Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Hilly: tuurlijk mag iedereen een mening hebben maar er bestaat een heel groot verschil tussen vrijheid van meningsuiting en belediging. Veel mensen denken dat ze alles maar kunnen en mogen zeggen...

Gewoon iemand egoīstisch noemen en een slechte moeder vind ik gewoon heel gemeen.
    Iedereen hier heeft het beste voor met de baby en doet wat zij het beste vind. Dan die persoon onderuittrappen is gewoon niet eerlijk.

En nu genoeg over dit onderwerp, laten we het gezellig houden hier!

Hier heeft mn mannetje vanacht gewoon lekker 8 uurtjes geslapen! Geen onderbreking om 2:00 uur.
    Net legde ik hem in bed en vond hij het veel leuker om te babbelen en te trappelen..en tja dan komt het beentje tussen de spijlen. Arm ding, krijsen haha snel naar boven, troosten en een slokje, toen lekker in slaap gevallen.

Om 11 uur naar de dokter voor de 4e x die kl*te spruw! Word er zo zat van! Heb nog geen enkele dag sinds dat hij geboren is pijnloos gevoed.

Goed drinken allemaal! Zeker de bv mama's!

Yasmine hoe gaat het vasten? Denk goed aan jezelf en je kleintje met deze verschrikkelijke dagen!
    Wel respect dat je ondanks de bv het toch probeerd!
    SV is pakistaans, die is ook aan het vasten. VL is dus half-pakistaans maar niet gelovig dus die vast niet.

Nu nog ff een fotootje spammen van mijn mooie kerel <3

2. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    jaja daar heb je gelijk in hoe jij het schrijft, daar heb je gelijk in, maar je hebt schrijven en schrijven.

En je hebt huilen en schreeuwen. daar zit ook een verschil in.
    Maar goed ik houd er over op, heeft toch geen zin.
    En ja ik kan zeker tegen een stootje wel meerdere zelfs. Maar niet als ik voluit egoïstisch wordt genoemd dan wordt ik pist.

Ik ben gewoon geen moeder die om de haverklap een baby uit bed haalt omdat het huilt.
    Maar goed ik dwaal af.;)

3. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    @onyx wat heeft jou kerel al veel haren! en wauw die wenkbrauwen...:)

Wouw!

Nola heeft in 2 uur tijd 2 flessen op:$
    Die had me toch een dorst..
    Hier drama vanaf 5 uur, die was klaar wakker!

Nu slaapt ze in alleen haar luier in bed.....hopelijk laat ze hem dicht en aan wat die andere van mij had zo heel haar stront luier uitgesmeerd op lijf bed en muur!

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.811
    7.411
    113
    Ach, misschien is het goed om te bedenken als iemand wat harder is, dat ze misschien zelf dingen lastig vindt, of onzeker is. Dat is iedereen wel eens, en de meeste moeders ook over hun opvoeding of hoe ze omgaan met hun baby. Baby's zijn nou eenmaal niet voorgeprogrammeerd, en alles en iedereen heeft er ook een mening over.
    Als je zelf overtuigd bent dat iets goed is voor jou en je ukkie, dan kan er toch gewoon leuk gediscussieerd worden? Zonder veroordelingen.

J is net in het zwembadje geweest, maar het is niet echt zijn ding :D hij huilt wel veel, wil de hele tijd tegen mij aangeplakt zijn, waar ik natuurlijk niet zo op zit te wachten met dit weer, maar het is even niet anders denk ik. We komen de dag wel weer door :D

5. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @hilly: iedereen wilt wel eens wat zeggen wat je slecht doet. Ik heb dat zelf ervaren met het niet kunnen geven van bv. Ineens vinden de pro-bv het tijd om je schuld aan te praten. En zulke mensen realiseren zich niet dat ook jij het beste voor je kind wilt. Ik heb me voorgenomen dat mocht iemand iets zeggen over dat ik kv geef, ik zeg dat als dat er niet was we geen kindje meer hadden ;) klinkt heel kru maar daar komt het wel ij mij op neer ;)

@onyx: wat een leuk mannetje heb jij!

Hier: L. Wilt alleen fruit als ik er een verkruimelde liga door doe... bijna 5 maanden en nu al een koekiemonster :D haha maar het fruit vliegt er zo wel in :)
    L. Heeft net bepaald dat hij wel moe is maar niet wilt slapen en dan wel in de ogen wrijven maar energie in jengelen en draaien stoppen :) zo krijg je jezelf ook moe.
    Straks lekker verkoeling in de douche zoeken.

6. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook hier met moeite in slaap gevallen maar wel voor 2 uurtjes.....
    Nu vrolijk in de box aan het brabbelen.

Hier krijgt ze met warm weer iedere 3 uur een voeding of 2 als ze zelf moppert.

Ja liga door het fruit is ook heerlijk....maar bij mij blijven er altijd stukjes in en dat vind ze maar niks;)

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik dacht dat je met liga (gluten) moest wachten tot 6mnd?

8. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    De eerste kinderbijslag is gestort;)

9. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @hilly: je hebt liga 4-6 maanden die bevatten heel weinig gluten. Is op basis van erwten- en aardappelzetmeel ;)

@moedersvan2: ik hou ook er stukjes in. L. probeert erop te knabbelen of duwt het uit zijn mond met de tong :p haha heerlijk

@set: jeej! :)

Hier: L. Komt ook om de 2 uur voor drinken. Water of wat thee wilt hij niet. Ik heb nu een fles van 180 aangeboden maar is te weinig. Ik had nog een beetje diksap geprobeerd maar daar trekt L. gekke gezichten door :D haha ik ga nog een poging wagen om diksap te slijten :p

10. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Minimama: zeker weten haha toch leuk:)
    Vind zo lastig, wil de kleine man wat extra vocht geven iets van verdunde appelsap ofzo maar de vorige keer met de hitte kwam het er gelijk weer uit Hij is gewend om heel gulzig te drinken en zn fles word verdikt met jbpm natuurlijk dus de sap spuit dan zn mond in.

11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Mimimama, Emma vond de diksap gisteren heerlijk. Normaal drinkt ze uit een dr browns met fase 4 speen, maar de diksap geef ik met een fase 2 speen.

12. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    L drinkt met de jbpm uit een fase 1 speen die ik iets wijder heb gemaakt dus veel kleinere speen gaat ook niet helpen helaas.
    Heb net weer klein beetje fruithap gegeven om te kijken of hij geen kramp krijg maar meneer was het niet zo eens met zo n klein beetje haha. Hij heeft net een paar likjes op van een zelfgemaakt banaan kiwi ijsje hij vond het heerlijk:). Zal t kwaad kunnen want kiwi mogen ze eigenlijk nog niet natuurlijk. Hij zal denk ik wel een pitje binnen gekregen hebben.
    Zal eens een paar baby vriendelijke varianten maken want hij vond heerlijk.

13. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee dat kan geen kwaad.
    Nola krijgt peren ijsjes en aardbei ijsjes...

Pffff echt zielig nola kan de slaapt niet vatten vandaag met die hitte.....en nog erger krijsende kinderen bij de buren in het zwembad...om gek van te worden wat maken die een kabaal!

14. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Maak je die ook zelf of uit de supermarkt?
    Ga straks maar weer even wat fruit halen;)

Zielig he dat ze slecht kunnen slapen. Dat gekrijs zal ook nog wel even blijven vrees is. L heeft gelukkig wel 2,5 uur geslapen.

15. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze grote was met haar groep 3 van school picknicken in het pierenbadje.om 12 zou ik haar ophalen samen met cleo maar het was zo lekker en gezellig ( in de schaduw) dat we nog met heel veel ouders en kids tot half 3 bleven. Cleo kreeg alle aandacht en vond het ook gezellig. Net thuis heeft ze dan toch nog een uurtje geslapen in haar bedje, binnen is het lekker koel. Tot nu toe redt ze zich prima met die hitte en vindt ze het volgens mij wel okay. Morgenmiddag is er geen school vanwegen de hitte, dus nog maar 2 halve daagjes en dan is het eindelijk vakantie. Erg fijneven 6 weken geen ochtenddrukte meer en de dag nemen zoals die komt &#128516;
    Hebben jullie dat ook , dat het insmeren van een baby zo moeilijk is? Ik ben nooit zeker of ikelk plekje heb gesmeerd en vind het ook best smerig dat ze de creme dan ook in haar mondje krijgt .

Ijsje, leuk idee, ik zal het eens proberen. Heb ook nog perenijsje in de vriezer.

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    @smeren
    Ik heb Jurre nog niet ingesmeerd. Ik houd hem in de schaduw en wij zijn veel binnen, dus ik vind het niet nodig.

@ritme
    Er lijkt een nieuw ritme te zijn ontstaan hier.. '
    s Ochtends om 10u pap en dan spelen of wandelen.
    Rond 12u voeden en slapen.
    Rond 15u voeden en spelen.
    Rond 16u fruithap en spelen.
    Rond 17:30u voeden en slapen.
    Rond 19:30u voeden en spelen.
    Rond 20:30u groentehap en spelen.
    Rond 21:30u voeden en slapen.
    Rond 02u voeden
    Rond 04:30u voeden
    Rond 07u voeden
    Rond 09u voeden en spelen

Ik zou graag die voedingen van 02u en rond 4/5u kwijt zijn. Doorslaaptechnisch. Maar verder kan ik ermee leven hoor &#128518;

17. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @set: 10 cc extra water bij elke fles doen misschien een optie? Ik doe dat ook bij L. water of diksap wilt hij niet.

@elsa: L. Heeft jbpm door de voeding en zit op de nummer 2 speen van avent natural, is om het drinken langzamer te laten vloeien.

@insmeren: ik smeer mezelf en L. in zodra we naar buiten gaan. Elk plekje krijg ik ook niet voor elkaar. Blijft lastig met een bewegelijke baby en een kwijler :D

Hier: na de pad net nog een fruit hapje met koekje gegeven. Toen ml het voerde duwde L. het uit zijn mond... Alsof L. weet dat papa geen fruit last :p haha echt geweldig om te zien.

18. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Extra water doe ik meestal al standaard minimama. Heb ook niet het idee dat hij dorst heeft gelukkig.
    Ga straks even een paar ijsjes van diksap maken voor L. De perzikken die ik wilde gebruiken zijn nog niet rijp namelijk;)

19. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik smeer Anne ook in in de schaduw want daar verbrand je ook. Ik gebruik babyzonnebrand, dat is niet erg als ze dat opsabbelen. Verder als we echt naar buiten gaan zorg ik wel dat ze eventueel een broekje aanheeft en eventueel sokjes (nu ga ik niet naar buiten met haar) zodat die nogmaals beschermd zijn. Anne zit zoals eerder verteld al in het zitgedeelte dus haar bovenlichaam wordt goed beschermd.
    Eerder drama met naar bed gaan, slaapzakje leek al te warm ook al had ze alleen een luier aan. Huilen dat ze deed! Gelijk uit bed, kijken of ze gevoed wou worden en dat wou ze wel, waarbij ze wegsoesde en in de tussentijd had m'n vriend een ventilator gehaald (was de laatste bij de praxis haha) en haar er even voor gezet. Ze schrok wel telkens toen deze voorbij draaide.
    Daarna lekker naar bed met een hemdrompertje en een lakentje enkel over haar romp heen. Vond ze wel prima want ze slaapt alweer een half uur. Pff als het vandaag al drama is hoe wordt het dan morgen en zaterdag &#128521;. En dan woon ik nog aan de kust waar het een stuk koeler is!

20. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nadat ik de leuke ijsjesfoto had gezien hier toch maar meteen naar de diepvries gelopen en een appel-perenijsje gehaald. Ik maak verder alle hapjes zelf maar dit is van 95% fruit en dat vond ik prima. Cleo vond het heerlojk- wel even een gek gezicht vanwege de kou , nieuwe sensatie, maar daarna zat ze te smullen! ik heb het ijsje natuurlojk gegeten maar zij mocht af en toe een likje &#128516;

Deel Deze Pagina