Hier Gijs ook, op zijn kin, een hele bult. Hele kleine bultjes. Ik maak me er niet druk om, zolang hij geen last heeft. Misschien iets te maken met je hormonen (vermits je bv geeft), anders zou ik het ook niet weten.
Zo... eindelijk weer wat tijd om hier te lezen en te schrijven. @pukjepuk: dat piepen is hier ook door de tandjes. Wat balen dat het bij jullie in de nacht vooral is. Hier is het echt het omgekeerde Fijn dat je so er zijn en dat je ondanks alles zo trots bent! @hapjes: L is hipp fan haha half potje om te proberen is volgens hem te weinig. En dan ook nog gaan huilen als het op is @goblins: wat minder van de nachtrust. Breekt je op, ineens weer worden gewekt door Gijs. Fijn dat je man je wel laat slapen. Hier: tja, ik heb dat spul van vsm voor de tandjes, ben de naam kwijt, en dat werkt wel op de piek momenten. L wilt overdag alleen maar in de buurt van mij of ml zijn. Leg hem in bed en het is krijsen wat door merg en been gaat ik merk dat me dat echt zwaar valt. Ml is daar nuchter over. L valt ook pas in slaap als hij geen energie meer heeft om te strijden tegen de slaap. En dan de voeding..... L weigert de fles in de middag hij krijgt om 6.30 een pap fles, rond 9.45 half potje en daarna nog 180/6 melk waarvan soms de helft van over blijft. En nu al 2 dagen achter elkaar pas om 16.15 weer voeding in de vorm van gepureerd fruit. Daarna geen fles willen. Vanavond nog een groot bord pap gemaakt en dat is helemaal opgegeten, opzicht wel logisch. Ik heb al de nummer 3 speen op de fles maar dat maakt L geen zak uit, fles is voor baby en L denkt dat hij een grote jongen is Vanmiddag nog met mn moeder wezen shoppen voor L. Heb maar even wat grotere maten kleding voor L gekocht in de aanbieding haha het leukste was, L kan al zelf kiezen wat hem aanstaat of niet... Dus een shirt vond hij prachtig, nog een shirt wilde hij hebben, dus gegeven en ineens zat meneer het prijskaartje te bestuderen haha.. die blik echt heerlijk! Alleen niet lang erna kwamen de pijntjes van die ^$#* tanden weer op zetten echt rot. Morgen naar het cb, ben wel benieuwd naar de adviezen. Even nog een vraagje, hebben jullie ook nog wat "overgehouden" van de zwangerschap zoals brandend maagzuur? Zodra ik iets eet met paprika of rauwe tomaten dan heb ik daar last van. Voor de zwangerschap kon ik dat zonder moeite eten. Ik heb dat ook met die aanmaak kruidenzakjes voor sla echt rot, wat mn so maken daar altijd de sla mee aan.
Hoi hoi allen ! Ik weet even niet meer waar we precies gebleven waren maar begin bij het laatste: Tandjesl hier nog niets nada !! Maagzuur; Jup, ook ik heb hier vooral laatste periode weer last van heel vervelend, weet ook niet wat voor link het heeft dat we er na de zwangerschapnog last van hebben ? Slaapjes: gaat hier steeds beter, ik raad het boek ''Baby in een droomritme" echt aan ! Nu ongeveer dit ritme: 20:30-08:00 nacht met soms geen voeding, maar soms tot 3 voedingen. 08:00-09:00/09:30 voeden, samen spelen, alleen spelen en weer slapen. Lang slaapje 11:30-12:30/13:00 voeden, samen spelen, alleen spelen en kort slaapje soms een lang slaapje dan afhankelijk van of het een kort slapje of lang slaapje was, nog 2 slaapjes kort of 1 slaapje kort. en dan weer de nacht in. Ik was helemaal de klus kwijt maar in het boek stond dat baby's van 4-6 maanden na 90 minuten weer moeten slapen tenzij baby al eerder tekenen geeft, hier geeft ze meestal na een uur weer aan genoeg te hebben. Doordat ze alleen speelt kan ik heel goed in de gaten houden wanneer ze weer moe is = namelijk jammeren terwijl ze alleen speelt Hapjes: ik heb hier vandaag een biologische komkommer voor der neergelegd en die pakte ze wel op, maar die ging niet naar der mondje hoor hahahaha rapley mama's was gelijk de vraag hoe snel of langzaam voordat ze doorhebben dat het richting het mondje moet ? Het was niet de bedoeling nu al te beginnen maar was benieuwd wat ze zou doen, nou niets dus hahah ze ging het wel onderzoeken trouwens ! maar niet richting de mond. Al moet ik wel zeggen dat ze nog niet zelfstandig zit dus dat kan ook meespelen. NOVAN; las in een andere topic dat JMAY goed word beziggehouden, denk dat ze daarom hier wat stiller is. Spookjes; ik duim dat jullie jullie mama's en papa's nou eens een goede nachtrust schenken !! boefjes !!!
Yasmientje.. wat betreft Rapley... Riff pakt het, meteen naar de mond en proeven dan bestuderen en weer wat eten. Overigens krijgt hij niet altijd stukken. Ook geprakt en met een lepeltje, maar ook hiermee laten we hem zelf eten. Ook dit gaat hem goed af. Als hij genoeg heeft beland alles op de grond. Alles gaat er eigenlijk met smaak in. Het zijn geen grote hoeveelheden maar hoeft ook niet.. Melk blijft nog hoofdvoeding.
Als ik jullie verhalen over de tandjes zo lees, ben ik heel benieuwd hoe het hier zal gaan. Hier nog steeds geen tandje te bekennen. Emma zit momenteel in de 26 weken sprong. Dat is alleen te merken aan de hazenslaapjes die ze doet en aan het niet leeg drinken van de fles. Verder is ze nog steeds vrolijk. En 's nachts slaapt ze gewoon door. Hapjes, sinds afgelopen zaterdag krijgt ze geen halve potjes van 6 maand meer, maar hele potjes. Fruit gaat meestal niet op, maar groente wel. En dus is de 3e fles eraf. Vandaag gaan we voor het eerst een hele dag uit. We gaan met mijn familie naar attractiepark Hellendoorn. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Pff, hier weer op sinds 6 uur. En alsof ze elkaar afspreken riep ook de grote dochter vanuit haar slaapkamer en zit ik sinds 6.15 voor de Tv filmpje te kijken met mijn dochters en een kop koffie... Cleo keek voor het eerst TV en vond het reuze spannend en leuk. We hebben ambilight en ze wist niet wat ze zag 😁 Verder was de nacht hier okee, om half 4 werd ze wakker en kon ik haar zoet houden met de speen maar om half 5 was het dan toch etenstijd. Beide borsten gegeven in de hoop dat ze dan langer zou slapen maar helaas om6 weer wakker en ook niet meer willen slapen. Maar het sprongetje is duidelijk begonnen en daarbij komt minder lang slapen helaas. Ook veel geklaag en minder alleen willen spelen. Kwa eten en slapen op zich zie ik geen verschil.
Sinds vrijdag hebben we twee kittens in huis. De grote dochter is er natuurlijk weg van maar dat wisten we wel, maar ik ben verbaasd hoe leuk cleo erop reageert! Naar de katjes kijken ( of kijken hoe T met ze speelt) is voor haar net TV kijken en ze is dan echt aan het schaterlachen, zo lief!! Ze wil ze ook zo graag aanraken en doet alle moiete om bij hun vacht te komen. Als de katten in de kamer rondlopen kijkt ze de hele tijd achterna en lacht en maakt van die lieve geluidjes... Ik had dus echt niet verwacht dat ze daar zo sterk op zou reageren, zo schattig gewoon!
Ik zal is gaan googlen op de HIPP potjes voeding. Het zal hier wel een tijd duren denk ik voordat ik hem zelf laat eten. Als ik hem zn fruit of groente geef hou ik zn handen vast anders word het zo vieze bende haha.
ahhh zomersproet, ik voel met je mee dat is flink inleveren op je slaap pff !! Lianne, hoe lang duurde het voor hij het richting zijn mond bracht ?
@yasmientje: wat een fijn ritme kun je soms ook lekker lang slapen @lianne: haha je moet zo te lezen de vloer schoon maken na een eet moment. Heerlijk dat ontdekken @elsa: die rot sprong ook ik hoop dat jullie een leuke dag hebben! @zomersproet: wat heerlijk, die interactie met de kittens en Cleo @set: ik geef dan nog wel geprakt of gepureerd eten maar ook dat kan een kliederboel worden haha L wilt na een lepel voeding nogal graag zijn vingers in de mond duwen, om te voelen aan de structuur, en dan hop handje op zijn hoofd doen haha Hier: L is van de -2 naar de -1 lijn gegroeid! Jeej, ik doe het toch goed als mama zijnde! De kinderarts van t cb gaf complimenten wow, was verbaasd haha Dat L minder melk wilt, is prima. Is normaal bij 6 maanden, wist ik veel en ik mag nu met alles van 6+ maanden beginnen. Zelfs tijdens de maaltijd van ons mag L mee eten door hem een gekookte aardappel te geven oid. Enige wat we moeten minderen is de pap, 2 keer per dag pap is te veel volgens het cb. Nou prima. De kinderarts was overdonderd door mijn "techniek" met de groenten, die geef ik in de ochtend vanwege mogelijke krampjes. Dat had ze blijkbaar nog niet eerder gehoord L is nu 64 cm en weegt 6855 gram, bijna 7 kilo Er was op t cb nog 2 baby's van Nog geen 3 maanden, L deed er naar lachen en zwaaien en om het af te maken, vrolijk draaien op de buik op het kussen haha.
Hier gaat het goed wordt zacht en dan slikt ze het door. Maar nola eet alles al. Brood, stokbrood, broodkorst en soepstengel geef ik in haar hand en alles gaat dan op!!! groenten vlees fruit Allemaal zijn het stukjes, ik heb nooit niks gepureerd! Ze is er aan gewend, en kokhals nooit! Bij mijn oudste alles altijd glad gemaakt en pas bij 11 maanden kon die stukjes eten pffff.
@moedersvan2: wat netjes dat Nola al alles eet. L is een luilak, geen grote dingen geven want dan is het "werken" en dat doe je niet maar hij heeft pech, ik ga niet continu alles pureren. Ja net nog de peren door de blender gedaan maar dat is om ijsjes te maken want ijs vindt L heerlijk, bedankt papa haha die had de magnum uit de handen gegeven waar geen chocolade meer aan zat en L wist er wel raad mee Hier: nieuwste kunstje..... rollen in bed op de buik en het lakentje mee nemen. Dus ik ben nu extra waakzaam zodat meneer niet verstrikt raakt in het lakentje. Lakentje zat onder de oksels en voetjes vrij
Ik moet indd na een eetmoment van Riff de vloer schoonmaken minimama. Yasmientje.. ik denk zo'n 5 tellen? even andere vraag... zien jullie ook in de ontlasting terug wat je kleintje gegeten heeft?
Ja, soms. Cleo eet ook al stukjes en als ze niet zo goed gekauwd heeft zag ik af en toe wel eens stukjes terug, bv meloen. Nu een tijdje niet, misschien 'kauwt' ze beter 😀 Ik geef ook al een tijdje korstjes fijn volkoren brood en stokbrood in haar handje en dat gaat zonder problemen. Ze bijt erop en op gegeven moment is het zo week dat het losgaat. Dan zie ik haar kauwen, heel netjes ook met haar tong bezig om de handel naar achteren te duwen en slikken maar 😄 Zaterdag tijdens het boodschappen doen zat ze in de maxi cosi in de winkelwagen en kreeg ze een half brood te pakken met spannende knisperverpakking. Ze herkende dat het brood was maar kwam natuurlijk niet verder dan het papier en raakte mega gefrustreerd. Toen toch maar open gedaan en alvast een korstje voor de kleine vreetzak afgebroken 😁 Hier is het na het eten ook een bende op en aan cleo, de tafel en de vloer...
Cleo ook niet. Maar wel blijven draaien, telkens weer op de buik , dan eerst blij en later aan het mopperen. Zo blijf je bezig!☺️
Hier ook gewoon stukjes, en ik vind soms wat terug in zijn luier, maar hij poept nog steeds niet zoveel, dus dat is maar heel soms. J eet nu bijna elke dag fruit en groenten, en af en toe een broodkorstje. Soepstengels, rijstwafels, stokbrood e.d. probeer ik tot minimaal een jaar buiten de deur te houden voor hem, het is niet gezond, en hij weet toch niet dat het bestaat Fruit en groenten vindt hij best, een paar hapjes. Daarna knijpt hij zijn lippen al lachend stijf op elkaar, soms het puntje van zijn tong naar buiten, en dan hoeft hij echt niet meer, mooi om te zien De nachten zijn drama, vannacht zeker elk uur. Mijn moeder heeft al heel vaak aangeboden een poosje op te komen passen zodat ik kan slapen, en vandaag voor het eerst op het aanbod ingegaan en heerlijk 1,5 uur geslapen. Zo lekker! ik heb geen idee wat er aan de hand is. Misschien toch overdag te weinig ritme en te weinig slaap, want 1 keer 1,5 uur en 1 keer drie kwartier is niet zoveel voor een baby. Vandaag iets meer ritme, en hij heeft 2 uur + 1,5 uur geslapen. En sliep om kwart voor 7 meteen weer, zonder een kik te geven. Ik duim dat het ook voor de nacht helpt, en hij alleen voor voedingen komt
@moedersvan2: wij zijn ook bezig nu met terug draaien. L kan het wel, maar alleen met Hulp van iets wat op spijlen lijkt @lianne: ik heb zondag en gisteren een potje spaghetti bolognese gegeven en dat zag je wel qua kleur terug in de luier haha. Leek op volwassenen poep na een bord pasta @zomersproet: L was gisteravond aan het graaien naar ons stokbrood maar zodra hij een stukje in handen had, gooide hij het op de vloer haha stokbrood met dipsaus was aantrekkelijker maar dat geef ik nog niet. @riean: fijn, dat je moeder dat heeft aangeboden en dat je er al gebruik van hebt gemaakt. Is ook rot als je nachtrust wordt onderbroken. Wij staan nu ook weer vaker op om L terug te draaien. L draait steeds op zijn buik en dan zit hij in de "knoei" met niet kunnen terug draaien. Hier: ik kan L alleen nog in de box ongecontroleerd laten spelen. Leg ik hem op de vloer, dan moet ik erbij blijven want anders gaat hij er al rollend vandoor haha. Gisteren heb ik me zitten ergeren.... so zijn net 1 dag terug van vakantie en dan moet en zou je direct moeten bellen om te vragen of alles wel met je goed gaat..... ik heb me gisteren gerealiseerd dat ze gewoon al 6! Maanden lang elke week minimaal 1 keer belt. Ik heb er geen zin meer in om daar rekening mee te houden. Want als ik er zondag op visite ga, heeft sm niks meer te vertellen. Dat ze de gespreksstof maar tot dan bewaard zoals voorheen Ik heb het met ml besproken en als ze me de rest van de week ook 2 a 3 keer per dag belt, gaan we tijdens etenstijd of hun tv uurtje bellen (voel me net zo'n duiveltje die op je schouder zit haha )