Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    mimimama hoe was de echo van zijn heupjes???

Hier moet nola over 4 weken weer een echo en dan horen we definitief of ze herstelt is....zo niet dan een spreidbroek.
    Maar ik denk toch echt dat we er aan moeten gaan geloven helaas:(

2. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
  3. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: uitslag van de echo komt pas op 2 juli :$ wat ik zo kon zien, zag het er normaal uit maar ja ik heb niet gestudeerd voor arts ;)
    En die bekken pijn, dat is een combinatie van mijn hypermobiel zijn die hand in hand gaat met bi. Ik heb nog het geluk dat ik hier niet nog langer mee heb gelopen zonder actie te ondernemen want dan was t nog erger. Het is alleen rot dat ik er nu pas ben achter gekomen, dat heeft namelijk uitwerking op hoe ik me voel. Ben om half 1 vanmiddag thuis gekomen van de fysio met na pijn van de behandeling. En mijn humeur is slecht :( heb bij elke beweging pijn.

Hier: L. Heeft door dat mama het even niet meer kan... Dus hop, feest bouwen. Niet willen slapen, tijdens de voeding in slaap vallen en wakker worden als ik even beweeg. En nu in bed aan het schreeuwen. Echt zo hard heb ik het nog niet eerder gehoord. Ondertussen verwacht ik een pakketje dus echt even in bed liggen zit er nog niet in. Hoop dat ml vroeg thuis is zodat ik wel kan liggen. Kan maar weinig hebben door die *&@$ pijn :( En als het volgende week nog hetzelfde is, kijkt er nog een fysiotherapeut heen. Want dan kan ook nog mijn rug een oorzaak zijn van de pijn. Mocht dat zo zijn, dan ga ik wel weer even naar de ha. Wil geen onnodige pijn hebben, is zeer slecht voor mijn humeur en ik wil weten waar ik aan toe ben.

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Moedersvan2, wat een prachtig meisje.

Mimimama, wat vervelend dat je zoveel pijn hebt. Hopelijk kun je vanavond even liggen.

Hier, ik heb vanmorgen een vakantie geboekt naar Gran Canaria. Is een huwelijkscadeau voor VL. Heb eerst zijn baas gebeld of hij vrij kon krijgen die week. Toen mijn collega (die de planning doet) of ik vrij kon krijgen. Allebei was geen probleem. Dus nu gaan we van 5 t/m 12 september naar Gran Canaria. Soort van huwelijksreis, alleen gaat Emma wel mee.

Ben wel heel benieuwd hoe het zal gaan met een baby van 7,5 maand. Ik denk dat we nog wel een buggy gaan aanschaffen met verschillende standen, aangezien ze nu al bijna niet meer in de bak kan en alleen de Maxi-Cosi is natuurlijk ook niet goed.

5. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Elsa, hier met de oudste ook naar Spanje geweest toen hij 8 maanden was. Ging super! Idd een buggy in verschillende standen gaat goed! Lekker fles geven bij het opstijgen .. Kleine kan gewoon lekker op het strand slapen dan.. heerlijke temperaturen rond die tijd..

@hier.. vanmorgen bij cb geweest... 7,5 kilo en 67 cm... Hij doet het verder super! Nu groentes erbij en pap fles om 21.00 .. gaat ook goed.

@ menstruatie.. Nog steeds alleen die spotting ben bang dat mijn pil misschien te licht is aangezien ik al spotting had toen ik mijn laatste pil nog moest slikken.. niemand ervaring mee? Of zou het nog met mijn hormoon huishouding te maken hebben na de bevalling.. is pas mijn tweede pil strip..

Ga ook even proberen een foto te plaatsen via mn telefoon

6. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Minimama die pijn is zoooo vermoeiend.. en ook zooo slecht voor je humeur.. Ik was gister weer bij de fysio, vandaag nog best veel last van. Heb het idee dat ik van 1 oefening die ik neegekregen heb juist extra last krijg.. lijkt mij niet de bedoeling toch.. of zou t alleen de eerste dagen zijn... tja en hoelang kijk ik het dan aan.. pff lastig haha.

7. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Hoop dat het gelukt is haha

Bijgevoegde bestanden:

8. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @elsa: wat lekker vakantie boeken :) en een soort van huwelijksreis is beter dan niets toch? Hier was onze huwelijksreis naar Drenthe voor 11 nachten, lekker in een luxe bungalow zonder mobiel bereikbaarheid. Was er nood, dan moest men het park zelf bellen :D haha
    Een buggy met veel standen is wel makkelijk ja.

@lovingmyboy: groeit goed ja :D wat een heerlijk mannetje heb je :)
    Als je de menstruatie niet vertrouwd, zou ik als ik jou was even contact op nemen met de ha. Zou zomaar kunnen dat de pil idd te licht is. Ik heb zoiets zelf ook gehad met een soort pil, bleek juist te zwaar en toen andere soort gekregen.

@lianne: van die rot pijn raak je idd vermoeid. En dan zie je zoveel in huis liggen waarvan je denkt 'dat moet ook nog worden gedaan' Dan je meer pijn krijgt van de oefeningen, dat lijkt me niet goed. Enige oefeningen die ik heb is om stabiliteit te krijgen. Moet om uitademen en handen op de bovenbenen doen om te gaan zitten. En vanuit die positie gaan liggen. Opzich wel fijn maar daarna stoei ik in bed met het voedingskussen :D haha
    De fysio heeft hier een blokkade in mijn bil weg proberen te werken. Heb een grote knop op een aantal spieren daar zitten :$ en dat masseren deed pijn.. L. huilde toen, heb me toen maar ingehouden ;)

Hier: weet je waar ik ook zo de kriebels van krijg? Van die tijdsplanning van postnl.. De ene keer aan het begin van zo'n blok en de andere keer 4 uur erna :$ heb ook al een keer gehad, stond er 17.30 - 19.30 en toen kwam die al om 11.30. Vandaag zou het tussen 12.30 en 14.30 zijn maar nog geen bezorger gezien :(

9. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ach wat een lief, mooi en schattig meisje is Nola! ;)

Zou wel heel zielig zijn als ze toch een spreidbroek moet!:$:(

10. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lianne, Mimimamma, wat vervelend die bekkenpijn! :(

Elsa, heerlijk zo'n vakantie! Prachtig weer daar dan en ook niet te heet! Er staat daar altijd wel een fijn briesje.
    Vliegen met een baby, misschien last van haar oortjes bij het stijgen en dalen. Hier waren wij van de zomer bijna een vliegreis (Roemenie) van plan, maar dit stellen wij toch nog even uit. Misschien rond de kerstvakantie een weekje of enkele dagen vliegreis naar Litouwen.

4-maanden sprong, deze nacht weer de zoveelste spooknacht. En het slapen overdag laatste drie dagen ook drama. Heel kort en na 40 minuten ongeveer keihard huilen wakker worden, haast paniekerig. Op de creche viel hij ook absoluut niet zelf in slaap. Terwijl de slaapjes vorige week daar goed gingen.
    k ben wel ergens blij dat er hier veel meer spookbaby's zijn, absoluut niet blij voor de ouders van de spookbbaby's maar het stelt mij gerust dat het gewoon bij deze leeftijd (sprong) hoort en dat het dan gewoon een fase is.

Een vraagje, Benjamin slaapt in de puckababy 3-6 maanden. Alleen hij kan inmiddels al heel goed rollen, sinds een week nu ook van de rug op de buik. En sinds zondag kan hij dat ook zonder armpjes in zijn puckababy, al drie keer een hard huilende Benjamin mee gemaakt die met zijn puckababy aan op zijn buikje was gerold (gezichtje wel naar links en rechts). Alleen zonder armpjes kan hij niet zelf terug draaien.
    Dus ik moet nu gewoon echt afbouwen. Alleen hoe? :( k was er niet op voorbereid, Benjamin tenslotte pas as zondag vier maanden!
    Jullie tips?

11. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Pukjepuk, heb je het al eens geprobeerd gewoon een keer zonder. Hier hoefde ik hem op niet af te bouwen. Met de puckababy mini kan je toch de armpjes er 1 voor 1 uit halen. Misschien met 1 los armpje beginnen

12. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Riffemonster is dr weer..
    Mnr wil niet in zijn bedje. Hij rolt of kruipt eruit tot hij in t grote bed ligt en dan is t goed. Wel wil hij mama kunnen voelen als ik te ver wegdraai gaat er 1 in protest. Kleine draak

13. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @pukjepuk: een armpje los laten een optie?

@lianne: ohjee... weer een gebroken nacht gehad?

Hier: L. is over naar 4 voedingen van 210/7 en dat gaat prima. Zelfs zo goed, dat ik tot 7.00 vanmorgen mocht blijven liggen. Dat is wel even fijn. Ik heb wel nog steeds naweeën van de fysio behandeling :( maar minder dan gisteren.
    Gisteravond om 21.00 werd het speelgoed van L. pas bezorgd. En het ergste was nog, dat die bezorger al om 12.30 hier in de straat was geweest :$ en toen niet langs kwam. Gelukkig sliep L. Door de bel heen :) vanmiddag maar lekker het gaan ontdekken :p haha

14. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Puckababy hier ineens niet meer aangedaan.

Sinds gisteren heb ik de speen verbannen, ik werd langzaam knetter gek om telkens dat onding terug te moeten stoppen.
    Gisteren overdag veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel krijsen en gehuil, dus ik hield mijn hart vast voor de nacht.
    Maar ik heb haar gewoon in bed gelegd en ja natuurlijk was het huilen maar dat stopten na een 20 minuten en wat denk je??
    Ze is maar 1x gekomen......joehoeoeoeoeooe
    Om 3 uur 90 cc en ze heeft weer geslapen tot 7.30!!

Dus ik ben zo blij dat ik dat ff heb doorgezet:D

15. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: wat fijn dat het zonder die piep speen kan :) hier is de speen het maatje in de sprongetjes. Zonder speen kan dan niet, ook overdag niet. Al gaat het nu weer beter zonder speen.
    Vanmorgen om 7.00 had L. De speen en knuffel ingestopt onder het lakentje :D haha zo lief.
    De draagzak is toch echt een succes hier. Vanmorgen even brood gekocht. En om voor 1 brood de hele kinderwagen in elkaar te zetten kost te veel moeite :p dus toen heb ik de draagzak gepakt. L. vond het heerlijk, lekker op hoogte kunnen kijken welke voertuigen in de straat reden, rond kijken in de winkel en geen kick geven :) En het aller interessantste is de flessen automaat in de supermarkt :D haha want dan zie je ineens een fles verdwijnen :p En als je op de knop drukt ook nog een bonnetje krijgen ;) heerlijke momenten zijn dat.

16. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    @pukjepuk, hier ook nog de puckababy .. gisteren op t bureau ook gezegd dat ik daar langzaam mee moet stoppen ivm draaien en gebaar daarbij... Ik heb m nu in een gewone slaapzak liggen.. Hij slaapt heel onrustig en huilt veel maar ik moet t toch doorzetten.. denk dat langzaam afbouwen hetzelfde effect heeft... Daar maar beter in 1x voor hem ook sneller wennen!

Wel zwaar maar ja .. Doe het wel alleen overdag vandaag.. Dat hij in de nacht wel zijn rust krijgt denk ik.. ff doorbijten denk ik..

17. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Pukjepuk, misschien een idee om over te gaan op hydrofiel inbakeren ? Als hij dan namelijk omdraait valt hij zo wie zo los waardoor hij weer zijn armen kan gebruiken ;)

@speentje, hier met 3 maanden ''afgenomen'' en duurde ongeveer 4 dagen voor ik niks meer merkte. En na een 2 weken was het zelfs zo dat ze geen gejammer meer nodig had voor het slapen gaan, wel geef ik nu wat sneller de borst bij sprongetjes omdat ze dan toch mama dicht bij zich wilt hebben kennelijk..
    Succes en echt doorzetten he want het is zoooo frustrerend soms hihi, oh ja en gooi ze ook echt weg zodat je niks thuis hebt liggen anders ga je in ''nood'' hem toch echt weer pakken hihi

18. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.810
    7.409
    113
    pukjepuk, toen j ging draaien heb ik meteen zijn armen eruit gedaan, dat vind ik toch wel een beetje gevaarlijk, dat hij zou gaan draaien zonder dat hij op zijn armen kan steunen. Het leverde wel onrustige nachten op, maar of die alleen door die puckababy kwamen weet ik niet.

vannacht ging het heel goed, ik ben zo blij. Op het cb gisteren het advies gekregen om te starten met hapjes overdag, maar ze wist al wel dat ik dat niet wilde ;) Maar ze gaf wel aan dat meestal als baby's zo onrustig zijn 's nachts ze overdag behoefte hebben aan meer, en als hij gewoon netjes om de 3 uur bv krijgt, dan is hij waarschijnlijk toe aan extra hapjes. Zei ze.
    Maar ik betwijfel dat. De meningen verschillen nogal, en als je start met 4,5 maanden wordt overal gezegd dat dat echt alleen om het proeven is, helemaal niet om zijn maag extra te vullen.
    Dus aan hapjes begin ik nog niet. Maar de nachten zoals ze gingen hield ik echt niet meer vol, ik stond op het punt van instorten, amper slapen, en overdag voor 3 kinderen zorgen, mijn man die al de hele week erg ziek op bed ligt, het ging gewoon niet meer.
    Dus heb ik gister een pak rijstebloem gekocht. 's avionds gekolfd om 22.00 uur toen J wakker werd, 80 cc, meer kreeg ik er niet uit, klein schepje rijstebloem erbij. Hij heeft 50 cc gedronken, maar werd wel pas om half 5 wakker :D Zo fijn! geen idee of het toeval is, of echt door de rijstebloem, maar meneer krijgt mooi vanavond weer een fles met afgekolfde melk met rijstebloem. Geeft mij ook iets meer ademruimte om 's avonds weg te gaan, omdat ik dan kan zorgen voor een voorraadje melk, dan kan mijn man of een oppas gewoon de fles geven 's avonds.

Oei, naar is dat lovingmyboy, dat het afbouwen zoveel gedoe oplevert :(

19. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goed zo! Super! Spenen zijn ondingen! Moet ik ook maar eens aan beginnen.

20. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Fijn riean dat de rijstebloem wat lijkt te doen (Hihi dat rijmt!).

Pukjepuk wat was de reden dat kleine Benjamin de puckababy kreeg? Maaiende armpjes? Dan kun je ineens stoppen met de puckababy. Nu heeft hij meer controle en os niet meer zo ongecontroleerd. Als het om de geborgenheid gaat meen ok dat puckababy ook een slaapzak heeft met een band voor over de buik om dat gevoel toch te creëeren. Dat dan eens proberen? Want hydrofiel inbakeren kan wel, maar als je dat volgens de instructie doet kunnen ze ook niet loskomen als ze draaien

Anne heeft vandaag zomerfeest op het kdv. Ik ben om 15h vrij dus ga lekker kijken. Thema is dieren dus ze heeft een leuk jurkje met dalmatiërs erop en mama draagt vandaag een t shirt met een dalmatiër erop (allebei een print van echte honden, niet die van Disney 😉). Ben benieuwd hoe het is vanmiddag!

Ook leuk nieuws, mijn zus is zwanger van haar eerste, uitgerekend op 1e kerstdag. Grote gein is natuurlijk dat niemand op de uitgerekende datum bevalt... Maar uiteraard gaar zusje (ik dus) wel 😝

Deel Deze Pagina