Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Als die kusgeluidjes vergelijkbaar zijn met scheetgeluidjes dan ken ik het ook hier maar anders maakt mijn dochter met der lipjes scheetgeluidjes en belletjes met kracht blazen haha

2. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hoi dames,
    zoals beloofd lees ik wel mee.
    Even een reactie.

Moedervan2, wat fijn, geen spreidbroek!!!!! wat een enorm feest is dat!!!

Ik lees ook steeds meer over kleintjes die het steeds beter doen in de nacht, ook helemaal gaaf!!!

Hier gaat het met Gijs ook goed, al slaapt hij de laatste tijd belachelijk veel.
    Nu na 3 kwartier alweer moe en gaat dan slapen.
    Hij geeft dit zelf aan door naar de reiswieg te kijken.
    Maar dat hij zo kort wakker is vind ik zo vreemd.
    Wel zit hij in zijn 19wkn sprongetje, dus misschien dat dat er wat mee te maken heeft.
    Hij zit als een zoutzak in de maxicosy als we boodschappen doen, als we vrolijk babbelen lacht hij even en kijkt dan weer sjacho weg, dus lcht alleen omdat het moet...
    Ach, we gaan het zien. Hij ligt nu weer te slapen en ik zie wel hoe laat hij wakker wordt.

Vrijdag hebben we een afspraak bij de psycholoog als kennismaking.
    Daarna een brief naar mijn oduers schrijven en kijken of ze er mee akkoord gaan dat we naar Kampen gaan voor het gesprek.

3. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    @set nee hij word zelf wakker tussen half6 en half7 en wilt dan egt meteen een fles..ja haha hij is egt een hongerlap! Hoor sommige mensen praten over voeding laten staan. Nou hier laat meneer geen druppel staan hoor het liefst bestudeerd die de fles of die wel egt op is.. en dan zeg ik er ook nog bij goed zo alles OP! OP OP anders lust ie nog wel wat.. en idd je zou tog denken met die jbpm dat ie dan juist meer verzadigd is.. maar minder jbpm geven kan nog niet ivm spugen reflux probeerde laatst met dat hete weer water te geven nou hup kwam er weer uit.

4. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @Set
    Wauw 9200 gram :O
    wat een verschil dan met Novan haha
    Hoelang is hij dan?
    Novan is nu rond de 6300 gram en 66cm.
    Kan je me anders een pb sturen? ik weet niet of ik de link hier zo mag plaatsen..anders krijg ik vast weer commentaar met reclame maken enzo

@Moedersvan2
    Wat super zeg,heeft het duimen toch geholpen hihi

@Nieuwe geluidjes
    Dat heeft Novan nog niet echt,maar ben al blij dat hij überhaupt weer geluidjes maakt haha
    Hij geeft me wel kusjes,dat vreet hij me zowat helemaal op hihi

Novan had vandaag weer een bijzonder goede dag, ben er zo happy van.
    Heerlijk samen lachen en spelen!
    En ook zelf kunnen spelen echt super.
    Vanavond lekker samen gedoucht.. vond hij ook weer heerlijk.
    En hij slaapt nu net.
    Voorheen sliep hij al rond 19/20u nu gaat dat wat later allemaal maar dat geeft niet, ben allang blij dat hij slaapt

5. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Divaxxl: Ok ja dan ga je hem niet laten huilen he. Hier gaat hij s ochtends nog wel eens slapen met een speen als hij wakker word tot een uur of half 9. Als hij eerder honger heeft krijgt hij gewoon.
    Hier gaan alle flesjes ook op. Als de fles op is merk je dat hij onrustig word en zit dan ook echt de fles te bestuderen haha. Hij heeft een tijdje gehad dat het huilen was na de fles. Dan moest het seintje van ik heb genoeg nog even naar zn hersentjes toe grapte we dan want het duurde maar even haha:D.
    Gaf je trouwens al bijvoeding anders daar misschien meer van geven?
    Je kan evt ook hongerige baby's proberen?

Jmay: Toen hij 4 maanden was, was hij 8520 gram en 66 cm. Hij groeit qua gewicht nu gelukkig minder hard nu hij minder flesjes krijgt:D. Heb zelf een babyweegschaal thuis.
    Ze schelen maar ong. 3 kilo haha wat een verschil he.
    Welke maat kleding draagt Novan nu?
    Wat heerlijk dat het weer zo goed gaat. Wat zou het dan geweest zijn he. Hopelijk kan je nu weer lekker van je mannetje gaan genieten. Wat meer nachtrust doen ook al wonderen.

Dat kusjes geven herken ik doet L af en toe ook hij duikt dan helemaal in mn wang. Het zijn de lekkerste kusjes ooit:D ook al zijn ze kleddernat haha

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Vandaag weer naar het CB geweest. Emma was nu 66 cm en 7080 gram.

Ze mag nu 's morgens en 's avonds pap. Er werd mij geadviseerd de groente vlak voor de 3e fles te geven. En dan dat uiteindelijk opschuiven zodat die fles vervalt.
    Zolang ze de groente nog niet goed eet en het voor Emma dus g bijvoeding is en geen maaltijd vervangt kan ik nog voeding 1 gebruiken. Als Emma een heel potje van 4 maand of een half potje van 6 maand + yoghurt eet, kan ik overgaan op opvolgmelk.

Vanavond heeft VL liga door de groente gedaan en dat ging goed, maar ja...vanavond had ze wortel met aardappel.

7. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @goblins: fijn dat het met Gijs goed gaat. Het vele slapen heeft L ook zodra hij aan het begin of einde zit van een sprongetje. Denk dat dan de nieuwe dingen moeten worden verwerkt.
    Fijn dat je een intake hebt bij de psycholoog. Dan kun je daar ook even je gal spugen/ei kwijt komen. Is altijd wel even fijn dat een onbekende je een andere kijk geeft op dingen, tenminste dat vind ik er altijd wel fijn aan.

@set: grote knul heb je :D 9200 gram.. ben eens benieuwd wanneer dat hier op de weegschaal wordt gehaald haha :D

@jmay: fijn dat het met Novan weer wat beter gaat en dat hij ook weer wilt spelen.

@elsa: Emma groei goed :) Groente zijn ook niet altijd lekker ;) En wortel met aardappel met koekje.. hmm. Vond Emma het lekker?

Hier: L wilde gisteravond niet slapen omdat hij een vieze luier had.. Zou ik ook niet willen, met een vieze luier slapen haha :D Nadat ik had verschoond was hij snel aan het slapen. Vannacht heb ik hem niet gehoord, ja 5 minuten voordat de wekker ging was hij met de speen aan het spelen. Hij maakte geen lawaai zo van 'Hallo! ik ben wakker hoor' hij bleef netjes wachten totdat ik de kamer binnen kwam. En dan natuurlijk grote lach op het gezicht.
    Ik heb me toch een potje spierpijn van de oefeningen van gisteren :p denk dat 3 kg gewichtheffen te zwaar was ;) en dan te bedenken dat L het dubbele zal wegen haha. Maar ja, een baby houdt je niet continu boven je hoofd haha :D
    Oh, die luiers kunnen toch zo vreselijk stinken als ze bezig zijn met tandjes :$ ik ben wel wat gewend, heb vaker een koeienstal moeten uitmesten, maar soms dan denk ik dat ik ga omvallen haha :D

8. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Zijn er nog meer meiden die hun slag geslagen hebben bij de etos?
    Alle Etos luiers 1+1 gratis tussen 9-11. Het is maar goed dat ik om 9 uur op de stoep stond want ze vlogen als zoete broodjes over de toonbank.
    Heb 3 pakken 4+ en 3 pakken 6. Duurt nog even voordat hij 6 aankan maar je kan het maar vast hebben:D.
    Heb normaal voor overdag de kruitvat luiers maar hoor hier ook goede verhalen over dus ben benieuwd.

9. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Fijn dat Novan weer wat beter te pas is en Nola geen spreidbroek hoeft!

Riff heeft gister bijna de hele dag de 'G' geoefend. Wat een irritant geluid zeg... ggg ggg ggg.. en die kop die hij dr bij trekt.. ik mag het niet zeggen... maar als je niet beter weet dan denk je dat ie een steekje los heeft.. als ik dan aan hem vraag f hij een steekje los heeft krijg ik als antwoord ggg ggg ggg en een big smile de boef!
    Vannacht was weer eens drama. Blegh ben dat wel ff goed zat! Dr kunnen nooit eens meer dan 2a3 redelijke nachten vanaf..
    Ik heb eens van willekeurige nachten (goede en slechte) bijgehouden hoeveel slaap ik krijg. . En dan vind ik t niet zo verwonderlijk dat ik snel geïrriteerd ben en niks geen energie heb. . Want.... hier komt het.. gemiddeld kom ik uit op.... jawel...4 uur slaap per nacht!

10. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lianne: over de ggggg babbelen moest ik lachen :D haha. Wat rot zeg! 4 uur slaap. Dan snel geïrriteerd zijn is logisch ja!

Hier: net gebeld door sm.. was de 3e keer in 1 uur tijd dat ze belde. Dus dacht, neem op.... nou ik heb me zitten te bescheuren. Zondag waren we met L bij mn so. Hij begon na de pap te schreeuwen, en niet zachtjes :p
    Mijn sm wilde er op reageren maar toen zei ik nog tegen haar dat L de stem aan het ontdekken is en dat je daar niet op moet reageren. Vroeg ze of er wat met L is.. Nee hij is gewoon bezig met zijn stem en verder gezond. Ze maakte zich serieus zorgen dat er wat aan de hand was :p haha. Nou, ik herken toch echt zelf dat L schreeuwt of krijst of als er iets aan de hand is ;) haha heerlijk zo'n gesprek. Heb haar daarna afgewimpeld, had net de gordel los in de kinderwagen en L wilde draaien ;)

11. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Mimimama vervelend zulke gesprekken, ik houd er zelf ook nooit van als mensen van buitenaf denken meer te weten dan haar ouders bleghh!! hihi goed afgewimpeld dus ik ben daar dus zo slecht in.

Lianne, die geluiden herken ik hier ook wel, moest ook wel lachen om hoe je het verwoordde hihi heerlijk! En heel vervelend van de nacht weer helaas !! ik had dat de eerste maanden echt vreselijk soms zelfs elk uur of half uur aan de borst, maar had me er helemaal aan overgegeven en gelukkig krijg ik soms wat mooie nachten terug, ik hoop voor jou dat je die ook krijgt, en dan gaan 4 uur als mooie nacht maar 6 a 8 of misschien 10 uur ! Gun ik jou enorm!!

Set, ETOS luiers was ik in de kleine maatjes absoluut niet weg van maar ik merk dat per maat de mening kan verschillen, want ik vond die van de kruidvat heerlijk, nou nu maat 4 en ben blij dat ik er bijna doorheen ben, die van de LIDL vond ik ook heerlijk maar die is nog steeds wel oke maar niet wauw. Ik heb op aanraden van een vriendin dat ik die van JUMBO binnenkort wil gaan proberen en daarna misschien toch ook die van etos ook al vond ik ze in de kleine maat niks.

Elsa, wat gaat je meisje hard !! Leuk echt heel bijzonder om al die verschillen te horen zo zijn er kindjes die nog niks aan bijvoeding hebben gehad en jouw meisje loopt al lekker voor op volgens mij iedereen en mag binnenkort al een voeding laten vallen ! Spannend Ben ook heel benieuwd hoe het allemaal gaat denk dat ik veel van je kan leren door al jouw verse ervaring!

12. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Yasmientje: Heb gisterenavond ook even onderzoek gedaan op internet;) en daar zeiden meer mensen dat de kleine maatjes van de Etos niet fijn zijn maar de grote wel dus vandaar dat ik het erop gewaagd heb:D, we gaan het zien ben benieuwd.
    Lidl heb ik ook geprobeerd maar toen had ik veel lekkages. Met kruitvat gaat ook bijna altijd goed.

13. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    wow, wat veel weer geschreven! :$;):D

Moedersvan2, super wat fijn geen spreidbroek! Heel blij voor jullie! Super fijn voor Nola!! :):):) en wat fijn ook dat de spooknachten definitief voorbij lijken te zijn! Heerlijk verloren slaap in halen!

Mimimamma88, inderdaad baby's krijsen ook van plezier, en soms lijkt dat op huilend krijsend. Maar ja die stembandjes moeten ze beoefenen en dat hebben ze nog niet helemaal onder controle. Moet je sm toch weten.
    Ik schrok een keer van Benjamin toen hij voor het eerst zo schreeuwde. Hij ging hem ophalen en ik hoorde hem al van verre :);). Ik dacht echt dat hij huilde, maar het was gieren en schreeuwen van de pret om een ander kindje.

Lianne, Riff dus volop nieuwe klanken aan het beoefenen. Wel heel knap! Bah, :(:x:$ weer zo'n rotnacht achter de rug. Ik hoopte zo voor je dat er na die twee betere nachten nog meer zouden volgen!
    Heb je wat hoop gekregen dat de nachten beter gaan, volgt er weer zo drama-nacht. Dan komt dat nog eens extra hard aan.
    Inderdaad 4 uur slaap per nacht en dan eens onderbroken is gewoon drama en zwaar. 'Genoeg' slaap om te overleven, zeg maar, maar te weinig om fijn de dag door te komen (hoofdpijn, niet veel kunnen hebben enzovoorts). Zo moet ik op mijn werk en thuis vaak dingen noteren anders vergeet ik het gewoon vanwege slaapgebrek. Mijn slaapt beter, wordt veel minder snel wakker, die betaalt alle rekeningen, ik zou ze vergeten nu. :(
    Die stomme reflux en dat ziek zijn, hebben hem gewoon zo onrustig doen slapen! :(:x:(

Jmay, wat fijn dat Novan weer heeft gelachen en vrolijker is!! :);) Zo blij voor jullie! Niks is erger om je kindje verdrietig te zien en pijn te zien lijden! En niks is fijner als je kindje weer vrolijk is en zin heeft om te spelen en lachen. hopelijk keert snel de rust weer terug zodat hij weer opnieuw goed kan slapen overdag en in nacht. Hij heeft het slapen goed in zich, dus komt vast wel snel terug.

Hier na twee spooknachten, om de 45 minuten wakker, afgelopen nacht een betere nacht. De avond ook weer beter geslapen, niet steeds huilerig onrustig wakker. Van 19:30 tot 22:30 geslapen, alleen om 21:50 even onrustig, huilerig en klagerig, en na een aai speentje weer tot 22:30 geslapen en toen flesje. Na avondfles van 23:45 tot 3:15 geslapen, dus ook weer beter. en toen met aai en speen tot 4:15 en vanaf toen onrustig geslapen en om de 30/20 minuten wakker, wel weer vaak snel in slaap. Alleen om 5:00 en om 5:30 even heel verdrietig, was nog erg moe maar ook onrustig, en vanaf 5:30 tot 6:45 in mijn armen geslapen, handjes en beentjes 'stevig' vastgehouden om rustige bewegingen te voorkomen en dat hielp dus.
    Wij hebben gisterenavond een cursus baby-massage gedaan aan huis. en hopla gelijk een betere avondslaap. Flesjes gaan ook rustiger en relaxter. misschien brengt dat hem meer rust.

14. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @yasmientje: sm vroeg me zondag of ik tijdens mijn opleiding (spw) wat met baby's had gedaan in de vorm van stage. Ik heb haar toen gezegd dat ik 10 jaar geleden niet de behoefte had om met baby's te werken en ik het leuker vind om met gehandicapten te werken. Ze heeft zelf in een weeshuis gewerkt op de baby afdeling. Ze is er helaas van overtuigd dat je eerst een opleiding of werkervaring moet hebben gehad eer je aan kinderen begint :$ euhm... ik dacht dat moeder worden je geen diploma gaf :p dit brengt me op ideeën :D haha een "diploma" maken en aan de muur hangen waarop staat 'de beste mama van de wereld volgens L' :p haha

@pukjepuk: wat is die Benjamin een spookje ;) baby massage is wel fijn ja. Hoop dat jullie daardoor weer wat rust vinden.

15. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Yasmientje, inderdaad ik doe hier ook ervaring op wat schema's/ voedingen betreft. En ik spiek ook bij Elsa en Emma hoe ik bijvoorbeeld in de toekomst het vijfde flesje kan laten vervallen of hoe/wanneer groente en fruithap aanbieden. ;)

Mimimamma88, als moeder zijn vooral je moedergevoel en je moederinstinct heel belangrijk. Volg dat en kijk goed naar je kindje, dan kom je al een heel eind. ;):) En door ervaringen uit te wisselen zoals hier, kom je ook op ideeen enzovoorts. ;):)
    Ik werk in de kinderopvang en ik ben opgeleid als orthopedagoge (kan alleen moeilijk een baan op niveau vinden, ga ik wel weer proberen te vinden), maar een eigen kindje is altijd anders. ha ha, :);), ik vraag hier vaak genoeg om advies, dus opleiding zegt wat dat betreft niks of weinig. :)
    Benjamin is inderdaad nog een spookje, een zielig onrustig spookjes, want hij wordt er zelf verdrietig van (huilerig, klagerig in de nacht en onrustig). Vorige week was hij een keer ontdeugend aan het spoken (op zijn buikje rollen en dan naar mijn lachen en vervolgens huilen omdat hij de slaap niet terug kan vinden).
    Inderdaad hopelijk brengt de baby-massage wat meer rust. De massage docent, zelf baby-consulente en kraamverzorgerster geweest zei ook dat Benjamin teveel nare dingen heeft meegemaakt. En veel pijn bij de belangrijkste levensbehoefte (drinken) is helemaal erg traumatiserend voor die kleintjes.

Lianne, je hebt vast van alles geprobeerd, maar misschien baby-massage ook iets voor jou. Maar blij jou is die onrust nog hardnekkiger.

Benjamin met tweede dutje bezig, hij slaapt nu al anderhalf uur, na een uur en 15 minuten even twee huiltjes in zijn slaap

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @pukjepuk: ik doe het ook op mijn gevoel of ideeën van hier. Cb advies neem ik wel mee maar ik geef daar mijn eigen draai aan. Adviezen van sm en ma sla ik in de wind, sm heeft 35 jaar geleden ml als baby gehad en bij mn ma is dat 22 jaar geleden. Dat zijn van die dingen zoals laten huilen. Mijn vader zei in het weekend dat we wel snel bij L gingen kijken, toen ik zei dat we voor de 3e keer lawaai hoorde via de babyfoon had hij zoiets van oké, jullie rennen niet voor elke scheet ;) mn vader denkt dat je zo doet verwennen haha.
    Wat naar dat Benjamin de narigheid koppelt aan het eten. Lijkt me ook pittig hoor!
    Een nare start blijft toch lang aanwezig. Dat merk ik nog steeds met de voeding bij L. De eerste 3 dagen kreeg hij te weinig waardoor hij nu nog altijd gulzig drinkt en hapjes eet. Hij vindt zelfs dat de pap vaker niet snel genoeg gaat en duwt dan zelf de achterkant van de fles in de lucht in de hoop dat er wat meer uit komt :D haha maar helaas werkt dat niet.
    Vanmorgen ging de 2e fles in 10 minuten naar binnen. 210 cc.. en dan nog zo blijven kijken of er toch nog wat in de fles zit. Maar eer het gezakt is, duwt L de fles terug als teken dat hij genoeg heeft gehad.

17. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Ik gebruik de luiers van jumbo en daar ben ik erg tevreden over. Nooit ongelukjes en kunnen ook makkelijk een hele nacht memee. En de prijs is ook aantrekkelijk.

Verder gaat het hier goed .. lars wil niets als op zijn buik draaien , maar kan helaas nog niet terug dus in bed leggen duurt een half uur omdat ik elke keer naar boven moet om hem terug te rollen tot hij zo moe is dat hij blijft liggen haha.. En dan die benen tussen de spijlen vast haha hebben die van jullie dat ook??

Ik leef echt mee met de mama's van de spook nachten :( ik heb geluk met allebei mn mannen. Als het zou kunnen zou ik zo graag een weekje met jullie ruilen zodat jullie een beetje konden bijtanken!

Ik merk hier dat lars steeds vroeger de nacht in wil. Vorige week was het nog 21.00 laatste fles, nu zit ik al op 19.30 en dan slaapt hij nog gewoon tot 7.00

Heb nu een paar dagen vaseline gesmeerd op z'n wangen ivm eczeem en dat is nu een stuk minder. Maar weet niet of ik dat gewoon moet blijven doen of toch even langs de ha omdat het toch blijft?

18. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lovingmyboy: fijn dat het goed gaat :) L heeft geen spek benen waardoor hij ze tussen de spijlen door kan steken en zelf kan terug trekken. Ik zie wel vaker een voetje buiten het bed hangen :D haha.
    Met het eczeem zou ik wel na de ha gaan. Maar dat komt puur omdat ik het zelf heb, vochtblaasjes eczeem noemnoemen ze dat tegenwoordig. Ik heb ook nog eens een allergie tegen wasmiddel, afwasmiddel, shampoo en zeep. Zodra ik daar een reactie op krijg, zit ik onder de rode bultjes ;) daar kwam ik pas achter toen ik het huis uit ging :p

Hier: L heeft 1,5 uur geslapen en 4,5 uur tussen 2 voedingen gelaten. Nu wilt hij niet zonder mij iets doen :$ ga maar lekker met hem spelen.
    En mijn menstruatie is begonnen. 33 dagen cyclus, ben ik niet meer gewend :p haha mag van mij terug naar 28. Maar dat heb ik niet zelf in de hand ;)

19. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Slapen, hier slaapt ze overdag echt VRESELIJK !! al 2 dagen nu ... wat vermoeiend zeg, niets is goed, borst niet, mama niet, ze is gewoon doodop

20. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Lovingmyboy, ik zou wel even langs de HA gaan want waarschijnlijk is hij allergisch voor iets, was jij al begonnen met bijvoeden ? of gaf je bv ? in beide gevallen maar ook met de fles trouwens kan er sprake zijn van allergie of intollerantie.

Deel Deze Pagina