Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Set, idd dat herkennen ze al vroeg! Zodra ik C op het voedingskussen leg om mijn borst uit te pakken maakt ze altijd van die blije, opgewonden lach- geluidjes , zo van ' yippie, eindelijk lekker eten!'
    En dat avondflesje houdt ze ook al zelf vast- wel met hulp van ons natuurlijk.

Vannacht werd ze om 3.45 wakker om te drinken - het laatste flesje was om 22.15 geweest. Ze lag alleen met een rompertje maar voelde heel warm, geen wonder dat ze moest drinken. Alleen had ze na 2 borsten geen zin om te slapen en lag vrolijk vertellend in haar wiegje. ML ging op gegeven moment naar de logeerkamer verhuizen. Om 4 heb ik dHaar dan maar eens liggend in bed gevoed en toen viel zo eindelijk - 4.15- in slaap. Onze grote was ook al om 6 klaarwakker , in kleren en tanden gepoetst!! 😳 tegen onze eigen regel in mocht ze dan maar op de i- pad want ik had zelf nog wel zin in een uurtje slaap.
    Haar school gaf vanmiddag vrij vanwege de hitte. Ik heb ook nog een vriendinnetje hier waarvan de ouders moesten werken. Straks gaan we naar het zwembad hier om de hoek, het is sinds gisteren open.
    Soms denk ik, een eerste kindje heeft het heel wat rustiger dan tweede of zelfs derde. C moet ondanks de hitte maar overal mee naartoe. Vanochtend naar school, dan boodschappen doen, om 12 weer mee ophalen van school terwijl ze net eindelijk in slaap was gevallen. Sinds vanochtend half 8 heeft ze dus maar 30 min geslapen, in de maxi cosi op de bakfiets!!! Ik hoop dat ze straks in het zwembad in haar kinderwagen wil slapen, lekker in een schaduwplekje.

Minimama, fijn dat het loos alarm was!

2. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @jmay: wat een prachtig mannetje :D

@set: L. Heeft zijn honger huil verruilt voor hetzelfde geluid tijdens het brabbelen :D haha. Twijfelen we of hij honger heeft, laten we de (lege) fles zien. Als dan het mondje open gaat, heeft hij honger haha :D
    Net was ook leuk, L. was te druk met zijn balletje aan het spelen waardoor hij het balletje niet los liet.... totdat ik de fles melk liet zien :D haha

@zomersproet: een tweede of derde kindje gaat mee op het ritme van het al bestaande gezin terwijl een eerste kindje het ritme vaak bepaald.
    L. is dan het eerste kindje. Maar ik ben zelf nummer 2 in het gezin bij mn ouders. Mijn broertje werd altijd mee op sleeptouw genomen. Ik trouwens ook. Was toch al in mijn moeders ogen het blok aan haar been :p waar ik dan weer een schepje bovenop deed *evil* haha

Hier: ben vakantie aan het uitzoeken. Of centerparcs in een kleine bungalow of een luxe, grote bungalow bij landal.. Hmm... zit maar €3 verschil in prijs ;) vanavond met ml maar eens bespreken haha. De temperatuur is binnen gestegen naar 27 graden.. Hmm lekker warm ;)

3. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jmay dat boxkleed heb ik ook;)

O wat klef dat weer bah bah bah niet leuk!

nola slaapt eindelijk!!! alleen in haar luier dus die gaat vast heel haar bed rond hahahahahhha

mimimama zo doe ik dat ook met de fles,,,,lachen is dat hé

Als ik met de fles aan kom is het net een haai die aanhapt.
    Mond open en flink geluid maken zo van schiet op met die fles:p

Ik houd me hart vast morgen met bo die een uur heen en terug moet in de bus naar schoolreis zonder airco!!

4. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Dit is echt geen weer voor mij. .
    Mijn kop staat op knappen.. chronische hoofdpijn,tot daar aan toe, maar dit is er niet goed voor...
    Riff is ook helemaal uit zijn doen..
    Soms denk ik dat er een hele sterke magneet in mijn borsten en Riff zn mond zit.. haha

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Haha wat grappig!
    Door die rot sprong heeft Novan ongeveer 6 weken geen geluidjes gemaakt op huilen na 🙈
    Novan krijgt nog geen bijvoeding maar dat vind hij straks vast heel lekker!

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Pff vreselijk he
    Mijn hoofd bonkt en bonkt en bonkt ook dat hij nog niet is ontploft haha

7. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Is een uitdrogingsverschijnsel dames, goed drinken! :)

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Hier eigenlijk nog maar weinig last van de warmte. Hopen dat dat zo blijft.

Emma heeft vanavond een paar likjes van mijn ijsje gehad. Ze vond het heerlijk:

Bekijk bijlage 463817

9. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Dat kan hier echt niet onyx.. ik lurk constant aan de fles water.
    Zou betekenen dat ik altijd uitdrogingsverschijnselen heb, daar ik al 3,5 jaar (op 2e trimester zwangerschap na) 24/7 hoofdpijn heb.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Had gisteravond vergadering, dus voeding van 22u overgeslagen. Kiest J. uitgerekend vannacht om het voedingsmoment dáárna van 02u over te slaan 😱
    Ik werd dus net wakker omdat mn borsten op ontploffen stonden! Kleine leek nog niet van plan om te komen, dus slapend aangelegd en darna nog nagekolfd..
    Manmanman.. Hoop dat ik op tijd was om productie- en borstontstekingstechnisch ellende te voorkomen... 😓

Verder gaat het hier behoorlijk goed. Hij lijkt weinig last te hebben van de warmte. Slaapt goed, drinkt goed (maar niet veel meer). Is vrolijk en gezellig.

11. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lianne: wat rot, die hoofdpijn :(

@moedersvan2: L. doet nu ook graag zelf de fles vast houden en duwt je hand weg of je vingers naar een kant waar ze niet naar toe kunnen bewegen *auw* maar wel grappig om te zien :)

@hilly: fijn dat jullie niet zoveel last van de warmte hebben.

Hier: L. Heeft ontdekt dat hij buikspieren heeft.. alleen gebruikt hij zoveel druk, als hij geen aandacht krijgt, dat hij gaat spugen. Gisteravond nog maar een spuug was aangezet ;) En daarna weer vrolijk verder met de handjes ver in de mond te stoppen :$ had gisteravond geen zin in een 3e ronde spuug... heb dus de handjes uit de mond getrokken en ze in mijn mond gedaan :p dat was blijkbaar niet zo leuk haha :D ik beet stiekem een beetje :D haha
    De warmte put mij vooral uit. Ik drink wel voldoende, al is het vooral nu aangelegde siroop met water ;)
    En echt fut om met L. te spelen heb ik niet. Maar gelukkig kan hij zich goed vermaken met het speelgoed.

12. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Ohhh lianne, die hoofdpijn is slopend! Heb het de eerste 3 weken na de bevalling gehad en zo nu en dan een paar dagen... meestal krijg ik daarna ook een migraine aanval. Wat bij mij erg hielp is een chiropractor . Vaak komt het uit je nek, misschien een optie? Succes iig!

Hier de kleine al een paar dagen om 5 uur klaarwakker hihi... sinds de puckababy weg is en hij heeft ontdekt dat hij kan rollen gat hij heel zijn bed Door. Misschien ook een beetje de warmte... Gelukkig gaat hij na de fles van 20.30 gewoon slapen dus als wij op tijd naar bed gaan maken we onze uurtjes wel :) nog meer meiden die merken dat de Kids vroeger wakker zijn??

13. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lovingmyboy: hier nu ook een vroege vogel. Tussen 4.00 en 5.00 moeten we eruit om te kijken wat onze bandiet aan het uitspoken is. En dan gaat hij ook door het hele bed. Of gooien met de speen om te laten horen dat hij wakker is :D haha
    Maar na een minuut of 10 valt L. weer in slaap.

14. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lianne, misschien last van de spieren in je nek?
    als die bij mij vastzitten krijg ik ook constand hoofdpijn!

Ff advies gevraagd:

ZL zit telkens met zn beentjes door de spijlen van het bed. Het is nu echt te warm voor een slaapzak...dus hoe kan ik voorkomen dat hij met zn pootjes tussen de spijlen komt? Lakentje over zn beentjes heen is binnen notime afgetrappeld

15. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Miss een deken ophangen aan de kant van de spijlen ofzo?

Pff wat een warmte he..
    Novan kwam vannacht heeeel vaak.
    Bij 8x ben ik gestopt met tellen.. Ben kapot!

16. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meer dan 8 x!!! :$:$ :(:(:( Dat betekent dus helemaal geen slaap afgelopen nacht!

17. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    warmte, erg warm! :$ Te warm om te werken. De baby's op mijn werk hadden er ook last van, en dan willen ze op je schoot hangen (nog warmer). ;):) Maar ja de snappen ze natuurlijk niet, ze hebben last van de warmte en zoeken dan troost/ geborgenheid.
    Benjamin op de opvang nergens last van, hij sliep redelijk en was vrolijk. Terwijl het daar binnen 28 graden was. :)

Hoofdpijn, inderdaad goed blijven drinken. Maar van veel spooknachten op een rij veroorzaakt ook een standaard hoofdpijn.
    Lianne, lastig die chronische hoofdpijn, maar jij hebt eigenlijk altijd slopende gebroken nachten gehad. Je gaat wel door, maar je lichaam protesteert.
    Hier vanaf 19 mei precies (even na gekeken) slechte gebroken nachten (met drie uitzonderingen van 4 tot 5 uur achter elkaar slapen) ook hier vaak hoofdpijn en dat de vermoeidheid je overvalt. Ook wat vergeetachtiger.

Elsa, leuke foto! :)

Maryelle, benjamin is nog wat te jong voor nachtangst, maar het leek er volgens de baby-consulente (ontwikkelingspsychologe) wel op. Hij is wel gespannen en angstig bij het slapen en hij raakt in paniek bij het tussendoor wakker worden. Wij moeten even kijken wanneer hij meestal s nachts wakker wordt voor de eerste keer, en dan moeten wij hem op dat tijdstip wakker maken, en hem even heel lief met hem knuffelen en aaien en dan verder laten slapen.
    Bij de slaapjes overdag, na 40 minuten (lichte slaap, net voor het volgende slaapcyclusje) voordat hij onrustig begint te bewegen (wat vervolgens jammeren en hard huilen wordt) moeten wij hem rustig aaien met lieve woordjes. Zo geruststelling voor de paniek zeg maar.

De laatste twee nachten al iets beter, wo-do van 23:15 tot 3:20 geslapen en vannacht van 23:45 tot 3:15. Tweede helft gespookt om het uur, 45 minuten of het half uur. Was ook warm.

18. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, hier ook !! Al een paar nachtjes dat cleo wakker werd en na het drinken geen zin meer om te slapen!! Gelukkig is het licht buiten, dan voelt het niet zo vreselijk vroeg. Ik begin dan altijd alvast met douchen enzo, laatst heb ik haar zelfs een keertje om 6 in bad gedaan . Dan kunnen ML en DL nog eventjes verder slapen tot de wekker gaat om 7...

19. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren om 22 uur viel hier het stroom uit, helemaal weg, de hele buurt. Dus dan maar naar bed gegaan. We hebben cleo dan ook niet haar avondflesje gekolfde melk gegeven, maar gewacht tot ze vanzelf wakker werd ( ze sliep sinds 20.15). Dat was om 00.15, vervolgens weer 4.15 en dan weer om 6. Maar ja, het is ook echt heet! Ze sliep maar in een rompertje zonder dekens maar voelde toch best zweterig. Doen de andere bv moeders hier nog aan liggend voeden? Ik even niet of minder want C is dan helemaal natgezweet als ze een tijdje zo tegen me aan ligt en dan ook nog eens in slaap valt. Het voelt gewoon frisser als ze op het voedingskussen ligt.

Gisteren met dat warme weer maar 3 x 30min geslapen. In mijn app zag ik dat ze alles bij elkaar opgeteld maar 8 uur heeft geslapen in totaal😨 Dat is toch niet goed? Al in al was ze daarvoor nog best vrolijk eigenlijk. Hopelijk vandaag meer slaap, ik zal proberen om het wat rustiger aan te gaan vandaag.

20. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moedersvan2, ik zag ergens op een foto dat nola ligakoekje at. Hoe ging dat de eerste keren? Had ze geen last van verslikken enzo? Ik heb ook ligakoekjes (4-6 maand) in huis maar zie dat er verschillende keren op het pak staat dat kleine babies het alleen door eten gemengd mogen. Ik ben een beetje onzeker nu maar meen me te herinneren dat onze grote dochter ook vrij vroeg aan babykoekjes begon.
    Ben bebieuwd naar jouw ervaringen met de eerste stukjes liga.

Deel Deze Pagina