Hoi dames, Hier nog geen foto van mij en Gijs. Ik kom er achter dat ik veel te weinig met Gijs op de foto sta.... mooi balen. Dus maar is even een inhaalslag maken. Mijn foto komt binnenkort. Nageltjes doe ik met een irisschaartje. Ja, een oogschaartje. Werkt perfect. maar ow wat groeien die nagels hard. vandaag weer begonnen met werk. Wel lekker, uit huis te zijn, maar waar ik al bang voor was..... in de avond slapt Gijs en ik zie hem dus nu heel weinig.... vind er geen drol aan zo. Dat het met papa goed gaat had ik niet anders verwacht. Hij heeft veel lol met papa gehad vndaag dus dat is wel tof. Maar oh wat mis ik mijn knul. En verder is het vreselijk wennen op werk. Overgeplaatst van Hilversum naar Amersfoort Werkwijzes zijn veranderd Het programma Planon is veranderd Vandaag is er een uitzendkracht begonnen die moest worden ingewerkt, dus ik viel tussen wal en schip. Kolven waar ik neit de tijd voor neem Het water uit de kraan is niet te zuipen... veels te hard. Hier in de flevopolder hebben we bekant Bar le Ducwater.... dus dan is hard water gewoon vies En toen ik thuis kwam begon Gijs niet eens te lachen maar keek weer terug naar papa..... dat deed me wel pijn. morgen ga ika fscheid nemen in Hilversum, hele dag onder de pannen. Gijs doet het akelig goed. gewoon eng. Hij slaapt veel met deze warmte en tukt dan ook de hele nacht door. Overdag wel heel helder en heel vrolijk, genoeg plasluiers, dus dat is fijn. Afgelopen zaterdag ben ik bij de tour de France geweest op uitnodiging van een generaal. Dus daar kolven. Alleen begon in de aut mijn linker borst vreselijk pijn te doen. Vreselijke stuwing, niet weg te masseren. Kolven hielp ook niet. heb de halve dag rondgelopen met 1 borst in de BH de ander niet. Zag er niet uit maar het was te pijnlijk om de linkerborst in de bh te doen. Kolven normaal een 150 ml totaal, nu kwam er uit de linker nog geen 20 ml....... Toen ik in de avond eindelijk thuis was, Gijs aan de borst en ik ben zo blij met dat jochie. De hele pijnlijke plek weg, dus ook geen opkomende borstontsteking. Nu helemaal totaal geen last meer. Stiekem egint het een beetje te kriebelen voor een tweede...... maar Gijs is al de kers op de taart. ik ben nu 39, bij papa zit Down in de familie..... allemaal risico's. ik heb het al wel gemeld aan ml. Ik vind het wel leuker voor Gijs. We hebben geen kleine kinderen in de vriendengroep zitten, die hebben allemaal pubers... Als we al voor een tweede gaan moeten we snel wezen. Gijs heeft vanavond wel helemaal in een deuk gelegen om zijn voeten, whahahahhaha.
@yasmina, heb nu pas de filmpjes kunnen bekijken maar meid wat heb ik een respect voor jou! Je bent de definitie van een goede moslim! @hier: zo goed als devin het gisteren deed, zo minder goed gaat het vandaag. Geen één keer meer dan 45 minuten geslapen. Drinken ging ook niet zo goed. Vandaag had hij wel veel dikke plasluiers, iets wat hij in die dagen met die hitte niet had. Weer goed ingehaald dus haha. Ik dacht dat het euvel met de pijnlijke tepels voorbij was maar vandaag ga ik weer bijna door de grond..alsof mn tepel eraf gescheurd word We hadden van de week een zwembad opgezet in de tuin. Zaterdag D. er een klein beetje in een zwemband in gedaan, was wel te koud voor hem dus echt maar klein beetje in het water en niet langer dan een halfuurtje. Volgens mij vond hij het na het koude kontje in het begin wel leuk Hier begint het nog niet echt te kriebelen voor een tweede. Nog een jaartje wachten ofzo.
@goblins: dat lijkt me inderdaad wel hard wennen.. en een nieuwe locatie en weer aan het werk. Ik prijs me vaker gelukkig dat ik thuis bij L. kan blijven. @onyx: wat balen die pijnlijke tegels Lekker spetteren in een zwembad is ook leuk L. loopt daar nog niet zo warm voor, al kan ik geen zwembad hier op zetten badje is al geen succes volgens L. @2e kindje: hier kriebelt het nog niet. Zijn we eigenlijk ook nog niet mee bezig. Ja, ik zou het wel leuk vinden. Dan zou ik er ook flink wat tijd in steken dat onderling de band goed wordt. Dat is wel een gemis van mijn opvoeding door mijn ouders. En mocht er een 2e komen, dan moeten we eerst verhuizen baby kamer in de woonkamer maken lijkt me niet handig Hier: L. Kan geen genoeg krijgen van fruit. Hij blijft dan smakken, mondje open doen zodra hij weer wat wilt en het gaat hem niet snel genoeg. Hij lijkt eigenlijk op zo'n jong vogeltje wat zich dominant op stelt om de dikte en sterkste kuiken te worden haha Ik lag er gisteravond weer eens op tijd in. Al werd ik door mijn gepieker wel wakker gehouden. Hoorde ik ineens de brandweer en dacht dat ze hier moesten zijn ofzo terwijl dat niet zo was lang leven maffe gedachten haha ik kan het gelukkig naast me neer leggen. Vanmiddag moet ik door die warmte heen vanwege de fysio. Ben eens benieuwd hoe het ervoor staat. Heb vrijdag en zaterdag iets te veel gedaan. Maar zondagochtend heb ik lekker met L. op bed gelegen. L. aan het spelen, slapen doe je immers niet in zo'n groot bed , en ik aan het rusten daarna waren alle pijntjes weg.
Nageltjes, ik knip Emma's nageltjes met een schaartje van difrax. Maar jeetje, wat groeien die dingen hard. En bij Emma is er nooit een goed moment, alleen als ze slaapt. Maar dan ben ik bang dat ze wakker wordt. Wens voor 2e, die is er hier zeker. Maar het is niet verstandig om nu al weer zwanger te raken. Ik ben sinds vorige week weer aan de pil. Dat wilde ik niet. Maar ik wil ook niet op vakantie of met de trouwerij ongesteld zijn. Dus bij de ha geweest. Heb nu 1 doosje mee gekregen. Ik slik de 3 strippen achter elkaar door. Als het doosje leeg is (half september) gaan we voor een 2e. Hier, Emma slaapt volgens mij graag op haar zij. We hebben haar al 2 avonden op haar zij gevonden. Ze is ook nog eens verkouden, net als ik, en moet veel hoesten.
Hier kriebelt het zeker voor een tweede 😍 er liggen nog twee cryo's op ons te wachten in Gent. December hebben wij tegen elkaar gezegd, als de 9mnd 'ontzwangeren' voorbij zijn. Mijn beide eileiders zijn afgesloten, dus anticonceptie is hier niet nodig. Overigens ook nog geen ongi in zicht?!
O ik lees toch dat er veel wensjes zijn voor een nieuw kindje Hier heb ik gisteren de knoop doorgehakt. Er komt geen derde. Ja ik wil heeeeeel graag. Maar wil ik graag een kindje erbij of wil ik weer zwanger zijn Eigenlijk allebei. Maar ik heb gehoord dat ik voor het eerst tante wordt dus das super leuk natuurlijk!!!! Wij hebben gekozen voor 2 kinderen die ik dadelijk een opleiding kan bieden en met 3 zou dat lastig worden. Ik wil niet dat mijn kinderen met een schuld al hun leventje moeten gaan starten, dus gaan we er nu al voor sparen. Ik ga nu veel genieten van mijn 2! meiden en dan komt alles weer goed! Maar wat een drama nacht!!!!! Om 1, 3 , 6 klaar wakker en schreeuwen van plezier hahahah heb gewoon alle deuren dicht moeten trekken en nog hoorde ik haar
@elsa: ongesteld tijdens de vakantie en jullie trouwdag is niet fijn nee met zulke dingen is het wel lang leve de pil De pil komt hier ook niet meer in huis of ik moet ineens problemen ondervinden met het spiraaltje @hilly: wil je ruilen? ik zit in de aanloop naar de menstruatie. ZaL tussen nu en het weekend wel door komen. Heb van die gemene steken en krampjes af en aan bij zoiets denk ik altijd 'zet dan ook die rommel door' haha @moedersvan2: mooie redenatie om niet voor een 3e kindje te gaan. Tante worden is natuurlijk ook hartstikke leuk! Ik word over een week of 6 weer tante dan wordt L. al "grote" neef haha. Nola houdt van gezelligheid, ook midden in de nacht haha. Minder voor jullie natuurlijk! Mijn spookje heeft zijn spoken kleed even in de kast gelegd. Zijn nu al 4 nachten zonder op staan doorgekomen. Hier: de nacht gaat goed, alleen wordt het wel steeds wat vroeger. Het was eerst tussen 6 en 7 in de ochtend en nu is dat (door de warmte?) Verschoven naar tussen 5 en 6 in de ochtend. Ik vind het niet erg, moet gewoon een uur eerder naar bed haha Vandaag is L. al 5 maanden. Wat vliegt die tijd eerst dacht je was je maar al wat ouder, dan is het leuker. Maar ik moet zeggen dat het eigenlijk vanaf de geboorte leuk is.. lekker tutten, knuffelen, op je slapen, en het alleenrecht op lachjes haha en nu.... naar jan en alleman lachen en dan boos worden dat mensen niet terug lachen haha.
@dames die al hapjes geven: wat zouden jullie doen? Ik heb net een geprakte banaan proberen te slijten.. Na het eerste hapje, ter grootte van het topje van de pink, al braakneigingen. Na de 3e lepel kwam de banaan en melk er uit moet ik het nog een paar keer proberen of al afschrijven? Nog handig om te weten: papa moet al kokhalzen bij de geur van een banaan in huis
Minimama: bij de scouting zo te zien. Ik zal dan een ander soort fruit proberen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat al zn melk eruit komt. Wij willen ook heel graag een 2e maar daar willen we nog wel even mee wachten mits er geen verassing tussendoor glipt. Lijkt me ook super om weer zwanger te zijn, je voelt je dan soort zo bijzonder ondanks de onzekerheden of het allemaal wel goed gaat. Heb altijd geroepen voordat ik zwanger was van L dat ik heel graag meisjes zou willen. Toen ik zwanger was van L had ik gevoel dat het een jongen was en dat bleek toen hij geboren was ook zo te zijn en ik vond/vind het geweldig. De 2e mag van mij ook gerust een manneke zijn. Raar he hoe een mens kan veranderen
Haha herkenbaar hoor Set. Zelf wilde ik vroeger niet eens zo graag kinderen, maar toen dat gevoel er eenmaal was leek het me geweldig om een jongensgezinnetje te hebben. Toen bleek bij de 20 weken echo de tweede een meisje, en eerlijk is eerlijk, dat vond en vind ik echt geweldig. Nu is zij ook echt wel een op en top meisje, inclusief strikjes, jurkjes, roze, winkelen etc. En dat is gewoon echt superleuk. En toch weet ik nog dat ik dolgelukkig was toen bleek dat J een knul is, geen idee waarom, blijkbaar zat die wens voor een jongensgezin er toch nog ergens Minimama, ik zou iets anders proberen, banaan komt wel weer een keer (ik snap hem overigens erg goed, krijg ook spontaan braakneigingen van banaan, brr ) Hier, weer een nare nacht, maar het is ondertussen gewoonte. Stuk of 6 keer eruit, en 3 x gevoed ofzo. Ik weet niet wat nu wat is, waarom hij huilt, maar de borst helpt, dus dan geef ik hem die maar. maar mijn grens is wel zo'n beetje bereikt, al weet ik geen oplossing meer. Dus elke avond maar weer de hoop hebben dat het die nacht beter zal gaan
@set: tot een jaar of 5 geleden riep ik altijd 'ik wil geen meisje krijgen' waarom? Omdat mijn moeder me zo heeft opgevoed. Wat is haar rede: haar zus werd altijd voorgetrokken omdat mijn oma graag jongens wilde. En de jongen die ze kreeg, is overleden na de bevalling. En gezien mijn tante de andere helft van de tweeling is, mocht ze alles. 5 jaar geleden ben ik erachter gekomen hoe mijn ouders hun opvoeding deden en welke gevolgen dat heeft. Daarom roept mijn moeder ook dat ze een jongens oma zal zijn... ohhh ik hoop zo dat over 6 weken een meisje ter wereld komt Tijdens de 18 weken controle bij de vk, vroeg de vk of ik voorkeur had, nee.. Ml zei altijd al "hij" tegen die relschopper in mijn buik. En toen zei de vk dat als ze het goed had gezien het een jongen was. Reactie van ml 'gelukkig, ik hoef geen kuisheidsgordel te kopen' de vk kon er wel om lachen. Bij de 20 weken echo liet L. zijn ballen goed zien, gezicht mochten we niet bekijken Mocht de 2e een meisje zijn, dan ga ik er wel meisjes dingen mee doen. Al vind ik vieze modder handen ook niet erg @banaan spugen: toen ik L. vroeg of bananen voor apen zijn, begon hij te lachen haha @rian: oef wat een nacht spook! Ik hoop dat het ook snel beter wordt
Hier is de wens voor een tweede zeker aanwezig, maar zolang ik niet ongesteld ben kan er toch niks gebeuren 😉. Nee hier wachten we sowieso tot Anne 1 is voordat we voor een volgende gaan. Is het een gekke gedachte van mij of zitten hier veel dames die thuismoeder zijn? Hoe gaat het met de andere mama's die werken? Ik vind het nog steeds heerlijk om m'n hersenen weer te laten kraken maar merk ook met 1 dag minder werken (werk nu 3x9) dat ik toch veel mis! En de strijd als ik voor half 7 thuis moet zijn omdat m'n vriend Anne eens niet kan halen, altijd hebben dan de treinen vertraging 😝 Rian, is het echt honger of een kwestie van aandacht? Eens proberen om je wederhelft heen te laten gaan om dat te checken, wie weet kan jij gewoon blijven liggen!
Gem duurt het 10 x voordat ze eraan gewend zijn. Het een vinden ze lekkerder dan het andere das hier ook zo. Mango vind ze lekker banaan ook niet zo. Worteltjes vind ze vies...! En vis vind ze lekker. Nola krijgt hier alles wat wij ook eten en dat gaat goed!
o erg zeg Ja hier ook regelmatig maar hier is het aandacht! Ze vind het dan ook erg gezellig zodra ik de kamer op loop. Dus dat doe ik niet meer...laat maar kletsen, maar ik ga slapen Maar die van jou huilt toch?
Ja, hij huilt echt centurychild, ik voel me wel thuisblijfmoeder, ben het in de strikte zin van het woord ook, want ik moeder de hele dag thuis. Maar we hebben een bedrijf aan huis, waarin ik meewerk. Maar dat kan ik allemaal zelf plannen, dus dat gaat 's avonds, op zaterdag, of als J slaapt. Ik heb maar zelden opvang nodig dus, en dat vind ik wel ideaal, zo mis ik echt zo goed als niks van J, dik genieten Bij de andere 2 werkte ik wel buitenshuis en dat was ook prima, heb nooit het idee gehad dat ik veel miste ofzo, maar dit vind ik zelf toch wel ideaal, helemaal fulltime thuis zijn zonder werk zou ik niet kunnen, maar dit is een mooie middenweg. Al is het wel de bedoeling dat ik over een paar jaar weer lekker ga werken buitenshuis, ik heb nog zoveel ambities, maar mijn tijd komt wel weer
@century: soms heb ik wel de behoefte om te gaan werken. Er zijn dan 2 dingen die me tegenhouden.. 1 L. natuurlijk en 2 is het werk waarvoor ze me willen, wil ik niet doen.. 20 maanden call center was al voldoende... wat een hel om daar te werken oh nog een 3e puntje, ik mag alleen maar zittend werk doen ivm hielspoor wat ik heb gehad 2 jaar geleden. @moedersvan2: perzik, appel, peer en mango krijg ik zonder problemen gesleten. Zodra L. het schaaltje ziet begint hij al te smakken wortel ging ook prima. Alleen die verrekte banaan niet haha
Mimimama zo een hielspoor mag ik vragen of je onderbeen ook dik werd ? mijn moeder twijfelt namelijk of ze dit heeft. @porgamma: Kijktip: Birth Day
Birth day is idd heel mooi, indrukwekkend en soms schrijnend om te zien. Ik kijk het elke maandag terug via NPO. Hier ook een zo goed als thuisblijfmoeder. Werk nu 1 middag per week op kantoor van het bedrijf van mn vader. Mijn moeder past dan op. Als er weinig te doen is dan hoef ik niet zoals deze week. Volgende week gaat mn moeder op vakantie dus dan kan het ook niet. Vind niet erg dan hoef ik hem niet weg te brengen ook Vind het wel moeilijk om weg te brengen maar vind het heerlijk toch nog een klein beetje zelf te verdienen en niet mn hand voor alles hoef op te houden
Ik ben tijdelijk thuismoeder. Ik heb in totaal 1 maand vakantie opgenomen en 2 maanden onbetaald ouderschapsverlof en moet dus pas 18 augustus weer werken 😊 Maar normaal werk ik 4 dagen waarvan zelfs 1 dag in Eindhoven (totaal 5 uur onderweg op zo'n dag) en dan werk ik nog 1 dag in de week voor mijn moeder maar dat kan vanuit thuis en wanneer het uitkomt (op mijn parttime dag, s'avonds, weekend...) we zullen zien hoe dat straks gaat met een baby erbij , maar in principe heb ik met de grote dochter ook al zo gewerkt. We hebben 3 dagen opvang, ML werkt op vrijdag maar een halve dag vanuit thuis en mag het indelen. Nu nog even genieten van de vrije tijd en van mijn meisjes.
@yasmientje: ik had onder de hiel en in het midden van de voet pijn. Er was geen zwelling totdat ik een spuitje in de zijkant, net onder de enkel, schuin erin kreeg gezet viel toen van het stokje haha. Maar de kuit spieren staan bij mij onder spanning waardoor ik zo nu en dan weer pijn onder de voet heb. Dan masseer ik de boel los en dan kan ik er weer tegenaan. Alleen sinds de bevalling heb ik ook dezelfde pijn maar die komt dus uit het bekken. Ik zou als ik je moeder was, naar de ha gaan of fysio. Die weten wel raad ermee. Hier: ik ga denk ik over 2 weken maar de oppas regelen. Dan kan ik ongestoord naar de fysio. Vanaf volgende week ga ik met een groepje oefeningen doen. In het groepje zitten (ex)zwangeren die allemaal bekken klachten hebben. L. mag wel mee maar kan zich bij de fysio niet zelf amuseren, waarom weet ik niet. L. huilt dan echt om aandacht en dan niet zachtjes, nee de hele praktijk moer weten dat hij o zo zielig is haha