Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Yasmientje ik ga ook Rapleyen. Volgende week is Riff 5 maand.
    Alles in de mond stoppen wil niet zeggen dat ze aan ander voedsel toe zijn is een ontdekkingsfase. Geef je kleine een hondedrol in de hand en ook dat gaat de mond in.. om te ontdekken.
    Of we tot de 6 maand wachten geen idee, misschien een weekje eerder. Hij kauwt nu al vrolijk met ons mee als we eten. Vooral knapperig eten is erg interessant. Ook gaat zn mondje open, maarja ze doen je met zoveel na...
    Hier op t CB mag het ook vanaf 4 maand maar 6 is ook geen probleem.
    Voor de smaken te leren heb je met bv t voordeel dat dat al iedere keer anders smaakt.

Zomersproet.. van jou klinkt als een melkblaar. Indd steriel openprikken en leeg laten drinken.
    Ik denk dat t goed gaat, nog wel een warme plek, maar niet meer brandend en keihard en ook geen verhoging meer
    Als ik het voel aankomen doe ik een luier vullen met heet water, die erop en "leeg" kolven.. pas dan ook borst compressie toe en dan mag Riff nog drinken en dan is ie wel goed leeg! En verder steeds warm houden en losmasseren en goed leeg laten drinken en desnoods ibuprofen erbij.

2. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Yasmientje, petje af hoor! Respect, borstvoeding geven en vasten! En als het niet ten koste gaat van je borstvoeding prima toch ook.

Onynx, slecht en onrustig slapen is niet leuk, maar inderdaad fijn die herkenning dat er meer spookjes hier ronddwalen. Hier ook sinds twee dagen weer slecht overdag slapen, erg kort en aan het eind van de dag oververmoeid en spoken in de nacht. Vooral vanwege enorme onrust.
    Maar hier blijft Benjamin wel vrolijk, behalve na 17;00 want dan is hij op en wil hij bij je zijn.

Lianne, wat verwoordt jij dat toch grappig! :D:D:D Inderdaad het in de mond stoppen gewoon onderdeel van hun ontdekkingshonger (en geen hechte honger). Ik laat Benjamin echt niet mijn neus opeten. :)
    Grappig dat Riff meekauwt als jullie eten. Het is ook wel een stoer ondernemend mannetje!

Hoe gaat het met de spookbaby;s, Benjamin tot 3:30 geslapen en toen werd het spoken. Vandaag op de opvang maar drie korte slaapjes gedaan (70 min, 45 minuten en 40 minuten). Tot zijn flesje van 18:30 wilde hij alleen in mijn armen met de hond naast ons en als de hond haar blik afwendde, werd Benjamin boos, want hij wil steeds haar snuit vast pakken en haar vacht voelen.

3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.810
    7.409
    113
    Knap het vasten, Yasmientje! Fijn dat het goed blijft gaan met de borstvoeding ernaast.

Hier ook eentje die alles in zijn mond stopt. Hij werkt alles zijn mond in, zijn dekentjes, spuugdoekjes die hij als kroel gebruikt, speelgoed, alles.
    De rotnachten zijn nog niet voorbij hier. Vannacht vanaf 23.45 uur elk half uur huilen. Mijn uurtjes slaap worden steeds minder, helaas :( En ik weet nu echt geen oplossing meer. Vaker voeden overdag hielp niet, strak ritme en regelmaat overdag helpt niet (of misschien moet ik dat langer volhouden, minimaal een week ofzo, maar dat kan pas als het over 3 weken vakantie is, dan hoef ik er niet persé uit overdag). Dus nu hoop ik elke avond maar dat ik eens een uurtje of 4 achter elkaar kan slapen.

Overdag is hij wel ontzettend leuk :D hij lachte vandaag echt hardop, het leek op grinniken, zo schattig. Leuke leeftijd, dit :)

4. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @Yasmientje
    Jeetje wat knap zeg dat je de borstvoeding zo volhoud tijdens het vasten.
    Wij gaan idd ook aan de Rapley vanaf 6 maanden ongeveer.

Novan stopt ook alles in zijn mond haha!

@riean
    pff die nachten breken je echt op he, en overdag vrolijk zijn dat is hier dus ook meestal zo.

Ik ben vanochtend naar de ha geweest met Novan, ik had het vermoeden van een oorontsteking.
    hij huilt natuurlijk zoveel, en trekt steeds aan zn oortje..
    en idd oorontsteking zo sneu!
    Nu ligt hij in bed met een zetpil en neusspray hopelijk verlicht het wat voor hem.

@pukjepuk
    vannacht heeft hij weer flink lopen spoken.. ik ben ook wel blij te lezen dat novan niet de enige is haha
    ik was bijna bang dat hij veranderd was in een huil baby hihi

5. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Jmay, misschien is Novan 's nachts ook zo in de weer omdat hij pijn in zn oortje heeft. Ligt zijn hoofdeinde trouwens iets hoger dan onderkant?

6. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @dingen in de mond stoppen: ja hier ook :D haha ook alles wat los ligt in handbereik moet richting de mond. Leukste is nog, leg L. in bed, geef hem zijn knuffel en die moet dan per se in de mond worden gestopt. Ik zeg dan geef je gino (gino de giraffe is de knuffel) ook kusjes? Dan is het lachen :D heerlijk geniet moment.

@jmay: ohh wat naar! Arme Novan :( hopen dat het snel beter gaat.

7. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Jmay wat naar die oorontsteking bij Novan.. Beterschap met je stoere knul. Hopenlijk komt t gespook hierdoor een als de oorontsteking weg is hij ook wat meer te genieten is.

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    JMay, wat zielig dat Novan oorontsteking heeft. Hopelijk knapt hij snel op.

Dingen in mond stoppen: hier ook. Alles gaat erin, behalve haar speen. Die wil ze de laatste tijd bijna nooit meer.

4 maanden sprong, ik moet eerlijk zeggen dat Emma er nog weinig last van heeft (laat ik het afkloppen). Ze wordt tegen de avond jengelig. Dan geven we haar de fles, ene keer 18.30 uur en de andere keer 19.00 uur, en dan gaat ze naar bed. Ze slaapt dan ook door tot de volgende morgen 7.00/7.30 uur.

Emma kan zich inmiddels ook van buik naar rug draaien, dus nu kan ze beide kanten op.

Ik heb vandaag een stomer/blender gekocht. Wil toch gaan proberen vers fruit en groente te gaan geven.

9. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @elsa: wat goed dat Emma zich al zo kan draaien :) En zo zie je maar weer dat de een niets laat merken van de sprong en de ander spookt ;)
    Een blender is fijn om te hebben. Ik moet nog de wortels koken en door de blender doen. Hen ik weer een voorraad aan wortel hapjes ;)

@nacht: ik ben er hooguit 2 keer uit geweest vanwege de speen en knuffel. Verder lekker kunnen slapen. L. Heeft toch blijkbaar door wanneer de wekker staat en wanneer niet ;) gisteren ging de wekker pas om half 8 en L. was toen om 7.00 wakker. Vandaag de wekker om 6 uur en hij was om kwart over 6 wakker.

Hier: de pakket bezorger is weer blij met me... Gisteravond een baby gym, speelgoed sleutels voor L. besteld, voor mama de draagzak met verklein kussen en papa had nog hobby spullen gekocht :D haha alle 3 weer blij. Vandaag maar mijn leen draagzakken wassen zodat die terug kunnen. Vandaag ook lekker naar de fysio :)

10. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ik hoopte dat die vreselijke nachten mij bespaard zouden blijven maar ook hier is het begonnen, elke 2 uur wakker voor een slokje !&*)*@!!!

11. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nola flink verkouden, ja ook dat kan er wel weer bij:(
    3x voor de fiep vannacht dus dat viel mee. Van 19 tot 7 in bed gelegen.

Nu net wilde ze echt niet in bed dus hop in de draagzak. Om half 11 moet ik bij de ha zijn dus ik denk dat ik op de fiets spring met de zak.
    Ja weet dat het gevaarlijk ik dus kijk ik heel goed uit.
    Even nog naar de etos luuf halen zodat ze vanavond wat vrijer kan ademen.

Hoop dat ze snel gaat doorslapen, want bij mijn andere dochter die sliep met 3 maanden van 21 tot 7 pfffff wat ben je dan verwend hé

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ach jee! En dat tijdens het vasten...

13. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Heb het vasten inderdaad verbroken vandaag, dus even bijtanken hopelijk.

moedersvan2 inderdaad voorzichtig doen je hebt gekken op de weg, hopelijk ben je op tijd en succesn!

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Doordat ik J bij me laat slapen kom ik nog redelijk door de nachten heen, volgens mij. We hoeven beiden niet echt wakker te worden. Ik merk dat hij onrustig wordt en begint te draaien en *plop*. 😆

15. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @yasmientje: ohjee.. wat een nacht. Hoop dat je kunt bij tanken vandaag.

@moedersvan2: arme Nola! Beterschap en hopelijk helpt de luuf. Dat draagzak en fietsen niet zo veilig is, tja daar kan ik wel wat van zeggen maar je weet dat al. Het is wel veilig om je fiets in de hand te hebben en te wandelen ;) haha maar dat is ook zo rot toch?

@hilly: hier hoor ik ook ineens *plop* en gedraai en dan weet ik dat de speen zoektocht is begonnen :D haha dan slaperig zoeken in bed en terug geven. Scheelt wel, 2 spenen in bed waarvan 1 aan een koord wat aan de slaapzak vast zit ;)

Hier: moe van de pijn aan mijn bekken. En dan heb ik mijn heup ook nog aan het keukenkast greepje gestoten :$ blauwe plek is groot. Oeps.. Ach ja, lopen kan ik nog. Ik hoop dat het over een uur droog is. Anders moet ik klooien met de regenhoes over de kinderwagen. Mee nemen in de draagzak gaat niet, kan L. moeilijk op de grond voor een half uur leggen ;)

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Met *plop* bedoelde ik dat 'ie dan aan de borst gaat 😎

Speen hebben we hier geen last van. Hij vindt m niet echt interessant en heeft hem dus niet nodig met slapen. Ik gebruik de speen eigenlijk alleen in de draagdoek. En dan moet ik hem tegenhouden, want hij houdt m niet vast. Maar mét speen valt hij wel sneller in slaap in de doek :(

17. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo'n heftige nachtspook is cleo gelukkig niet *klop af* , ze komt gewoon een keer in de vroege ochtend en Wanneer, dat wisselt nogal. Vandaag was het 5.20, en ik dacht 'wat leuk, eindelijk weer eens wat later' maar ja, na het drinken wilde ze dan ook helaas niet meer slapen dus ben ik op gegeven moment toch maar opgestaan...

Gisteren voor het eerst pompoen gegeten, dat vond ze lekker 😄 Het gaat wel hard zo met de was van doeken en slabbertjes, want dat is me toch een geklieder 😜

Hier gaat ook alles haar mondje in, vooral ook haar eigen voeten! Voetjes vasthoiden als ze op de rug ligt en teentjes in haar mond stoppen is nu het leukste speeltje😍

18. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    @teentjes, zo lieffff !!! Ik hoop het ook mee te mogen maken ! ik zelf was namelijk vroegr een echte tenen eter hihi en mijn eerste herinnering als kind is dan ook dat ik mijn teen in mijn mond stopte yamyam hahaha dus voor mij wel bijzonder om het straks mijn eigen meisje te zien doen!

19. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.810
    7.409
    113
    Oh wat naar Yasmientje :(
    Beterschap voor Nola!

Vannacht ging beter, gelukkig. 21.15 uur gevoed, zelf om 22.00 in slaap gevallen, daarna 01.45 uur gevoed en daarna vanaf 04.30 pas onrustig. Uiteindelijk om 05.45 uur gevoed, en daarna was het feest in bed, een half uur lang. Lachen, kletsen, zo gezellig, maar niet op dat tijdstip ;) daarna is hij weer in slaap gevallen en moest ik hem om 8 uur wakker maken om naar school te gaan.
    Duimen dat het zo blijft gaan de komende nachten, en dat dit gedoe eindelijk over is.

Vandaag vierde dochter haar verjaardag op de psz, en J moest ook even mee. Hij vond het prachtig, ze gingen muziek maken met instrumentjes, zijn sambabal ging eerst zijn mond in, toen weer eruit, en toen bleef zijn mond zo 3 minuten open staan, terwijl hij rondkeek, hij was helemaal onder de indruk :D
    Straks even naar het CB, zijn derde inentingen halen.

20. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou hier niks medisch aan de hand ze is alleen verkouden.
    Ze slaapt nu al 2 uurtjes dus zal zo wel wakker worden.

O mijn bekken doen ook zeer mimimama raar hé zo na de bevalling.
    Ik heb ook nog veel last van mijn onderrug en ben nog echt aan het ontzwangeren.

En ik ben moe.....pff net een uur gelegen maar ben er muger uit gekomen. dl komt zo thuis en hoop dat ze geen vriendin mee heeft genomen......ff chille op de bank.

Ze begint voortaan te chatten bij verschillende spellen op het net dus ik ga haar vandaag een enge film laten zien over wat er kan gebeuren en dat je niet altijd moet geloven wie er achter zit. De film heeft "trust"
    Ik vind dat je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen om ze te waarschuwen!

Deel Deze Pagina