@ riean: Dat is zeker pittig hoor zulke nachten! Maar Alyssa slaapt ook pas sinds 4 nachten ongeveer beter door en dat is dan na de laatste fles. S'avonds vertikt ze het nog. En zij heeft ook best een tijdje het schema gehad wat jij nu zegt, 9 uur, 1 uur en dan 4/5 uur weer. En dan was t ook vaak van 9 tot 1 dr huiluur 😅. @ minimama: ik snap wel dat je het niet zo leuk vindt dat je sm belt met ongevraagd advies. Ik weet ook niet of ik het erg zou waarderen, als ik hulp/advies nodig heb dan vraag ik het wel 😉 Wat een mooie foto's weer! Hier ook de foto's van de shoot binnen 😄
@Elsa: mooie foto's! @Riean: door slapen keek ik ook naar uit. En daar wen je zo snel aan dat je baalt als een stekker als dan een nacht dat niet gebeurt @overige foto's: wow mooi! Zo krijg ik die van mij er nog niet op haha @door slapen: ik heb L. gister om 20.00 en om 23.00 wakker gemaakt en gevoed. Het leek net een chinees haha maar meneer kwam vanmorgen niet vanzelf, dus om 7.00 was ik weer de boeman om hem te wekken. En nu is hij aan het strijden tegen zijn slaap. @sm: besproken met ml en we gaan er wat van zeggen op de manier dat we geen ruiten in gooien. We zeggen haar dat als we advies willen, we haar weten te vinden
Goedemorgennnnn, Weer lekker brak hier, ze drinkt de laatste tijd erg onrustig aan de borst helaas, heb het idee dat ze de fles te makkelijk vind en d borst dus teveel moeite .... dat word minder vaak de fles geven !
Wat een prachtige foto's ! @onyx Je kan ook de kleine aan je ene borst laten deinken en de andere kolven, dan krijg je en geen toren hoge productie en je krijgt meer uit je borst. Ik merk dat als ik Novan wakker maak rond 23u dat hij veel slechter slaapt. Dus voortaan doe ik dat niet meer. Vannacht was het van 21:30 - 6:15 Hopelijk gaat hij nu weer vaker doorslapen. Vandaag komt de puckababy binnen, dat zal hem overdag wat beter helpen om in slaap te komen @yasmientje Daar heb je idd wel kans van, welke fles gebruik je? Met de dr Brown moeten ze veel meer moeite doen
Riean, nee, er zijn zeker nog babies hier die niet doorslapen, hoor... Er is nog geen ritme te zien hier. Gosteren had cleo ineens wel geslapen van 22- 5.30, wat een luxe, maar vannacht was het helaas weer over en kwam ze om 22 uur, on 2 uur ( en dan na de plasluier ineens ook nog een poepluier die ik moest verschonen waardoor ze zo wakker was dat ze pas om kwart over 4 echt in slaap ciel, en dan om 6 weer eten... En dan had ik nog mijn oudste in bed, die kwam er om half 3 bij omdat ze niet kon slapen, en toen lag ik met twee snurkende meisjes in bed, een links , een rechts, en ik moest het met ongeveer 40cm ruimte doen en een wollen deken 😒 Oh ja, en om 6 besloot vriendlief dat hij door al die heissa vannacht te moe was voor de lentewandeling van onze dochter ( elk jaar op 20maart op school van mijn dochter, maar het begint om 7 in de ochtend!) en niet zou gaan ('dan moet ze maar niet wakker worden'- alsof een kind van 6 daar iets aan kan doen) Ik vond dat we dat niet konden maken omdat ze zich zo ontzettend heefft verheugd op de lentewandeling, dus ben ik maar gegaan (tussen aankleden, opmaken en eten door ook nog een baby aan mijn borsten hangen, echt multitasking...) terwijl mijn vriend weer lekker in bed lag. Gelukkig is schoonmoeder hier, zo kon ik cleo aan haar geven en op naar de lentewandeling, anderhalf uur wandelen door de bossen enzo. Nu ben ik ook best wel gaar. Yasmientje, cleo komt ook om de 2-3 uur. Gisteren was een gekke dag, daar heeft ze erg veel geslapen en soms wel 4 uur aan een stuk. Nou, op een dag zal ze wel doorslapen, en gewoon blijven hopen op een nachtje hier en daar dat ik wat meer dan 3-4 uur aan een stuk mag slapen. Ik vind het ook slopen op den duur, vooral omdat s'ochtens onze grote dochter naar school moet. Het is dus telkens best wel geplan om de voeding zo te timen dat ik boterhammen kan smeren en dochter naar school kan brengen zonder een hongerige baby. Pff, best pittig allemaal, maar we komen er wel 😄
Zoooo weer heel wat bij gelezen... Ben bang dat het te lang gaat duren als ik weer alles moet bedenken waar ik op wilde reageren... En de kleine wordt zo weer wakker en wil er dan even met haar op uit, dus laat dat maar even zitten... Hier gaat alles prima! We zijn een paar dagen heerlijk bij mijn familie aan de andere kant van het land geweest! Echt lekker even een andere omgeving en andere mensen om je heen! Maar ook heerlijk om weer in mijn eigen bed te slapen en weer bij mn lief te zijn! Hannah doet het erg goed! Dinsdag woog ze 4055gr (blijft mooi haar lijn volgen) en was al 56cm (buigt af naar het gemiddelde, een kleine groeispurt )! Ze heeft ook haar eerste vaccinaties gehad en was super flink, op de prik zelf reageerde ze niet en huilde zachtjes bij het inspuiten van de vloeistof... Ze liet zich ook makkelijk weer troosten en sliep heerlijk in de 1,5 uur durende rit naar de familie die volgde! Vannacht heeft ze van 22.30 tot 6.30 geslapen, dat vindt mama in ieder geval een prima ritme!
Wat een mooie foto's zie ik voorbij komen. Hier ook geen doorslapertje nog hoor. Hij heeft vorige week een paar nachten gehad dat hij maar 1 keer kwam en overdag ook min om de 4 uur. Hij heeft toen zelfs een keer 7,5 uur geslapen van 18.30-02.00. Heb hem toen maar wakker gemaakt want anders had hij nog verder gegaan denk ik. Daarna is t niet meer gebeurd. Sinds deze week komt hij overdag meestal weer om de 3 uur en s nachts ook vaak weer 2 keer(afhankelijk van laatste avondfles) Er zit ook nog totaal geen ritme in Is elke dag weer anders. Sommige kleintjes verwennen hun mama's al wel met hun nachten hoor, toppertjes!!! L. heeft vanmorgen na 4 dagen eindelijk weer gepoept, gisteren had hij onrustig en had echt last van zn buikje. Zo zielig. Vanochtend naar het ZH geweest voor de eindcontrole. Had nog gevraagd wanneer het medisch verantwoord zou zijn om weer zwanger te worden. Hij zegt het eerste jaar liever niet maar dat zeg ik ook omdat je eerst van deze kleine moet gaan genieten. Medisch zou het eigenlijk al na een half jaar mogen omdat het snel geneest. Niet dat het de planning is hoor. Heb in mn keizersneewond een deuk gekregen na zo'n 3 weken maar blijkbaar is dat littekenweefsel wat de huid naar binnen trekt. Kon verder geen kwaad geloof ik.
Pfoe na meerdere regeldagen is sinds gistermiddag de rust weder gekeerd waar ik madam als ze sliep weglegde begon ze gelijk te krijsen als een speenvarkentje en kwam ze pas weer tot rust als je haar op de arm naam (en evt de borst gaf). Vandaag gaat het helemaal top, ze is ook nog geen doorslaper, komt s nachts twee keer en slaapt moeilijk zelf in in haar ledikantje. Ze drinkt graag en veel dus als ik s nachts voed ben ik zo 3 kwartier tot een uur bezig. Ik denk meestal na de eerste borst, goh die tweede hoeft ze vast niet meer maar dan leg ik haar toch aan en gaan we weer een half uur verder Voor mn vriend voed ik nu maar op haar eigen kamertje (ledikantje staat nog bij ons) zodat hij slaapt en ik niet in slaap val want anders ligt ze gerust tot de volgende voeding/luier bij ons. Net boodschappen gedaan en ik had haar gelukkig in de wagen zo ingepakt dat ik haar alleen maar dekentjes af hoefde te halen en geen jasjes uit. Ze ligt nu dus nog heerlijk te slapen! Lang leve de warme snoozebaby en fijne wollen dekentjes Andere mamma's wat doen jullie s nachts? Eerst de luier en dan bv/fv of andersom? Onze meid vindt verschonen (net als badderen en omkleden) echt verschrikkelijk dus wij doe eerst de luier, maar ik lees veel dat voor de rust je het beter andersom kunt doen??
@Ritme: dat maak ik op de avond uit ipv L. ik geef nu standvastig om 20.00 en om 23.00 de voeding. Dan is meneer ook nog moe maar drinkt gewoon de fles leeg. En daarna slaapt hij heerlijk verder. Ik moet hem wel moe maken overdag hoor. En L. slaapt 15 uur op een dag. Hier: vanmorgen de controle bij de gyn gehad. Hebben het niet gehad over een volgende zwangerschap. Maar daar zijn we ook totaal niet mee bezig. T was meer een gezellig babbeltje dan wat anders. Voor de anticonceptie had ze me naar de huisarts verwezen. En het vocht wat ik vast houd dat kan er nog een tijd in blijven. Ze zei 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren. Maar als ik het niet vertrouw in de komende tijd met het vocht, dan moest ik het melden bij de huisarts zodat hun de bloeddruk kunnen meten en in de gaten houden. Het wordt alleen zorgelijk als ik ineens hoge bloeddruk zou krijgen. Maar dat zal wel niet. Ik zat bij de gyn op een bloeddruk van 107/67 en mijn gewicht was 55,5 kg. Gewicht 1 dag voor de bevalling was 64,3 dus gaat aardig haha Over 4 weken mag de huisarts het spiraaltje zetten, moest wel zekerzzijn dat ik dan niet zwanger ben zei de gyn haha nou... Ik kan jullie zeggen dat ik nog niet aan seks denk haha.. Voel me vaak zo niet aantrekkelijk zal wel weer goed komen
's nachts verschonen: Wij geven meestal eerst de fles en verschonen daarna. In het begin viel ze snel in slaap tijdens het drinken en als we dan gingen verschonen was ze weer wakker en dronk ze weer. Gisteren had ze een poepbroek en toen heb ik voor de fles verschoond. Emma vandaag alweer 2 maand jong
En waar bewaar je het in dan? zakjes lijken me wel handig qua ruimte in de vriezer..maar die van medela vind ik echt verschrikkelijk duur!
Hoi allemaal! Ik schuif ook aan bij dit onderwerp Op 28 februari 2015 zijn wij trotse ouders geworden van onze dochter Emma Jane! Er zijn een aantal mama's bij dit onderwerp die mij al eens voorbij hebben zien komen bij een ander onderwerp. Voor degene die mij nog niet kennen, ik ben 27 jaar en woon in Rotterdam. Emma heeft even op zich laten wachten, maar na 2,5 jaar werd ik dan toch spontaan zwanger! Alles gaat eigenlijk best goed met Emma. Ze drinkt goed nu ze kunstvoeding krijgt (soms iets te snel, maar volgensmij hebben we nu de goede flessen gevonden!). Verder is ze een gezellige baby die alleen huilt als ze honger heeft, mij hoor je niet klagen hihi! Ik heb niet terug gelezen dus wellicht komt mijn vraag dubbel; hoe gaat het met jullie kleintjes? Groetjes, Wishing.
Wat ik in de kraamzorg gebruikte was diepvrieszakjes. Het is dan volgens mij 10cc per vakje en dan kan je net zoveel blokjes pakken als je nodig heb als het bevroren is.
Ik verschoon haar altijd voor de fles. Als we dit na de fles doen is madam juist weer erg wakker en slaapt ze niet makkelijk meer in.. Hier heeft het dus juist een tegenovergesteld effect 😆
Verschonen: ik geef eerst de fles en verschoon dan. eerst deed ik het andersom maar ik heb al een paar keer gehad dat ik verschoond had, de fles gaf en dan ging meneer poepen.. kon ik dus nog een keer verschonen. Hier gaat het wel goed woensdag moest hij de hele dag bij mij zitten anders ging hij huilen, toen zat ik er wel even doorheen. Gister en vandaag gaat het beter.
Centurychild, ik geef ook BV en doe eerst de ene borst, ga dan verschonen omdat Cleo altijd zo moe wordt aan de borst. ze is dan weer goed wakker voor de tweede borst en wordt daarbij weer lekker moe zodat ze gauw weer slaapt. Set, hoe bedoel je diepvriszakjes en blokjes? Gebruik je ijsklontjes diepvrieszakjes dan? Ik ben nog niet echt aan een voorraad toegekomen, als ik kolf gebruik ik dat om de bijvoeding (kunstvoeding) te vervangen die ze altijd achteraf in een flesje krijgt (telkens nog zo'n 35ml achteraan omdat ze anders nog niet voldaan is). Alleen s'nachts en s'ochtends red ik het zonder, dan heb ik het gevoel dat ze genoeg uit de borsten krijgt. Minimama, hier ook nog geen gedachte aan seks. Mijn vriend slaapt ook in een andere kamer momenteel zodat hij wat meer uitgerust is voor werk, hij was best gesloopt van de nachten. En schoonmoeder in huis aan het logeren, en dis ook niet echt de gelegenheid. We hebben sinds 20 weken zwanger geen seks meer gehad (hij houdt er niet zo van als ik zwanger ben...), dus geen idee of ik nog weet hoe het moet 😜
Hebben jullie ook van die drukke avonden? Normaal (over dag) lukt het aardig om tussen de 2,5 en 3 uur, soms wel langer, te voeden. Maar s'avonds begint ze vaak al na een uur weer, of is ze eigenlijk bijna helemaal niet tevreden en huilerig en zou wel non stop aan de borst willwn hangen. Na 22 uur slaapt ze dan eigenlijk goed tot 2 of 3 uur, laatst zelfs eens tot 5 uur maar dat was een keer.
@verschonen: dat doen we voor de voeding. Anders hebben we alles onder het spuug. Al is dat sinds we jbpm gebruiken stukken minder. L. geeft wel een mooi cadeau luier (poep luier) na de voeding van 10 uur 's ochtends. In de avond/nachtverschoon ik mminder vaak omdat ik dan baby dry luiers gebruik, die nemen veel meer op. @hoe het gaat met de kleine: t gaat goed. De nacht is lekker rustig. Alleen heeft meneertje nu in de gaten hoe je gapen voorkomt waardoor we wel eens de signalen missen dat hij moe is. Wrijven in zijn ogen weigert hij Hij komt alleen te weinig aan volgens het cb maar dat heeft hij echt van zijn mama @avonden: hier nu rustig. Al begin ik volgende week weer met bewegen onder begeleiding van een fysiotherapeut, wat in de avond is. En dan vertoeven we bij mijn ouders. En daar ga ik heen met de trein en terug met de auto. Dus t is afwachten hoe dat gaat Hier: we hebben nu de afspraak gemaakt dat de kleine man om 23.00 de laatste voeding krijgt. En als hij niet wakker is, we hem wakker maken. Dan slapen we alle 3 de nacht door