Lianne, heel herkenbaar! Was hier eerst ook zo lange tijd! Juist als ze zo onrustig zijn en onrustig slapen worden ze na zo'n slaapcyclusje wakker en kunnen ze niet meer verder in slaap komen (vaak door hun onrust!) En in de nacht hetzelfde verhaal. Hier gaat dat inmiddels overdag wat beter. Tip: Benjamin werd na de 45 minuten dan paniekerig en huilerig wakker, ik was dan direct bij hem om het te aaien, troosten en met het speentje proberen verder in slaap te krijgen. Gewoon om hem weer rustig te krijgen. Nu pakt hij dat bij verschillende slaapjes overdag zelf op. Ik begon zelfs al voor met 35-40 minuten nadat hij in slaap was gevallen, te aaien om eventuele onrustige bewegingen (die hem wakker kunnen maken) te voorkomen en als hij dan onrustig begon te bewegen maar nog wel sliep bleef ik hem aaien en zachtjes tegen hem te praten (geruststelling). En dan heeft in enige mate geholpen. Misschien werkt dit voor Riff, al heeft hij dat onrustige slapen natuurlijk al langer. Benjamin heeft natuurlijk periodes van goed/ redelijk slapen gekend. Moedersvan2, van goed van Nola! Ze heeft/ had het gewoon in zich! Onrustig slapen misschien gewoon het sprongetje en ze kan nu zonder speentje zelf opnieuw verder in slaap vallen. Ik hoop ze voor Nola en voor jullie dat ze geen spreidbroek nodig gaat hebben, want dat zal wel erg frustrerend en beperkend voor een actieve baby van 4 maanden zijn! Jmay, ik hoop zo dat Novan weer snel die vrolijke actieve baby is! Merk je dat de medicatie begint aan te slaan? 's Avonds zijn ze natuurlijk meestal wat onrustiger, en daardoor misschien de meeste klachten. En door de korte slaapjes overdag en de pijn/ ongemak natuurlijk ook oververmoeid aan het einde van de dag. Ze kunnen vast ergens aan wennen op deze leeftijd, wat slokjes drinken is gewoon zijn slaapassociatie geworden. Lastig, misschien beter gaan afleren als de klachten onder controle zijn en hij wat rustiger is. Maryelle, geweldige foto! Echt een Zwitsal look ja. Inderdaad zo moet ik het zien, een globaal gemiddelde stijgende lijn is al vooruitgang. En terugvallen horen daar bij, denk ik. Het slapen overdag hetzelfde verhaal, eerst een terugval van drie dagen en nu pas een terugval van maar één dag. Alleen nog gespook in de nacht. Hopelijk met drinken ook steeds minder een terugval. Hapjes, Benjamin nu net drie dagen mee bezig. Drie kleine beetjes (beetje op de lepel) per keer. De eerste dag vond hij het erg interessant, maar ik merk de tweede en derde dag dat het echt nog wennen is. Hoe lang duurt het ongeveer tot ze echt ervan gaan eten, dat ze er aan wennen?
Pukjepuk, cleo eet nu ruim 3 weken hapjes, maar echt kleine beetjes. Van een lepeltje eten gaat inmiddels heel goed, dat 'aaahhh' mondje open doen werkt nu prima. Het eten wordt dus nu steeds gestructureerder en echter. Ik las ergens dat ze dus niet alleen aan smaken moeten wennen maar ook aan nieuwe texturen! Alles voelt nu anders, soms met kleine stukjes of soms grotere, soms wat korrelig en soms heel zacht gepureerd. Een hele sensatie in de mond stel ik me zo voor. Dat moet echt even wennen!! Wat de hoeveelheid drinken betreft denk ik dat het normaal is dat ze soms minder drinken. Bij fleskinderen zie je dat nu eenmaal heel duidelijk, bij bv heb je het niet echt door. Benjamin en ook Riff zien er heel goed uit, lekker bolle beentjes en wangetjes, ik zou me daar dus echt geen zorgen maken dat ze te weinig binnen krijgen. Misschien voor B juist fijn om nu met hapjes te mogen beginnen, het heeft niet dat nare verband met pijn bij drinken enzo. Oh wat heerlijk, een hele avond weg zonder kind. Heb ik nog niet gedaan, het kwam er gewoon nog niet van. Sinds c er is was ik denk ik nooit langer dan 2,5 uur van haar gescheiden, maar niet omdat ik het niet durfde, ik moet gewoon maar weer eens lekker uitgaan, ben best een huismus geworden 😔 Straks op terschelling zijn mijn ouders ook mee, dan hoop ik toch wel eens lekker een avondje uit te kunnen . En als ik straks weer werk sowieso, de werkborrels komen er weer aan 😉 Ik vrees dat c ook een spookfase begint. Ze sliep altijd zo netjes tot 5, eergisteren was het dan half drie en dan pas weer half 7, maar afgelopen nacht na de 11 uur borst al om 2.15 weer wakker en beide borsten gedronken, en dan om 4.45 alweer!! En om 6.30 alweer! Dat heb ik simds week 3 of 4 niet meer gehad zo!! geen idee hoe dat kan want gisteren had ze ook normaal vaak gedronken en niet te weinig. Sinds een paar avonden leg ik haar aan ipv een fles afgekolfde melk te geven want het is toch altijd dubbel werk s'avonds. Alleen, als ze dan niet genoeg binnen krijgt en om de haverklap wakker wordt ga ik toch maar weer de fles aanbieden denk ik. Misschien vanavomd maar weer eens proberen en zien of ze dan nog wakker wordt midden in de nacht,
Zomersproet, wat vervelend dat er weer zo'n spookfase zich aandient! Wat hapjes betreft, heb je gelijk. Veel om aan te wennen, nml eten van een lepeltje, de smaak en de structuur. En als Benjamin de smaak te pakken krijgt, doet hem dat zeker goed! dan kan ik ook van de ochtendfles een papje maken bijvoorbeeld. Benjamin ziet er ook goed uit, dat klopt. Hij is alleen van zijn bovengemiddelde lijn naar de de gemiddelde gezakt. CB vond dat wel opletten geblazen, zijn eigen kinderarts heeft een hele andere curve en maakt zich er niet zo druk om. Het is alleen vervelend als hij slecht drinkt bij een flesje en vervolgens moppert en probeert te drinken en dat het dan niet lukt (te onrustig, te gefrustreerd). Die onrust gooit zoveel roet in het eten, bij het drinken en bij slapen s nachts. Tussen de 2 en 3 maanden was hij juist een best goed slapertje.
Zou ik zeker proberen! Ik maak voor Jurre een papje van 60cc kv + 1 eetlepel rijstebloem (ongeveer he) en ik doe daar meteen zn vitamine D druppels doorheen. Dat is echt zijn favoriete hapje van de dag! Hij springt dan zowat z'n stoeltje uit. Misschien wordt Benjamin er ook wel zo enthousiast van!
Hebben jullie dat ook, dat je je kleine bekijkt en denkt hoe zeer die alweer veranderd is? Hier wordt ze steeds blonder, beetje rossig zelfs, terwijl we met bruin haar begonnen. Maar ook haar gezichtje blijft veranderen! Vandaag was ik bezig met fotos en ach wat ziet ze er toch weer anders eruit... Zo leuk en ook spannend om te zien. In het begin zag C eruit als haar grote zus toen ze baby was, maar nu wordt ze toch echt steeds meer...Cleo!
Oe... veel geschreven weer hier. Even zien of ik het nog kan bijhouden @kruipen: hier nog eentje een paar cm lukt al. @maryelle: oh wat een leuke krul @hapjes: het duurde hier even voordat L. zich liet voeren met een lepel. Hij wilde het zelf ontdekken maar nu heeft hij de smaak te pakken. Zeg fruit en hij is al enthousiast haha dat is ook met de pap. Al ga ik nu wel een bordje pap maken @spoken: overdag is het spookje hier druk haha. In de nacht valt het nog mee. Al denk ik dat het weer terug komt. Hier: L. Heeft gisteren laten zien aan mijn moeder dat ze het verkeerd had. Ze zei over een paar weken kan L. van rug naar buik draaien, ze liep weg en meneer lag ineens op de buik haha Vanaf gisteren is het volgende sprongetje begonnen L is niet van ons af te krijgen zodra hij moe is. Ik moet hem, hoe moe hij ook is, al schaterlachend in bed leggen want anders slaapt hij niet En er is nu een glazige witte streep in het mondje te zien. Oh heerlijke combinatie L. krijgt nu een beetje andere structuur in de avond. Maar hij was het er niet mee eens, dus dan maar mama onder spugen ach, ik snap het wel... ik zou ook door papa in bed willen worden ingestopt haha
Kruipen, probeert Emma nog niet echt. Hapjes, fruit gaat goed. Groente begint te komen. Vanavond bloemkool met aardappel en dat ging verrassend goed. Spoken, hier gelukkig geen last van. Emma slaapt nog steeds netjes door van 19.30 tot 7.00 uur. Ik leef erg mee met de moeders waarvan de kleintjes erg veel spoken 's nachts. Knuffel voor jullie. Hier begint eindelijk een beetje ritme te ontstaan. Ons schema is ongeveer zo: 7.00/7.30: 210+7 8.30: slapen 10.00: fruit 11.30: 210+7 12.00: slapen 15.30: 210+7 16.00: slapen 18.00: groente 19.00: 210+7 19.30: verschonen, pyjamajasje en slaapzak aan, verhaaltje, liedje zingen, emma kus en woezel kus, aai over bol, slaapmelodietje aan en welterusten. Het ochtendslaapje en late middagslaapje zijn vaak kort, een half uur tot een uur. Het vroege middagslaapje is meestal 2 uur. Dinsdag weer naar het CB. Ben erg benieuwd hoe zwaar en hoe lang ze is.
@pukjepuk Dat heb ik ook wel eens geprobeerd Nadeel is dat Novan wild om zich heen gaat slaan en draaien als je met z'n speentje aan komt zetten en met een aai over z'n bol lukt t ook niet helaas Vannacht kwam hij maar 3x dus dat scheelt al Wat maar of de medicatie al echt aanslaat geen idee.. Morgen bel ik zowiezo onze ha nog op, Novan grijpt nog steeds regelmatig naar z'n oortjes. Vorige keer waren ze ontstoken en moest ik sprayen met neusspray maar volgens mij is t nooit helemaal over gegaan. @hapjes zijn er nog meer dames hier die wachten tot 6 maanden of ben ik de enige ? Haha Vanavond heeft novan wel een soort van hapje gehad..haha Ik had afgekolfde melk gemengd met nutriton,had ik als tip gekregen. Maar het was mega dik 😱 hij kreeg het niet uit z'n fles Dus heb ik het maar met een lepeltje gegeven want weg gooien vond ik zonde hihi Uit eindelijk heeft hij denk ik iets van 40cc maar opgedronken Vandaag was het neefje van Novan (kindje van m'n zus) op visite bij ons. Hij is 6 weken later geboren dan Novan en woog 2900 gram.. Nu is hij gewoon net zo zwaar als Novan 😱 Alleen Novan is wel langer hihi Even een foto spammen.. Vinden jullie van z'n outfit ? 🙈
@spoken: ik heb mijn nacht spook weer terug L was ineens in zijn slaap aan het huilen. Ik ben er zeker 3 keer uit geweest waarvan 2 keer iets (speen of knuffel) kwijt was. Toen ik eindelijk weer bijna sliep, begon het grote spook (ml) met een arm naar me te slaan dus weer wakker heb een korte nacht gehad. Ik kon ook nog eens niet slapen doordat ik menstruatie krampen heb waar geen resultaat aan vast zit grrr. Rot menstruatie. @jmay: nutriton kan de voeding omtoveren tot cement ja haha. Was soms hier ook een sport. Wat een leuke foto. En die outfit is geweldig Hier: vanmiddag bij de gyn op controle voor de spiraal. Ben benieuwd of daarna de menstruatie wel wilt door zetten. Word nu wel langzaam kriegel van.
Hahah ja dat zag ik 😂 En heb ook geen andere flessen of grotere spenen dus dan maar zo Wat berekend dat L. Weer is gaan spoken Hopelijk eenmalig
Hier ook een helse nacht. J kwam sowieso nog 3x 's nachts, dus doorslapen deed hij al niet. Maar nu was het echt feest.. Van 02 tot nu een soort van clusteren 😱 ontzettend onrustig en steeds aan de borst willen. Ik heb echt nauwelijks kunnen slapen.. Ik zou gaan sporten voor het eerst, maar ik ben gebroken. 😓
jmay, ik ben ook vast overtuigd geweest dat ik zou wachten tot 6 maanden. Maar gister heb ik de knoop doorgehakt. Ik ben zo aan mijn endje door die gebroken nachten, dat ik gister toch maar gestart ben met wat fruit, om te kijken of dat toch gaat helpen. Hij is nu 5 maanden, dus ik vind het wel een aardig compromis. Dus gister een stukje perzik in zijn hand, maar die gleed steeds weg, dus zelf bij zijn mond gehouden. Hij had in no time een half stuk weggezogen. Hij vond het fantastisch. Vannacht heeft het nog niks geholpen, 6 keer voor hem eruit en een keer voor dochter, maar ik hoop echt dat als hij wat meer er van gaat eten binnenkort dat de nachten beter gaan, want zo lukt het niet meer, dus ik grijp nu maar alles aan om hem beter te laten slapen
Doe je t ook via de rapley methode ? Kan hij al wat beter rechtop zitten? Novan bungelt alle kanten nog op haha @hilly Wat rot zeg! Dan ben je behoorlijk brak nu zeker Novan kwam vannacht 4x en sliep ook zo onrustig en aan de borst ook steeds onrustig. Het is wat met de februari kiddies 🙈
Geen idee of het rapley is, maar gepureerd heb ik bij de andere 2 ook nooit gedaan, in mijn idee waren ze anders nog niet echt toe aan bijvoeding, als ze alles alleen maar glad zouden eten �� j zit aardig stevig, ook los steeds beter. Dus we proberen het maar zo, in de wipstoel. Ik zal doorgeven als het helpt ��
@hilly: wat een nacht logisch dat je moe bent! En dan geen fut hebben om te sporten. Ik hoop dat het snel beter gaat in de nacht. @riean: gepureerd is ook niet alles inderdaad vind het zelf verschrikkelijk als ik een gepureerde soep krijg haha ik laat L. langzaam aan stukjes/grover wennen. Al kon L zaterdag niet met zijn ogen en handjes afblijven van een stukje taart waarop slagroom zat. Ik heb hem 2 likjes slagroom gegeven en daarna hem gezegd dat hij appelmoes had en mama grote mensen taart het werkte wel haha. Op de slagroom zat chocolade. Dat geef ik liever nog even niet al zal L daar wel dol op zijn. In de zwangerschap ging L vrolijk en enthousiast trappelen als ik chocolade at. En at ik het niet, dan kreeg ik boze trappen haha wat het grappigste is, is dat L dat nu nog steeds zo doet. @rechtop zitten: L. kan ook al zonder hulp op de bank blijven zitten. En trots dat hij kijkt haha. En dan vooral de reactie op de vraag of hij op de grote mensen bank zit haha. Om zulke dingen doe je het. Hier: L heeft geen zin om te slapen en is al 45 minuten aan het vechten. Pak ik hem uit bed, dan is het gapen en ogen wrijven. En ik moet straks nog even een moment vinden om te douchen. Wil schoon naar de gyn gaan
O nog steeds spookkindjes...ik heb echt medelijden met de mama dikke kusssssss Hier gelukkig voor de 3e acht op rij doorslapen van 7 tot 7 Ik houd het kort heb het super druk! Morgen naar het zh om 10.00 ik laat van me horen xxxxxx
Haha ja zo noemen ze dat wel dan als je het niet pureert en gewoon stukken geeft. Wij willen dat ook weer zo doen straks maar dan zal hij wel steviger moeten kunnen zitten. Wipstoel rechtop is ook nog een optie idd. Vanmiddag kunnen we naar de ha, dan worden z'n oortjes weer nagekeken.. Hij blijft er maar aan trekken en krijsen. De huisarts zei vorige keer dat t met neusspray over ging maar dat is alweer 3 weken terug en nog heeft hij er last van na mijn idee
Jmay je bent niet de enige hoor die wacht tot 6maand. Riff krijgt alleen zn medicatie naast de borstvoeding. Wij zullen dus nog 2,5 week wachten. Hij zit al heel stevig, een paar tellen kan hij loszitten, maar meneer is zo druk dat als hij begint te bewegen beweegt ook alles aan hem dan gaat ie zn evenwicht niet kunnen houden. Hij blijft dan zo half steunend op zn elleboog hangen en doet zo zijn best weer overeind te komen maar dat lukt nog niet. Als hij onder de boxgym ligt trekt hij zich wel op tot hij zit en blijft dan gerust een poosje zitten kijken terwijl hij zich vasthoud aan de boxgym . Net even ha gebeld en de nystatine kan niet de maagzuurremmers tegenwerken, het zou wel kunnen dat zn maag reageert op wat anders... benieuwd hoe dat straks met eten gaat Gister hadden we bbq met de vriendengroep en dat was een drama met Riff. Was te druk, helemaal overprikkeld en overstuur. Waardoor hij niet wou slapen. Heb zowat een uur met hem in de draagzak gelopen voor hij gekalmeerd was en sliep. (Auwauwauw voor mn bekken) Toen heeft hij wel een hele poos bij mij in de draagzak geslapen en dat heeft goed gedaan. Vanacht heeft hij t ook goed gedaan. Van 22.15 tot 1.30 geslapen toen gedronken en tot 3.30 geslapen, even onrustig en in slaap geborst tot 5.30 gedronken en geslapen tot 7 toen is ml er met hem uitgegaan en ik nog geslapen tot 9.20 HEERLIJK. Riff had van 8 tot 9 nog geslapen en slaapt nu weer vanaf 11.00 dus ik ga nu vast naar hem toe en Pukjepuk dr advies nog eens opvolgen..
Hoi hoi dames, Hoe is het met iedereen ? Lekker weer veel geschreven !! Het vasten ging iets te fanatiek hier dus even gestopt want opeens waren de borstjes leeg haha, nu zijn ze weer bijgevuld. Was heel even bang of dat het einde zou betekenen maar gelukkig kan het mama lichaam zichzelf weer evenaren ! Wat betreft nachten drama, heel veel sterkte allen !! Hier sliep ze voor het fanatiek slapen 1,5 week enorm goed, maakte me zelfs zorgen, ging dan bijvoorbeeld om 19 uur naar bed en kwam dan pas als papa der wakker maakte met het dichtgaan van de deur als hij naar zijn werk ging tussen 8 en 9. Maar bij het vasten kwam ze natuurlijk snachts weer inhalen, geen probleem want dat is logisch. en vannacht dan van 22 tot 07 geslapen, ook wel lekker ! We hebben der voetjes in de henna gestopt, zal ze vast geweldig vinden, want der voeten zij al zoooo interessant en straks met een rood/oranje kleurtje erop hihi ben benieuwd als we de sokjes eraf halen hoe ze op de voetjes reageert. Hapjes 6 maanden, JMAY hier ook exclusief mamamelk nog en waarschijnlijk zelfs wat langer dan 6 maanden, denk niet dat ze over een maand al zelfstandig kan zitten, ik vind het goed, vind het wel gezellig het voeden en brengt mij ook verplicht tot rust Kruipen, daar begint prinses dan weer wel mee hahha, ik droomde vannacht dat ze uit kruipen naar zitten ging, gaat dat echt zo ??? dus uit kruiphouding gaan zitten ? Verjaardag, die vieren wij hier niet maar wel het suiker en offerfeest, nu staat het suikerfeest om de hoek en heb ik geen idee wat we voor der kunnen kopen, iemand suggesties ?? Dacht aan een loopstoel maar volgens mij is dat niet zo goed voor der heupjes ? En bovendien ben ik bang dat ze krasjes maakt tegen onze muren iemand ervaring advies ? Lianne, wat fijn dat er iets van verbetering lijkt te komen met betrekking tot het slapen, houd vol en koester geen verwachtingen dan zul je opeens op een mooie dag verrast en verschrikt wakker worden omdat je je kleintje niet hebt gehoord!! En hetzelfde advies voor alle andere mama's! Het komt goed! @mimimama, ik at gisteren een ijsje en ze probeerde het ijsje te pakken, toen droomde ik langzaam weg naar het moment dat ze wel een likje mag hihi maar niks gegeven, al was ik wel benieuwd hoe ze erop zou hebben gereageerd als ze een likje had gehad.