J had een waardeloze dag vandaag. Hij was hartstikke lief hoor en we hebben ook gelachen. Maar elk slaapje was een drama. Elke keer ontzettend veel zuur en spugen. Zo rot om 'm zo te zien.
Set, vanaf vrijdag zal ze in de autostoel zitten. Ze zit ook nog wel in de maci cosi, als mijn ma haar wegbrengt naar de opvang of in de fietskar. Wij hebben de wandelwagen inzet op de kinderwagen gezet en het is een hele heisa om het te wisselen naar maxi cosi. Dus nu gaat ze in het autostoeltje en gaat de buggy mee. De wandelwagen gebruiken we als we de auto niet meenemen, maar ook daarin kan ze behoorlijk plat liggen.
@yasmientje: ik voel me iets beter maar nog niet de oude. Ik kijk het vandaag nog even aan en als het niet beter word, bel ik morgen even de ha @hilly: dat is minder al dat spugen en niet willen slapen. L heeft ook last van het niet willen slapen overdag. L zit wel al goed in de 26 weken sprong. @elsa: de maxi cosi was hier ook heisa.. maar dat kwam omdat het verkleinkussen er nog in zat. Die hebben we vorige week er pas uitgehaald nooit verwacht dat die er zolang in zou zitten haha Hier: L gaat steeds eerder naar bed. Hij wordt rond 16.00 vermoeid wakker na een slaapje van 45 minuten. L speurt het hele huis af voor papa maar die is er dan nog niet. Terug in bed leggen werkt niet. Dan maar zich moe spelen. Tussen 17.30 en 18.00 krijgt L pap en daarna is het langzaam tijd om richting bed te gaan. Leg hem dan in bed en een kwartier later is hij in slaap gevallen. Vanmorgen had L even laten zien dat je ook met slaapzak aan kunt draaien naar de buik en maar aan het roepen dat hij terug wilt draaien haha de boef. L wacht nu echt op het moment dat hij onze wekkerradio hoort... in het weekend zet ik die voor de lol een half uurtje later, kijken wat L doet
Nog even een gekke vraag... hebben jullie ook dat de kleding van voor de zwangerschap niet meer fijn zit? Ik kwam tot de conclusie dat ik een maat ben gezakt in de broeken en ik moet een maat groter hebben in shirts en tops. Voor de zwangerschap droeg ik broeken in maat 40, mijn buikje zat in de weg en nu past maat 38 als een tweede huid En in de breedte van mijn borst ben ik gewoon 6 cm gegroeid door de zwangerschap haha.. nooit verwacht!
Minimama Ik heb nog 7 zwangerschapskilos over dus ik zit in een maatje groter. Nu was ik net voor de zwangerschap ook op zn lichts, was 26 kilo afgevallen, ik zou er nu graag nog 5 afhebben, maar dat komt wel weer als ik beter kan. Heb die 26 kilo er toen afgewandeld, en god wat mis ik dat wandelen zeg! #@&#bekken
@lianne: ik heb nog 2 kg over. Maar was ook "maar" 16 kg aangekomen tijdens de zwangerschap. Ik heb 2 jaar geleden ook op dit gewicht gezeten maar toen had ik een klein vet buikje. Dat buikje heeft L in de zwangerschap opgegeten heb nu een plattere buik dan voor de zwangerschap haha. Hier: ik voel me al een stukje beter. Ik heb weer energie om met L te spelen ben wel nog moe. Straks maar even een dutje doen Gistermiddag vond L de meloen maar niks. Hij spuugde het gelijk uit. Vandaag krijgt hij weer appelmoes en ik overweeg om aardbeien te halen en te laten proeven lekkere vitaminen
Ik was tijdens de zwangerschap 'maar' 9kg aangekomen en dat was er na de bevalling weer af. Maar om mij volstrekt onduidelijke redenenben ik sindsdien bijna 10kg aangekomen. Ik heb gezocht op 'borstvoeding en aankomen' en het schijnt helaas bij sommige vrouwen zo te zijn dat je aankomt van BV geven ipv afvallen. Nou ja, dat komt wel weer als die kleine niet meer aan de borst gaat.
Wow Hilly, dat is vreemd, 10 kg aangekomen door bv??! 😨 Ik heb nog steeds 2-2,5 kg meer dan aan het begin van de zwangerschap maar die zitten bomvast heb ik het gevoel. Ik las ook dat het lichaam soms vetreserves vasthoudt als je bv geeft, voor geval van nood 😒 Ik wil wel 4-4,5 kg kwijt want dat was mijn gewicht voor de zwangerschap met de miskraam. Het klinkt weinig maar als het er zo vast zit echt moeilijk. En nu kan ik natuurlijk ook niet op dieet want dan vrees ik dat de bv niet goed loopt. Ik was goed begonnen met 5x hardlopen maar dat is ook alweer 3 maanden geleden. Heb gewoon echt nulkommanul zin s'avonds om nog iets te doen (want dan is ml thuis en zou ik eindelijk kunnen), maar de energie is op als mijn twee kinderen in bed liggen... Hier op terschelling heb ik mijn hardloopspullen mee , misschien lukt het me nog. Ik vind me namelijk niet zo aantrekkelojk met die extra kilo's maar ja, wat doe je eraan... 😪 Dat is dan wel het vervelende van zwanger zijn, het duurt zolang totdat je je lichaam terug hebt. En wat mijn borsten betreft hou ik mijn hart vast, die zien er namelijk niet meer uit vind ik zelf...
@hilly: dat wist ik niet, dat je kunt aankomen door bv @zomersproet: mijn borsten zitten vol met een tijger print en ze zijn een beetje gaan hangen. Maar ook niet zo vreemd.. ik zat op 80 F na de bevalling. Ze zijn gekrompen naar 75 C. Ik zei laatst tegen ml dat ik hangende borsten heb en dat ze wel hoger mochten zitten.. zei hij denk je aan een operatie? Toen zei ik nee, is mijn aandenken aan de zwangerschap haha. Het slijt wel, de acceptatie. Sz was 4 jaar geleden me aan het vertellen dat je lijf helemaal niet meer uit ziet na een bevalling en dat ze toen geen 2e kindje wilde. Dat heeft haar uiteindelijk niet tegengehouden want binnen een maand is ze uitgerekend van de 2e. Ik heb gelukkig geen theezakjes daar ben ik trots op haha. Als ik buiten achter de kinderwagen loop, kijken de mannen me nog steeds na, dus dat moet wel goed zitten toch?
Oooo er zijn er dus meer, die die kilo's niet handig vinden!! Ik moet er nog 8 af en dat gaat goed komen! Ben nu driftig aan het lijnen en per week van ik 1 kilo af Veel wandelen en de koolhydraten laten staan Nola heeft al 2 tandjes onder de 3e onder is al aan het doorkomen en boven staan er 2 op springen Echt grappig om te zien. Binnenkort maar eens beginnen met poetsen Ik ben voor een hele week eten aan het koken voor nola en dan hop de diepvries in! Trouwens het eten is hier niet aan te slepen.....ze heeft net een nectarine met 1 liga op en meteen daarna 100 cc melk. hahaha nu ligt ze heerlijk in dromenland Als ze warm eet dan eet ze minimaal 100 tot 130 gram....ben benieuwd wat ze weegt over 2 weken bij het cb
Ik denk dat het bij mij ook komt omdat ik erg veel fenegriek heb gebruikt en de syntocinon neusspray. Daarnaast reageert mijn lijf altijd gek op hormoonschommelingen. Dus dat zal zeker meespelen. En ik sport nu niet, terwijl ik tijdens de zwangerschap 3x per week ging zwemmen. Maar goed, dan nog slaat 10kg echt nergens op.
Hilly je bent niet de enige hoor !! Hier was ik als jullie je het nog herinneren heeeel ziek in de zwangerschap en 10 kilo afgevallen. Toen ik beviel zat ik eigenlijk nog onder mijn startgewicht, maar ook bij mij ben ik sinds de bevalling aan het aankomen, zelfs ver boven mijn start gewicht van voor de zwangerschap, zit nu op 67 kg normaal op 60 kg voor zwangerschap
ps ik heb geen fenegriek of de neusspray dus het kan ook zonder die dingen al ;_) en bij jou dat ook nog erbij. Dames hoe gaat het slapen nu bij jullie ? Ben benieuwd naar alle kindjes en mama's
@hilly: we sporten zeker als mama... Denk eens aan al dat tillen, lopen met de boef op je arm, tillen in de autostoel... kweek je toch stiekem spierballen haha @yasmientje: het slapen op de avond en nacht gaat prima. Overdag is het vaak een uitdaging. En vooral als ik me niet lekker voel of als we bij iemand op visite gaan of als ik ga wandelen. Alles ontdekken en bekijken is leuker dan slapen. Daarom komen mijn ouders volgende week oppassen. Dan kan ik even lekker alleen naar de fysio Ik moet ook wel zeggen dat ik rond 20.30 echt moe ben. Val dan al vaak op de bank in slaap en om 6.00 start de dag weer.. ik kan tot hooguit 6.15 in bed blijven liggen omdat L in de gaten heeft dat papa wakker is en onder de douche staat. Echt grappig dat zo'n klein kindje al je eigen ritme in de gaten heeft haha. Vanmorgen wilde L zijn acrobatiek laten zien aan papa haha
oh Yasmientje en Hilly, dat is ellendig Hier val ik ook geen milligram af door de bv helaas. Ik moet echt op mijn eten letten, anders wordt het niks. Ik ben 23 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap, toen J 2,5 maanden was moesten er daar nog 14,5 van af. Sindsdien ben ik begonnen met opletten. Niet meer 2x per dag brood, maar tussen de middag meestal griekse yoghurt met fruit of een salade. En geen snoep/koek/chips, alleen af en toe in het weekend een handje. En nu, met 3 maanden onderweg, ben ik bijna 9 kilo kwijt. Maat 40 past wel weer redelijk, maar ik wil persé terug naar maat 38, wat ik altijd had. en dat lijkt aardig te lukken. Al heb ik me voorgenomen om als we op vakantie zijn niet echt op te letten, die laatste paar kilo's komen daarna wel weer, en dan ga ik flink shoppen voor de winter begint Gister met J naar de speeltuin geweest (nouja, met de oudste kids natuurlijk, maar J moest mee ) met een vriendin met kinderen, maar hij weigert te slapen in de wandelwageninzet. Hij slaapt eigenlijk altijd op zijn zij, en dat kan niet als hij vastzit. En los maken doe ik ook niet, want juist de kinderwagenbak kon niet meer zonder toezicht tenminste, omdat hij eruit kruipt. Ik hoop echt dat hij op vakantie wel in de buggy gaat slapen, anders zitten we 2 keer per dag 'vast' aan het deryan tentje, en daar heb ik niet zo heel veel zin in
Hier is het slapen gister en vandaag weer drama. Hij slaapt vandaag wel steeds makkelijk in, maar kan niet in slaap blijven. Riff heeft heeel erg onrustige benen, zou hij groeipijn kunnen hebben? Weet niet of t kan en hoe dat zich uit. Hij kan zn benen in elk geval geen seconde stilhouden en t i s ook heel ongecontroleerd als in toe ze net ontdekten dat ze benen hebben. Ik hoop vannacht beter te slapen, ons nieuwe *zoals ml zegt; bejaardenbed* is vandaag geleverd. Loop nu scheef, was een rib uit mn lijf. Maar vind een goed bed toch wel erg belangrijk. Hier toch geen 6 maanden exclusief borstvoeding een weekje eerder heeft Riff vanmiddag een stuk komkommer a al rapley gehad! Om het stevig zitten hoeven we het niet te laten, hij zit al een minuut of 7 los! Hij wist goed wat ie dr mee moest in de mond, zuigen likken en kauwen maar. Hij vond t erg lekker, t was een lekkere natte kliederboel
Lianne, lekker komkommer voor Riff. Ik vind het ook zo heerlijk om te kijken hoe ze eet! Meloen is ook een succes hier en kan ze lekker zelf vasthouden, en brood lukt inmiddels ook super zelf. Riean, goed hoor , 9 kg kwijt door opletten! Over 3 weken moet ik weer werken, denk dat de Kilos er dan ook wel afvallen. Slapen: nu 2 nachten doorgeslapen van 20uur tot 6.00/5.15, dan aan de borst en.nog eens tot 8. Blij!!! Overdag hebben we ook een behoorlijk schema. Tussen kwart over 10, half 11 slaapt ze nu al een hele tijd , meestal een uur maar soms ook anderhalf of 2. S'middags nog een slaapje en rond 5 uur een laatste korte slaapje. Voelt heel fijn om er zo'n ritme in te hebben . Ik hoop dat het blijft . .
slapen mama en baby's, overdag zie ik duidelijk vooruit gang in de slaapjes. Hij kan sowieso zelfstandig in slaap vallen, maar ook Benjamin kan als hij wakker wordt niet meer zelf verder in slaap vallen (erg onrustig dan). Dit is ontstaan toen de reflux op zijn ergst was. In zijn lichte slaap (ergens na 40 -60 minuten geslapen te hebben) gaat hij opeens erg onrustig bewegen (lijfje, beentjes en hoofdje) en dan wordt hij huilerig onrustig wakker. Overdag gaan de slaapjes beter, met name het eerste slaapje, soms zelfs 2 uur achter elkaar!, de andere twee slaapjes zijn 45 minuten tot een uur. De avond de laatste drie weken de meeste avonden weer elke 45 minuten wakker en jammeren en moet dan geholpen worden met verder in slaap vallen . De nacht hetzelfde verhaal als de avond. Dit komt door de reflux, in de avond en nacht het meeste last ervan. Maakt hem paniekerig, en hij al bijna 4 weken verkouden nu en dan is onrustiger >> meer reflux. Avond en nacht moeten ze natuurlijk langer lichter, meer kans op omhoog komen voeding. Zelf slaap ik dus ook slecht , want ik kom uit mijn werk 18:00-18:30 en haal direct Benjamin op die om 18:30-18:45 zijn flesje, half uur uitbuiken, omeprazol en daarna slapen (en badje om de dag). daarna moet ik nog wat eten in elkaar flanzen, eten, douchen en dan is het nog maar heel even tot de late fles van 22:45. En om 6:20 begint de dag voor mij, maar slapen doe ik vanaf 5:00-5:30 niet meer, omdat Benjamin dan elke 20-30 min. onrustig wordt en als een coconnetje in mijn armen tegen het kussen verder slaapt, einde van de nacht wil hij niet meer liggen. Kleding, ik heb nog 4 kg te gaan, zit vooral op mijn buik en wat op mijn bovenarmen. Mijn kleding pas ik al weer een tijdje. Alleen mijn buik zit wat in de weg. Lianne, Riff is dus net als Benjamin een druk mannetje die vaak geen vermoeidheidssignalen laat zien bij moe zijn. Hij wordt eerder hyper en daarna tenslotte huilen en niet kunnen slapen. Hier ook in zijn lichte overgangsslaap veel druk geschop met zijn beentjes en als hij op zijn buik ligt, gaat hij erg onrustig met zijn hoofdje bewegen. Ook zijn armpjes in de puckababy worden onrustig. Het lijkt alsof hij zelf geen juiste slaaphouding kan hervinden of zo. Ik pak hem s nachts en s avonds dan vaak even op en hou hem in baarmoederligging tegen mij aan. of met zijn zij tegen mij zij aan met mijn arm om zijn verstopte armpjes en beentjes, en dan komt hij tot rust en slaapt dan weer verder. Ik weet niet of het groei pijn is, kan ook gewoon de algemene onrust vooral zijn. Knap hoor dat Riff gelijk weet wat hij met een stukje komkommer moet. Borstvoeding, ik dacht juist dat je er van afviel. Tijdens de eerste week borstvoeding verloor ik 6 dagen 10 kg (ik was uiteindelijk 20 kg of zo aangekomen), terwijl ik bijna geen borstvoeding had. Hilly, hoe is het nu met je mannetje? Hoe het maar in de gaten? Moet niet erger worden.
Ik moet ook nog zeker 5 kilo kwijt. Mijn oude broeken kan ik echt niet meer aan. Helaas mag je met BV niet lijnen. Probeer gewoon wat slechte dingen te laten staan.. Maar als ik zo naar het menu van een BV mama kijk, krijg ik dat niet eens binnen! 6 boterhammen? no way, eerder 4 ofzo Nouja het gaat er heel langzaam maar zeker wel af. Het is alleen heel erg jammer dat ik iets met het bindweefsel van mn benen heb, want mijn benen worden steeds lelijker en dikker, en het gaat er maar niet af. Het heet lipoedeem. Mijn moeder kwam er per toeval achter bij de fysio. Het zit in de hele vrouwelijke lijn van mn moeder's kant... Heel jammer, kan gewoon nooit kortere broeken dan over de knie aan en rokjes moet gewoon altijd met een broekje anders schuren mn benen altijd tegen elkaar tot het helemaal kapot is
Ik had in m'n zwangerschap heel weinig trek waardoor ik "maar" 12 kilo aankwam en die kilo's waren er na de week alweer vanaf. Aangezien die trek daarna weer terug kwam is het nu helaas +3. Zo zonde baal er echt van. Slapen: De afgelopen dagen leek er we ritme in het slapen te komen. Eind van ochtend kort slaapje. Na z'n fles van ong 12.30 naar bed. Soms helpen om in slaap te komen maar dan sliep die bijna tot volgende fles. Begin van avond nog een kort slaapje en dan rond 21.00 voor de nacht. Vandaag was het weer heel anders. Meerdere korte slaapjes en voor het eerst om 20.00 al voor de nacht. Hij zal morgen wel voor 7en komen verwacht ik. Lianne: Wat knal dat riff al 7 min kan zitten. Hier is dat 7 sec op z'n langst haha. Hij wil wel graag rechtop op schoot maar wel met ondersteuning. Het afbouwen van de jbpm werpt z'n vruchten af. Vandaag de 3e poging om hem diksap uit een flesje te laten drinken. De 1e x toen met die warme dagen vond hij het raar en vies. De 2e poging was deze week en ging al beter met een paar slokjes. Vandaag dronk hij achter elkaar 100cc diksap op na z'n zoete aardappel. Hij had ook echt dorst want was flestijd half uur daarna maar vond heel knap en het is binnen gebleven, Super fijn.