Inbakeren, ik blijf het hier ook nog spannend vinden wanneer ik dit bij haar doe ben zo bang dat ze zich dan niet kan redden in noodsituaties ...... voel me er totaal niet lekker bij wanneer ze ingebakerd in der bedje ligt .... ben ik de enige die dit zo ervaart ? Van nature kunen baby's zich uitstekend redden in situaties zoals geen adem kunnen krijgen etc. maar als je dus inbakert ben ik bang dat je belemmert dat ze zich kunnen redden hoop dat iemand me snapt haha menstruatie, wauw nog pijnlijker dan ze al waren dan zit ik tegen de weeen van de bevalling aan hoop dat het bij mij niet erger zal worden! Naar buiten, hoe vaak gaan jullie gemiddeld naar buiten met jullie kindjes ??? Stilte, het is hier vrij stil trouwens haha is iedereen zo druk ?
Mijn menstruatie is niet pijnlijk, wel heftig. Al valt het vandaag wel mee. Ik ga met goed weer toch wel minstens 1x per dag naar buiten met Emma.
Ha Yasmientje! Ik lees vooral mee want op m'n telefoon reageren is wat lastiger . Gisteren voor het eerst alleen thuis en wat een drama! Anne wou alleen maar drinken, op m'n arm slapen, of over m'n schouder liggen. Ik had niet eens tijd om te plassen! Zodra ok haar neerlegde in de box of haar bedje begon het krijsen als een speenvarken. En dan dat drinken! Begon serieus aan mijzelf te twijfelen of ik wel genoeg melk had in mijn borsten. Ik heb ook meerdere malen heel hard moeten huilen gisteren! Gisteravond gelijk met vriendlief geoefend met de draagdoek en die vandaag ingezet. Wat een verschil! M'n moeder en zus waren er en we zijn naar het weegmoment Bin het cb geweest. En tot mijn verbazing was ze 240 gram aangekomen in 8(!) dagen! M'n twijfel was gelijk weg, zeker aangezien ze superlief was in de doek zowel binnen als buiten. Ze heeft voor het eerst weer dik 3 uur geslapen overdag. Ik ben weer een happy mommy vandaag haha. Schoonouders, zijn hier wel maar dringen zich gelukkig niet op. Ze zijn niet zo emotioneel ingesteld en als ze er zijn zijn ze met een uurtje weer weg. M'n sv heeft niks met baby's en dat terwijl hij 5 zonen heeft . Ongesteld, ik vloei nog heel licht van de bevalling en ben benieuwd met de borstvoeding of het uitblijft voorlopig of dat het straks weer komt. Anticonceptie, hier de minipil, maar pas als m'n menstruatie weer terug komt. Tot die tijd condooms. Altijd een spiraal gehad maar dat duurt bij mij zo een half jaar eer m'n lijf gewend is en aangezien die niet de volle vijf jaar gaat blijven zitten sla ik dat maar even over haha!
Inbakeren: ik doe dat met de puckababy piep en ben daar niet bang voor dat er iets mis zou kunnen gaan. Het is eigenlijk een slaapzak met hestje erin wat om het midden van de kleine komt. De armpjes en beentjes hebben zat bewegingsruimte. Naar buiten: ik ga om de dag naar buiten. Vaker kan ik zelf nog niet aan
Hi dames! ben ik weer.. even afwezig geweest want ik had mega griep :O zo erg heb ik het in jaren niet gehad. Samen met Jaylin,beide hoge koorts en lamlendig. Sinds vandaag gaat het weer een stuk beter, alleen nog een baksteen hoofd @Elsa Super zeg! goed gegroeid. Novan was toen hij 4 weken was ook zo lang @Lianne Wat fijn zeg dat jullie nu lekker thuis zijn en het zo goed gaat met t koemelkvrije dieet! @Set Leuk is next he! ben helemaal verliefd op die site! @Centurychild6F3 Ja, regeldagen kunnen flink vermoeiend zijn he.. maar het is voor een goed doel! straks zal het weer over gaan. En idd het beste is om te wegen op 1 weegschaal ipv steeds op een andere want dat kan nogal een verschil geven. @Goblins wat een heftige bevalling zeg! dikke knuffel @mimimama lekker zeg nachtje doorslapen! hopelijk zet de kleine de trend voort haha @Riean Wauw bijna een kg! super zeg @Bloesem Novan heeft een paar wakkere momenten, en de ene dag is hij meer wakker dan de andere dag. @Maryelle Heerlijk zeg! nog een doorslapertje @Mimimama balen dat hij wat minder aan is gekomen, maar zegt gelukkig niks Vaak groeien ze in periodes, je zal zien dat hij de volgende meting weer onwijs gegroeid is @Yasmientje14 Balen zeg van je vent... Hij mag idd wel wat meer helpen, dat hij fulltime werkt zegt geen reet jij werkt net zo hard, en je lichaam nog harder dus hij moet niet zeuren @Relatie Ml helpt gelukkig met veel, hij kookt zowiezo elke dag als hij uit zn werk komt, doet vaak de afwas en de was. Was opvouwen is het enigste in het huishouden wat hij echt niet wilt doen, maar ach dat neem ik wel voor lief We zijn een goed team samen dat vind ik erg fijn. Maar ik merk wel dat er weinig tijd is om lekker samen te knuffelen of iets. Nou moet ik zeggen dat we beide ook totaal niet romantische zijn ofzo. we kijken wel vaak samen tv op de bank, of lekker op bed. Hij ligt nu met Novan op de bank zo, nu heb ik wel aardig bijgelezen dacht ik zo Afgelopen avond/nacht was ik zooo moe door die rot griep. Om 19:00 had novan bij me gedronken en toen zijn we met zn drietjes in slaap gevallen, novan lag naast me, toen kwam hij pas om 4:00 u weer ff spammen !
@Jmay: gelukkig dat het weer beter gaat. Wat een mooie foto's! @fv mama's: hebben jullie ook soms nog last van stuwing? Ik was met ml en L naar de kapper geweest en op de terugweg begon L heel hard om voeding te huilen, dus hop mijn borsten weer vol stuwing man o man wat een pijn. Maar er komt niks uit mijn borsten. Bij thuiskomt L gevoed maar dat laat dat rot gevoel in de borsten niet verdwijnen. Heb t nu nog, 9 uur later Hier: ik heb me toch spierpijn van gisteren haha te veel gewandeld dus. En vanmorgen de kapper, dat lucht op om na 11 weken weer je haar krijgen geknipt. Heb nu weer een aantoonbare kop haha
Ik heb geen last meer gehad van stuwing na de kraamweek. Wel nog heel erg lekken. Momenteel hoef ik geen pads meer in mijn bh te doen, maar heel af en toe lek ik nog.
Inbakeren: ik heb alyssa de eerste weken met 2 hydrofiele luiers ingebakerd op advies van de kraamhulp. De eerste paar keer vond ik dat ook best eng maar als ze echt kwaad werd had ze zichzelf ook wel snel bevrijd. Dit ging steeds makkelijker naarmate ze groeide en omdat ze uiteindelijk elke keer toch met dr armen vrij lag ben ik er maar mee gestopt. Naar buiten gaan: Als het lekker weer is ga ik ook zeker elke dag lekker naar buiten! Probeer het sowieso wel elke dag te doen om zelf ook wat beweging te krijgen maar als het weer minder is sla ik ook wel is over. Stuwing: Hier heb ik ontzettend veel geluk mee gehad 😶. Na een paar dagen heb ik 1 dag echt last gehad van hele gespannen en pijnlijke borsten maar toen gelijk een strakke bh dag en nacht aan gedaan. Dit een paar dagen volgehouden en eigenlijk nergens meer last van gehad. Wel heb ik af en toe nog een paar druppeltjes gelekt maar ik heb nooit pads oid nodig gehad. @minimama: lekker kan dat zijn hé ff naar de kapper, ik voelde me ook herboren haha. @ JMay: leuke foto's!
Goedemorgen Wij hebben L om 3 uur gewekt.. Had om 20.00 zijn laatste voeding gehad en had zich nog niet gemeld. Gelukkig maar dat we hem hadden gewekt want anders kon ik ergens nog deze nacht zijn hele bed verschonen meneer vond het tijd om langs de luier te plassen ipv in de luier haha Vandaag ga ik meneer weer terug brengen naar zijn ritme van de dagen dat hij de hele nacht door sliep oh ik voel me nu al schuldig dat ik dat ga doen haha maar ik zet mijn nachtrust even op nummer 1 en L op nummer 2 Want een uitgeruste mama heeft ook minder last van een rot humeur
JMay, welkom terug, fijn dat je je weer beter voelt. Wat een dotjes! @ongesteldheid, nog nergens last van gelukkig. Nu heb ik dit keer wel lang gevloeid, pas sinds een paar dagen is het echt over. Pff, hier worden de nachten steeds korter, i.p.v. dat hij door gaat slapen. Vannacht was het kwart voor 2, kwart over 4 en half 6. Maar half 6 heb ik hem niet gevoed, ik had het even helemaal gehad, en toen ik hem op zijn buik in bed had gelegd is hij weer in slaap gevallen, tot half 8. Vandaag ga ik maar proberen of er iets meer ritme in de dag kan komen. Hij slaapt amper overdag, misschien is hij 's nachts gewoon oververmoeid, en slaapt hij daardoor niet zo geweldig. En zul je net zien, hij slaapt nu gewoon in zijn bedje, al een half uur, dat heeft hij nog bijna nooit gedaan Gister en eergister heb ik voor het eerst gefietst met hem, ik heb een fietskar gekocht en naar school is 7 km heen, 7 km terug, alleen over asfalt. Hij heeft beide keren de hele rit geslapen. Ik merk wel dat mijn conditie nog niet helemaal is zoals het was, maar toch wel heerlijk om weer op de fiets te kunnen gaan.
Emma heeft nu 3 nachten achter elkaar geslapen van 23.00 uur tot ongeveer 5.00 uur. Dan geven we nog even een speentje en om 6.00 uur geven we de fles. Er zit eindelijk een beetje ritme in, hopelijk blijft dat zo. Overdag slaapt ze nog steeds niet veel. Meestal ongeveer 1,5 uur en dan is ze weer wakker. @Riean: verschrikkelijk dat hij zo vaak wakker wordt 's nachts. Ik hoop dat je er snel een beetje ritme in kunt krijgen en dat je weer wat meer slaap kunt pakken 's nachts.
@Riean: dat breekt je zulke nachten. Die hebben we hier ook gehad. En soms draai je door omdat het ook je eigen (nacht)rust aantast. @Elsa: fijn hè die nachten door slapen. Hier: ik had weer een belletje van SM waar ik me door rot heb gevoeld. Ik krijg het idee dat ze met haar ingewonnen advies, bij een andere 65+er, mij advies wilt geven. Ik weet niet of dat vroeger de normaalste zaak was, maar ik ben er niet van gediend. Ga t nog met ml over hebben maar ik ga t wel aan mn SM zeggen dat als ze belt om advies door te geven, dat ze niet mag bellen. Ze heeft serieus aan een andere oma, die verpleegster ooit was, gevraagd waarom L. zou kunnen huilen en vertelt dat dan aan mij. Alsof ik niet weet waarom L. zou kunnen huilen. En huilen om niks dat zou niet kunnen.. Jaja vroeger was t zeker beter.. Mooi niet L. heeft iets nieuws geleerd.. Oh zo grappig! Hij kan een gaap nu tegen houden door tijdens het gapen zijn tong uit te steken haha
Minimama, het is waarschijnlijk wel gewoon lief bedoeld, denk ik. Zelf zeg ik meestal: advies geven mag altijd, wat ik ermee doe dat is aan mij (of ons). In mijn ogen is het toch niet zo erg als ze wil helpen, door iemand anders te vragen waarom je kindje huilt? Mijn moeder bemoeit zich eigenlijk nooit met onze opvoeding of kinderen, alleen biedt ze haar hulp aan als ze ziet dat wij het even nodig hebben, maar zij heeft bij dochter, die ook best wel veel huilde eens gezegd:' Joh, vroeger huilde jij ook 's nachts veel en toen bleek je het koud te hebben, zou dat bij haar ook zo kunnen zijn?' Daar was ik dolblij mee, want inderdaad, deken erbij en ze sliep door Sommige raad is best wel fijn Mijn moeder zei het ook helemaal niet omdat ze dacht dat wij het niet konden ofzo, maar echt om ons te helpen. Maar als jij het liever niet wilt, dan is het goed om dat gewoon te zeggen inderdaad, en ik vind dat ze daar ook gewoon gehoor aan moet geven. Wat ik wel irritant vond is dat iemand mij appte: 'ik hoorde dat J zoveel huilt...' Had haar man dat gezegd, omdat ik tegen hem had gezegd dat hij veel last van krampjes had. Achteraf gezien huilde hij inderdaad veel, maar ik ben zelf nogal positief ingesteld en als anderen dan zeggen dat hij veel huilt, dan ben ik zo bang dat ik de moed verlies. En dat is gelukkig niet gebeurd, en nu gaat het zo ontzettend goed qua huilen, dan ben ik alweer vergeten dat hij veel huilde
Wij hebben de foto's van de fotoshoot gekregen. Ik ben er helemaal blij mee. Bekijk bijlage 448712 Bekijk bijlage 448713
Mooie foto's dames! Vandaag bij het CB geweest, Devin is al kilo zwaarder dan z'n geboorte gewicht. Ook is hij 3 cm in lengte gegroeid en 3 cm hoofdomtrek. Volgens mij komt er slagroom uit m'n tieten Z'n oogjes zijn niet meer zo vies dus dat is ook fijn. Ik had nog wel een complicatie wat erg vervelend was. Ik kreeg ineens een dikke bult onder de plek van de hechtingen. Naar gynaecoloog gestuurd en het waren niet de hechtingen, maar cystes in de bartholini kliertjes ofzo. Zonder verdoving hebben ze er een sneetje in moeten maken en werd er een drain ingezet *auw auw auw* Vandaag is hij er uit gehaald gelukkig. Zijn er mensen met ervaring met kolven? Ik wil straks op werk gaan kolven, maar er moet natuurlijk eerst al een klein voorraadje zijn.... hoe start ik dit op? Wanneer moet ik kolven, hoe lang, hoe vaak? Wou het vanmiddag bij het CB vragen, maar was dit natuurlijk weer vergeten *geheugen als een zeef!* Oh en nog een foto van ons mooie (slapende) mannetje
Onyx, wat betreft voorraadje kolven dan moet je dus je productie gaan verhogen want je wilt meer krijgen dan dat Devin nu nodig heeft m.a.w. je moet doen alsof je baby vaker een voeding wilt door naast zijn behoefte nog te zorgen voor meerdere toeschietreflexen buiten zijn voedingen om. Ik ben ook begonnen maar niet vanwege de druk van werk straks maar omdat ik graag verder borstvoeding wil kunnen aanbieden nadat ze zelf de borst zal weigeren (bijv. na 2 jaar borstvoeding dan in beker aanbieden afgekolfde). ik kolf nu overdag 1 keer de borsten leeg een uur nadat ze gegeten heeft en 's nachts idem
Hallo ladies, Ik meld me ook weer eens. Jee, wat is er veel geschreven, ik kom bijna niet mer achteraan! Hier sinds 2 weken schoonmoeder op bezoek en hier juist heel positief, heb haar gevraagd of ze nog en week kan blijven (ze woont in Duitsland) . Ik krijg er juist meer vrijheden door, bv de grote dochter naar school brengen en ophalen zonder dat ik de baby mee moet nemen en hoef er ook niet over te stressen. De vorstvoeding komt steeds beter op gang, begeleiding met de lactatiekundige was erg fijn. De bijvoeding van 35ml per keer kan ik langzaam afbouwen, sommige voedingen doe ik al zonder bijvoeding. Kolven: ik kolf ook meestal 1 uur na voeding ( cleo drinkt om de 3 uur, tegen de avond iets sneller) soms kolf ik ook pal na de voeding de borsten leeg. Het afgekolfte geef ik dan ipv bijvoeding. Cleo had gewoon lang problemen met drinken aan de borst, vandaar het navoeden met fles. Ok hoop hier nipu weer wat vaker te komen 😊 Een fijne nacht wens ik jullie allemaal!
Zomersproet hoevaak komt jouw kleine ? de mijne blijft nog lekker om de 2 a 3 uur komen, gevoed om 10 uur, 1 uur vannacht en nu net volgende voeding zal vast komen om 7 uur ... blijf het wel zwaar vinden steeds wakker worden
Stiekem ben ik toch wel blij dat er meer kleintjes snachts nog komen, als ik lees over doorslapen word ik een beetje jaloers gisteravond was ik alleen thuis dus had bedacht na het voeden van half 9 tegelijk met j mijn bed in te kruipen. En meneer slaapt al een paar avonden gewoon in na de avondvoeding, nu vertikte hij het natuurlijk. Uiteindelijk om tien uur in slaap gevallen, daarna was het 1 uur en half 5. En nu moest hij even drinken omdat hij anders komt als ik de kids naar schoom breng, das ookniet zo handig. Nouja, komende nacht weer een kans om wat meer te slapen :-d