor ik lekker kan slapen Hier: overdag slapen is nu echt een hel... 2 keer 45 minuten en verder helemaal niet. Ja, tijdens de voeding in slaap vallen maat na een kwartier zich bedenken dat papa leuk is om mee te spelen. Ik heb mijn draai gevonden in het uit handen geven van L. Vanmiddag aan sv spontaan L. gegeven. Ik merk dat ik het liever spontaan doe dan dat ze het vragen. Ooit zei een moeder, mijn eigen, kinderen die vragen worden overgeslagen haha nu is t payback time *evil* haha En vandaag, op vaderdag, 3 jaar getrouwd. Echt vaderdag hebben we niet gevierd, wel de trouwdag
O gefeliciteerd! Gaat de tijd ineens snel he? Trouwens, over de vraag hoe lang ik bv wil geven, eerst de kraamweek als doel, toen tot het einde van mijn verlof, toen drie maanden, nu is het doel 6 maanden en dan verder voor evt 9 maanden/1 jaar. Kolfrecht vervalt als ze 9 maanden is dus dan maar even kijken hoe vaak/veel ze nog drinkt. Ik heb weinig trek om mijn eigen lunch op te geven om te kunnen kolven