Hoi lady's ben ik weer Ik hoop dat jullie t niet erg vinden dat ik weer afwezig ben geweest maar het was weer goed fout met Novan. Hij huilde weer heel veel, was niet tevreden en wilde onwijs veel drinken. Osteopaat geweest,weer zijn meds opgehoogd maar niks mocht baten. Nu zijn we erachter dat zijn drinktechniek heel slecht is en daarom krijgt hij niet de juiste hoeveelheid die hij wilt uit mijn borsten. Ik kolf ni fulltime en hij krijgt dus flesjes afgekolfde melk Dit gaat veel beter,hij laat weer 3/4u tussen de voedingen en is tevreden na elke voeding. Slaapt ook weer beter komt maar 1x snachts. Ik had nooit gedacht dat ik überhaupt 6 maanden bv zou geven laat staan in deze omstandigheden. Hij drinkt nu 4x 100cc en dan nog 2 a 3x de borst zelf. In de nacht en in de ochtend vroeg. Bijvoeding staat nog op een laag pitje maar komt vast goed. @tandjes Hier nog niks haha @opvolg melk Ik heb gisteren een onderzoek daarover gelezen dat de opvolg melk dus eigenlijk onzin is,marketing is Er zouden meer suikers in zitten en je zou net zo goed 1 kunnen blijven geven. Kan de link wel doorgeven als je er interesse in hebt. Hier nog even een foto van Novan
Jmay, wat goed van je te horen. veel aan je gedacht en het nu met jullie zou zijn! Misschien door de pijn van reflux 'verkeerd' (op een te vermoeiende manier) gaan drinken ? Dat was bij benjamin het geval toen de reflux heel erg werd. Ik ben blij dat het nu veel beter gaat, uit het flesje gaat tenslotte ook sneller en makkelijker, denk ik. Trots op je, want een reflux baby'tje en met name een hongerig reflux baby'tje echt niet makkelijk! Fijn dat hij ook beter slaapt nu! Met de bijvoeding komt het ook wel goed, laat hem eerst maar weer de rust in zijn lijfje hervinden. Lief mooi mannetje is het ook! Maryelle, goed van je te horen! Fijn dat je meisje het zo goed doet! Leuk, he, die ontwikkeling! elke keer weer wat nieuws wat ze kunnen! Wow, twee potjes per dag! Super! Inderdaad, ze is vast aan echt (vast) voedsel toe. Melk voeding is voor baby's, kleine baby's zeker. Mimimamma, boefje die L. Wel moe en niet willen slapen, lastig is dat! Ook zelf even na straks die bovenste twee tandjes (dan vier in totaal) even op een tandenpauze! Inderdaad heel vermoeiend, bijtanken op zekere hoogte op verschillende dagen mogelijk (in weekend uitslapen tot na het eerste slaapje Benjamin ( tot ergens tussen 9:15-10:00 ) of niet uitslapen en met zijn eerste slaapje mee slapen. Helaas is het eerste slaapje soms maar 45 minuten. Onyx, bedankt dentitox in huis gehaald. als hij minder jammert, dan helpt. Hoe lang werkingsduur weet je dat? Ik ga het na zijn laatste flesje proberen. Hier sinds een week schoonouders uit Roemenie in huis. schoonmoeder kookt lekker, dat is al heel veel. Niet hoeven te koken scheelt ook weer energie (fijn als je veel slaap te kort komt). soms zijn bepaalde cultuurverschillen wel wat lastig, bijv. zonder te vragen met Benjamin gaan wandelen, zonder even te vragen of overleggen. Of ze vinden dat hij gewoon appel met liga moet kunnen eten en dat geven ze hem gerust ook als ik op mijn werk ben of ik er gewoon niet ben. Terwijl hij morgen pas 5 maanden is en hij ook een KMA heeft. Daarnaast verdraagt door zijn reflux ook niet alles (gemengde potjes fruit of appel). Die KMA vindt ze maar onzin volgens mij. Ook vindt ze dat hij gewoon rijst en aardappel mag, maar ja vindt ik met nog geen eens 5 maanden te vroeg en ik wil hem eerst aan pure groente of fruit smaken wennen. Voor de rest, deze week één keer 4 uur achter elkaar geslapen, de rest spooknachten, de ene nacht erger dan de andere nachten.
Bedankt voor je lieve woorden! Met de fles gaat het wel sneller maar al met al kost het wel meer moeite en tijd omdat ik een half uur voor elke voeding moet kolven. Kan het nog moeilijk bij houden want kolf niet mega veel per keer ben ook opzoek naar een betere betaalbare kolf haha Volgende week word hij weer gewogen maar gok dat hij nu rond de 7200 gram en 68 cm
JMay, wat fijn om wat van je horen. Gelukkig gaat het drinken uit de fles beter. Maryelle, hier is ook minder interesse in de fles. Vanmiddag heeft ze voor het eerst een flesje opvolgmelk gehad, maar ze kreeg al 2x per dag pap en dat is ook met opvolgmelk. Emma heeft net een potje zalm met pompoen en aardappelpuree gehad en ze vond het heerlijk. Alles is op gegaan. De 3e fles is er nu helemaal af. Ze krijgt nu om 12.00 uur de fles, om 15.00 uur sap met evt. Liga en om 17.00 uur een volledig potje groente.
Ja ben echt blij! Wat gaat ze al goed met de bijvoeding. Vul je het zuivel dan op een andere manier bij omdat ze nog maar twee flessen drinkt ? Of dat niet
Jmay wat fijn dat er eindelijk duidelijkheid is waarom Novan zo'n spook was. Krijg je ook hulp om zijn drinktechniek te beteren? Of blijf je fulltime kolven? Dan is een goede kolf wel noodzakelijk ja. Maar wat fijn voor jullie dat er een beetje rust terug is zeg Had zo met je te doen. Hoe is het met zijn reflux? Pukjepuk wat fijn dat je schoonmoeder in elk geval lekker kookt! Wat betreft zomaar met Benjamin gaan wandelen. .. oke dat zou ik nog kunnen accepteren... liever overleg natuurlijk. Maar hem iets geven wat hij nog niet mag van jullie... ging ik echt niet pikken en helemaal met zn KMS niet! Zou toch een deftig gesprek met ze aangaan of je man laten doen!
@Jmay: Wat fijn dat het drinken uit de fles voor verbetering zorgt! En inderdaad erg knap dat je het al zo lang hebt volgehouden ondanks alle reflux ellende van Novan. Wat een leuke foto en stoere batman broek @Pukjepuk: Fijn dat je schoonmoeder helpt met koken, dat kan inderdaad al een hoop ontzorgen. Jammer dat er zo'n cultuurverschil is, wellicht een idee om even om de tafel te gaan om toch een paar afspraken te maken? Met name voor het eten is dit wel fijn als ze zich aan jouw 'regels' houdt, zeker met de KMA van Benjamin. Balen van de spooknachten zeg, ik hoop zo dat kleine benjamin straks beter kan gaan slapen als die ellendige baby problemen (kramjes, reflux tandjes etc) voorbij zijn! En inderdaad melkvoeding is voor kleine baby's en ons meisje vindt zelf dat ze al een hele grote meid is haha. @Elsa: Wat doet Emma het goed met eten zeg! Ik vind Alyssa nog zo klein en het gaat al zo hard, ben ergens wel blij dat ze met de voeding gewoon lekker rustig aan gaat haha. Hier, vanavond visite gehad van mijn zwager en schoonzusje en wat er toen gebeurde ... Ze kwamen binnen en waren net terug van vakantie dus hadden ons al een tijdje niet gezien. Ik ging dus aan de kant zodat ze naast Alyssa op de bank konden gaan zitten ( die zat in de wipper) en ze begint me toch een partij te huilen, echt compleet overstuur en een soort in paniek . Ik schrok me kapot het was echt zo vreselijk zielig. Ik ben maar snel met haar naar boven gelopen want ze was ook erg moe dus ff flink geknuffeld en op bed gelegd. Daar heeft ze nog een kwartiertje gemopperd en toen weer huilen. Mijn man heeft haar toen nog maar ff naar beneden genomen en toen was het ineens weer goed en kon ze weer volop lachen.. Echt heel typisch, waarschijnlijk waren het ff te veel nieuwe invloeden in 1x haha arm kind.
@pukjepuk Nou moet eerlijk zeggen ik kolf nu 3 dagen fulltime en ik vind het nu al rot worden hahaha Ik wil idd een goede lk zoeken hier in de buurt. Ik kolf denk ik ook niet goed want m'n tepels doen zeer 🙈 @maryelle Aah wat sneu! Novan heeft dat ook heel erg huilt bij bijna iedereen behalve bij ons of mijn schoonmoeder! Miss soort van eenkennigheid? Ik ben idd ook wel blij dat Novan lekker rustig aan doet met de bijvoeding 🙈 vind hem ook echt nog wel een baby met alles. Jaylin ontwikkelde veel sneller die at nu al van alles,kon zitten enz Die was met 7 maanden al zowat een halve peuter haha Ik zit weer te kolven Mijn opbrengst is nu steeds tussen de 80 en 120cc
@maryelle: ik zit nog op nr. 1 voeding. En ook nog 1 fles op forte voeding. Ik ga vanaf maandag de forte voeding afbouwen. Als die de deur uit is, dan ga ik de opvolg melk in huis halen. Ik heb nog een half pakje forte, ik weiger om nog een pak te kopen De voeding zit hier in elkaar: 6.00 - 7.00 (ergens daar tussen) 210/7 met pap (180/6 vindt L te weinig na een slaap van 11 uur) rond 9.30 een heel maaltijd potje (wegens mogelijke krampjes geef ik dat nu nog in de ochtend) 13.30 fles 180/6 (dit is de fles met forte voeding) met erna nog fruit of yoghurt tussen 17.00 en 18.30 krijgt L nog een bordje pap 180/6 (deze gaat uiteindelijk weg vallen als de maaltijden goed vallen) @jmay: wat een heerlijk mannetje! Een goede kolf is wel nodig ja. Ik hoop dat Novan nu minder spookt. @pukjepuk: wat!!! Ik zou, hoe aardig schoonmoeders kunnen zijn, er wel wat van zeggen hoor. Ik zou graag willen weten of ze gaan wandelen. En vooral ook even overleggen. Als ze een hele dag zou moeten oppassen, dan zou ik haar vrij laten. Maar als ze bij jullie in huis is jullie "regels" volgen. Ook de voeding. Ik snap dat ze graag bezig wilt zijn met vaste voeding. Maar laat Benjamin eerst gelijdelijk wennen. Dalijk heeft hij daar ook een trauma van.. en dan? Hoe ga je hem dan aan de voeding krijgen? Brr.. zou zo uit mijn slof schieten als ik in jouw schoenen stond @ontwikkeling: L vindt de table top van stokke ook geweldig (die zat gratis bij de stoel, dan ga je het ook gebruiken ) en dan met de stapelbekers aan de gang aan tafel. Bij mijn ouders staat een ikea stoel maar ook daar moet het blad van worden geïnspecteerd door erop te slaan met een platte hand haha Hier: heb me zitten te bescheuren. Ml ging boodschappen doen. Ik had voor L kwark van nestle op het briefje gezet... Ml kon het niet vinden. Ik vroeg waar heb je gekeken? Ja, in het koelschap van de supermarkt haha. En niet bij stil staan dat het bij de babyvoeding staat haha
Ja precies Ik zag de ardo kolf die is betaalbaar en schijnt ook erg goed te wezen Ik heb nu de ameda maar die is 2e hands en lijkt als ik hem dubbel gebruik zuigkracht te verliezen. Dus nu gebruik ik hem maar om en om
Pfoe veel gekletst weer dames! @jmay: Kijk eens bij borstkolvenshopdeboezem (punt nl ). Ik heb daar mijn medela maxi swing vandaan en een stuk goedkoper dan elders. Nou weet ik niet hoe lang je door wilt gaan met kolven (fulltime) en hoe vaak. De medela die ik heb is geschikt tot 9 x per week, maar ik gebruik m veel vaker. Wellicht dat de motor dan er eerder mee ophoudt maar dat hou ik dan voor lief. Over de ardo kolf hoor ik ook goede verhalen maar ik vind hem er zo groot uitzien! Wel balen dat je nu zo moet kolven. Kan Novan wel weer goed leren drinken? Of is het daar nu te laat voor? @pukjepuk, fijn dat het beter gaat! Dat je schoonmoeder hem ongevraagd meeneemt is niet zo leuk nee! Maar aan de andere kant heb je dan wel even tijd voor jezelf, wellicht een extra dutje doen? Wat eten sommige kindjes al goed zeg! Hier gaat het ook steeds beter en gaat het er met smaak in. BV blijft toch de hoofdmoot nog. Na de tweede voeding krijgt ze vaak een fruithapje (afhankelijk hoe moe ze is we gaan dan meestal ook naar buiten) en bij de vierde voeding krijgt ze wat groente als ze wil. Dit toch om er (voor onszelf) ook een ritme in te krijgen. Op het kdv krijgt ze het hapje ook bij de tweede voeding. Wat betreft de uitslag, die heeft ze niet meer gehad. Ook niet toen ze gisteren banaan had op het kdv dus dat is niet de reden. Ze had vanochtend wel diezelfde vlekken (geen warmtevlekken) en vlak daarvoor had ze de grootste poepbroek in haar hele leven gemaakt (3 dagen niet gepoept) en dat had ze die dag van de uitslag op het kdv ook! Wellicht gewoon inspanningsvlekken dus Gisteravond op stap geweest en ik zou kolven. Helaas de schilden vergeten dus kolven ging ook niet door! Thuis maar gelijk gedaan en vanochtend heeft mn vriend Anne bij me gelegd en na de voeding voor haar gezorgd. Heerlijk tot 10 uur door kunnen slapen Fijn dat vl ook zo veel met haar doet en wil doen, ik hoor soms ook anders! Morgen is het omgekeerd, dan mag hij doorslapen!
JMay, fijn om weer eens van jete lezen. Maar wat naar dat dat de reden was voor al die ellende, kan me voorstellen dat je je daarover best erg voelde... Nu dan maar kolven, ik weet daar alles van helaas want in Maart en gedeeltelijk April heb ik ook maar gekolft. Tot en met juni nog 2 keer per dag en inmiddels gelukkig alleen nog als cleo op kdv is of s'avonds als ze slaapt, om de voorraad aan te vullen. Ik heb een medela pump in style, tweede (zelfs derdehands) gekocht en heel blij mee. Het is echt zo'n professioneel ding met een heel sterke motor gelukkig. Hier zitten we een beetje op 3 bijvoedingem: s'ochtemds als we ontbijten sabbelt ze brood mee. Soms met boter erop en heel af en toe met een beetje zelfgemaakte jam ( oh wat gaat dat er goed in 😁. S'middags een fruithapje ( banaan of meloen, of ook wel eens een knijpflesje appel-banaan of appel-aardbei van zonnatura, als we onderweg zijn) en s'avonds groentemix, soms ook wel eens wat hapjes van ons (bv als ik zalm eet, dat vindt ze geweldig). Verder zit ze gemiddeld ook nog wel op 6 melkmaaltijden (bv) , dus voorlopig noem ik het nog niet afbouwen (juist fijn, want eerder zat ze op 8-9 bv maaltijden, beide borsten dan!) Pukjepuk, inderdaad niet zo fijn dat je sm zo haar eigen ding doet. Ik zag wel bij Hipp dat ze ook daar inmiddels rijst en aardappelen en ook vlees en vis in de potjes vanaf 4maanden hebben. Toen mijn oudste was geboren, in 2008, kreeg je daar nog maar pompoen, wortel en pastinaak voor die leeftijd. Er is toch wel behoorlijk wat veranderd inmiddels kwa richtlijn dan. Cleo heefft ook al rijst en aardappel gegeten, en vis dus. Maar ik snap dat je met B's geschiedenis nog even voorzichtig wilt zijn wat bijvoeding betreft.
Jmay: Fijn dat het nu beter gaat maar het kolven zal wel intensief zijn. Knap dat je het al 6 maanden heb volgehouden ondanks het getob de laatste tijd. Hier heb ik ook een keer een stukje perzik en meloen in z'n mondje gestopt maar dan spuugt hij het weer uit. Hij weet niet wat hij er nou mee moet doen. Knap dat sommige kindjes brood al weg krijgen.
Hier een kleintje way flink last heeft van de warmte. . Hij is wel vrolijk Enzo. .. alleen flinke diarree spuitluiers en zweten. Hij heeft geen koorts... is wel de hele tijd op z'n lip aan het zuiger. Zouden het tandjes zijn? Ik voel nog niets...
Dat jij nog niets voelt of ziet Lovingmyboy wil niets zeggen.. van binnen kan t wel erg werken. Vanmiddag hebben Riff en ik een stukje gefietst.. wat voelde hij zich stoer zo voorop de fiets met zijn eigen stuurtje! Ook hebben wij vandaag eens allemaal kleine klusjes om t huis gedaan wat er steeds maar niet van kwam. Morgen maat verder. En als ml over 2 weken vakantie heeft hebben we een garage van 4,5x5,5 en een blokhut van 5x5 tr schuren en beitsen. Vervelen hoeven we ons nog niet dus.
Hier 1 die een beetje uit haar doen is vandaag. Vanmorgen naar babyzwemmen geweest. Ging erg goed en Emma was erg vrolijk. In de auto in slaap gevallen, daarna bij mijn ouders in het campingbedje gelegd. Toen VL haar eruit haalde was ze hangerig en moest ze huilen, echt een pijn huiltje. Ik heb haar fruit gegeven wat met smaak opging. Vanmiddag 2,5 uur geslapen en nadien was ze ook hangerig. Flesje sap gegeven en het was weer goed. Zou het de warmte zijn? Tandjes? Of misschien een zeer keeltje? Ook ik voel of zie nog niks wat lijkt op een tandje.
@zomersproet Ja die schijnt top te wezen he! Miss kan ik hem tweedehands wel vinden Maar ik hoop eigenlijk dat hij straks gewoon weer uit de borst kan drinken volledig want dit is echt rot @lovinmyboy Zou goed kunnen hoor ze zitten er zomaar @elsa Wat vervelend dat ze zo uit haar doen is De warmte is natuurlijk ook erg vervelend voor die kleintjes ik merk het bij novan ook gauw En hij heeft ook vaak last van zijn keeltje zo sneu Dan klinkt hij helemaal schor
Ons mannetje zat vandaag af en toe ook niet zo lekker in zn vel. Vanmiddag had hij ook echt een pijnhuiltje en hij kreunt ook wel veel de laatste dagen dus misschien dat er toch tandjes aan te komen.
Ik heb een Ardo calypso dubbele elektrische kolf. Werkt prima, maar ik kolf niet zo vaak. Verder begin ik op te knappen van de bronchitis. Eindelijk.