Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Jmay, ik denk het ook haha. Als hij overdag tegen mij in slaap valt na het drinken leg ik hem op zijn buik weg omdat hij beter slaapt dan. Als hij wakker is en hij word moe doe ik hem wel in de puckababy in de hoop dat hij gaat slapen. 's nachts gaat hij vanaf de laatste avondvoeding in de pucka, dat gaat goed. Wil hem op zn buik wel in de gaten blijven houden.

Dat zelfde probleem hadden/hebben wij dus ook dat hij vanuit wakker zijn niet zelf in slaap kan vallen maar dmv inbakeren en speen lukt het meestal wel. Net bleef hij ook heel tijd weer wakker worden en huilen dus dacht ook kom maar lekker bij mama, had ook beetje krampjes volgens mij. Hij ligt nu op mn borst te knorren, heerlijk:D. Nu willen ze nog lekker tegen je aan liggen dus geniet ik er maar van. Komt als goed is vanzelf goed.

Vind stiekem wel fijn om te lezen dat dat bij Novan ook zo is en niet de enige ben, erg he;)

Wat een super lieve foto!! Zat vanmorgen ook alle foto's te bekijken maar wat een verandering al he in die paar weken tijd.

Ik heb eigenlijk helemaal nog geen zomer kleertjes omdat niet weet in welke maat hij dan zit. Lange mouwen setjes heb ik al voldoende van de visite gehad. Heb wel nog wat bij gekocht omdat ik de gekregen dingen niet allemaal even leuk vond haha.

Hebben jullie ook zoveel kleertjes gehad van de kraamvisite?

2. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    gezellig dat je mee komt kletsen!

ja is normaal hoor :) binnen twee weken horen ze weer op geboorte gewicht te zijn
    Hij heeft dus nog even de tijd

3. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    pukjepuk: maak je maar geen zorgen over zijn gewicht. De hoeveelheid van wat hij is afgevallen is keurig. Hij mag er ong zo'n 2 weken over doen om op zijn geboortegewicht te komen(ben zelf kraamverzorgster;).
    Als hij tevreden is en goed plast/poept dan komt dat echt goed.

Moeilijk in slaap vallen is hier ook zo hr komt vanzelf goed

4. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    haha ja ik ben blij dat ik ook niet de enige ben :p
    denk vele met ons,ze zijn nog zo klein!

Novan is een beetje anti speen helaas :( heb nu de difrax maar wil de bibi nog even proberen want die pakte Jaylin wel en difrax ook niet.
    soms pakt hij hem wel maar meestal niet.

Hij zit nu bij me op schoot naar t scherm te kijken, zijn eerst zp ervaring :):p

Ik gok dat Novan dan rond de 62-68 zit.
    en daar heb ik ook kleertjes in en zag bij next nog veel meer leuks!

Nee geen kleren gekregen meer cadeaubonnen gelukkig, mensen wisten ook wel dat we heel veel kleren hadden, ook veel tijdens de zwangerschap gekregen van vrienden die eerder al een zoon hadden gekregen.

ik ga 7 april met een vriendin en haar dochtertje naar een baby cafe :p
    geen idee wat ik me erbij moet voorstellen maar lijkt me wel leuk om andere mensen te ontmoeten daar.
    Ze doen ook draagconsulten en ehbo cursussen enz dus ben benieuwd!
    misschien alleen maar geitenwollensokken moeders maar dat zien we dan wel weer..

Ja he hij veranderd erg veel!

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Ik gok dat Emma in de zomer in maat 68 zal zitten. Ben wel benieuwd welke maat ze zal hebben als we gaan trouwen, dan is ze 7,5 maand. Ik hoop dat ze dan in 74 zit, want dan kan ik haar een andere kleur jurkje geven dan de bruidsmeisjes (wel hetzelfde jurkje). Maar we zien wel.

Het gaat idd zo ontzettend snel. Emma is aanstaande vrijdag al weer 2 maand:$

Even foto's vergelijken:p
    Bekijk bijlage 447876 Bekijk bijlage 447877

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wat leuk dat jullie gaan trouwen!
    En wat een verschil zeg in twee maanden! Prachtig meisje..

Jaylin groeide onwijs hard,door haar reflux wilde ze continu drinken en later continu vaste voeding.
    Ze groeide gemiddeld 1,5-2 kg per maand! Totdat we de juiste meds kregen toen ging ze ineens heel langzaam

Novan groeit tot nu toe niet zo hard als zij deed dus hoop dat hij wat minder snel een beer word haha

Wij liggen op de bank en Jaylin zit achter de pc het zandkasteel te kijken der favo programma

Gaan jullie nog iets doen vanavond ? Wij vrij weinig lekker relaxen denk the voice kids kijken

7. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ jmay vind het zo grappig dat Novan op alle foto's al zo pittig en met grote ogen kijkt. Zelfs na zijn geboorte al. Daan heeft nu na 3 weken zijn ogen nog steeds bijna de hele dag dicht haha.

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Ik ga zo even verder met foto's in het album plakken. Straks Surprise Surprise kijken en VL ligt naast me op de bank te slapen. Niet veel spannends dus:p

9. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ik had eerst een bibi speen die van i love mama maar kwam er gisteren achter dat je die eigenlijk niet mag gebruiken. Er is een terughaalactie op die spenen is omdat ze toch niet goedgekeurd zijn en die speen los kan laten. Durfde hem daarna niet meer te gebruiken. Heb nu een roze:D avent speen uit een gratis pakket die gaat ook goed, alleen heb ik er moeite mee om hem daar op te laten zuigen in het openbaar haha. Heb vandaag daarom nog een blauwe nuby gekocht maar die gaat nog niet goed.
    Difrax spuugt hij ook elke keer uit.

Cadeaubonnen daar heb ik er maar 1 van gehad en ook wel geld en speelgoed. Ik ga denk dat ik pas tegen de zomer zomerkleertjes ga kopen maar zal zo is bij next kijken;).

L is ook veel gegroeid. Hij weegt nu 2 kg meer dan zijn laagste gewicht.

Wij hebben vanavond ook een lekker relaxavondje, heerlijk.

Elsa: wat een schatje zeg en wat worden ze snel wijs he.

10. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @cadeaus: we hebben nog niet veel visite gehad. En van de opa's en oma's hebben we kleertjes gekregen. En van een tante ook kleertjes maar allemaal in maat 62 of nog groter.. Dat zal nog lang duren eer L. dat kan dragen gezien het een lief klein mannetje is ;) hij is nu nog geen 50 cm groot hihi
    En van een oma hebben we een shirt gekregen is wit met grijs gestreept en dan ee baby roze tekst.. Toen ik dat zag dacht ik eerst "nee dat gaat mijn zoon toch niet dragen" haha ;) baby roze is in mijn ogen echt voor meisjes.. Die malle sm van me ook met haar cadeaus :D

@vanavond: ik heb L. onder de douche gezet met ml om zo weer een relax moment te hebben. Daarna L. in bed gestopt en samen met ml een opgenomen serie te kijken. Ml ligt nu in bed en ik heb L. op mijn arm omdat hij net wakker werd door een vieze luier en begon te strijden tegen zijn slaap.

Ik heb vanmorgen ook nog een mooie meegemaakt.. Loop ik achter de kinderwagen met maxi cosi erop.. Zegt zo'n dame van een of andere politieke partij "hier heeft u wat om te lezen" ik zei nee dank je want mijn handen zijn vol.. Keek die dame me verbaasd aan.. Alsof je kinderwagen vanzelf rijdt haha ;) en mijn beide handen lagen toch echt om de duwstang van de kinderwagen :D En even later probeerde ze t bij anderen met je raad het wel..... Een kinderwagen :D whahaha zo stom hè :D

11. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    430
    439
    63
    Vrouw
    Zo wat een reacties weer haha moest weer ff teruglezen 😊.

@ in slaap komen/speentjes: Onze dochter heeft er soms ook moeite mee, ze heeft eigenlijk tot 2 dagen geleden vooral avonds tussen 2 voedingen in dat ze gewoon echt niet in dr bedje wilde slapen. Geprobeerd met speentje etc maar wat ze eigenlijk wilde is lekker bij een van ons buik op buik. En ondanks dat het mij mn nachtrust kost vind ik dat ook wel erg lekker. Ze ligt dan zoooo lief te knorren op mn buik heerlijk.

Qua speen pakt ze de avent ook heel goed! In het begin deed ze t ook met difrax wel maar nu alleen nog avent. Ze pakt ook nog wel is dr duim maar die is nog net te klein.voor dr haha.

@kleding: het geboortepakje past alyssa echt niet meer 😮. Ze zwom daar bij de geboorte echt in (maat 50) maar is nu veel te kort. Terwijl veel kleren maat 56 nog veel te groot zijn, vooral de broeken die glijden zo weer van dr kont af haha.

Vanavond zijn we voor het eerst samen de deur uit geweest 😶 we hadden een verjaardag waar we niet echt onderuit kunnen. Het was best gezellig maar vond het na 2 uur wel mooi geweest haha. Alyssa heeft om half 9 dr fles gehad en ik heb geen wekker gezet dus ben heel benieuwd hoe laat ze komt!

Bijgevoegde bestanden:

12. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Haha ja klopt dat is met die nieuwe versies van de spenen gebeurd
    Maar de oude bibis zijn gewoon goed alleen uit voorzorg ook uit alle winkels gehaald online wel te vergelijken maar alleen roze haha dus heb nu via Mp er eentje gekocht nieuw in de doos uiteraard.
    Ook gelijk de avent speen hoop dat hij een van deze goed pakt anders heeft papa een probleem als de tiet niet in de buurt is haha

@bloesem
    Hihi ja gek he alsof hij al veel ouder is, na de geboorte zei de vk het ook meteen al. Hij was daarna ook echt een half uur klaar wakker !

@Maryelle
    Wat een schatje!
    Novan slaapt gelukkig in de avond/nacht wel in z'n wieg maar alleen als hij er slapend word ingelegd zeg maar haha
    Ach ze zijn nog zo klein, logische eigenlijk ook wel dat ze bij ons willen zijn na 9 maanden in onze buiken hebben gezeten.

Ritme, zelf slapen enz komt allemaal wel
    Vind zowiezo dat ze tegenwoordig volgens de boekjes veel te snel 'groot' moeten worden..
    Ken ook een paar moeders die t liefst met 4 maanden al willen dat t halve peuters zijn die van alles kunnen.

Laat Novan voorlopig nog maar lekker klein en afhankelijk zijn, en hopelijk gaat hij niet alles snel snel doen haha rustig aan... De tijd gaat al zo snel!

13. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    430
    439
    63
    Vrouw
    @JMay: dankje 😊 vind ze allemaal zo leuk en wijs ook al! Leuk om te zien.

En Alyssa slaapt verder wel lekker in dr eigen bedje alleen als ze dr huiluurtje(s) heeft niet. Dan is het alleen maar bij papa of mama goed. En als ze dan slaapt moet ik haar ook niet plat leggen haha. Nu had dit ook wel met krampjes te maken denken wij.

Ik vind ook dat ze te snel dingen moeten hoor laat ze maar lekker baby en kind zijn. Het gaat toch al zo snel!

14. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Jaa hij lacht nu echt !!! Smelttttt

15. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Moet ik wel de foto erbij doen haha

16. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH

Krampjes zijn zo sneu ! :(
    Ja idd gaat al mega snel

17. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    @jmay. Nee ze hebben t niet gehad over een provocatie test.
    Ik ga niet meteen over op pepti of nutramigen. Als het even aan kan blijf ik bv geven. Zelf dus nu op koemelkvrij dieet.
    De hoeveelheid wat hij drinkt varieert overdag netjes om de 3 uur en dan drinkt hij 85. Hij heeft gisteravond om half 7 zn laatste voeding gehad. Om 1 uur kwam hij dan weer en dronk toen 180 daarna om kwart over 6 weer 155 en kwart over 9 weer 85.
    Tussen de voedingen is hij erg onrustig, vannacht heeft hij wel goed geslapen. Na de voeding van 1 bij mij op de borst tot 4 uur, toen heb ik hem in zn bedje gelegd en heb ik ook nig 2 uur kunnen slapen.
    Met de ranitidine gaat het nu hij een extra dosis krijgt goed. Weinig last van zuur en ook spuugt hij nu niet zoveel.

18. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Jmay: *smelt* voor dat heerlijke lachebekje :D

Krampjes: hier was het vannacht ook prijs. En ik sliep door het gekrijs heen *schasm* maar ml was de antikrampen man aan het spelen. Is zo sneu die krampen.

Hier: ik heb weer de droom gehad dat L. op mijn borst sliep in BEFen dat hij viel zodra ik me draaide in bed.. En dan Spaans benauwd wakker worden en gaan zoeken in bed naar L. :$ herkent iemand dit?

19. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    430
    439
    63
    Vrouw
    @JMay: oohh wat een lekker koppie! Hier zijn t nog echt stuipjes haha.

@minimama88: Ja dat heb ik ook heel vaak! Droom regelmatig dat onze mini bij me in bed ligt en ben dan echt een soort in de war als ik wakker wordt haha.

20. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Maryelle: ik heb zelfs al een keer bij die droom aan ml gevraagd of L. bij ons in bed lag.. Ik begon met "het is misschien gek wat ik nu ga vragen.. Maar heeft L. bij ons in bed gelegen?" haha ;) het mafste is dat het dan ook aanvoelt alsof L Dan op mijn borst ligt terwijl dat niet zo is ;) wat je toch in je hoofd kunt halen hihi

Hier: L. ligt met krampen in de box. Heb hem zijn favo muziek op gezet ;) en een kersenpit kussen op de buik gelegd. Na een half uur is hij in diepe slaap. Maar verplaatsen naar bed doe ik even niet.

Deel Deze Pagina