@lianne: wat een nare opmerkingen. Ik zou er ook wat van hebben gezegd hoor! Waarom mensen zulke dingen zeggen... Hoe wil je anders je baby voeden? Extra via fles? Dat is bij bv toch niet nodig? Vorige keer bij t cb was een dame die haar dochter, van ik denk 11 maanden, nog de borst gaf om haar te laten kalmeren na 2 spuitjes. Papa stond er ongeduldig bij te kijken. Maar ik keek er niet raar van op Wel rot dat die nachten nog steeds een hel zijn bij jullie Een nachtje Riff weg brengen naar je ouders, is geen verkeerd idee! Dan kunnen jullie even weer goed slapen. En Riff in de nacht filmen en dat laten zien aan vrienden en familie zou ik ook doen. Dan weet ze dat het echt erg is. @bijvoeding: L eet 1 heel maaltijd potje van 190 gram, 100 gram (zaterdags was het 200 gram ) yoghurt met fruit, en soms nog 100 gram fruit. Brood, soepstengels oid begrijpt L og niet wat je daarmee moet doen. Hier: gisteren een leuke dag gehad. L had met de kraamvisite gespeeld. Wel tegen mij aan zitten op de bank maar wel druk spelen met het gekregen speelgoed haha. In de middag hebben we mn so bezocht (hmm leuk verwoord, alsof ik naar de dierentuin ben geweest haha ) Daar hebben wij het anders aangepakt. L met kinderwagen naar binnen gereden, hem uit de wagen gepakt en eerst laten rond kijken. Toen heeft L zijn kunstwerk van 2 handen cadeau gedaan aan oma. Ze was er heel blij mee, al dacht ze dat het zijn voeten waren... dan zou L een chimpansees zijn haha En toen kreeg L een cadeau van opa en oma... in de ochtend had ik L laten zien wat je met een cadeau in papier moet doen... Dus bij opa op de schoot trok L het cadeaupapier er zo vanaf haha. En erna heeft L heerlijk gespeeld met opa en oma. L heeft nog gerold door de kamer, zijn nieuwe hobby en ook nog geslapen in het camping bedje. Sm is weer de "oude" (zeg maar zoals ze was voor de bevalling) en dat vond ik erg fijn. Enige wat ik minder vind, is dat ze L continu kusjes geeft zodra ze hem op de arm heeft. L draait al steeds weg maar ze begrijpt de taal van L duidelijk niet. Wegdraaien is ik ben toe aan wat anders omdat ik het niet leuk vond De nacht ging goed, om 5.30 heeft ml L nog de knuffel gegeven en meneer sliep ineens door tot 7.30 dat ben ik niet gewend.
Indd extra via de fles kan zelfs funest zijn voor je productie.. en gezien ik graag lang wil voeden moet ik dat niet hebben. . Maar of ik t ook nog lang trek... dat is een ander verhaal. Wat eet L ook al goed zeg... Riff lust tot nu alles en weet overal ook raad mee.. maar meer dan 15gr gaat er niet in.. komt vanzelf wel. Wat fijn dat je sm weer "normaal" doet.. de mijne nog niet.. maar ach ze is ook zo'n trotse oma...
@lianne: er zou een markt voor onaardige sm moeten komen haha. Volg je gevoel met de bv. Als het te zwaar voor je wordt, dan moet je er wel bij stil staan dat je het ondanks alle tegenslagen het wel al 6 maanden doet! Echt een topper ben je! L wilt geen fles in de middag als we ergens anders dan thuis zijn. Dan krijgt hij een dubbele portie yoghurt. Thuis verkoop ik eerst de fles en als toetje nog wat yoghurt en daar trapt hij nog in. Ml had gisteren L aangemoedigd om de fles te drinken haha het werkte wel. Hoe lag sm "normaal" doet is de vraag. Ze belt niet meer en ze lijkt soms een klein kind wat maar 1 keer in de week 1 snoepje krijgt. Ze zei gisteren voordat we gingen 'ik kijk weer uit tot volgende week' en ze zei steeds 'dag, dag' tegen L... maar L relateert dag, dag aan dat je weg gaat.. was hij boos aan het kijken haha ze vertrok namelijk niet Hier: zelfs een stomme lamp leidt L al af tijdens het eten. En het is nu ook graaien naar het potje. Nog een minder leuke.. ik stond bij de commode L aan te kleden. (De commode staat zo dat we via de breedte en de lengte aan alles komen om L te verzorgen (hebben de gulliver commode)) graaide L naar mij en zette zijn nagels in mijn tepel ohh... ik kon hem wel een tik verkopen... maar ik zei heel boos dat het pijn deed en dat hij dat niet mag. Daarna deed hij lief aaien haha Oh nog iets... hanteren jullie de huisregels ook buitenshuis als je bij iemand op visite bent? Ik vraag me namelijk af of ik het aan het juiste eind heb.. even uitleggen hoe ik hierop kom... Ml en ik zijn beide bril dragers. Ik kan alles nog zien zonder bril (alleen dingen zoals prijskaartje aan een schap kan ik niet zien zonder bril) nu graait L ook naar onze bril. Alleen zeg ik dan dat hij er niet aan mag. Nu komt het.. L was gisteren op de vloer bij mn so aan het spelen. Sm hing boven L en L begon naar haar bril te graaien. Toen zei ik 'L, dat mag niet' deed sv er erg laconiek over van hij mag er wel naar graaien en af pakken. Euhm nee dat mag niet heb ik gezegd. L moet begrijpen dat we niet zonder bril kunnen. En ik heb toen uitgelegd dat ik ook nooit aan de bril van mijn moeder heb gezeten toen ik klein was. En gezien ik dat al vroeg begreep, L dat ook vlug zal begrijpen. Daar was hij het niet mee eens. Brillen zijn speel objecten. Ik vind van niet. Een bril is duur zat. Ondanks dat de verzekering vast wel wat zal vergoeden. Sv is daarna de keuken in gevlucht om bezig te zijn met het eten.. een dominante mama leek ik wel haha wat zouden jullie doen?
Nee is nee en dat zal ze moeten snappen Hier gaat het drinken weer gelukkig goed! Andere fles en andere speen doet wonderen! Nu dr brown die ik in het begin had met grotere speen erop. Verder doet Nola veeeeeel gillen en kan ook al echt boos worden als ik wat van haar afpak...
Qua regels ben ik het in essentie wel met je eens nee is nee maaaaar: als een kind bijvoorbeeld bij iemand op bezoek is en in dat huis gelden andere regels respecteer ik dat zeker wel tot in een zekere mate, bijvoorbeeld opa en oma willen graag je kindje verwennen en de ''lieve'' grootouders zijn, dan probeer ik ze hier wel zo vrij als mogelijk in te laten. Als ik merk dat het te zot word grijp ik wel in. Moeilijk voorbeeld dat van de bril, denk dat ik daar ook van zou vinden dat het niet mag, maar ik zou er niet teveel over in discussie gaan.
Yasmientje: Ja idd ik dacht hij leert het nooit want hij bleef altijd als een zoutzak liggen. De afgelopen 1,5 week ong begon die al wel een beetje naar zn zij te draaien dus verwachte al dat het niet zo lang zou duren en tadaaaa haha.
Hier nog een liggende zoutzak haha nouja die beetjes gaan wel vaak de lucht in en pakt hij zn voetjes...maar rollen ho maar Vandaag ging het heel goed! Keer 2:15 uur gedut en nog een dutje van 1,5 uur. Vannacht bijna 10 uur aan een stuk zelfs! Verder was hij heel babbelig vandaag en courgette vind hij heel erg lekker! Had het in gekookte blokjes aangeboden en hij kauwde goed, dus glad pureren hoeft niet meer @lianne: wat een sukkels met hun opmerkingen! Waar bemoeien mensen zich toch mee? 'Als' je al hangtieten zou krijgen van BV dan is er toch geen mooier excuus dan dat? Ik wou dat het 'ruimdenkende' nederland eens liet zien dat ze dat echt zijn. Er is toch niets vreemds aan bv geven. Ik doe het niet vaak in het openbaar maar nog nooit een opmerking gehad. Alleen een keer bij kraambezoek wist een kerel niet waar hij moest kijken haha
Hehe eindelijk Set! rollebollen is zo leuk.. behalve als ze t de hele nacht door doen haha. Onyx wat goed geslapen zeg! hier vandaag van 7 tot 20.30 nog geen 3 uur geslapen, en vrolijk dat meneer was. Hele dag grote verhalen verteld, liggen wil hij niet meer hoor, hij is een grote jongen en wil de hele dag zitten of staan (met hulp). Zelfstandig gaan zitten lukt hem nog niet, wel dmv optrekken aan iets maar als hij eenmaal zit, blijft hij gerust een hele poos zitten, zelfs als hij niezen moet al! Wat betreft voeden in het openbaar, ik doe het wel.. Mja zo vaak als Riff ook komt kan ik anders ook nooit weg haha. Mijn zwager wist eerst ook niet waar hij kijken moest, maar is het inmiddels wel gewend! Wat betreft het vb van de bril, nee daar zou ik ook niet mee akkoord gaan dat mag hier niet, maar ook niet bij iemand anders ook al vinden zei van wel! Brillen zijn geen speelgoed, ja speelgoedbrillen Ik zal morgen eens wat tandartsen bellen of ze nog modelletjes nodig zijn voor poetsen, Riff vind het zo leuk, eerst doet papa of mama poetsen, daarna mag hij zelf nog even met de Nuby 6maandenborstel, die masseert het tandvlees bij doorkomende tandjes en dat vind hij wel heel fijn blijkbaar
Het was stiekem wel erg makkelijk toen hij nog niet rolde haha. Je legt hem nu niet meer ff alleen op de bank als ik zn flesje ga klaar maken ofzo. Het is nog geen fanatieke roller in de box. Vanochtend 2 keer en daarna niet meer, het laatste stukje lukt dan niet helemaal. Het zal vanzelf wel meer worden en dan blijven we waarschijnlijk terug rollen.
@set: ohjee.. dan hou L maar in de gaten.. voor je het door hebt, ligt hij ineens aan de andere kant van de kamer Hier is het een sport om van het boxkleed of matje af te rollen en kijken hoe ver hij komt.. bij so heb ik hem tot aan zijn boosheid toe tegen gehouden omdat meneer de tegel vloer wilde onderzoeken met zijn hoofd de bandiet. @onyx: haha mannen weten soms niet waar ze moeten kijken met bv. De dagen dat ik bv heb gepoogd te geven zei ml steeds 'man wat een tieten!' Haha maar hij moest me ook helpen bij het aanleggen, L hapte steeds verkeerd @yasmientje: regels bij anderen in huis kunnen inderdaad afwijken van thuis. Dat is prima. Enige wat ik aan L mee geef is dat je niet aan andermans spullen zit zonder toestemming. En een bril valt daar ook onder Hier: L is sinds 4.00 wakker ik heb nog van 4.00 tot 5.45 geslapen maar daarna riep L. Ik moet zo naar de fysio dus dat wordt een drama want ik heb geen oppas geregeld... ben benieuwd hoe het zal gaan. Straks meer
Toch gek hè.... dat ook baby's al voorkeur hebben voor bepaalde personen. Bij de fysio ging het fantastisch L had zijn knisper boekje om te spelen en bleef heerlijk spelen en lachen naar de fysiotherapeut. Hij stelde haar wel op de proef om te kijken wat ze deed toen hij zijn boek weg te gooien haha. En wat het verschil is, is gewoon de fysiotherapeut. De vaste is met vakantie dus ik was bij een vervangster En dan krijg je een andere kijk op je lichaam en blijkt dat mijn bekken probleem niet in het bekken zit maar in de hamstring nu nieuwe oefeningen en het advies om ontspanningsoefeningen te doen zodat de blokkade weg gaat moet eigenlijk gaan sporten van de fysio maar waar laat ik L? En op de avond heb ik geen fut om te sporten haha
Mimimama, geen idee om over te stappen op de vervangster ? fijner voor jou denk ik als L zo lekker zoet is toch ? Kun jij je goed concentreren op je herstel ? Fijn dat het zo goed ging !!
Minimama: Dat is idd niet zo lekker om met z'n hoofdje op de tegelvloer te liggen maar dat wil meneer eerst zelf ervaren zeker haha. Fijn dat het bij de fysio goed ging en hopelijk krijg je nu de juiste behandeling
Lianne: wel makkelijk dat Riff het tanden poetsen leuk vind. J. vind het niks aan meestal laat hij het maar gewoon toe maar gister moest hij er van huilen terwijl ik het wel voorzichtig doe. Ik heb een Jordan tandenborstel, ik ga die van jou eens opzoeken op google misschien is dat wat voor hem. Set: wat leuk (en druk ) dat hij kan rollen! Nu moet je hem inderdaad wel goed in de gaten houden haha. Mimimama: hopelijk helpen de nieuwe oefeningen! Fijn dat L. zich zo goed gedraagt daar, kun jij je tenminste helemaal op de fysio richten. J. is wat mopperig gister en vandaag maar hij ligt nu wel in bed. Zondag had hij voor het laatst zijn medicijnen voor de reflux en nu moeten we kijken of hij zonder kan. Ik hoop dat het mopperen gewoon toeval is, ik denk het wel want echt dat huilen wat hij toen deed heeft hij nog niet gedaan. Ik heb ook geen idee hoe snel die medicijnen echt uit zijn systeem is? Ik heb het druk zowel gister als vandaag een sollicitatie gesprek gehad. Van beide hoor ik het deze week, ik hoop dat het nu toch een keer wat word.
@yasmientje: ik zit er wel over na te denken ja. Ik zal het na de vakantie van de fysio het bespreken dan weet ik ook of de oefeningen helpen. @set: meneer wilt inderdaad de tegel vloer bekijken en voelen haha. Als de fysio niks wordt, zoek ik mn oefentherapeut op. Ze gaat dieper dan de pijnlijke plekken. @floddertje: medicijnen blijven bij de meeste volwassenen zeker een week of 2 tot 4 in het lichaam. Hoe dat met baby's zit weet ik niet. Fijn dat je op sollicitatiegesprek bent geweest. Ik hoop dat ze je kiezen! Dan kun je weer fijn aan het werk. Hier: L heeft net iets nieuws ontdekt.... gorgelen met zijn speeksel haha de grapjas trapt ook nog eens tegen de spijlen van de box.. en niet zachtjes. Lijkt net alsof iemand aan het timmeren is en ballen zijn nu het speelgoed. En wat ook een favoriet is, is de unicef beer met zijn naam erop. Zitten ritsen aan de voetjes en daar moet L aan knagen, trekken en duwen En je merkt niet aan L dat hij al om 4.00 wakker was
oja, gorgelen is hier ook een leuke bezigheid als hij aan het babbelen is in de box. vandaag ff wezen wegen op het CB, meneertje zit nu op 8,450 kg Mevrouw schrok er wel van dat ik zei dat ik tussen de 8 en 12 voedingen per dag geef. huh wat, begrijp ik dat nou goed? 8 tot 12x per dag voeden?!?! ja mevrouw, als ik hem uit bed haal en vlak voordat hij er weer in gaat. nou als jullie dat allebei prettig vinden is dat goed en mooi toch! haha ja inderdaad slaapt hij gewoon veel makkelijker mee in. Die lekker laten janken methode van jullie doe ik niet meer, amehoela vanmorgen stukjes pruim gevoerd, ging ook heel goed (op 2x hoesten en kokhalzen na dan haha) @reflux, vanaf welke leeftijd word dat een keer minden? vind het zo zielig voor jullie kindjes
Mimimama: oke even afwachten dus, ik hoop dat het goed gaat als de medicijnen echt uit zijn lichaam zijn. Grappig dat ze steeds weer wat nieuws ontdekken en dat steeds moeten herhalen hè. Onyx: wat een grote man . Ik moet 25 augustus weer naar het CB, ik ben ook benieuwd hoeveel hij nu weegt. 8 tot 10 voedingen klinkt voor mij ook wel al veel maar dat komt omdat ik flesvoeding geef en hij krijgt maar 5 flesjes per dag. Maar inderdaad als jullie beide tevreden zijn is het helemaal goed! Reflux: volgens mij verschilt het per kind hoe snel dat minder word? Wij moesten van de dokter nu gewoon gaan kijken of het beter gaat en anders moeten we weer bij de dokter komen. Ik denk wel dat J. een lichte vorm heeft, sommige van de verhalen hier klinken toch wel heftiger. Werk: het ging ineens heel snel. Ik zou vandaag niet gebeld worden maar ze hebben toch al gebeld! Ik ben aangenomen voor een functie van 20 tot 32 uur. Deze sprak mij ook het meest aan van de twee waar ik bij op gesprek ben geweest omdat de tijden gunstiger zijn. Ik ben er net heen geweest om een contract te tekenen en morgen begin ik al! Ik kan niet wachten haha, de eerste keer weer werken sinds 24 december. Mijn vriend is morgen de hele dag thuis dus het zou voor hem ook nog wel gek zijn.