Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @jmay: er is wel meer waar t cb hier je niks over verteld maar dan wel ineens met wat komen. Net zoals de hapjes. Bij 3,5 maanden zeiden ze begin eerst met fruit, dan met groenten. En bij de controle van 4 maanden roepen ze ineens dat ik met groenten moet starten. Pff.. Soms snappen ze elkaar daar niet, ook tegenstrijdige adviezen geven. Ik blijf het gewoon op mijn manier doen en ik heb een tevreden kindje :p Daarom ga ik ook niet tussendoor wegen, dan denkt t cb dat er wat is ;) zou kunnen zeggen dat mijn schroeven los zitten maar daar zullen ze niet in trappen ;)
    Leuk zelf gemaakt setje heeft Novan aan :D

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Onyx, wij hebben een paraplu buggy van Nijntje. Je kunt hem achterover leggen en de kleine ligt dan bijna helemaal plat. Wij hebben aangeschaft voor Gran Canaria in september. Heb geen zin om de dure kinderwagen mee te nemen. Maar voor de vakantie van volgende week is het ook handig, want als we het onderstel in de kofferbak doen, is de kofferbak al bijna vol. Terwijl we best een grote kofferbak hebben.

Maar goed, wij hadden ook nog geen buggy.

3. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @elsa: boodschappen doen met kinderwagen en auto is hier ook een uitdaging. Waar laat je de boodschappen of de buggy inzet van de kinderwagen ;) Een buggy is dan wel handig. Al moet ik daar niet mee aankomen bij ml haha :D
    Mn sm vroeg zondag 'tot wanneer hou je deze wagen? (Kinderwagen bedoelde ze) toen ik zei tot 4 jaar of 15 kilo kon ze zich daar niks bij voorstellen :D haha. Ze snapt niet dat het voetenplankje instelbaar is :p en die wordt nu ook nog niet gebruikt ;)

Hier: mij is wat opgevallen, L is denk ik bijna te groot, of de new born set van stokke is te klein :p welke van de 2 laat ik even in het midden haha :D L komt met zijn hoofd boven de rand uit. Neem aan dat het geen kwaad kan? Iemand een idee?

4. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Haha ja precies
    Laatste keer dat ik er was vonden ze hem niet goed gegroeid en vervolgens zegt ze: maar snachts mag hij niet zoveel meer drinken hoor.
    Pff wat wil je nou?! Haha en daarnaast mag Novan zoveel drinken als hij wilt stom mens

Ja leuk he! Lekker stoer

@Bak
    Novan heeft in de bugaboo bak nog wel wat ruimte maar het schiet al aardig op! Maar gelukkig heeft de bugaboo een super zit gedeelte die ik 3 verschillende standen kan
    Ze worden veel te snel groot.

5. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    hier komt het hoofd er niet boven uit, maar vind dat harnasje wel heel erg laag zitten...moet heel veel moeite doen om zn armpjes erin te wurmen

6. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    @buggy daar ben ik nog steeds naar op zoek lastige keuze's zeg!

Hier doet ze het erg goed. Drinkt en eet goed. Vannacht om 5.30 wilde ze ff drinken en viel weer ik slaap tot 7. Niet erg want ze ag om 19.00 al in bed dus goed geslapen toch?

@jmay ik ben echt trots op jou!
    Want het is een opgaven als je er nog 1 hebt rond lopen.....weet er alles van!

7. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Dit moet ik even met jullie delen hoor.

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.811
    7.411
    113
    Bij de oudste heb ik de meest simpele Koelstra kinderwagen gekocht, zwart. En dat ding is onverwoestbaar, die heeft al heel wat overleefd :D
    Dit keer gaat ie mee op vakantie, hij kan helemaal plat, en voor de echte wandelingen in de bossen en bergen gaat de draagdoek mee.

J heeft vandaag voor het eerst in de wandelwageninzet gezeten, maar ik vind het nog geen groot succes, hij wel :D Ik heb 3 standen, de ligstand vindt hij sowieso al niks, de halfligstand vond ik ideaal, maar hij werkt zich constant omhoog tot zitten, maar dat vind ik ook niet prettig voor hem, en bij elke hobbel zakt hij dan opzij.
    Maarja, de kinderwagenbak is niet veilig meer, hij rolt er bijna uit steeds. Gelukkig gebruik ik hem heel weinig, met wandelingen de draagdoek, en winkelen doe ik toch voorlopig niet echt, met 3 kinderen, en na de zomervakantie, als de oudsten naar school zijn, zal de wageninzet wel beter gaan denk ik.

JMay, blijft heftig joh, die nachten :( Is hij nu overdag wel weer in goede doen?

Gisteravond heb ik J om 21.30 uur gevoed, en daarna werd hij pas 02.30 uur wakker. En daarna 05.30 uur. Prima nacht dus, voor ons doen :)

9. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja! dat kan nola ook al hahahahhah gisteren had ik ze in de douchebak gezet en ze bleef 3 minuten zitten:$

10. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Riff deed ook al zitten maar kon t nooit op foto krijgen.. niet bij de hand, of dan ging hij omvallen.. heeft een hele poos gezeten zo. Zelfs met een speeltje bleef hij zitten... maar niet als hij er eentje wou pakken.
    Als hij zit zoals je op een stoel zit, zit hij heel stevig. Maarja dat kan niet op de grond of ik moet een kuiltje graven voor zn beentjes/voetjes haha

11. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lianne, wat een sterk ventje is het toch! :cool: Benjamin wil hier gaan zitten en kan het bijna, maar hij wil altijd alles tegelijkertijd doen.

Jmay, wat betreft baby's en die nare :(:x:$:( reflux het is precies zoals Lianne zegt. De pijn kan dan wel al onder controle zijn (maagzuurremmers), maar er komt nog steeds voeding omhoog wat dan weer terug geslikt moet worden, zonder pijn ook nog steeds erg naar en verdrietig. Hier is dat vooral s avonds en s nachts dat hij er last van heeft, omdat hij dan natuurlijk lange tijd ligt. Het resultaat is onrustig slapen en spoken (vaak verdrietig wakker worden, veel avonden en nachten elke 45-60 minuten). Tenminst dit zie ik bij Benjamin, een nachtspookje met kunstvoeding (Neocate). Hij wordt dus niet wakker van de honger (geen nachtvoeding meer, al lang niet meer) maar spoken van het ongemak.
    En bij Novan moet ook nog zijn slokdarmpje opnieuw genezen, en dat duurt even, hier duurde dat zeker drie weken tot hij niet meer huilde na de voeding bijvoorbeeld. Sowieso hebben veel reflux-baby's nadat de klachten onder controle zijn nog een nasleep van onrust (en dat vooral met slapen). En,ik denk, hoe langer ze er mee gelopen hebben, hoe langer die nasleep is.
    Inderdaad borstvoeding is ook troost en geborgenheid voor Novan, zodat hij weer tot rust kan komen en verder slapen. Bij Benjamin is dat een speentje, een aai en als een coconnetje in mijn armen, bij Novan en Riff zijn slokjes uit de borst van mama en lekker tegen mama aan liggen.
    Jmay, het is heel zwaar! Ik ga soms ook bijna huilend naar mijn werk en ik ben zaterdag bijvoorbeeld echt een zombie, maar ik denk juist als wij onze ukkies die troost en geborgenheid geven ze op die manier ook uiteindelijk hun rust weer hervinden.

Hapjes, wisselende adviezen, raar, maar dat laat dus wel zien dat het niet uitmaakt met wat je eerst geeft groente of fruit.

12. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @moedersvan2
    Thanks 😘 is soms idd best zwaar
    Zeker nu novan die stomme reflux heeft.

@Lianne
    Wat knap zeg😱 wat is hij al sterk
    Had novan vandaag in de kinderstoel maar die wiebelt alle kanten nog op haha
    Maar hij is denk ik ook een stukje smaller dan Riff en miss daarom ook wat minder kracht overal

@riean
    Overdag gaat het op zich best wel goed hij heeft z'n goede en slechte dagen.
    Van de goede proberen we dubbel te genieten haha

@pukjepuk
    Ja zo is het wel idd, reflux word vaak zo onderschat merk ik.
    Ik laat hem ook vast niet huilen wat mensen ook zeggen.
    Sommige zeggen dat ik hem niet moet aanleggen in de nachten als hij om t uur komt maar waarom niet? Hij word zo weer kalm dan.
    Hun denken dat ik hem dan verwen...pff hun weten niks.

Ooit word het beter

13. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Riff heeft een breder zitvlak en is niet zo lang dus zit wat makkelijker.. hij zit net zo stevig als zn 2,5maand oudere nichtje. Zij is ook lang en smal en heeft in verhouding een groot hoofd waardoor t evenwicht moeilijker te bewaren is.

Hier ook vaak t supergoede advies om niet aan te leggen in de nacht.. niet zoveel in de draagzak/doek want ik verwen hem daar veel te veel mee. . Keertje laten huilen zou goed zijn.. nou echt niet!
    Reflux wordt indd zwaar onderschat..

14. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @onyx: dat harnas zit idd niet op zo'n geweldige plek ;) steeds die armpjes erin wurmen.

@lianne: wow, sterke Riff. Gaat hij uit zichzelf zitten? L kan alleen nog maar met een beetje steun zitten op de bank of tussen je benen, anders valt hij om :D haha zelfstandig gaat L nog niet zitten. Zodra je hem neer zet, gaat hij zijn voeten onderzoeken en gaat erheen, ligt bijna dubbel gevouwen :p en vanuit daar verder op de buik liggen.

@riean: de wagenbak is hier opgeborgen in de doos. L trapte tegen de veiligheidsbeugel aan en wilde rollen waardoor ook het onderstel mee waggelt :$ in ligstand wilt L niet. Moet half zittend en zich dan nog omhoog duwen zodat hij meer kan zien. Enige wat hier werkt is het knuffeldoekje mee in het harnas zetten :D haha ziet niet uit, maar dan kan L sabbelen op de oren of punt van het knuffeldoekje ;) speen zit in de tas voor nood want die gebruikt hij verder niet. Ja om het speenkoord te aaien ;)

@reflux: dat wordt zeer zeker onderschat. Lijkt net alsof je je als moeder voor gek wordt verklaard terwijl je weet dat er wat speelt. Ik heb dat zelf gehad met het spugen in het begin. Ja, nutriton werkt maar is dat de oorzaak van het probleem aanpakken? Nee, in mijn ogen niet.
    En om het nog gekker te maken, je denkt en ziet als moeder dat er niks met de benen en heupen is, cb "twijfelt" en geeft een verwijzing met heel groot erop 'heup afwijking' en de kinderarts bekijkt het even, ziet geen bijzonderheden en dan nog een echo laten maken. Dat is toch de omgekeerde wereld? :$ soms begrijp ik niet hoe de zorg voor zulke kleine kinderen werkt. Ja, ze zeggen dat ze alles willen uitsluiten, maar blijkbaar niet bij elk geval.
    En reflux mama's: petje af dat jullie het nog steeds zo goed doen! Ik zou jullie graag willen ontlasten door een paar dagen te ruilen :)

Hier: L gaat nu al om 18.30 douchen of wassen en dan naar bed. Hij slaapt daardoor een stuk beter en totdat de wekker van ons gaat. Voor 6.00 maakt hij geen herrie de grapjas.
    Ik heb oorpijn :$ aan beide oren nog wel :( vandaag stomen en aan de pcm. Als dat niet werkt, ga ik maar voor de zekerheid naar de ha. Wil niet dat ik erg ziek word, dan moet ml L de hele dag verzorgen ;) al zou ik dat niet erg vinden haha :D

15. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees dat een paar kindjes al in het zitgedeelte van de kinderwagen zitten ? Cleo nog steeds in de babybak , we hebben een bugaboo cameleon en voor mijn gevoel ligt ze er nog prima in ook omdat ze niet zo groot is. Het is wel een onhandig ding idd, neemt zo veel ruimte in in de auto en in de hal dat ik blij ben als we het zitgedeelte kunnen doen. Maar in de bak slaapt ze af en toe nog wel, dus dat is dan weer beter. Aan tafel zit ze nog even in de stokke newborn set en dat gaat ook nog prima. Ik vind dat ze nog niet stevig genoeg zit voor het babystoeltje vn stokke . Wij hebben nog de oude versie, dus niet met harnas maar een houten beugel. Bij onze oudste hadden we daar een dekentje tussen haar en de beugel gewurmd zodat ze steviger zat, dat zal nu ook wel weer nodig zijn denk ik.
    Ik lees hier zo veel over reflux, maar dan ook dat jullie kindjes er zo veel last van hebben. Cleo spuugt vanaf het begin ontzettend veel, ook nu nog steeds. Zonder doekje kunnen we hier nooit, het komt ook anderhalf uur later nog weer eruit en soms in hoge boog. Als mensen het voor het eerst zien zeggen ze altijd dat ze het erg veel vinden wat ze spuugt, en vragen zich af of ze nog wel wat binnen houdt. Ik vraag me soms nog wel af of dat zo normaal is maar bij cb zeggen ze zolang ze goed groeit dat het niet erg is. En ze lijkt dus geen pijn te hebben terwijl ik soms denk, als je na elke voeding ( en ze heeft er tussen. 8-10 per dag) so vaak spuugt kan het toch niet goed zijn voor de slokdarm? Maar goed, ze klaagt niet, het is vervelend voor ons en de meubels, dus misschien moet ik maar niet zo zeuren. Maar normaal vind ik het niet...
    Vannacht een mijlpaal bereikt: gisteravond had ze een half pakje ellas kitchen op, die hebben we voor de vakantie meegenomen omdat ik hier geen dingen zelfmaak. En ze vond het zo lekker dat ze dat halve pak helemaal heeft opgegeten!! Daarna nog een borst en dan naar bed, om 8 was dat. Normaal wordt ze rond half 11 / 11 wakker om te drinken maar gisteren niet, en ik had ook geen zin om haar wakker te maken. En de volgende keer dat ik wakker werd was kwart voor 6 en mijn ene borst stond op knappen. Cleo was ook al een beetje onrustig aan het worden dus heb ik haar maar uit bed gehaald en gevoed. Maar ze heeft dus in een doorgeslapen van 20 uur tot 5.45, ik was apetrots op haar!! Ze heeft liggend gedronken en dan nog eens tot kwart voor 8 geslapen. Zo fijn, ik hoop dat het doorzet 😄

16. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow lianne, knap hoe riff al kan zitten. Cleo wil ook graag maar het lijkt nog een beetje op een klapmes, ook al vindt ze dat ook heel spannend en leuk 😃 Het helpt zeker als je kindje wat steviger en dikker is, onze oudste was op deze leeftijd ruim een kilo zwaarder dan cleo en kon ook al beter zitten. Meer vlees om op te zitten idd 😁

17. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wow, raar idee dat onze kleine misschien met 3 a 4 weken ook kan zitten :$ Echt knap van riff!

ik heb perongeluk een verkeerde speen gehaald. nr3 van MAM ipv 2 voor z'n rijstebloempapje 's avonds.. dus hij is dan heel onrustig aan de fles omdat het er veel te hard uitkomt.. ook spuugt hij terwijl hij slikt de helft er weer uit. Snel maar een andere kopen... of kan rijstebloem/bv papje ook door een nr 1 speen???

Onze man is vandaag 5 maand jeujjjjj wat gaat de tijd toch hard

18. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Minimama.. Riff gaat nog niet zelf zitten hoor. Tenminste niet los. Als hij iets heeft om zich aan op te trekken wel.
    Op de foto had ho k zich aan mijn pinken omhoog getrokken en toen liet hij los en bleef daar toch een poosje apetrots in t ronde kijken.. spelen lukte ook een beetje maar zelf iets van de grond pakken was de grond kussen,al wou hij dat niet en bleef hij half op zn elleboog hangen en maar proberen weer overeind te komen wat niet lukte. Haha

net met Riff gekliederd.. Mijn ouders zijn vandaag 32jr getrouwd en heeft Riff even wat moois geknutseld. Hij vind t heerlijk met de handen in de vingerverf te graaien.
    Als ie maar vieze handen kan krijgen vind ie t goed.. laats al in samen in de tuin gewoeld.. even een modderbadje gemaakt en daar met handen en voeten in geklaaid.. wat vinden we dat toch heerlijk (ja mama ook haha)

Gisteravond heeft Riff t supergoed gedaan. 8uur voeding, half 10 tot half 1 geslapen. Daarna helaas wat minder. Was heel erg onrustig steeds huilend wakker worden en toen om 5 uur heeeeeeeeeeerl veel gespuugd. Echt ALLES zat onder dus maar in badje gedaan want hij stonk... niet te zuinig.
    Daarna gedronken en gespeeld en nog weer anderhalf uur geslapen. En nu slaapt hij weer.

19. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @zomersproet: L is hooguit 65 cm lang en de wagenbak is 77 cm lang van binnen. Eigenlijk past L er nog prima in... maar hij maakt kabaal, wilt alles bekijken wat vanuit de bak niet leuk is, draait en trapt naar boven. Als hij wat rustiger was, gebruikte ik nog de bak Hoe onhandig dat soms is ;)

@onyx: ik heb de eerste dagen/week de s speen van difrax gebruikt maar dat was te langzaam, 45 - 60 minuten over de pap fles gedaan ;) daarna over op de 1,2,3 speen van difrax en die staat nog steeds op 1. Het kan wel, nr 1 speen gebruiken. Gewoon een keer testen ;)

@lianne: sterke Riff, zichzelf al op trekken aan iets :D knap. Dat doet L nog niet. L vindt het wel prachtig om op de box rand te zitten, met mijn armen om zich heen, en dan te grijpen naar de nijntjes van de muziek mobiele :D haha en maar schaterlachen erbij.

Hier: in 1,5 uur tijd heeft L zich maar liefst 3 keer op de buik gedraaid :D een keer met speen in de mond. Normaal is dat iets te veel gevraagd haha :D en maar trots kijken wat hij nu weer heeft gedaan.
    Ik voel me een klein wrak. Heb lichte verhoging :$ en heb niet de energie om steeds met L te spelen. Gelukkig slaapt hij nu even, dan kan ik ook even liggen ;)

20. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hoi hoi, hoe is het met iedereen ? en de kleintjes ?? Lianne wat knap van Riff !! Bravo !! hihi !! Hier geen zelfstandig zit meisje wel kan ze nu wat beter kruipen, knietjes onder der lichaam en afzetten maar, maar helaas haar bovenlichaam werkt nog niet helemaal mee daar zou ze zich ook mee op moeten trekken dan kruipt ze als een echte echte baby hihi.

Ons meisje nog steeds veel slijm ophoesten, en ook hier veel overgegeven met een boog gisteren 3x zelfs, ze slaapt nu alleen maar met de borst en weigert om alleen te slapen, hoe vermoeid ze ook is, dus dit zal wel zeker een sprong moeten zijn aangezien ze hiervoor never problemen had met inslapen vooral overdag echt nog nooit en nu elk slaapje aan de borst, en dan ook echt een half uur om vervolgens als ik der eindelijk mag afkoppelen dat ze dan nog maar een aantal minuten slaapt. NOVAN er bijna uit en mijn meisje er nu precies in ... hmmmm hihi die kleintjes toch.

ONyx, ik snap dus niets van die spenen iemand die er hier iets over wilt uitleggen ? Ze accepteert de fles nog steeds niet maar ben wel heel benieuwd wat bijvoorbeeld de drie standenspeen hier nou exact inhoud ? ik doe dan meestal maar wat. Heb ook 2 andere spenen 1 van dr. brown en zo een exacte namaak van de borst van het merk waar ik nu de naam van kwijt ben, maar geen van de flessen, spenen mag baten ;)

Zomersproet, ons kleintje spuugt ook al vanaf geboorte, maar ze heeft er geen last van en zeker niet zoals de klachten die ik hier hoor bij de refluxkindjes, zo zielig! dus ik laat het hier gewoon gaan, moet haar na een voeding even rustig laten liggen (niet zitten) en dan komt het vaak wel goed. Behalve dus het overgeven van afgelopen dagen dat ben ik niet gewend, maar wat wil je als je continu aan de borst hangt dan moet dat maagje wel overvol zitten.

Deel Deze Pagina