Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @century: Dank je :) tijd gaat zeker snel. Ben al 10 jaar samen met ml ;) We zeggen soms wel dat L. Onze kers op de taart is van ons huwelijk :D haha
    Mooi dat je de bv zo lang mogelijk doet en ook doelen stelt :)

Hier: in slaap vallen was gisteravond nog lastig maar na een half uurtje was t stil. Ik ben om 2.45 uit bed geweest vanwege de speen, onding, en toen was het ineens 6.30 en was L. De luier vol aan het maken. Om 6.45 maar opgestaan omdat L. klaar met de luier was en wilde kletsen ;)
    Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat met de slaapjes. Om 9.30 krijgt L. De echo van zijn heupen gemaakt. Tussen nu en dat moment zal hij wel weer niet willen slapen, papa is thuis en dan moet gespeeld worden samen ;)
    En we zijn eruit welke draagzak het wordt.. alleen een beetje krom... doordat ml breder is gebouwd en een ingepakt sixpack heeft, heeft hij de baby inzet niet nodig. En ik met mijn smalle lijf, weinig buik wel nog :p het wordt de ergobaby original. De kleur hebben we ook al, het wordt dezelfde als die we nu aan het lenen zijn ;) dat is de outback

2. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    dentinox is tegen de jeuk die ze hebben bij het doorkomen van de tandjes. Dit druppel je op je vinger en smeer je op de doorkomende plek.
    Wat heel veel mensen niet weten is dat het als een gek jeukt als de tandjes doorkomen!

Bij nola voelde ik eerste 2 glazige bobbels onders en daarna een puntje. Nu zie je ook een puntje wit.

Slapen hier best goed!
    19.00 papfles om 00.30 flesje en toen pas om 5 weer voor het fiepje daarna om 6 weer en toen maar eruit.

Ik merk dat ze echt klaar is met de fles, dus nu doe ik maat L speen erop met 5 scheppen rijstebloem dus dat gaat er sneller in! Nu gaat het goed! OOOOOO ik hoop als ze overdag meer cc gaat drinken ze in de nacht beter blijft liggen;)

3. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: ik duim voor je dat Nola meer overdag gaat drinken.

Hier: echo was een uitdaging voor het personeel. L. Bleef maar pogingen doen om te draaien zodat hij kon kijken. De afspraak was al meer dan 15 minuten te laat en ze wilde snel snel zijn... L. vond van niet. Mocht eerst niet rond kijken van ze met het draaien als gevolg :p Papa moest mee helpen om L. recht te houden en ik deed pogingen om te troosten. Ik zag zelf geen gekke dingen, denk dat het wel goed was.
    Voor L. was nog een baby aan de beurt. Die was beduidend jonger dan L. en de mama had niet zo'n zin om het kindje te voeden... totdat hij spektakel maakte.. L. vond dat maar wat interessant.. papa was stomverbaasd dat L. er zo geïnteresseerd naar keek... gedachte van L. was zeker 'kijk een huilen kleine baby, ik ben stoer en geef geen kik' :D haha

4. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Sta er zo van te kijken dat de 2 schone slapers/slaapsters waarbij ik stiekem jaloers was op de mama's nu ineens nachtboeffies zijn en onze L die toen nog 2 flesjes kreeg nu pas s ochtends tussen 8-9 zijn eerste fles krijgt. Daarvoor meestal wel 2-3 huilen maar met speen slaapt hij nu weer verder. Gaf hem nu die op 4 voedingen zat 4x210 maar hij ging ondanks de jbpm meer spugen dus nu 210 180 210 180 dat gaat beter. Misschien gaat onze bollie nu wat minder hard groeien haha.

Wat hebben jullie aan de papa's gegeven? Hier had hij al wat gereedschap gehad maar kom daarmee niet wachten tot gisteren dacht hij haha en gisteren nog een sleutelhanger met foto van onze trots erin en een reep chocola met de liefste papa dat ben jij erop. Hij heeft sleutelhanger heel tijd bij hem nu dus valt wel in de smaak denk ik haha.

Hebben jullie ook dat je er echt om moet denken s ochtends te eten. Moet nu nog steeds doen maar L slaapt nu dus ga ff was afhalen en ophangen voordat hij weer wakker word dat heeft dan eerste prioriteit haha terwijl echt niet goed is ontbijt overslaan.

Heb gisteren toch weer een hapje gegeven dit x fruithapje hij vond het heerlijk, als hij maar dacht dat de lepel er weer aan kwam ging heel t lijfje schudden en mondje wagenwijd op, pracht gezicht. Aan de banaan moest hij vanochtend even wennen maar kom er toen ook geen genoeg van krijgen. Nu even afwachten of hij er geen reactie op krijgt.
    Is het eigenlijk erg dat ik nou zomaar wat doe met hapjes dan groente dan fruit dan weer even niks?

5. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @set: ontbijt kan ik niet overslaan omdat ik dan last krijg van de bloedbloeddruk.
    Ik doe met hapjes ook geen schema oid aan houden. Ligt een beetje aan of er ook interesse voor is. Maar ik wil wel een vast moment fruit en groente gaan geven. Rond de klok van 11. Dan kan ik zelf de koekjes en chocolade laten staan en ook fruit en groente mee eten ;)
    Mijn moeder is ook eentje... kwam zaterdag aan met 2 dozen aardbeien. Lekker, maar ze dacht dat ik dat L. zou gaan geven... euhm, nee lijkt me niet. Appel, banaan en peer worden gewaardeerd maar verder ben ik nog zoekende omdat ik geen potjes wil geven.. had laatst appen banaan potje, zit daar sinaasappelsap in :$ logisch dat het daarom dat ik dat proefde ;)

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    @hapjes
    Ik geef 's ochtends rond half elf pap van 60cc kv met een eetlepel rijstebloem, vitD druppels en probiotica. En de groentehap geef ik het liefste rond 5, maar als ik 's avonds weg moet bewaar ik hem voor ML, zodat hij iets 'te doen' heeft. Dat breekt de avond dan een beetje.

Vanaf morgen ga ik ook fruit introduceren. Mijn moeder is er dan en zij mag de eerste fruithap geven.

Ik ben met groente begonnen, omdat ik had gelezen dat fruit vaak wat moeilijker kon vallen. Maar, de andere hapjes gaan zo goed en zn ontlasting is perfect. Ik verwacht dus geen enkel probleem met fruit.

Ik heb de vriesverse groenteschijfjes van Hero, potjes 4mnd van Olvarit en de zakjes van Ella's kitchen. Die laatste bevallen ook erg goed. Zijn wel gemengd, in tegenstelling tot de schijfjes en de potjes.

7. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    #2587 Lianne91, 22 jun 2015
    Laatst bewerkt: 22 jun 2015
    Wauw!! Riff heeft zomaar een keer meer dan 3 uur tussen de voedingen snachts gelaten! En ook nog eens tot 6 uur vanmorgen in zijn eigen bedje geslapen.
    Hij had om 23.00 de laatste voeding, toen om 2.45, hiertussem wel erg onrustig en vervolgens om 6.00 daarna nog lekker bij mama in t grote bed tot 7.00 geslapen. Ook steeds na de voeding gelijk weer slapen! Dit begint ergens op te lijken!
    Hij dronk gisteravond en vannacht steeds maar 1 borst..
    En dat kon ik weten. Vanmorgen alweer zere harde plek in de rechterborst en verhoging. Dus om 7.00 leeg gekolfd en voor de voeding om 10.00 ook eerst leeg gekolfd en toe mnr laten drinken zit niet te wachten op borstontsteking nummero 5.

8. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Hè meiden, wie van jullie is ook weer aan de pil... Heb gisteravond mijn laatste pil geslikt .. En had net al spotting. . Dat kan toch niet?? Officieel denkt mijn lijf toch nog niet aan een stopweek?? Vind het een beetje eng?? Of zou het nog kunnen dat het nog aan het wennen is na de bevalling??

9. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hilly, vitamine D geef ik ook maar waar is probiotica voor? En wat is de reden dat je pap geeft in de ochtend, om hem te latwn wennen of is hij anders nog te hongerig? Zot namelijk ook te denken om het te introduceren maar weet niet zo goed hoe dat werkt met bv, ik wil ook niet dat de productie keldert. Het kan volgens mij ook met bv worden gegeven, toch?

Lianne, wat doe je tegen de borstontsteking dan? Ik heb al drie weken een pijnlijk wit plekje oo mijn rechter tepel en afgelopen weekend ook behoorlijk pijn in de zijkant van de borst. In de ochtend was dat telkens weer beter, maar die plek op de tepel geeft me toch soms wat pojnlijke steken als de beha erover heen schruift. Met drinken is het elke keer in het begin weer auwauwauw. Weet ook niet zo goed wat ik moet doen, zo raar dat het pas bij 4 maanden begon, had eerder nergens last van. Oh ja, ik las ergens dat ibuprofen dan ontstekingsremmend werkt en genomen wpmag worden, dus dat deed ik dan maar in het weekend.

Minimama, lastig he, dat stil blijven liggen tijdens de echo. Was hier ook moeilijk. Gelukkig is alles in orde met de heupjes bij ons. Nu hopen dat julloe ook een goede uitslag krijgen.

Ik heb inmiddels wortel, bloemkool en pastinAak geintroduceerd. Heb de groente gestoomd en in ijsklontjesvorm in de diepvries. Elke keer krijgt ze weer een ontdooid en opgewarmd klontje. Worteltjes en pastinaak waren een hit, bloemkool was mwaaa. Vandaag pompoen gekocht, die gaan we vanavond proeven. Ze krijgt het altijd rond half 7 net na de bv, als wij ook aan tafel zitten. Wilde eigenlijk stukjes groente aanbieden volgens Rapley, had ik hier gelezen, maar daar wacht ik mee tot ze een jalf jaar is. Maar volgens cb was het wel goed om nu al beginnen met vaste hapjes om te laten wennen aan de smaken.

10. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lianne: dat lijkt me pijnlijk, een borst ontsteking. Ik hoop dat dit niet de 5e wordt.

@lovingmyboy: ik heb geen idee. Toen ik aan de pil was voor de zwangerschap, was t de laatste pil en dan 2 a 3 dagen erna de bloeding. Nu heb ik het koperspiraal en mijn bloedeigen hormonen... Ml is er erg blij mee :p geen chagrijnige vrouw 1 keer per maand. Enige wat van mij minder mag, zijn de aantal dagen dat ik bloed.. zit nu op 10 :$ de vorige menstruatie was 14 dagen bloed :$

@zomersproet: op de verpakking van de rijstebloem staat dat het ook met bv kan. En je kunt dat met een lepel geven of via een fles. Ik zou alleen niet weten hoeveel bv je ermee moet mengen.
    De ka zei dat ze de kans niet groot schat dat er iets wordt gevonden op de echo. L. Heeft waarschijnlijk a symmetrische plooien in zijn lijf. En als ik zie hoe flexibel hij is, krijg ik het idee dat hij mijn hypermobiel zijn heeft geërfd ;)

Hier: groente geeft krampjes waardoor ik eerst met fruit aan de gang ga.
    En ik ben me toch nog moe van het weekend. Merk dat vooral in mijn bekken :( pcm helpt niet echt. Morgen aan de fysio maar vragen of ik iets anders aan pijnstillers zou kunnen pakken. Nu maar rusten en hopen dat het snel zakt. Voelde net een spier verkeerd schieten auw auw :(

11. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Ja dat had ik normaal ook... Misschien dat mijn lijf nog moet wennen aan de pil... Maar maak me nogal snel zorgen .. Dus weet niet of ik ermee naar de dokter moet gaan ..

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb rijstebloem met BV geprobeerd, maar dat lost op :$ en wordt dus geen pap. Vandaar dat ik het met kv meng.

Ik geef pap omdat hij hongerig is en het leuk vindt. Probiotica geef ik al weken voor een gezonde darmflora. De hapjes/pap gaan niet ten koste van mijn productie, want ik geef ze tussen de voedingen in.

13. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal weer! ik vergeet zo vaak te lezen en te reageren haha

"Fijn" om te lezen dat iedereen een beetje onrustige kindjes heeft rond deze periode. Mijn guppie is sinds gisteren een on-ding! Niet lang tevreden, slechter slapen overdag, niet heel goed drinken, jammeren en mopperen.. pff gelukkig zijn VL en ik een paar dagen vrij..kun je het iets beter aan dan wanneer je ook nog moet werken.

Ik had afgelopen eigenlijk de heupecho van Devin....zit ik 's ochtend in de IKEA.. Ooooo shit! vergeten! nu pas een afspraak weer over 2 weken.
    Denk niet dat hij iets met z'n heupen heeft want op het CB voelen ze niets afwijkends.

Weet nog niet zo goed wanneer ik ga beginnen met hapjes! Lijkt me wel heel erg leuk, maar ze raden bij BV aan om pas na 6 maand te gaan beginnen toch? zaterdag Devin op een aardbeitje laten sabbelen heel even voor de smaak, daar smikkelde hij wel van haha!
    Oh en gisteren geeft die ellendige schoonmoeder van mij Devin ineens een vinger slagroom! GVD! rot-mens! dat mag helemaal niet! pissig dat ik was :x

@zomersproet: klinkt alsof je een verstopt melk-kanaaltje hebt! Witte bobbeltje ff weken met warm water en op een zo steriele manier doorprikken en goed leeg laten drinken!

-zucht- meneertje heeft na 40 minuutjes slapen er alweer genoeg van.. dus ik ga er weer vandoor ;) daaag!

14. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij werd bij het cb juist aangeraden om met 4 maanden te beginnen met laten proeven, en ze zijn hier erg pro-bv... Ze hadden het over een studie van het VU waaruit bleek dat het goed is voor de smaakontwikkeling als kinderen met 4 maanden al beginnen iov de 6 maanden. Het is dan goed om eerst de borst te geven en daarna gewoon kleine hapjes te laten proeven of op een stukje fruit of groente te laten Sabbelen. En ook vrij vroeg voeding met gluten te laten proeven. Dat vond ik ook nogal opmerkelijk. Ben dus begonnen met groente, de stukjes vond ik nogal eng, eerst even via de groentepapjes de werking van de tong laten oefenen, dacht ik bij Mezelf. Omze oudste is ook met 4 maanden begonnen en vrij vroeg grotere stukjes, zo eng als ze ineens hard kokhalzen omdat er iets achterin zit. Elke keer denken dat ze stikt, maar ja, volgens dat Kleintjes boek over borstvoeding en borstvoeding.com is dat kokhalzen normaal. Maar het blijft eng...

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dat is ook de nieuwe richtlijn, starten met 4 maanden. En absoluut niet ter vervanging van een melkvoeding, in tegendeel! Alleen maar om te wennen aan smaken, texturen, mond-motoriek etcetera.

16. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Vind het zo bijzonder om alle verschillende verhalen te lezen hoe iedereen het anders aanpakt, niet voor niets dat wij mensen allemaal verschillen natuurlijk! Vind dat we allemaal compliment verdienen dat we toch ons best doen en er zo bij stil staan wat wij het beste vinden voor onze kleintjes en dat kan heel uiteenlopend zijn ! WE CAN DO IT!!

@Vasten, gaat hier wel redelijk goed, alleen rond 8 uur avond wilt ze soms nog wat extra drinken voor ze de nacht in gaat, nou dan zijn ze wel echt helemaal leeg hehe voelen als lege theezakjes aan. Heb tot noch toe 1 dag gegeten hopelijk kan ik zoveel mogelijk dagen toch mee vasten! Heb zelf verder geen last en mijn meisje lijkt er ook geen last van te hebben alleen jammer dat ze niet kan praten haha

@Slapen, hier heb ik volgens mij de grootste slaapkop op ZP hahaha, ze slaapt namelijk snachts 12 uur (met uiteraard voedingen) en dan overdag gemiddeld 3 x 3 slaapje

@Hapjes, wie wilde hier nou ook gaan Rapleyen volgens ''het boekje'' ? Wil graag horen wanneer je ermee wilde beginnen, ze is nu sinds 2 weken dat ze alles in haar mond stopt en dat was een vereiste (dat ze zelf kunnen zitten+ eten zelf kunnen pakken).

17. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @onyx: de ikea is ook veel leuker dan het zkh ;)

@yasmientje: fijn dat het vasten goed gaat.

@slapen: het lijkt alsof L. zijn slaap aan het inhalen is. Van 12.30 - 15.00 geslapen :$ dat doet hij normaal nooit zo lang :D ik heb stiekem ook een half uurtje geslapen op de bank haha. Had ik wel even nodig al is de pijn nog steeds aanwezig in mijn heup.

Hier: blijft heerlijk om L. te zien ontdekken. Hij kan zich nu zo draaien in de box dat hij naar de tv kijkt... en telkens weer kijken of die aan staat of niet ;)
    Gistermiddag had mn sm nog een mooie. Ze wonen in een appartementencomplex met lift. Ik kon de lift gebruiken om de kinderwagen naar boven te krijgen volgende week... euhm, denk je nou werkelijk dat ik 2 trappen ga op lopen met een kinderwagen van pak hem beet 5 kilo en een kindje van zeker 5,5 kilo... ik niet! :p En de kinderwagen kan wel bij ze binnen staan. Ik laat die echt niet op de hal, buiten de woning staan.. zou maar een gek jatten en dan? Zulke logica zal wel beginnen als je grijs en 65+ bent ;)

18. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Minimama, volgens mij is dat bij oudere mensen soms gewoon om iets te vertellen te hebben, natuurlijk laat je de kinderwagen niet beneden staan en sjouw je je kind en al de trappen op, en dat denkt zij zeker ook niet. Gewoon rhetoriek.

Yasmientje, wow, dat je dat lukt met vasten! Ik had het me ook nogal afgevraagd hoe dat gaat tijdens Ramadan met borstvoeding of zwanger zijn. Maar volgens mij is het dan niet zo streng en zou je mogen eten als het je niet lukt, toch? En dan zit je nu ook nog eens met mega lange dagen...!

19. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Zomersproet, ja klopt het is geoorloofd om je vasten te verbreken als je denkt dat het gezondheidsrisico's voor jou of je kindje mee brengt maar behalve dat ik enorm sacherijnig word haha heb ik tot nu toe 1 dag wat gemerkt aan de melkproductie en verder gaat het nog goed.

Hoe lang duurde de 4 maanden sprong bij jullie ?

20. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @jasmientje: die sprong duurt hier al 3 weken. Ene moment is het prima, andere moment is een hel ;) maar volgens het oei, ik groei boek duurt deze sprong 5 a 6 weken.
    Ik moet wel zeggen dat ik blij ben als het weer rustig wordt ;)

@zomersproet: mn sm is ook niet de slimste. En we, ml en ik, riepen gisteren in koor dat L. niet klein is. Ze zegt altijd 'oma's kleine jongen' ik heb een hekel aan dat woord ;) en daar trek ik ml in mee :D haha. Sv zei tegen sm ook nog dat ze niet steeds L. op dezelfde manier moet benaderen, als een ja knikker. Was prachtig om te horen :p

Hier: ik ben rond aan het kijken voor een baby gym. Box blijkt langzaam saai ;)
    Vandaag zit L. op 4 voedingen. Ben benieuwd of die nog vanavond of vannacht gaat komen. De 4e voeding wordt nu genuttigd ;) en ik heb maar 1 vinger op de fles. L. houdt die zelf vast :D

Deel Deze Pagina