Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ze heeft vijf voedingen op een dag waarvan de vierde variërend om half 5-6 uur is. Dan gaat ze er tegen half zeven in en maken we haar wakker rond half 10/10/10.30. Beetje afhankelijk hoe moe ik ook ben. Ze drinkt wel goed en zolang ze dat doet geef ik deze voeding nog wel want vaste voeding eten doet ze nog niet erg goed.

O wat draagdoeken betreft, ik kan niet wachten om een rugknoop te leren, moet ze alleen eerst zelf kunnen zitten! Via limango heb ik een mooie fidella persian Paisley aangeschaft. Vandaag maar eens uitproberen 😁

2. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: ik schenk L ook niet altijd aandacht. Ik moet mezelf ook goed blijven verzorgen ;) alleen heeft L sinds een week, hij zit merkbaar in de 26 weken sprong, dat hij aan mij of papa kleeft. Leg L in de box en hij gaat krijsen. Als ik bijvoorbeeld naar het toilet moet, ja jammer dan lekker laten krijsen. Hij moet maar leren dat niet de wereld om hem draait ;)
    Met een groter kind heb je in de vakantie de handen vol ja.. steeds weer wat willen doen of ondernemen. Lijkt me ook vermoeiend.

@century: hier is de vaste voeding pas sinds een week het uitkijk moment van L. Eerder was het zo van moet dat? En dan moest ik koekje erdoor kruimelen. Nu is een half potje van 4+ maanden te weinig :D haha. Anne zal wel aangeven wanneer ze er klaar voor is. En uiteindelijk om meer vaste voeding en minder melk te vragen. Ik geef 4 voedingen, de laatste is nu melk na een bordje pap. Ik zit op 2 vaste voedingsmomenten, een voor de 2e fles melk en de 2e rond het avondeten.

Hier: ik ben langzaam de flessen melk kleiner aan het maken. Er blijft op sommige momenten echt veel staan. Komt op een dag neer op 220 cc. Maar L krijgt nu ook 2 keer vaste voeding :) en dat blijft lekker haha :D

3. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL

4. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    [B]

5. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Minimama, hoe maak je die papa? Is dat rijstebloem? Ik ben hier nog niet aan pap begonnen maar denk dat ze dat wel heel lekker gaat vinden. Denk dat ik er over 2 weken mee begin, dan is ze bijna 6 maanden. Ze vindt vaste voeding gewoon erg lekker en leuk, dus misschien is dat wel iets voor het gezamelijk zaterdag en zondag ochtend ontbijt 😀 ik heb al enige tijd een onaangebroken pak rijstebloem staan maar nadat ik had gehoord dat het niet dik wordt met bv en gelezen had dat het ook niet helpt met langer slapen toch maar niet gebruikt. Maar volgens mij mag ze met 6 maanden al ander soort pap...

6. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL

Oh, daar kijk ik ook nit naar uit, naar de puberteit!! Na de vakantie had ik mijn dochter van 7 nu 2 dagen thuis en oh wat zat ze zich te vervelen!! De kinderen uit de straat zijn op vakantie en ze wil alsmaar op de i pad filmpjes kijken of minecraft Spelen of anders met mij Uno of andere spelletjes spelen, en daar heb ik natuurlijk ook niet altijd zin in. Ik heb een code op de ipad dat ze er niet zelf bij kan, dus blijft ze zeuren. Haar hele kamer ligt vol met speelgoed, en normaal gesproken speelt ze lekker met playmobil, barbies of tekent veel, maar nu even helemaal niks!! Het was een verademing om haar vandaag weer naar de BSO (vakantieopvang) te brengen. Klinkt hard maar na de vakantie met alleen maar volwassenen (en baby) was ze er echt even aan toe en moest ik haar niet weer een hele dag zeurend om me heen hebben... 😞 volgens mij wordt dat ook een pittige pubertijd, ze kan er nu soms al wat van...
    Cleo is vandaag ook naar de opvang , nu voor het eerst een hele dag. Ik ga er niet een hele lange dag van maken maar kijk er naar uit om straks even de stad in te gaan,naar de kapper en misschien ook weer eens pedicure. Haha, even een mama verwendag, want sinds cleo er is ben ik nog nooit langer dan 2,5 uur weg geweest. Kolfapparaat gaat mee de stad in , ga ik tussendoor langs mijn moeder's kantoor.
    Over 2 weken moet ik weer werken, en tot die dag heb ik cleo voor 3 dagen per week in de opvang. Het kon toen niet anders maar nu vind ik het zo erg niet. Dan went ze alvast aan langere dagen daar maar hief ik het niet zo heel lang te maken en zelf kan ik ook even een beetje vakantie vieren...

7. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL

Haha, ik bedoel natuurlojk 'hoe maak je die pap' en niet papa 😁

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.807
    7.405
    113
    Haha het stond er mooi, papa maken :D

Vannacht ging het hier supergoed, gisteravond om 22.15 uur gevoed, daarna kwam hij pas 03.45 weer. Ik wist niet wat me overkwam :D Want het is raar, maar gebroken nachten went toch wel. En als je dan eens een paar uur kunt slapen, is dat gewoon weer wennen :D
    Daarna was hij om 06.15 uur wakker, om 06.45 uur gevoed, toen weer in slaap gevallen tot 09.30 :) Hopen dat het nu doorzet, deze nachten, want na 5,5 maanden erg weinig slaap ben ik daar wel aan toe

J krijgt nu een week of 2 af en toe fruit en groenten, maar tot nu toe krijgt hij zo goed als niks binnen. Tot gisteravond, toen heeft hij 3 of 4 hapjes broccoli op, en vanmorgen een aardig stuk perzik. Hij heeft de smaak nu te pakken. Misschien dat het daardoor ook beter gaat in de nacht. Ik hoop het maar :D

Zelf vind ik de vakantie juist wel heerlijk, met alledrie de kinderen thuis. Ze vermaken zich op regenachtige dagen niet zo heel geweldig, maar nu hebben we een hut gebouwd, mogen ze mooi vanavond de luchtbedden testen, een nachtje in hun eigen hutje slapen in de speelkamer :) en verder veel knutselen, tekenen, af en toe een filmpje, en zodra het droog is meteen naar buiten.
    Zelf ben ik het gewend dat mijn man er heel weinig is. hij doet altijd de afwas na het avondeten, dat vind ik al heerlijk, de rest doe ik meestal. Maar ik weet niet beter, dus dan krijg je vanzelf een ritme daarin.

9. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @zomersproet: Hoe de papa is gemaakt, ja door een zaadcel en een eitje, gelukkig niet van rijstebloem :p, maar hoe wat en waar, wil ik niet weten :D haha. De pap maak ik met rijstebloem. Door de fles gaan er 3 lepels. Voor een bordje zit ik op 4 a 5 lepels, doe dat stiekem op gevoel zodat het geen stijve pap wordt. L wordt volgende week vrijdag al 6 maanden maar ik heb deze week pas de rijstebloem met vanille geïntroduceerd. En als bordje pap smult hij. L is echt van de 'wat niet zoet ruikt, eet ik niet' haha :D
    Andere granen pap ga ik geven wanneer de rijstebloem voorraad op is, heb deze week een nieuw pak geopend.

@moedersvan2: wc moment is mijn rust moment :Dhaha. Even ongestoord mijn ding doen, huilt L, pech gehad maar ik ga er niet druk op uitoefenen. Is ook nog eens slecht voor de spieren daar en voor je het weet heb je aambeien ;) En tijdens de huishoudelijke dingen heeft L ook pech, ik leg niet continu alles weg om met hem te spelen. Fijn zelf vermaken, speelgoed zat.
    9 jarige dochter en al aan het tieneren.... Hmm wat zal dat brengen met de puberteit, dat wil je dan soms niet weten ;) Mijn moeder zei afgelopen zondag dat ik het ergste was in de puberteit en dat ze 3 jongens heeft groot getrokken.... en bedankt mam, toen ik voor het laatst het biologie boek heb geraadpleegd kunnen mannen niet zwanger raken of bevallen ;) kan haar soms wel de nek omdraaien. Net zoals bij anderen gênante verhalen over mij vertellen en dan zegt ze dat ze hoopt dat L dat niet doet.. Zucht ;) ben wel blij dat ik ze goed heb laten zien wat een puber kan doen haha.

@riean: beter slapen door voeding, ik weet het niet. L doet daar niet aan haha. Wat leuk dat J de smaak te pakken heeft. Perziken zijn ook lekker :) En laat de oudste maar lekker de lucht bedden testen :D haha.

Hier: ik hoop dat ik weer snel wat uurtjes slaap krijg. Ben echt op, vooral lichamelijk. Voel het goed in de rug en bekken. Zul je zo zien, ik mee dutten met L, wordt hij wakker haha :D

10. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik snap het wel hoor! Ik heb nu ook 2,5 week vakantie en we gaan niet weg. Anne gaat gewoon naar de opvang en wij gaan samen leuke dingen doen. Kdv betaal je toch of je haar thuis houdt of niet.

Ik was van de week nog bij de chirurg geweest voor de aambei. Het is alleen nog maar losse huid. Ze kunnen het alleen operatief verwijderen en herstel duurt 3-4 weken(!!!) omdat ze niet kunnen hechten en bij elke toiletgang de wond open gaat...
    Aangezien ik er geen last van heb (behalve in hygiënisch oogpunt) heb ok besloten om hem nu niet weg te laten halen daar ik kans heb om bij de volgende zwangerschap weer aambeien te krijgen (deze kwam niet door de bevalling) en dat is mij nu geen operatie waars. Naja ik omarm hem maar nu 😉

11. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier ook zo heel veel speelgoed en iPad maar niks is goed zucht (een hele diepe!!!!!)
    Dus nu is ml maar met haar gaan zwemmen.......morgen vraagt ze gewoon weer om wat anders...maar daar hebben we al voor gewaarschuwd dat gaan we niet doen!

12. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaja maar die van mij zit te mokke op de bank! Die is echt nergens tevreden mee.....:) Ben blij als hier de vakantie weer voorbij is hahahahahh

13. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja pas daar echt mee op!!! Ik heb verhalen gehoord van vrouwen die een ontstoken wond kregen door hun eigen ontlasting, want zoals je zegt is het een open wond!! Al jaren doet het zeer en is het ontstoken. Ik heb het ook en laat het lekker zitten! In een abces heb ik geen zin!:cool:

14. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    riean fijn dat je nu wat beter hebt geslapen, bij jou duurt het nu ook al zo lang! Dikke knuffel, geduld is een schone zaak maar binnenkort ooit komt het goed en zal J je lekker laten slapen!!

15. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een minder prettige nacht gehad. Hij was om 2 uur wakker, half zes en nog een keer om half 8 ofzo.. blegh!

Gisterenavond toen ik de daktarin oral in zn mondje deed voelde ik een scherp puntje! Ja ja het eerste tandje komt eraan (mijn tepels huiveren nu al :$)

De rijstebloempap hier is ook altijd helemaal vleoibaar. Flesje van 120ml melk met 1,5 schep. Is gewoon melk met vlokjes..het helpt ook niet echt meer doorslapen helaas.
    hij heeft het een paar nachten gedaan, maar nu is het elke nacht weer raak..zit de volgende sprong er nu alweer aan te komen :(??

16. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Riff is vandaag al weer een half jaar!
    Vast voedsel eet hij al erg goed. Sochtends fruit, tussen de middag broodkorstje en savonds aardappel met groente. Verder drinkt hij af en toe slokje water en thee tussendoor uit een beker.
    Ondanks we nog maar net begonnen zijn gaat het hem allemaal erg gemakkelijk af.

Bij het cb waren ze ook erg te spreken, 64,5cm en 7860gram.
    Kijken of hij speeltje wou pakken... ja hoor en gooit hem daar een eind weg..bandietje.. of hij goed wou volgen nee mama strak aankijken en toen de arts meer aandacht probeerde te trekken heel ondeugend lachen.. :D Dwarsliggers moeten er ook zijn anders kunnen de treinen niet recht rijden

17. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lianne, wow goede groei! Wat een heerlijk boefje is Riff toch!:D En speeltjes weg gooien is ook een leuk spelletje!
    Wat goed dat hij al zo goed vast voedsel kan eten!

Riean, fijn zo'n nacht! Want jouw mannetje is ook echt een klein spookje! Een klein hongerig spookje!

Gedrag overdag tijdens sprongetjes en normaal, Benjamin is over dag nu de pijn van het maagzuur onder controle is altijd vrolijk. Hij huilt alleen bij honger, moe zijn of bij vervelende onrust bij het drinken. Het is één bonkje energie en één bonkje spieren geworden! Zijn kinderarts was vandaag (mijn man was met hem, ik was op het werk) helemaal onder de indruk van hem! Veel baby;s hadden in zijn plaats 'verbitterd' en niet zo vrolijk geweest, hij heeft toch een tijd met heel erg pijnlijk maagzuur gelopen en dan nog die aft. Pijn bij het drinken is traumatiserend!

Koken, na werk tijd lastig, want dan Benjamin flesje, omeprazol en badje en bedje en tot zondagavond werd hij elke 45 minuten wakker ook in de avond.

Onyx, ook al een tandje! Ik hoop dat hij niet in je tepels gaat bijten! :(:$ Misschien ook daarom dat gespook van afgelopen nacht!
    Een goede avondfles/ voeding (goed gevuld buikje) niet altijd de garantie voor doorslapen. Onrust door een sprongetje, tandje.

Century, wat naar van die aambei. maar beter geen open wond, zoals Moedersvan2 zegt met een flinke ontsteking ben je nog verder van huis!:$

Hier, drie weken min een dag vakantie, alleen 10 augustus even dagje werken. Goed uitrusten met die meestal extreem gebroken nachten.
    Sinds dinsdag een tandje door, een tweede volgt ook ( binnen twee weken door waarschijnlijk).
    Benjamin overdag dus heerlijk vrolijk en actief. Dat spoken in de nachten naast dat ene tandje gewoon de reflux. Ook al doet het geen pijn, hij wordt er wel onrustig en paniekerig van. Kinderarts noemt het een soort trauma, pas laat maagzuurremmers gekregen en pijn bij het drinken de reflux en die nare flinke aft, is gewoon heel traumatiserend. En dat moet weg ebben. Ze gaf ook het advies om elke drie weken een keer naar zijn osteopaat te gaan, omdat hij daar goed op reageert.
    Toen hij acht weken was sliep hij s nachts bijvoorbeeld heel goed, maar had hij wel al echt pijn en verdriet bij het drinken of overdag tussen de voedingen, maar hij had nog wel de rust om s nachts lekker te slapen.

18. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Century, dat is balen. Ik heb er ook een maar kon nog niet over de drempel heen om het door een arts te laten bekijken 😨 Eigenlijk was het ook alweer okay, maar dan kon ik op vakantie een tijdje weer niet goed op wc en als ik dan eindelijk weer eens kan is zo'n aambei er meteen weer. Heel vervelend en irritant en onhygienisch idd en ook best een beetje genant... Ik weet nog niet of ik wel naar een arts ga, als ik jouw verhaal zo hoor klinkt dat niet echt uitnodigend.
    Lianne, oukjepuk, fijn dat het bij jullie kindjes beter gaat! Riff is dus een flinke jongen, misschien helpt het hem ook nu hij vast voedsel krijgt.
    Riean, klinkt alsof jullie kinderen zich wel prima vermaken. Mijn dochter was daar ook zo goed in, ik was altijd best trots: gaf je haar een blad papier en wat stiften was ze een uur of zo zoet. Helaas de laatste tijd niet meer, ik hoop dat het maar een fase is. Als ik dingen met haar doe wil ze wel, knutselen of spelletjes doen bv, maar daar heb ik gewoon niet de puf voor en vind ik dat ze ook alleen moet kunnen spelen en niet alleen maar aan de ipad hangen of door mij vermaakt worden. Maarja, haar beste vriendje, een buurjongen, is er dit weekend weer: halleluja 😃
    Vandaag werd ik rond half 2 door kdv gebeld. Ik was net bij mijn moeder en wilde net kolven. Cleo was zo huilerig de hele tojd, ze wilde niet spelen of alleen liggen, alleen op schoot. ik had nog wel een afspraak bij de kapper en heb haar uiteindelijk om 4 weer op kunnen halen. Toen was ze heel vrolijk en aan het lachen. Kennelijk was ze ook wel tevreden zolang ze op de arm was maar anders dus niet. Ik denk dat het volgende sprongetje zich aandient. Bij haar merk ik dat altijd wel een paar dagen. Uiteindelijk was het dus minder erg dan ik dacht, maar ik voelde me toch niet meer zo fijn toen ik bij de kapper zat 😔 Het ging juist zo goed altijd tijdens het wennen, maar nu was ze vanwegen vakantie ook 2,5 weken niet geweest. Misschien lag het daaraan.

19. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    30-01-2015/30-07-2015
    Trots!
    Vandaag een half jaar, wat ook betekend een half jaar borstvoeding!
    Je groeit er goed op, al 5260gr gegroeid.
    Het was niet makkelijk, maar samen hebben we van alles doorstaan.
    Eerst was je teveel afgevallen en te moe om te drinken, dus mijn productie kwam niet genoeg op gang. Jij moest bijgevoed worden met kunstvoeding en ik kolven, kolven en nog eens kolven om de productie aan de loop te krijgen. Damn… dit deed zeer, het voelde als falen.
    Toen je gelukkig weer aankwam en dus ook weer energie genoeg had om aan de borst te drinken kreeg ik te maken met stuwing, hier was ik wel op voorbereid dus weinig last van gehad.
    Jij was nogal ongeduldig wat betreft aanhappen, zo gauw de tepel in je buurt kwam hapte je als een wilde aan waardoor ik nogal kloven heb gehad, ook hier was ik wel op voorbereid en ondanks de pijn viel mij dit ook mee! Ik had nogal een felle toeschietreflex en snelle melkstroom waardoor jij het niet goed kon wegslikken, je verslikte je heel vaak, en je liet ook veel melk langs je mond lopen waardoor je geen vacuüm kon houden. Wat nogal voor frustratie bij jou zorgde waardoor je nogal boos werd en dus weer als een wilde wou aanhappen wat niet lukte omdat het zo glibberde van alle melk, ik werd gestressd, bang dat je weer zou gaan afvallen en je weer kunstvoeding moest krijgen. De ena laatste kraamdag begonnen met een laatste redmiddel, tepelhoedjes. Toen ging het opeens een stuk ontspannender.
    De weken erna begon je steeds meer te huilen, te huilen en heel Elim en omstreken bij elkaar te krijsen. Je hebt ontzettend veel pijn gehad, meer dan ons lief is.
    Je had nogal last van darmkrampjes en ook van reflux (maaginhoud wat terug de slokdarm instroomt) tot een ontstoken slokdarm aan toe door al het maagzuur.
    Je wou daardoor heel vaak aan de borst, slokje troost, slokje honger, slokje pijnstilling, slokje slaap etc.. Dit was heeeeeeeeeeel erg vermoeiend en ik heb dan ook heel vaak jankend zitten voeden en op het punt gestaan te stoppen met de borstvoeding, omdat ik dit niet ging trekken.
    Maar nu 6 maand later krijg je nog steeds borstvoeding, en we gaan nog lekker door zolang we hier samen van genieten!
    Door het vake drinken kreeg ik ook nog eens overproductie met borstontsteking tot gevolg, maar ook dit steeds overwonnen.
    Wat ben ik trots jou, dat je ondanks alle pijn toch ook altijd je goede momenten hebt weten te behouden!
    Ontzettend veel van kleine grote Riff♥

Voor lief Riffie geschreven

20. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mooi geschreven Lianne! wees er trots op dat je al 6 maanden borstvoeding hebt kunnen en mogen geven! En gelukkig dat het nu zoveel beter gaat met kleine riff

oh mijn god ik ben vandaag een brok hormoon! ben mezelf aan het verhuilen heel de tijd en wisselende stemmingen van opgewonden tot verdrietig.
    Ik ben gewoon zo verschrikkelijk gelukkig met mijn mannetje en ik houd zo van dat boefje! Toen kwam ik een mooie spreuk tegen en toen was het feest helemaal compleet: "you filled a place in my heart that i never knew was empty"

Deel Deze Pagina