Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hij is hele tijd wel goed blijven drinken, maar t kostte allemaal zoveeeeek energie.. Gelukkig zat t er in 2,5 dag ook weer aan!

JMAY pijn kost ontzettend veel energie dus dat Novan niet heel hard groeit is een logische verklaring.

2. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lianne, gelijk dat hij weer op gewicht is gekomen!
    Inderdaad pijn kost heel veel energie. :(

3. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Zoals jullie je zorgen maken over dat jullie kindjes zo onrustig zijn en weinig slapen zo zou ik me bijna zorgen gaan maken over hoeveel ons mannetje de laatste tijd slaapt.
    Vandaag bijv.
    21.30-07.00 slapen
    08.15-10.30 slapen
    11.30-13.30 slapen
    15.15-17.30 slapen.

Hij werd net dus weer wakker dus even schone luier en lopen spelen op de commode. Denk dan kan je is even in de box spelen terwijl hij wel weer in zn ogen liep te wrijven. In box gelijk huilen (moehuiltje) maar weer naar bed gedaan en nu slaapt hij weer:$.

Dit is toch erg veel of niet?
    Vanavond wilde ik even met ml en L naar een verjaardag hopelijk voelt hij het aan en is straks voorlopig uitgeslapen:D maar zal me niks verbazen als het lampje weer snel uit gaat.

4. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik denk nog wel gewoon hoor, de ene baby heeft ook meer slaap nodig dan de andere baby.

Verder gaat hij best laat de avond/nacht in, dus misschien daardoor de slaapjes overdag wat langer. Hier begint de avond/nacht om 19:30-20:00, met onderbreking van de late avondfles.

5. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Haha grappig Pukjepuk.. jij vind 21.30 laat de nacht ingaan..as Riff zo af en toe rond die tijd de nacht ingaat vind ik t vroeg.. normaal pas tegen half 11/11 uur. Savonds slaapt hij meestal ergens van 18.30 tot 19.15 en dan pas later weer. Heel soms nog n tukkie van 20min tussendoor:p

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Officieel horen ze natuurlijk veel te slapen
    Het lijkt misschien vreemd omdat onze kiddies zowat allemaal slecht of niet slapen haha

Novan ging altijd rond 19u de nacht in..
    Nu is dat pas rond een uur of 11/12 en snachts blijft hij dan om t half uur tot uur komen

7. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Voor hem is dit ook vroeg de nacht in. Normaal was het een uur of half 11. Hij is tussen door lekker vrolijk enz dus het is gewoon een slaapkoppie denk ik. In m'n buik was die ook niet overdreven druk en sliep hij veel. Hopelijk gaat het vanavond goed want vind wel leuk om weer is andere mensen te spreken haha

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Lekker van genieten zou ik zeggen!

9. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ja idd voel me bijna schuldig tegenover jullie. Als we een dagje kunnen ruilen zodat jullie kunnen uitrusten zou ik het doen

10. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat ben je lieverd Set! :);)

Jmay, lianne, zwaar hoor dat jullie ukkies helemaal niet of bijna niet slapen in de avond. Toen hier de reflux op zijn ergst was en voordat de medicatie aansloeg, sliep Benjamin s avonds ook bijna niet (veel huilen, even in slaap vallen en steeds huilend wakker worden). toen zat ik de hele avond met Benjamin in mijn armen (zingen, muziekje aan en dan steeds weer in slaap helpen).
    Nu gaat de avondslaap beter, maar dat wil niet zeggen dat hij netjes van 20:00 tot 22:45 aan één stuk door slaapt. Genoeg avonden dat ik hem tussendoor even moet helpen om weer in slaap te komen.
    Na zijn flesje soms ook tot 24:00 wakker, en dan de nacht tot 6:00/6:15, maar vaak wakker worden (huilerig) en dan weer in slaap helpen.
    Klinkt mooi van 20:00 tot 6:00/6:15 avond/nacht, maar met het is niet aan één stuk slapen.

11. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Meiden, wordt echt verdrietig als ik jullie berichten lees! Vind het zo knap hoe jullie je staande houden.

En ook zo zielig voor de kleintjes, je hart breekt als ze pijn hebben of zich niet lekker voelen!

Hoop echt dat de betere tijden voor je snel aanbreken!

Hier gaat het allemaal goed. Enige waar lars last van heeft is eczeem op zijn wangen. Wordt steeds erger.. Waarschijnlijk omdat hij steeds meer kwijlt.. Maar zou het ook Door de hapjes kunnen komen dat hij ergens allergisch voor is. Ben sinds vandaag vaseline erop aan het smeren. . Als het na het weekend niet minder is bel ik denk ik even de huisarts voor een zalfje ofzo..

Hier gaat lars rond 21.00 de nacht in.. meestal slaapt hij tot ongeveer 6.30-7.00, afgelopen paar nachten s nachts een paar keer eruit voor de tut, maar dat waren allereerste nachten nadat zijn avondtijden qua slapen anders waren dus ik denk dat het daaraan ligt.

Zijn tijden zijn nu:

6.30-7.00 180+6
    8.00-10.00 slapen
    10.00 fruit
    10.30-12.00 wakker
    12.00 180+6
    12 30-15.00 slapen
    15.00-16.00 wakker
    16.00 180+6
    16.30-18.00 slapen
    18.00-18.30 groente
    19.00-20.30 wakker
    20 30 210+7 en 2 lepels rijstebloem
    21 00 nacht in

12. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mooi schema! Gaat het fruit en groente eten al goed? Ik zie ook dat je het flesje dan een uur verschuift. Dat deet je vast pas toen hij redelijk fruit en groente ging eten.
    Uiteindelijk is een soortgelijk schema ook mijn streven. :)

Hier gaat het slapen met name overdag al beter, de avonden wisselen. En de nachten waren tot vorige week elke nacht drama (vaak worden, met name aan het einde van nacht elke 20 minuten). Maar hij vorige week al drie nachten 4 tot 5 uur achter elkaar geslapen. Maar afgelopen nacht elk uur en later elk half uur wakker.
    Flesjes gaan wisselend, even de afgelopen dagen een terugval. Vandaag meer gedronken.
    Het onrustige/paniekerige/ huilerige slapen moet gewoon slijten. Er zit echt wel vooruitgang is, maar het is veel geduld hebben.
    Jmay en Lianne hebben het bijvoorbeeld veel zwaarder nu.

13. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    @pukjepuk, ja dat klopt... in het begin is het nog gewoon de normale tijd qua flessen. Was toen ook gewoon 5 flessen. . Eerst gewoon een paar hapjes om te wennen. Maar hij had er al gauw meer zin in hihi.

14. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh dames, ik leef heel erg met jullie mee! Krijg tranen in mn ogen als ik dat zo lees. Als je kindje pijn heeft is niet leuk ! :(

Hier hanteer ik geen vaste tijden van slapen. Als hij moe is gaat hij naar bed maar probeer het rond de 1,5 uur wakker te houden (dat is ongeveer de tijd dat ze wakker zijn rond deze leeftijd) en als hij ergens tussen de 12 en 15 uur per dag slaapt is het helemaal prima.
    Net had hij echt geen zin in slapen en begon elke keer hysterisch te huilen als ik hem in bed legde. Hij is totaal bijna 3 uur wakker geweest. Bah kon niets doen in huis. Vanaf dat ik thuis was van werk had hij 40 minuten geslapen en tot 21:00 uur dus wakker geweest. Nouja..huishouden verschuiven we dan maar naar morgen. Ik ga zo lekker douchen en naar bed, vannacht kon ik de slaap maar niet te pakken krijgen.

@lovingmyboy: Probeer anders eens 3 dagen achter elkaar hetzelfde te geven, dan kun je er achter komen waar hij misschien allergisch voor is.

@set: gemiddeld gezien slapen kindjes van 4-11 maand tussen de 12 - 15 uur maar je hebt er natuurlijk slaapkopjes tussen zitten ;)

15. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @set
    Haha nee joh niet doen!
    Het komt vast wel weer goed hier

@pukjepuk
    Bij Novan gaat t overdag prima wat betreft slapen wel kort maar hij slaapt wel.
    Vanaf een uur of 19 is het drama en zo gaat dat de hele nacht door.
    En dan slaapt hij de hele ochtend tot 10u

Lijkt alsof we in een soort cirkel Zijn gekomen, ik geloof niet dat je een baby kan verwennen maar misschien is hij wel gewend geraakt aan t feit dat hij snachts zoveel drinkt.
    Ik wil gaan proberen om hem snachts niet steeds meer te laten drinken maar andere manieren te zoeken om hem te troosten want mijn man krijgt hem hierdoor met geen enkele manier rustig.
    Aanleggen is wel t snelst en dan is hij meteen stil maar wie weet breken we zo de cirkel is het even doorbijten een paar nachten maar dan kan ik het drinken miss terug brengen naar 2 of 3x ipv 6/7x

Vannacht ga ik het nog niet proberen want m'n ogen vallen dicht en m'n hoofd voelt alsof ik er een klap op gehad heb eerst wat meer energie op doen.
    Heb meerdere keren gedacht te stoppen met bv maar wil het niet opgeven. Bv is niet de rede tot dit alles het is gewoon die stomme reflux :(
    Snap wel dat mening vrouw met bv zou stoppen als t zo zou gaan kan me dat nu helemaal voorstellen.

Het maakt mij ook verdrietig te lezen dat er zoveel kindjes pijn hebben of onrustig zijn :(
    Konden we het maar overnemen.

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ohhh... dames.. ik vind het echt hartverscheurend om te lezen dat jullie ukkies zoveel last van reflux hebben :$ zit nog niet te janken maar ik zou jullie ukkies wel een dag of 2 willen ruilen voor L. ;)

@slaap: hier is het overdag gewoon kijken wanneer L. moe is en dan in bed leggen. Soms direct na de voeding maar soms ook pas 2 uur erna. Enige vaste moment is op de avond. Dan is het voeden, wassen of douchen en dan naar bed. En meneer ligt tussen 19.00 en 19.30 in bed. Soms babbelt hij nog met de knuffel voor een half uur maar steeds vaker is het binnen een kwartier stil.

@voeding: ik moet de hapjes aanvullen met een fles melk, meneertje vindt dat de hapjes een maaltijd is :D haha
    om 6.00 is het de eerste fles, met pap. Dan rond 10.00 nog een fles melk. Rond 12.00 krijgt L. fruit, dan gaat hij mee op de lunch van mij. Rond 14.00 krijgt L. nog melk en dan rond 18.00 een hapje en de pap fles.
    Gezien het eten van ons het liefste in de mond van L. verdwijnt, gaan we hem morgen een bordje pap maken. L. kan al heel goed van de lepel eten zonder er een grote knoeiboel er van te maken :D haha een grote jongen is hij.

Hier: gisteravond lag L om 18.30 al in bed te slapen. Wij waren om 20.30 naar bed gegaan en hebben tot 6.00 geslapen :$ ik ben er 1 keer uit geweest omdat ik schrok van L. Hij was aan het zuigen op zijn hand ipv de speen. Ik heb hem de speen gegeven, hij keek me lachend aan van Hallo! Ik ben wakker hoor :D ik ben toen weggelopen en meneer viel weer in slaap.
    Ik voel me echt schuldig dat ik zo'n droom nacht heb gehad :$ maar dat doet je wel even goed zoveel rust.
    Vandaag ga ik nog shoppen voor nieuwe kleertjes en nog een boxkleed. 1 boxkleed is toch te weinig met een spuug meneertje ;) L. geeft geregeld mondje terug en juist als hij ruw speelt in de box natuurlijk. Of op je schouder als je net weg wilt gaan :D haha

17. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik mag een leuk bericht plaatsen:D
    Nola heeft geslapen van 20.30 tot 7.30 aan één ruk!
    Ik had gisterenavond een slaappil genomen ml zou eruit gaan;)
    En ik werd wakker om 9.00 ze zaten lekker beneden te spelen!

18. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    JMay, denk goed aan jezelf! Kolf anders eens af en kijk eens of Novan dit wel wil s nachts. Dan kom jij aan je rust toe, en anders zo in het weekend overdag. Ik snap dat het lastig is met nog een kindje in huis maar je moet jezelf niet voorbij gaan lopen!
    IK neem zelf ook de mama vitaminen pillen van de etos, ook voor extra energie bij borstvoeding. Wellicht dat ook een idee?

Hier kan ik eindelijk weer wat meer reageren, na 3 weken is mijn laptop/tablet terug van reparatie. Op een telefoon typen is toch wat lastiger ;)

Wat vervelend wat ik lees over alle kindjes die nog zo spoken :( Zeker als je het niet gewend bent is dat zeer zeer lastig.

Baby's die veel slapen, Anne hoort ook in die catogorie, maar nu het weer koeler wordt/is is ze gelijk wel wat meer wakker. Haar ontwikkeling gaat zo snel! Ze pakt alles nu met haar handjes (actief aanpakken nog niet) en vooral met haar voeten kan ze alles aanraken wat ze ziet, zo grappig om te zien!
    Omrollen is een kwestie van dagen, ze ligt nu al vaak op haar zij te spelen en strekt dan al haar benen.

Deze week was bloemkool week, ze was niet heel dol op maar donderdag had ze aardig wat op. We bieden altijd 1 ijsklontje hoeveelheid aan en dat gaat nooit op. Dit keer wel en dat hebben we geweten. Krampjes to the max! Kennelijk doet bv dat toch iets, want toen ik haar later voedde was ze gelijk weer rustig en kalmeerde ze terwijl daarvoor niks werkte, zelfs de draagdoek niet!
    Voorlopig maar geen bloemkool meer.

Daarom voorlopig ook maar even geen hapjes meer, mede ook omdat ze er niet kei in geinteresseerd is. Dan maar weer even exclusief bv :)

19. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe verschillend het toch kan zijn met die hapjes. Cleo zit er al echt op te wachten. Wij doen ook altijd maar een ijsklontje van fruit of groente, en ook bij ons gaat dat niet altijd op, met name omdat ik de hapjes na de bv geef. Maar cleo is dol op alle nieuwe smaakjes en meeeten, en van een lepeltje eten en ook zelf eten vastpKken (zoals brood) gaat helemaal super.
    Inmiddels speelt Cleo ook vrij zelfstandig met haar speelgoed. Dan heeft ze ineens de rammelaar in haar handjes, dan weer de bijtring in haar mondje. En in de box hangen boven haar kleine beestjes die met klittenband zijn vastgemaakt. Die rukt ze er een voor een allemaal af, onderzoekt ze een tijdje en dan hup de volgende 😝

20. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Minimama en moedersvan2, jullie hebben dus even flink wat bijgeslapen. Wat fijn!!

Deel Deze Pagina