Thnx yasmientje! ga ff kijken voor die nania! en elsa, oh dat is zielig voor je zus @hier: rijstewafel geprobeerd, geen succes aan zijn gezicht af te lezen
Hilly voel je je al wat beter ? Lianne fijn dat het iets beter is gegaan de nacht, riean, Pukje, hoe gaan jullie nachten ?
Wij hebben net samen besloten dat we na onze bruiloft voor een 2e gaan. We zijn er allebei klaar voor.
Ah Elsa, nu moet ik ook goed opletten Pfoe dames, goed geschreven, ik moest even flink bij lezen! Goed om te lezen dat het overwegend goed gaat. Hilly, hoe gaat het met de bronchitis? Het warme weer werkt dan niet echt mee helaas. Hier weer terug van het weekendje weg, ik had het maandagochtend ook echt op mn heupen om naar mn ouders te gaan. Het was al gelijk etenstijd voor haar, en die laatste fles die ontdooid stond had lekker pech, ik wou zelf geven. Vond het toch wel spannend of ze zo na dit weekend niet te verwend zou zijn met de fles, nou dat was absoluut niet het geval! Ze dronk gelijk weer goed en dan weer die heerlijke blauwe kijkers! Het hele weekend was super gegaan! Ik had het niet beter kunnen wensen. Deze week en volgende week zijn we lekker vrij, Anne gaat gewoon naar het kdv zodat wij samen wat dingen kunnen doen. Morgen op jacht om een nieuw bed te kopen. Excuus eerder was dat het matras vast wel zou sneuvelen door de bevalling maar die matrasbeschermers uit het kraampakket werken te goed Anne had ook al vanaf zondag niet meer gepoept (kleine scheetjes telde ik niet mee) en vanmiddag zat ze waanzinnig te krampen. Net met de avond voeding kwam alles er gelukkig uit. Je kunt wel merken dat ze vv (vaste voeding, vraag kwam eerder voorbij volgens mij wat het betekend) krijgt. Haar poept veranderd waanzinnig. Ook erg grappig om te zien, zodra er iets plastics in een felle kleur op haar afkomt (bv speenclip) dan gaat haar mondje open omdat ze denkt dat het eten is! Mooie illustratieve foto trouwens, dit is deels de flessen die ik mee had gegeven voor het weekendje weg... En de voorraad uit de vriezer is zelfs praktisch weer compleet aangevuld na het weekendje weg ook al heb ik daar vaak een pump n dupm gedaan!
Wow dat was een aardige voorraad century! Zoveel krijg ik nooit bij elkaar gekolft! Heb ook die flesjes van beldico handig dat je ze kunt aansluiten op de medela connectors. Shiiiit wou d net onder zn dekentjes stoppen omdat hij het weg getrappeld had...word hij wakker..nouja hoppa tiet erin en hij sliep weer En elsa wat leuk! Wanneer was jullie bruiloft ook alweer?
@elsa: wat een zwager heb jij dat je zus erin mee gaat.. lijkt me behoorlijk lastig hoor! Wat leuk, een 2e kindje na de bruiloft hier zijn we er nog niet klaar voor. Maar dat komt ook omdat ik steeds met een overbelast bandje zit bij mijn stuitje waardoor bekken pijn weer opzet, ml studeert en we "klein" (65m2) wonen. Vandaar ook dat ik een spiraaltje heb laten plaatsen al weet ik ook dat je nog altijd 1% kans op zwangerschap hebt @zomersproet: lekker die kruimels haha. Soms sta je er niet bij stil wat er voor kruimel monsters kinderen zijn haha. @century: wow wat een voorraad wat fijn dat je hebt genoten van het weekend. En dat je Anne zelf hebt gevoed, dat kan ik me goed voorstellen. Even samen een moment van rust en genieten dat ze niet de fles wilt hebben. @onyx: waar die tiet wel niet goed voor is haha. Een dekentje wordt hier ook weggeschopt. Maar sinds het buiten warmer is dan 20 graden liggen ze schoon in de kast. Slaapzak werkt hier beter. Hier: ik was gistermiddag naar de fysio. Liep het me 20 minuten uit heb er uiteraard wat van gezegd.. was de beste man van de fysio niet zo blij mee, ik vond het terecht om te zeggen. Ik was daardoor pas tegen 18.30 thuis en ml had het eten al klaar en L gevoed.. Al laat L steeds wat staan als hij niet door mij wordt gevoed na het eten was L onrustig en bleef maar knagen op zijn handen. Dus tijd voor een perenijsje, zelfgemaakt... je hoorde hem schrapen over de kaken haha en ik at het grootste deel natuurlijk maar zodra ik het in mijn mond had, was L driftig aan het zoeken naar het ijsje haha. Na het ijs lekker gewassen en in bed gelegd. Maar de onrust bleef.. totdat ik hem terug op zijn zij had gedraaid en zijn rug was gaan aaien zoals ik dat tijdens de zwangerschap deed... 2 minuten later was L in diepe slaap. Ml was stomverbaasd dat L zo snel sliep en ik trots haha L draait alleen nu ook in zijn slaap naar de buik en vergeet dan zijn hoofd te draaien op het matras. We zijn 2 keer in de nacht uit bed geweest om hem op de zij te draaien en hij slaapt vrolijk verder.
Ja die flesjes van beldico zijn wel handig, ik ben geen gekke henkie dat ik de dure medela flesjes koop! Heb er twee die bij de kolf zaten, die flesjes zijn los zo duur! Ik heb in het begin altijd na de ochtendvoeding gekolfd om te sparen, nu is het slechts een kwestie van op pijl houden. Op een werkdag kolf ik twee keer op het werk en direct bij thuiskomst. Samen is dit 3,5 voeding voor Anne. Zo spaar ik elke week 1,5 voeding bij. @elsa, o mijn opmerking staat er nu heel gek, ik had je tweede bericht niet gelezen! Spannend zeg! We horen allemaal graag de verhalen straks Hier zouden we wel een tweede willen maar mijn vriend doet ook een master en wil die eerst af hebben voordat er een tweede komt. Hij moet nu nog een jaar (eerste jaar gehad) maar heeft wel wat achterstand door mij tijdens de zwangerschap (hij moest het hele huishouden doen, tnx liefje!) en natuurlijk de geboorte zelf. @minimama, pfoe vervelend zeg vanwege het draaien! Wellicht nog proberen om een lang ledikant laken in de lengte om het matras heen te doen? dan liggen ze erop met hun eigen gewicht en is het dus een stuk moeilijker om het lakentje af te krijgen. Maar als ze hem nog los krijgen zit er niks anders op dan weer terug draaien inderdaad! Wij gaan zo lekker op pad, anne op het kdv, wij gaan bedden shoppen Hebben mensen hier trouwens zo'n bumba (bumbo, bombu of hoe die heet) zit? Net geprobeerd bij het kdv en ze zat er al heel goed in, lijkt me makkelijker dan de wipper nu. Wat zijn jullie ervaringen?
Centurychild: heb je een fijn weekend gehad? Ik kan mij voorstellen dat je haar zelf weer wou voeden . Elsa: wat leuk! Nog maar een maandje wachten dus, hopelijk is het snel raak. Eerst wouden jullie wachten tot Emma 9 maand is dacht ik toch? Hier heeft J. twee nachten achter elkaar de klok rond geslapen! Ik was al een uur wakker voordat hij wakker werd dus ik heb maar wat gepuzzeld in bed (en dat voelde heel luxe!). Eerst werd hij steeds wakker voor zijn speen. Ik heb hem nu niet meer wakker gemaakt voor een fles maar hem overdag gewoon meer gegeven en blijkbaar gaat het zo goed. Wel heb ik een beetje rijstebloem in zijn fles gedaan. Ik was niet zo'n voorstander van rijstebloem maar de hele nacht eruit voor die speen vond ik ook niet leuk meer. Bumbo stoeltje: mijn zus heeft er ook één en zij vindt hem heel handig. Ik las er verschillende dingen over op internet sommige mensen waren heel positief en andere mensen hebben hem maar 2x gebruikt. Het lijkt mij met de hapjes een stuk makkelijker als de wipper. J. heeft ook iets nieuws ontdekt: brommen!? Hij bromt de hele dag, het lijkt wel een wild beest haha. Het zou wel niet erg zijn. Ik denk dat hij dat ontdekt heeft en het zelf leuk vind ofzo. Meer kindjes die brommen?
Floddertje, eigenlijk tot ze ongeveer 10 maanden was. Maar gisteren floepte ik eruit dat ik nog een kindje wilde en toen zei mijn vriend ineens 'dan stop je toch met de pil'. Later vroeg hij of ik er echt klaar voor was en dat ben ik. En hij ook. Maar ik wil niet nu al stoppen omdat ik dan met de bruiloft of op vakantie waarschijnlijk ongesteld ben. Het scheelt ook wel dat Emma zo ontzettend makkelijk is. Anders hadden we wel langer gewacht
Spannend hoor ! Als jullie er beide klaar voor zijn waarom ook niet natuurlijk. Bij ons duurt het nog wel even denk ik, niet omdat mijn vriend en ik niet willen maar meer omdat de situatie nu niet geweldig is (werk kwijt, vriend heeft geen vast contract en ik wil misschien nog weer naar school gaan volgend jaar). Ik heb trouwens wel weer werk, voor zes uur in de week en dat begint 22 september. Iets is beter dan niets zullen we maar zeggen.. Ik ga nog wel verder zoeken want ik wil graag 20 uur werken zodat we fatsoenlijk rond kunnen komen.
@floddertje: fijn dat J klokje rond heeft geslapen! Ik hoop dat het ook zo blijft 6 uur werk is beter iets dan helemaal niets inderdaad. 20 uur werken is el fijn ja. Heb ik ook een lange tijd gedaan. @elsa: de huwelijksnacht wordt dus niet uiteindelijk een extra cadeau aan de pil zijn rond de trouwdag en vakantie snap ik wel hoor! Je kunt de onttrekkingsbloeding dan zelf plannen. Als je mama natuur het werk laat doen kan je dat niet plannen rond die tijd Hier: L heeft zijn eerste puntjes tanden door 2 tegelijk komen door.. logisch dat hij dus zo van slag is. Hij is erg moe, slaapt veel en soms is hij ontroostbaar aan het huilen. Gaat me echt aan het hart Een voordeel, hij heeft er minder last van dan ik. Ik schreeuwde alles bij elkaar van de pijn haha En ik word gek van de telefoon die steeds over gast haha ik ben zo lief om niet op te nemen omdat het steeds op zo'n moment is dat ik net mijn handen niet vrij heb. Ach, gaat wel over L heeft zo te horen geen zin om in bed te liggen dus ik ben hem eruit halen en kijken of hij lekker wilt kroelen met me
Elsa, spannend idd! Is ook wel zo fijn om de bruiloft af te wachten want dan hoef je met alcoholniet zo op te letten op die dag 😁 Alhoewel, ik moet zeggen dat ik het meevallen, een leven zonder alcohol. Door de twee zwangerschappen en borstvoeding heb ik nu anderhalf jaar niets meer gedronken. Er is goed alcoholvrij bier op de markt, ik vind het net zo lekker. Floddertje, fijn dat je weer werk hebt gevonden. Ook al is het maar een paar uur, misschien is dat in het begin met kind juist wel fijn. Is er kans dat je daar meer uur kan werken ookt? Centurychild, wow, wat een voorraad aan kolfmelk!! Hoeveel liters had je meegegeven dat weekend? En hoeveel drinkt Anne per keer? Cleo krijgt nu altijd 2 of 3 flesjes a 130ml mee maar ik heb het gevoel als ik meer meegeef zou ze dat ook leegdrinken. Drinkt Anne 2x overdag? Cleo zit nog op 3 flesjes als ze een hele dag op kdv zit. Maar kolven gaat prima, gisteren had ik in 2 keer kolven 3 flesjes van 130ml gekolfd, dat vond ik dan wel fijn. Wel leuk dat je op die manier even een weekend eruit kon, lijkt me heerlijk! ML is nu ook weg met een groep vrienden tot zondag, daar ben ik stiekem toch een beetje jaloers op.... Floddertje, dat gebrom hadden wij net voor de vakantie heel veel. En 'trompetten' ook. Nu is dat iets minder en maakt ze weer van die hele hoge geluidjes 😀
Sinds zondag zit cleo in de grote-kinderen-stoel en niet meer in de stokke newborn set. Apetrots, haha 😁 We hebben er nog wel dekentjes tussen gepropt, dan zit ze wat steviger, maar zonder gaat ook best wel. Vanavond Ellas kitchen en brood 😄
...en ineens kan ze van haar buik teruk op de rug rollen. Hele rondjes draait ze ineens door de woonkamer, rug-buik-rug-buik... 😁
Wow! Wat goed van cleo! Mijn meneertje wil nog niet omdraaien..al denk ik niet dat het nog lang duurt..hij rijkt soms heel erg naar boven en gaat dan op zn zij liggen. Dach net dat hij sliep aan de borst, word hij wakker als hij in bed ligt nu zit hij alweer een kwartier te mopperen