Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Kokosolie is ook een gezond vet om te gebruiken.

En ik kan niet bedenken wat ik anders heb gedaan dan anders... #doorslapen

2. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @onyx: dat had ik ook gedaan ;) maar het was een stijve drap :D haha. Ik kan wel koken maar laat liever ml koken, is net ff wat lekkerder.
    Ik ga opzoek naar recepten :)

@hilly: dat is wel een goede, kokosolie. Doorslapen is soms ook een wonder ;) rede is dan onbekend.

Hier: vol trots bijt L je de vingers af. De bijtring uit de koelkast is een aangename afwisseling. En in de tussentijd komen er 2 puntjes tand naar buiten. L gilt van de pijn/druk als hij niks meer heeft om op de bijten de arme jongen. Maar verder, op een beetje rode billetjes na, laat hij zich niet kisten.
    Net maar een tandenborstel en tandpasta gekocht. En trots dat hij is :D haha.
    Ik hoop dat het gillen wel wat afneemt, puur voor mijn eigen oren ;) dat hij in het weekend dat maar eens lekker bij opa en oma doet :D haha (ben niet stout hoor ;) )

3. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lianne, wat goed van Riff super!! Je doet het heel goed, misschien de rustgevende activiteiten net hetgene wat hem helpt bij rustiger slapen. Gewoon zelf van ene cyclusje na het andere kunnen overbruggen, dat is al een vooruitgang hoor! Super! Hopelijk nu (met misschien af en toe een terugval) naar steeds betere avonden en nachten! En hopelijk wordt hij niet meer ziek!
    Jammer dat je er zelf niet van hebt kunnen profiteren! Vervelend! :( Maar ja, je slaap is gewoon totaal ontregeld!
    Riff een actief druk mannetje, dat drukke en alerte gedrag zorgt ook voor onrust > moeilijker in slaap komen bijvoorbeeld.

Lianne, ik heb ook nog steeds het verdriet en de frustratie van het niet direct serieus genomen te zijn van de verborgen reflux bij Benjamin! Juist toen ontstonden de onrustige spooknachten en het flessentrauma bij Benjamin, en nog erger hij was een zielig verdrietig mannetje in die tijd. Ik kan het nog steeds niet zonder tranen of een brok in de keel aan mensen vertellen.

Moedersvan2, vlotte dame met het eten. Echt knap! En fijn!
    Warmte is ook niet fijn voor ze, ze kunnen toch moeilijker hun warmte kwijt.
    Nola had toch ook maagzuurmedicatie? Gebruikt ze die nog steeds? Of heeft ze die niet meer nodig?

Lovingmyboy, een ondeugend spookje dus (steeds omrollen). Lastig is dat, moet je ze steeds omdraaien. Ik heb op mijn werk baby's van 4 en 5 maanden, en ik ben de hele dag bezig met helpen terugrollen als ze niet meer terug kunnen. Als ze slapen en als ze wakker zijn, ik werd er gisteren echt helemaal even gek van. ;)

Hilly, super fijn! Knap ook! Want jij had ook een kleintje die spookte toch en veel s nachts wilde drinken.

Boekjes lezen, doe ik sinds een week bij het uitbuiken van de vierde fles (begin avond). Hij wordt niet druk van, maar blijft dan netjes op schoot zitten dus dan zakt zijn flesje ook beter.

Hier nog steeds spooknachten. de hele week behalve dinsdagavond en nacht enorme spooknachten van om het uur wakker. En aan het einde van de nacht zelfs om de 20 minuten en dan verdrietig huilen. Hoofdjes schudden, lijkt alsof hij ergens last van heeft. Bijwerkingen omeprazol (hoofdpijn, last van zijn buikje en onrust) of juist hogere dosis verder nodig hebben. Ik weet het niet meer.

4. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Heb vandaag besloten hem op zijn buik te laten liggen... Hij draait zijn hoofdje goed weg en als ik hem zijn tut geef en over zijn bolletje aai wordt hij rustig... Wel een beetje eng op de buik haha

5. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Daar ben ik vandaag ook aan begonnen, wel onder toezien oog. Hij zoekt namelijk zelf ook steeds meer zijn zij en buik op. Hij slaapt er overdag beter op. Advies zelf van zijn arts, omdat hij nog zo onrustig slaapt, misschien op deze manier meer rust.
    Hij slaapt nu met twee armpjes los, ik moest hem even na 45 minuten verder in slaap helpen, maar hij viel wel snel in slaap.

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @loveinmyboy
    Novan slaapt ook op z'n buik en dat gaat veel beter.

@moedersv2
    Wat eet ze goed al zeg!

@lianne
    Wat goed van Riff!
    Denk dat hij net als novan ook heel gevoelig is voor prikkels

Ik was even afwezig want ik was zoooooo aan t genieten van Novan!
    Hij kan weer lachen en geluidjes maken en lief slapen
    Echt geweldig .. Dit heb ik zo gemist.
    De medicatie lijkt dus echt te zijn aangeslagen.
    Ipv 10 komt hij nu max 3x per nacht!
    Heb ook het idee dat hij eindelijk weer flink aan t groeien is😍👍

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      32,1 KB
      Weergaven:
      2
  7. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat mag ook smeerboter zijn;)

Ik doe smeerworst of appelstroop.
    Smeerkaas niet want dat is te plakkerig;)

8. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alleen nog voor de nacht.

9. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    pukjepuk en lovingmyboy!

Toevallig!!!!!!!!!!!!! Ik ook hahahahhahaahhahaha:D

10. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn!!!

Ik ga nola ook op haar buik laten liggen wel zonder slaapzak en laten op advies van het cb. Ze rolt zelf en kan niet elke keer haar terug rollen overdag en in de nacht pffff dodelijk vermoeind hihih;)
    Ze zeggen dat ze kunnen verstikken met een lakentje in bed.
    Nola trekt die los hoe strak ik die ook doe. Of onder haar armen doe net als bij het kinderdagverblijf, het maakt niks uit.

Maar goed nola brult echt heel erg als ze op haar buik gaat liggen.
    Doet novan dat ook.....en laat je hem dat ff;)

Moet er wel bij zeggen dat nola altijd in slaap huilt.

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    J slaapt in een zomerslaapzak en met een grote hydrofiel als lakentje. Die zijn ademend en dan is het dus niet erg, mocht hij deze over zich heen trekken.

12. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    bah, :(:x:$:( de postdiensten de medicijnen na de apotheek brengen staken, dus nog steeds is de nieuwe omeprazol van Benjamin nog niet binnen, maandag worden er geen medicijnen geleverd en ze weten niet of het dinsdag of woensdag of wanneer dan ook aankomt! Dat worden dus enkele dagen zonder omeprazol! weer terugkerende klachten dus! het oude flesje bijna leeg.
    Apotheek wil wel mogelijk capsules geven en die moet je dan in hapje stoppen (fruit of zo), maar Benjamin kan nog helemaal niet goed van een lepeltje eten.
    Ziekenhuis zegt dat de apotheek het moet oplossen, ze hadden een particulierskoeriersdienst moeten inhuren, omdat medicijnen er gewoon in 24 uur moeten zijn.

13. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wat ontzettend vervelend! En nog vervelender voor Benjamin..
    Is het niet bij een andere apotheek in de buurt te verkrijgen?

14. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Jeetje wat rot!!
    Pff kunnen ze misschien ergens verderop er eentje versturen?

15. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Wat is er weer veel gekletst dames;).
    Lianne: Hopelijk kan je wat tot rust komen om het allemaal een plekje te gaan geven. Wat een heerlijk mannetje die Riff van jullie met zn mollige armpjes, heerlijk. Hij is het zeker waard om weer volop van heb te kunnen gaan genieten en dat gaat makkelijker als mama weer beter in haar vel zit.
    Hilly: Wat heerlijk he een nachtje doorslapen, hopelijk gaat hij dit zo voortzetten;)
    Moedersvan2: Nola gaat als een speer met de bijvoeding. Al een boterham, knap hoor. Met L was het vandaag ook een strijd met slapen. Gelukkig net van 4-7 lekker geslapen.
    Pukjepuk: Wat verdrietig om te lezen dat Benjamin waarschijnlijk pijn heeft waardoor hij slecht slaapt. Is het misschien een idee om hem een keer een zetpil voor de nacht te geven om te zien of het echt van de pijn is, want dan zou hij in principe beter moeten gaan slapen.
    Ben jij zelf niet helemaal gesloopt meid na zulke nachten. Kom je nog een beetje aan je rust?
    Wat frustrerend dat er geen medicijnen gebracht worden door een stelletje kl**tzakken:x. Zijn er idd geen andere apotheken in de buurt anders gaat het waarschijnlijk weer helemaal achteruit met het mannetje:(
    Jmay: wat heerlijk dat je zo geniet van je mannetje en dat de medicijnen waarschijnlijk de oplossing zijn, super fijn. Wat een leuk broekje, handmade waarschijnlijk:D en uiteraard een prachtig mannetje met zn grote kijkers:)

Hier gaat de bijvoeding gelukkig beter tot nu toe qua krampen. Vandaag weer sperzieboontje Eerste hapje trekt hij een moeilijk gezicht maar daarna gaat het zo naar binnen;). Morgen weer aan de wortels. Volgende week ga ik fruit doen denk ik. Heb al lekker meloen gekocht om te proberen.

16. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Meloen is lekker!
    Novan heeft vandaag even aan een perzik gesabbeld hihi
    Maar verder wachten we maar gewoon nog een maandje.
    Eerst even tot rust komen met de meds. Gaat nu zo goed.
    En daarnaast is hij er na ons idee ook nog niet echt aan toe ofzo hapt niet echt en ik vind hem nog zo klein haha
    In een kinderstoel ofzo kan hij ook nog niet goed zitten.

Haha ja Handmade of course,printje gister binnen gekregen vanuit de US.

17. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ja vind ik ook dus ben benieuwd of de kleine man dat ook vind;).
    Kan me voorstellen dat je zijn lijfje nu even rust wil gunnen. Hij kan nog lang genoeg eten;).
    Zo dat stofje heeft al een lange reis gemaakt;)

18. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @pukjepuk: wat erg! :$ Dat bezorgers staken, oké dat snap ik.. maar waarom de apotheek dan niet vervanging regelt... grr! Zo zit Benjamin zonder medicijnen en jij met de gevolgen :( Andere apotheek proberen?

@set: grappig, ik stond gisteren bij de meloenen in de supermarkt maar heb alleen perziken meegenomen :p Ik weet niet wat ik met een hele meloen moet doen ;) ja, eten :D haha.

@jmay: als Novan er nog niet aan toe is, laat hem dan maar nog lekker genieten van de bv :)

Hier: de nacht was een feest :p ik heb door kunnen slapen maar ml was er om 3.30 en om 4.30 een paar keer uit bed geweest omdat L dacht dat het tijd was om goedemorgen te zeggen :D haha.
    We lagen wel al vroeg in bed, 20.30 :$ haha. Tot vorig jaar riep ik dat ik niet zou kunnen slapen om 20.30 en nu, heerlijk :D
    Vandaag ga ik met L met de trein naar mijn ouders. Ben benieuwd hoe hij reageert. De laatste keer was nog in de wagenbak en sliep hij door al dat geschud ;)

19. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Hier ook weer feest voor de 3de nacht op rij elk uur vanaf 2 uur eruit gemoeten en om 6.00 wakker. Zou het een sprongetje ofzo zijn? Hij slaapt nu op z'n buik het is fan ook maar kwestie van tut erin. Maar wel vermoeiend ( niets in vergelijking met sommige mama's hier maar toch)

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Vandaag zelfs een uur later! 6:30 ipv 5:30... Had wel zelf mn hele bed volgelekt ;) En nu net na de voeding geeft hij echt sloten terug, zo zonde :(
    Als hij komende nacht weer zo doorslaapt ga ik proberen hem na de eerste voeding omhoog te houden (ik voed liggend normaliter).

Deel Deze Pagina