Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Super blij voor jouw met een goede nacht achter de rug!
    Hier nog steeds drakennachten, maar ik kan s avonds bijvoorbeeld om 20:00 tot de laatste voeding nog even in bed duiken (avondslaapje van 2,5 uur gaat goed). Maar met twee andere kinderen en een zieke man gaat dat niet. Hopelijk zetten die goede nachten door.
    Misschien was het de rijstebloem of gewoon dat de nachten nu beter gaan, sprongetje voorbij. wie weet.
    Gisteren Benjamin goed s avonds laat gedronken, maar toch veel gespook vanacht. Na 2:00 tot 3:00 elk half uur gespookt, vanaf 3:00 tot 5:00 elk uur en toen elk half uur.

2. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier dus ook speen weer het belangrijkste tijdens het slapen. Ik word gek van dat ding. Een aai of een arm om hem heen s nachts niet goed.

3. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pff, hier naast de speen s nachts, wil/ moet hij s nacht (na 2:00/3:00) ook direct naast mij liggen (ruggetje tegen mijn zij bijv.). Anders slaapt hij niet verder, en de speen moet er niet uitvallen.

Hier nu vijf weken spooknachten (de ene dag extreme dan de andere dag) achter de rug. Pfff, wel zwaar, en dan te bedenken dat jij dit eigenlijk altijd hebt gehad!

Benjamin en Riff hebben veel mee gemaakt qua pijn, Riff nog meer en langere tijd. Nu de pijn-klachten grotendeels onder controle zijn met medicatie, hoop ik ook dat ze snel weer hun rust hervinden en ook rustiger kunnen slapen. Moeilijk om het patroon/ gewoonte van onrustig slapen te komen

Hier gaat het drinken inmiddels bij steeds meer flesjes rustiger, nog wel gebalde vuistjes, maar zijn lichaampje ligt rustiger.

4. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Inbakeren afbouwen, ik heb hem in een slaapzakje gedaan, draait ook weer op zijn buik. ook in de slaapzak kan hij niet goed terug draaien, want zijn beentjes daarvoor nodig.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier een redelijk prima nacht gehad. Om 23u samen naar boven en naar bed. Daar veel spelen en weinig slapen ;) Uiteindelijk om middernacht viel hij in slaap. Ik geloof dat het 04:30 was toen hij weer kwam en vervolgens 07:30. Nog even in bed gespeeld en toen om 09u opgestaan en pap gegeten. Na de pap nog een uurtje gespeeld en om 10u weer naar bed. Hij slaapt nu dus al 2u.

Hij heeft een favoriet knuffeltje, dus daar heb ik er maar 2 van bijbesteld, qua kunnen wassen/verliezen/en dergelijke.

6. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klinkt goed! Want jij was eerst zelf nog echt een liggend buffet in de nacht, toch

7. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @pukjepuk: zonder slaapzak proberen te slapen? Al is het maar bij 1 slaapje om te kijken wat Benjamin doet.

@riean: dat is ook niet niks, 3 kinderen zelf verzorgen. Hopelijk is je man snel beter. Wat fijn dat de rijstebloem voor wat meer rust zorgt :)

@hilly: 1 vaste knuffel is fijn ja. Wij hebben het knuffeldoekje opgedragen als vaste knuffel :p andere knuffel ligt niet in bed en gaat ook niet mee met uitstapjes ;) de gekregen knuffels liggen in een curver box met deksel. Die leg ik afwisselend in de box om te ontdekken.

Hier: L. begint steeds meer zijn stem te gebruiken en dan vooral met schreeuwen. Alsof hij wilt laten horen dat hij er is. Hebben jullie dat ook?

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ja, maar dat ben ik in principe nog. Want we slapen samen en hij zou dan kunnen aanhappen als hij zin heeft. Ik leg hem hooguit in de co-sleeper soms, 20cm verderop. Maar hij slaapt rustiger tegen mij aan.

@knuffel
    Ik heb 3/4 van de gekregen knuffels alweer weggegeven ;)

9. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @hilly: wel fijn, tegen mama aan slapen. Dat lukt hier niet meer ;)

@knuffel: ik wil zo min mogelijk pluche in huis vanwege mijn huisstofmijt allergie. Knuffels die niet in de wasmachine kunnen vliegen hier de vriezer in. Kan de winnie de pooh knuffel helaas niet cadeau doen aan iemand, van sm gekregen waar ze waarde aan hecht ;) en de knuffel van unicef met de naam en geboortedatum doe ik ook niet weg.. dan maar eens in de maand een nachtje in de brood lade van de vriezer "slapen" :D haha

Hier: oh.. ik werd ineens om 13.50 wakker :D haha keer er voor dat ik op de klok keek was t 13.15 haha. Had ik blijkbaar nodig :) heb nu wel weer wat minder pijn aan mijn bekken.
    Ik moet gewoon de rust periode van de kraamweek aan houden :p toen sliep ik ook tussen 13.00 en 14.00 ;)

10. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    mimimama88, knuffels in de vriezer. :(:(
    Hier ook nog genoeg cadeaus en knuffels in een grote speelgoed mand, afwisselend aanbieden van knuffels doen wij hier ook.
    Zulke powernapjes zijn juist heel goed! Heb je ook nog nodig!
    Hier ook gillen en schreeuwen (vrolijk), tegen de hond als ze ze niet meer naar Benjamin kijkt en haar hoofd afwendt, Benjamin wil steeds haar vacht voelen en haar snuit pakken. Of als wij even niet naar hem kijken. Hij lijkt je echt te roepen. Doet L. dat ook gillen/ schreeuwen om je te roepen?

Hilly, inderdaad tegen je aanslapen geeft toch rust. Gewoon die geborgenheid die hebben ze vaak vooral tijdens sprongetjes of andere onrust zo hard nodig! Goed ochtendslaapje dus ook.

Hier net terug van de kinderarts, hij moet zijn omeprazol nog blijven gebruiken en zijn onrust moet gewoon weg slijten. En verder werken aan/ doorzetten met rust en regelmaat, een gezond slaappatroon.
    Zijn puckababy kunnen wij volgens zijn kinderarts gewoon blijven gebruiken, met name in de nacht. Hij laat wel van zich horen als hij op zijn buikje rolt en niet meer terug kan. en s nachts zijn wij toch bij hem. Verder is Benjamin volgens haar echt zijn zelfregulatie kwijt geraakt, hij kan zichzelf niet rustig krijgen als hij tussendoor paniekerig/ huilerig wakker wordt. Dus wij moeten vooral zijn speentje blijven geven. :)

11. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @pukjepuk: om de huisstofmijt te doden kun je of de knuffel wassen of een nacht in de vriezer doen. En helaas zijn niet alle knuffels wasbaar :(
    Ik zal uiteindelijk ook om het matras en beddengoed een allergie dichte hoes moeten doen. Echt rot zo'n allergie. Hoop dat L. dat niet heeft.
    L. roept ons inderdaad. Maar hij roept ook naar de mobiel in de box.. dan moeten de nijntjes gaan dansen :D haha
    Wat fijn dat de kinderarts jullie nog de puckababy en de speen aanraden om zo wat rust te kunnen geven.

12. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ons meisje roept inderdaad ook haha, vooral als ik met iemand anders bezig ben, vandaag hele tijd samen spelen met mama en toen kwam de loodgieter dus ik met hem praten en ja hoor opeens laat ze van zich horen haha

13. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    wat is het hier stil

14. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @yasmientje: ik was gisteravond uitgeput :p spelen met de baby gym en met de sleutels vreet energie haha :D L. is er helemaal weg van.

@nacht: de rust is wedergekeerd hier. Hoeven er nog maar een enkele keer uit. Alleen overdag wilt het slapen niet altijd goed gaan. Gistermiddag vond L. Na een half uurtje al dat hij genoeg had geslapen en ging papa zoeken. T was rond 16.30 toen maar geen papa.

Hier: ik had gisteren ineens weer rood bij het afvegen :$ en dat rond de eisprong. Nog niet eerder gehad. Het was daarna, op de avond, geel net zoals het wond vocht na de bevalling. Ik vond het maar raar. Over 3 weken moet ik weer naar de gyn en dan kaart ik dat aan. Heb ook nog eens krampen :$ lijkt net alsof de menstruatie weer op komst is, terwijl ik die 2 weken geleden al had ;)
    Nog even wat, zaterdag moet ik met de trein naar mijn ouders. Ik heb de kinderwagen bij me maar zou de draagzak fijner zijn om L. in te doen? Ik twijfel er aan ;) ze gaan wel beide mee, kan ik nog in een onrustig moment gaan wandelen en paardje kijken :)

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Nou, de nacht van gister was mazzel denk ik :D Vannacht wilde de kleine directeur om 2am, 4am en 6am. En nu is het tijd om op te staan. Lol!

16. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moedersvan2 , wat prachtig meisje! En die grote ogen ook !
    En lovingmyboy, mooi kereltje, Echt een jongetje! Zo grappig eigenlijk dat je dat soms op die leeftijd al zo goed kan zien, of het een jonge of meisje is. Cleo zou, vind ik zelf, soms ook best voor jongetje door kunnen gaan. Maar ik kleed haar ook niet heel specifiek meisjesachtig, ligt daar misschien ook een beetje aan.

17. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hier was de nacht voor de verandering eens drama..
    Half 10 laatste voeding gehad en om kwart over sliep hij dan.. tot half 12.. Sindsdien heeeel onrustig, als de tepel maar in zn mond zat was t goed.. deed er verder niets mee.. ik kan er op t moment zeer slecht tegen. De bekkenpijn en chronische hoofdpijn slopen mij al genoeg.. Alles doet gewoon zeer waardoor ik ook niet lekker liggen kan..
    5 uur heeft hij een dik half uur alles aan elkaar gejankt.. geen idee waarom..
    Pff betwijfel even of dit binnenkort nog anders gaat worden :(

18. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pukjepuk, cleo heeft daar de laatste tijd last van tijdens haar avondslaapje ( 20 uur tot laatste fles om 22.30). Ik geef haar de borst en valt ze op bed in slaap, maar ze werd vaak weer wakker.. Dus elke keer moest ik er weer even bijliggen en zij moest me echt voelen, dan was ze zo weer weg. Is natuurlijk wel vermoeiend als je om de 20 min 2 verdiepingen op moet om dat te doen. Gisteravond heb ik dan iets nieuws geprobeerd: voedingdkussen om haar heen zodat ze het tegen haar lichaam voelde en mijn nachtjapon voor haar neusje met het okselgedeelte naar haar toe 😁
    Ze heeft in een keer doorgeslapen tot haar nachtvoeding, zonder een enkele keer te huilen!! Misschien ook een idee voor jou?

19. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lianne: wat rot zeg! Dat is echt slopend. Kan me voorstellen dat het op een gegeven moment te veel even wordt.

@zomersproet: wat grappig dat je Cleo zo voor de gek kunt houden met het voedingskussen :D

Hier: ik ga weer verder met verschillende hapjes proberen. Ik dacht dan haal je bananen in de supermarkt, is er geen banaan te vinden :$ en toen viel mijn oog op mango :p die door de blender gedaan en heb nu mango hapjes. Een deel zit in een ijsblokjes houder zodat ik het per portie kan ontdooien. Als het een succes is, kunnen we samen smikkelen :D haha.
    Vanavond ga ik koken, al is het een ovenschotel :) macaroni kaas ovenschotel. Zal mijn moeder weer blij zijn, vegetarisch haha :D en als die goed lukt, heeft mn pa nog een recept voor als we met de hele familie bij hun eten ;) 2 vliegen in 1 klap.

20. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Mimimama: kun je de huisarts niet om slit one vragen? Ik had ook heel erge huisstofmijt allergie, mijn neus was altijd verstopt en ik nieste de hele dag door. Die medicijnen moet je iets van drie jaar gebruiken en daarna moet de allergie veel minder zijn, bij mij is het zelfs zo goed als weg.
    http://www.anafylaxis.nl/Bijsluiters/SLITone%20Patientinfo%20dec%202007.pdf

Ik heb een tijdje niet gereageerd maar ik blijf wel mee lezen hoor :D. Vervelend dat zoveel kindjes last hadden van het vier maanden sprongetje.

J. wil niet meer 5 flessen, dronk ze steeds niet op. Nu zijn we naar 4 gegaan maar daardoor is het hele ritme weg en dat vind ik stiekem wel jammer. Ik weet soms ook echt niet of hij nou moe is of dat hij honger heeft. De nachten gaan hier wel goed, vannacht drie keer voor de speen gelopen maar toen heeft hij wel uitgeslapen tot 8 uur! Normaal is dat 6 uur dus dat was heel vreemd.

Deel Deze Pagina