Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    480
    536
    93
    Vrouw
    Alyssa is vandaag ook een beetje uit haar doen.. ze heeft van 3 tot half 11 maar 1 uur geslapen 😨. Ze was verder wel super vrolijk maar zoo moe en niet over willen geven.

@Set dat kreunen doet alyssa ook heel erg sinds een week ofzo. Vooral tijdens de flessen echt heel erg, net een motortje af en toe

2. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    De onrust hing vandaag in de lucht denk ik haha. Vooral het slapen was hier ondanks de moeheid ook lastig.

Kreunen is hier niet tijdens fles maar tussendoor over dag verspreid dan voelt hij zich toch niet zo lekker.
    Hij deed dat de eerste dagen na de geboorte ook. Was toen van de hoofdpijn denk ik omdat ze met grof geweld hem uit mn buik hebben getrokken omdat ze hem niet te pakken kregen(keizersnee)

3. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Moedermelkvoorelk.nl heeft ook goedkope medela's.

Heb ik mijn swing maxi voor 150 euro odzo vandaan

4. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @onrustig zijn: daar had L geen last van gisteren. Wel wilde hij, ondanks de vermoeidheid niet slapen. Dus toen maar gewacht op de volgende slaap cyclus. (Heb dat gelezen in de laatste wij, jonge ouders) en toen was meneer zo mak als een lammetje. Ook niet vreemd, oma heeft anderhalf uur gespeeld met L :D haha. Ik zat relaxed op de bank thee te leuten, die eens niet koud was! :D haha

@tandjes: L is er hard mee bezig. Overal op bijten, laten schuren langs de tandjes en soms ineens huilen, zielig huilen.

Hier: L is helemaal verkocht aan het speelgoed bij mijn ouders. Mijn moeder heeft vorige week een pannen set van fisher price gekocht. Een pan heeft een eitje erin wat geluid maakt als je ermee rammelt.. De andere pannen wilt hij niet haha :D
    L heeft de zwaartekracht ontdekt. Hij zat gisteren in de ikea kinderstoel en gooide de pan en een paar sleutels steeds op de grond en keek het na :D haha
    Mijn moeder wilt as dinsdag komen oppassen als ik naar de fysio moet... maar ik heb om 8.00 de afspraak staan :p en ik weet niet of L dat in de gaten had, dat we het daarover hadden.... maar hij zette zijn puppy gezicht op whahaha :D zo van, kom toch spelen oma. Heerlijk! Alleen of ze komt, weet ik niet omdat ze van maandag op dinsdag vrienden in huis hebben die blijven slapen. Zal dan een zware nacht en ochtend worden ;)
    Ik ben nu al 3 uur wakker :$ L vond het tijd voor eten en spelen. Ml slaapt dit keer uit, al slapen nu mijn beide mannen ;) en ik dacht, oh ga lekker broodjes halen... heb ik een spier in mijn voet verrekt tijdens het slapen omdat ik in de knoop lag met het dekbed :$ lopen doet pijn en mijn voet is stijf na een half uurtje rust. Dan maar tosti gaan bakken of een ei ;)
    En straks krijgen we nog verlaat kraamvisite ;)

5. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh jmay, gebruik je misschien een te groot borstschild? Dat kan ook pijn veroorzaken bij het kolven

Oh had ik al gezegt dat tandje nummer 2 ook door is bij d. ?
    Hoeveel x borst moeten kindjes van 6 maanden eigenlijk nog drinken en hoeveel mogen ze eten? Ik geef nog steeds maar 1 ijsklont formaat fruit en groente

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @onrust
    Daar had Novan een keer geen last van
    Ging naar bed om 21u toen om 23u nog een flesje en daarna kwam hij weer om 4 en 8u

@onyx is dat een dubbele kolf?
    Ja daar zat ik ook al aan te denken
    Of een te kleine? Soms raakt m'n tepel t schild namelijk.
    Of ik zet het vacuüm veel te hard 😂
    Ik had gezien dat de ardo speciaal een stand heeft voor t tsr enz

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Onyx, ik weet niet hoe dat zit met bv kindjes, maar Emma krijgt al een heel 6 maanden potje groente en fruit. En dat gaat meestal ook op. Maar misschien dat het anders is met kindjes die bv krijgen.

8. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jmay ja dubbele en hier zit ook een tsr standje op.
    Denk dat ik de kolf ook wel eens te hard zet haha wil gewoon alles eruit halen wat erin zit :p
    Vind het een fijne kolf. Heb borstschilden maat s (21 mm) maar volgens mij zijn die nog net ietsie te groot. De tepel moet er net inpassen met eventueel 1 a 2 mm tepelhof eromheen niet meer.

Medela Swing Maxi dubbelzijdige borstkolf
    175 euro

9. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ik heb ook de swingding van medela. Tevreden over..
    Alleen ook borstschild maat S is te groot.. heb nu een ander ding die 19mm is ook zijn e siliconen inlays van 19mm maar ik heb ook ren handkolf met siliconen in t schild en vind dat niet prettig.
    De nacht was meer dan drama.. heb elk half uur gezien ..
    Zit te denken even weer excl bv te geven want zoveeeeeeel scheten wat lang duurt voor hij ze kwijt kan.. mja hij vind t eten wel allemaal lekker nu 2 dagen gepureerd gegeven om te kijken of hij geen stukjes kan verdragen nog maar ook nu nog last duss k weet nniet meer

10. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Thanks!
    Ik zag dat ik van mijn verzekering zilveren kruis 75€ vergoed krijg maar wel bij een aangesloten iets
    Dus even kijken of deze daar ook bij zit

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wat sneu van de buikpijn.
    Novan heef tot nu toe 3x wat bijvoeding gehad
    Van de worteltjes at hij niets en een sperziebonen dat at hij wel en toen meteen buikpijn
    Hier nu dus nog steeds volledig melk
    Wacht wel even wat langer

12. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Is indd sneu.. vooral ook omdat hij t zo lekker vind om te eten. Eerste keer at Riff ook niets van worteltjes.. kleur was te leuk dus mee spelen was leuker haha.

13. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Zal me niks verbazen als ze een tandje krijgt? Ivm late slapen...

14. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Bijvoeding: hier sinds gisteren echt gerapleyd, en wat vond ze het leuk !! vandaag dezelfde biologische aardappeltjes voor de neus gekregen als gisteren (in koelkast bewaard) en alhoewel wat kouder dan gisteren wist ze dit keer der weg naar der mondje wel te vinden hihi, duurde even maar die hele aardappel ging er zo in, en dan eraan zuigen zoals ze ook aan de borst doet, hahaha kwam dus niets in het maagje waarschijnlijk maar vnod het heel mooi om te zien dat ze al zoveel kunnen ! Zo kan ik ook haar motoriek goed in de gaten houden. En alhowel ze geen noemenswaardige stukjes in der mond kreeg, ging ze toch echt kauwen hahaa zo leuk om te zien!!

We gaan nu elke dag na ochtend borst aan tafel en silly bilie aan, groente of fruit ligt klaar, lekker knoeien en in badje, het geeft enorm veel rommel!

15. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Leuk Yasmientje!
    Ze krijgt meer binnen dan je denkt hoor. Wij dachten eerst ook dat Riff praktisch niets binnen kreeg.. de luier vertelde anders haha. Vanmiddag had Riff een stukje gras in de luier, gras is natuurlijk ook erg lekker haha.
    Wij zijn vanmiddag even op fiets naar de recreatieplas geweest en lekker geploeterd.. daarna moest er wel uitgebreid een titje worden gedronken in de menigte.. veel jeugd daar dus wel wat reacties gehad, ook negatief... heb hun ook vriendelijk verzocht even ergens anders hun hapje en drankje te nuttigen. Als mijn kind daar niet mag eten/drinken dan zei net zo min. . Daar hadden ze weinig van terug. Even later hadden ze het erover dat ik straks lelijke hangtieten heb een dat er vast geen gevoel meer in mijn tepels zit... natuurlijk zo hard dat wij t goed konden horen. Gezien ik aan het voeden was niet op gereageerd.. Toen Riff klaar was, hen bedankt dat mijn borsten zo interessant zijn.. oh en gevoel... dat is er nog steeds hoor, en hangtieten krijg je niet door het voeden. En doorgelopen.

16. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Wat een rare opmerkingen Lianne :$. Goed dat je er op een gegeven moment niks meer gezegd hebt, niks van aantrekken je weet zelf wel beter.

17. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Pff Lianne dat is ook niet fijn om te horen zeg! Maar je hebt ze goed van repliek gediend!

@borstschilden kolven: kennelijk heb ik dan een totaal verkeerde maat maar ik heb geen pijn/last na het kolven dus dan zal het wel goed zijn? O en als je denkt dat het van het vacuum komt, dat moet zo hard staan dat het niet pijn/onprettig meer is. Even zoeken wat dat voor jou is. Fijne van de medela swing maxi is dat hij deze onthoudt en hij heeft ook de fase ervoor waarin hij met 2 min het TSR probeert op te wekken en of dit werkt, meestal al binnen 10 sec. De kolf doet het tegenwoordig beter dan Anne zelf ;)

@eten, hier eet ze zo 70 ml (alleen dan in eten) op. Ik begon eerder ook met een ijsklontje hoeveelheid maar dat is niet genoeg voor madam. Hier krijgt ze na de tweede voeding fruit (zelf bereid) en bij tussen de derde/vierde of na de vierde voeding nog groente, ook zelf bereid. Ik heb een babycook en maak zo gelijk voor meerdere dagen.
    Had eerder ook ella's kitchen gebruikt maar mooi dat ik dat dus niet meer doe. Een losse banaan/appel in de babycook (de banaan na het stomen) en ik heb 4 porties ipv de 1,5 die uit de ella's kitchen komt. En het smaakt precies gelijk!
    Af en toe krijgt ze ook een stukje brood in haar handje en dat gaat ook goed.
    Bij het eten geven laat ik haar zelf mijn hand vastpakken waar ik de lepel met eten in heb en haar zo bepalen of ze nog wel of niet wil eten. Ik dring haar niks op en zo probeert ze zelf al te eten want ze brengt mijn hand op die manier naar haar mond. Super schattig en ook handig voor zelf eten. Los met de lepel gaat ook aardig zolang er nog maar niks opzit want anders beland het op haar oog :p

18. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ach weetje,, ik kan er alleen maar om lachen!
    Op dat moment kan ik mij er goed voor afzonderen, maar mij naderhand stilhouden kan ik niet..
    Mijn man daarentegen voelde zich niet prettig bij die opmerkingen, maar die durft sowieso niet zo goed van zich af te bijten..

Whieeee zo blij.......
    de fotos van de fotoshoot van vorige week zijn binnen en ze zijn mooi, (wat wil je ook met zon knappe kerel dr op:p).
    Ook hebben we een zelfde foto gemaakt als met ons trouwen, maar nu met Riff erbij (zelfde locatie ook)

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    J eet sinds gisteren ook eiwitten. Gisteren kip met sperzieboon en vandaag kabeljauw met doperwt.

Qua hoeveelheden:
    1 portie/potje fruit verdeeld over twee eetmomenten.
    1 rijstwafel verdeeld over twee eetmomenten.
    1 potje of 4/5 schijfjes groente met 1 of 2 blokjes vlees/vis.
    plusminus 7x BV (komt nog 2/3x s nachts).

20. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Bleghh weer een nacht met elk uur of nog erger gezien te hebben.. ooit zal hij toch eens beter gaan slapen zul denken..
    iemand ervaring met VSM kindival? Die tip kregen we gister, mja al zoveel tips gehad, als we die allemaal zouden opvolgen waren we al 3x failliet......
    kan straks ook niet nog even slapen moet naar de fysio.
    Maar eens kijken of Riff vannacht naar mn ouders kan.
    We hebben ook besloten Riff een nachtje te filmen, kunnen met beeldbabyfoon ook opnemen, kunnen we dat eventueel eens voorleggen.. en kan vrienden/familie ook eens zien hoe erg t is want velen denken dat t allemaal wel meevalt.

Deel Deze Pagina