Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: ohjee.. ook al een spookje bij jou :$ Als ze zo gezellig doet in de nacht, kan ik me wel voorstellen dat ze overdag niet veel doet. Zal haar ook wel moe maken al dat geklets ;)
    Nola zou natuurlijk ook jouw spanning goed kunnen voelen waardoor ze je wakker houdt in de nacht. Dat heb ik zelf met L. gehad toen hij de eerste spuitjes kreeg :$ man o man, ik verging van de spanning en meneer was niet te genieten. Vanaf dat moment probeer ik de spanning te relativeren, is wel moeilijk! Ik vertel wel altijd wat we gaan doen op een dag. Dat geeft ons beiden rust.

Hier: ik denk dat ik mijn rechte buikspieren heb verrekt :$ heb nu zelfs pijn aan de plek waar L. me bont en blauw heeft getrapt in de zwangerschap. Die spieren zijn niks meer gewend ;)
    Straks ga ik naar de bibliotheek, er staat een koffertje klaar voor L. met leuke dingen erin.

2. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    JMay, sterkte met je kleine boef!! Hij ligt er ook echt uitgeput bij, wat is het toch met je kleine man? Hopelijk werken de nieuwe medicijnen snel en wordt hij weer gauw de ouwe! Ook voor jullie als ouders zwaar natuurlijk, die gebroken nachten en de zorg!

Onyx, onze kleintjes zijn even oud maar idd die van jou een stuk groter (4cm) en meer dan een kilo zwaarder. Maar volgens mij is er ook verschil tussen jongens en meisjes, al op die leeftijd. Bij het cb zeiden ze te dik van bv kan niet. Ook al zijn ze op de +2 lijn, als ze 2 jaar zijn is het helemaal bijgetrokken. Mits je ze dan niet volstopt met koekjes en zoete limonade natuurlijk 😉

Cleo slaapt, we hebben hier dus echt een ritme *hoera* . Ik had nooit een vast patroon en legde haar neer wanneer ik haar moe vond worden. En nu is ze al 7 dagen op een rij rond half 10 gaan slapen! Meestal slaapt ze dan een uur maar soms ook wel eens anderhalf of 2! Romd half 3, 3 hebben we ook altijd nog een slaapje, echter wat korter. En af en toe nog een rond 5, maar dat slaat ze ook wel eens over. Met de tijd zal dat 3 uur slaapje langer worden, zo weet ik nog van onze oudste. En hooguit half 8 ligt ze s'avonds in haar bedje, dat werkt nu ook echt super.
    Vanochtend heeft ze wel vrolijk rond zitten spoken 😔 Om kwart voor 5 was ik klaar met voeden, heb haar terug gelegd in haar wiegje ( ze was al een beetje aan het wegdromen) maar toen ineens klaarwakker. Om half 6 had ik er genoeg van en haar toch maar in bed gehaald voor liggend buffet (haha, ik vind die uitdrukking gewoon te leuk!) Ze valt dan wel in slaap alleen vind ik het vaak niet zo comfortabel. Ik lig dan tog niet zo lekker en word vaak weer wakker als ze weer de borst zoekt en niet meteen lukt met aanhappen. Maarja, beter dan helemaal geen slaap.
    En ik ben gisteren ergens door mijn rug gegaan. Ik weet niet wanneer maar sinds gistermiddag heb ik enorme pijn in mijn onderrug. Vroeger vaak gehad maar heel lang niet meer, vast verkeerd bewogen of tocht gevat. Hoe dan ook, het is helemaal niks als je een baby hebt die je regelmatig moet optillen van de grond of uit box of wieg. Ik voel me echt een bejaarde. Misschien toch maar naar de chiropracter, dat helpt normaal altijd als ik met mijn rug zit.

3. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Jmay wat een herkenbaar verhaal schrijf je daar!
    Riff zn groei bleef niet achter ontwikkeling wel en dan opeens heel veel in 1x kunnen. Waardoor hij t eigenlijk niet kan bijbenen en overprikkeld raakt van zichzelf.

Weet hier iemand of door de spruw de reflux kan verergeren,?
    Medicatie die dan niet helpt ofzo? Sinds een dag of 3 ruikt Riff weer erg zuur uit de mond en als t omhoog komt trekt hij hele vieze gezichten of huilt..

4. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Arme novan en mama natuurlijk. Het ging mij ook aan het hard die foto. Wat kan er nou ineens aan de hand zijn arme knul. Hopelijk neemt de huisarts het serieus en stuurt hij jullie evt door naar het ziekenhuis voor onderzoeken want dit kan niet veel langer zo blijven.

Moedersvan2: Ik hoop idd van harte met je mee dat het slapen toch gaat verbeteren ondanks dat ze misschien een spreidbroek moet.

5. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat hoop ik ook, al ben ik nu voortaan redelijk uitgeput.
    Ik krijg het overdag niet bijgebeend, ben gewoon te moe.

Het is wel heel raar want er zitten nachten bij dan slaapt ze gewoon en er zitten nachten bij ooo dat kan ik ze wel achter het behang plakken.

Gisteren had ik bijna! weer de speen gepakt om ze stil te krijgen.
    Ml en ik hebben ook afgesproken als ze volgende week erg verdrietig is om de spreidbroek dat we het speentje weer gaan geven zodat ze wat troost vind. Dus neem hem as dinsdag wel mee naar het zh.

OOOOOOOOOO ALLE DUIMEN DRAAIEN AS DINSDAG OM 10.00!!!

6. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee volgens mij niet toch?;)
    Hier gebruik ik ranitidine.

7. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cleo slaapt, we hebben hier dus echt een ritme *hoera* . Ik had nooit een vast patroon en legde haar neer wanneer ik haar moe vond worden. En nu is ze al 7 dagen op een rij rond half 10 gaan slapen! Meestal slaapt ze dan een uur maar soms ook wel eens anderhalf of 2! Romd half 3, 3 hebben we ook altijd nog een slaapje, echter wat korter. En af en toe nog een rond 5, maar dat slaat ze ook wel eens over. Met de tijd zal dat 3 uur slaapje langer worden, zo weet ik nog van onze oudste. En hooguit half 8 ligt ze s'avonds in haar bedje, dat werkt nu ook echt super.
    Vanochtend heeft ze wel vrolijk rond zitten spoken �� Om kwart voor 5 was ik klaar met voeden, heb haar terug gelegd in haar wiegje ( ze was al een beetje aan het wegdromen) maar toen ineens klaarwakker. Om half 6 had ik er genoeg van en haar toch maar in bed gehaald voor liggend buffet (haha, ik vind die uitdrukking gewoon te leuk!) Ze valt dan wel in slaap alleen vind ik het vaak niet zo comfortabel. Ik lig dan tog niet zo lekker en word vaak weer wakker als ze weer de borst zoekt en niet meteen lukt met aanhappen. Maarja, beter dan helemaal geen slaap.
    En ik ben gisteren ergens door mijn rug gegaan. Ik weet niet wanneer maar sinds gistermiddag heb ik enorme pijn in mijn onderrug. Vroeger vaak gehad maar heel lang niet meer, vast verkeerd bewogen of tocht gevat. Hoe dan ook, het is helemaal niks als je een baby hebt die je regelmatig moet optillen van de grond of uit box of wieg. Ik voel me echt een bejaarde. Misschien toch maar naar de chiropracter, dat helpt normaal altijd als ik met mijn rug zit.
    [/QUOTE]

Ik lees jou bericht en denk:$ OOOO misschien leg ik nola wel te vroeg in bed dan???
    Ik doe ook half 10 dat gaat prima!
    Meestal probeer ik 13 uur weer een keer en dat is een heel kort slaapje! Misschien moet ik die maar is afschaffen!
    En ze om 14.30 15.00 in bed doen, misschien slaapt ze dan langer??;)
    En dan om 19.30 weer dat is altijd hier zo.

Nou ga het meteen proberen!

Wat doe jij dan met die kleine tussen 11 en half 3??
    Constant bezig houden of in de box winkelen etc:(

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Bedankt voor jullie lieve reacties.
    Het is idd echt sneu om hem zo te zien.
    We blijven maar aankwakkelen zo,het genieten is ver te zoeken zo jammer.

En je krijgt zoveel verschillende adviezen en tips
    Dat je op een gegeven moment niet meer weet wat werkt.
    Sommige adviezen zijn weer tegenstrijdig.
    de een zegt blijven aanleggen de ander zegt niet doen.
    Speen vertikt hij op die momenten gewoon echt .. Krijg hem dan echt niet stil zonder borst.
    Overdag als hij gaat slapen pakt hij wel z'n speen en valt hij zelf in slaap.
    Maar wat het snachts toch is? Geen idee

9. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jmay, :(:$:( arme Novan en arme jullie! Hij ligt er inderdaad gewoon futloos en uitgeput bij! Ik word er gewoon verdrietig van! Ik moest gewoon huilen toen ik je verhaal last. Ook zo herkenbaar, al bleef Benjamin ondanks de toen toenemende pijn nog wel vrolijke momenten houden. Maar Novan groeit en bloeit helemaal niet meer, en dat is echt geen goed teken (heel veel pijn). Heftig en een dikke knuffel!

Hopelijk slaat de medicatie snel aan, hier had dat bijna wel 3 weken nodig en dan hopelijk ook weer het slapen wat meer de rit.

Lianne, wel toevallig die spruw. Benjamin had rond 7 weken opeens ook spruw, maar rond die tijd begon ook hoogstwaarschijnlijk de reflux (maagzuur) op te spelen. En natuurlijk die nare aft van Benjamin. Wel allemaal opvallend bij toenemende last van maagzuur. Hij had door het maagzuur ook een heel geirriteerd huidje rond zijn mondje en zijn wang waar het zuur langs liep. En spruw kan volgens mij ook makkelijker ontstaan als het mondje niet meer helemaal in balans is, ook het speeksel veranderd dan, en speeksel belangrijk bij neutraliseren van maagzuur. En minder weerstand speelt ook mee, denk ik.
    Toch wel opvallend dat Riff en Benjamin zo ver zijn in hun ontwikkeling en ook zoveel steeds willen kunnen. Beiden tenslotte ook reflux-patientjes. Ze waren en zijn natuurlijk ook heel veel wakker, en slapen veel minder dan andere baby's.

Hier gaan de slaapjes overdag inmiddels beter. De nachten sinds een week wisselend, niet meer alleen spooknachten. Vannacht wel, maar hij heeft al een keer van 23:30 tot 4:30 geslapen en daarna tot 6:30 heel onrustig geslapen. Die nasleep (onrustig slapen) van de reflux gewoon echt heftig. En tel daar maar eens het sprongetje en een flinke verkoudheid bij, grote garantie op onrustig slapen in de nacht.
    Lianne, hoe gaan jullie nachten inmiddels? Iets verbetering, of nog steeds hetzelfde. Het blijft een heel karwei om reflux baby's in een normaal slaapritme te krijgen.

10. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik lees jou bericht en denk:$ OOOO misschien leg ik nola wel te vroeg in bed dan???
    Ik doe ook half 10 dat gaat prima!
    Meestal probeer ik 13 uur weer een keer en dat is een heel kort slaapje! Misschien moet ik die maar is afschaffen!
    En ze om 14.30 15.00 in bed doen, misschien slaapt ze dan langer??;)
    En dan om 19.30 weer dat is altijd hier zo.

Nou ga het meteen proberen!

Wat doe jij dan met die kleine tussen 11 en half 3??
    Constant bezig houden of in de box winkelen etc:([/QUOTE]

Blijft lastig met het slapen en wanneer naar bed. Te vroeg naar bed brengen, kan inderdaad kort slapen tot gevolg hebben, want dan na een kort slaapje gewoon al uitgerust. En te laat ook weer niet, want dan te moe om goed in slaap te vallen en in slaap te blijven.
    het is echt zoeken naar een middenweg. Dit zei ook een baby-consulente tegen ons.
    Nu Benjamin wat beter in een normaal slaapritme zit, laat hij sinds een week ook weer zien als hij moe is. Hij deed dat lange tijd meer, want toen nog erg ontregeld. En als ik hem dan naar bed breng, dan gaat het prima.

11. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier zijn eerste hapje (perenprakje)! Hopelijk gaat hij wel heel
    eetplezier beleven met hapjes!

Het flesjes drinken blijft echt kwakkelen, gaat wel beter, maar er hoeft maar iets 'mis' te gaan, en hij begint te weigeren.
    Gewoon teveel negatieve ervaringen met drinken (pijn bij drinken door die aft en zijn geirriteerde slokdarm door maagzuur) en dit is gewoon moeilijk weg te slijten. Afgelopen dagen echt een terugval in het drinken.
    Hij moet niet te vaak terugvallen krijgen met drinken, anders moet hij tijdelijk aan een sonde. :$ En snel beginnen met hapjes is het advies, heel belangrijk om aan positieve eetervaringen te beginnen.

Bijgevoegde bestanden:

12. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL

Oops, foutje , ik bedoel half 11, niet half 10! Dan slaapt ze meestal tot 12, vandaag kwart over 12. En dan redt ze het prima tot half 3. Nu is ze weer aan het drinken en leg ik haar zo weer in bed . En s'ochtends is zij normaal ook rond 7 wakker , dus die tijden kloppen aardig overeen met nola

13. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Moedersvan2 hier ook met ranitidine begonnen maar dat hielp niet. Zitten nu aan de nexium wat wel helpt. Alleen heb ik t idee dat hij nu met die spruw weer last krijgt van t maagzuur.
    hij vertoont verder geen spruwklachten als onrustig of klakkend,niet effectief drinken. Zelf heb ik gelukkig ook geen last van mijn tepels. Het is alleen in zijn mondje te zien. Wel ruikt hij nu weer zuur en met t omhoog komen ook weer gezichten en huilen. Wordt ook constant weer huilend wakker. Overstrekt zich weer, spuugt ook weer veel meer en wil weer vaak de borst voor troost.
    Indd Pukjepuk Benjamin en Riff hebben wel veel gemeen. Ook Riff blijft zijn goede momenten houden.
    Hier gaan de nachten nog steeds waardeloos, nu is hij natuurlijk ook ziek geweest en nu die spruw.
    Het woord ritme komt ook nog steeds niet voor in Riff zijn woordenboek.

14. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    PFFFF ben kapot, ze heeft maar 20 minuten geslapen:(

Net als jmay kan ook ik niet genieten meer.....

15. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @slapen: gisteravond was L. Zo mak als een lammetje. Hij was echt moe doordat ik hem flink moe had gemaakt met spelen. L. lag om 19.30 in bed en om 5.45 was hij vanmorgen wakker. Hij slaapt dat in 1 stuk. Overdag slaapt L. ongeveer 1,5 uur per slaapje. Hij doet 2 keer 1,5 uur en dan soms nog een dutje van 30 minuten.

@pukjepuk: leuke foto's van Benjamin :D eerste hapjes blijven leuk. Appel is hier een favoriet. Al kan L. ook geen genoeg krijgen van perzik, is iets vloeibaarder dan appel of peer.
    Sneu dat het drinken slechter gaat :( Ik hoop dat het snel beter gaat met de voeding.

@activiteiten bij de wakkere momenten: ik ga dadan even wat kleine boodschappen halen, spelen op de mat (rollen oefenen en op de buik spelen), L. zelfstandig spelen als ik even iets moet doen wat ik alleen moet doen (was ophangen) of wandelen.

Hier: L. is helemaal weg van het gekregen knisper boekje :D haha hij legt het zelfs op zijn ogen. Wie weet wordt hij een boekenwurm haha :D
    In de bibliotheek heb ik L. ook direct aangemeld zodat we verschillende boekjes kunnen lenen. Heb gelijk er 2 meegenomen. Eentje is een bad boekje en een stoffen boekje van nijntje over het slapen gaan. Het grappigste in de bibliotheek was dat de dame die me hielp, me herkende toen ik als kind daar kwam haha :D maakt ineens zo'n mens oud :p
    Ml was ook slim.. vroeg om perziken mee te nemen, komt hij thuis met nectarine haha :D ach een goede afwisseling voor L.
    En ik ben stout vandaag :p heb mijn telefoon niet opgenomen toen sm belde. Had er geen zin in en was ook nog eens daadwerkelijk bezig.

16. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind dat inderdaad heel erg klinken als opnieuw opkomende maagzuur-klachten! :(:$:( Echt zielig! Misschien moet de medicatie wat opgehoogd worden, want hij groeit natuurlijk als kool!

Wat naar en vervelend :( dat er geen verbetering in de nachten zijn! Klopt ja, dat ziek zijn zorgt dan ook weer voor slechte nachten!
    De goede momenten overdag, dan hebben ze natuurlijk afleiding (spelen).

17. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Medicatie ophogen mag niet, hij zit al aan de maximale dosering..
    nouja groeien als kool, hij is bijna 300gr afgevallen de dagen dat ie ziek was:(
    Toen had hij ook overdag geen goede momenten, maar dat ging beter.
    Vanmorgen ook nog een goed moment en sindsdien weer helemaal bal:(

18. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wat naar toch al die reflux klachten echt vreselijk!!!

Ik snap ook niet waarom novan niet zo hard groeit want snachts komt hij om t half uur tot uur.
    Denk echt omdat hij z'n energie in de pijn steekt.
    Nou vind ik het op zich nog meevallen want hij dipt niet mega erg op de bv curve en valt niet af.
    Maar goed wat meer spek mag best, hij is ook nog erg lang waardoor hij helemaal dun lijkt.

19. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh, sorry, dan is hij wel veel afgevallen!:$:( Drinkt hij nu wel wat beter?

Wat naar allemaal! Misschien dat de maagzuurremmers minder werken nu hij ziek is geweest en/of nu minder drinkt! :( Ik hoop dat de klachten snel wat minder worden en niet erger worden, want als je al op de maximale dosering zit wat kun je dan nog doen.

20. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pijn kost gewoon ook heel veel energie. :( en slecht slapen natuurlijk ook, van slapen (ook al is het alleen s nachts slecht slapen en vaak/ veel wakker) groeien ze ook. Misschien drinkt hij s nachts daarom juist vaak, om de verloren energie (pijn) allemaal te compenseren.

Heftig hoor! Zo erg om je kleine pijn te zien lijden en niet meer te zien bloeien! Ik ben blij dat Benjamin gewoon weer vrolijk is overdag, dat scheelt al zoveel

Deel Deze Pagina