Gefeliciteerd met je nieuwe baan floddertje! Hier een link naar de tandenborstel(set) die ik gebruik bij Riff. Nûby Tandverzorgingsset (3 Delig) | | Baby-Dump Ik durf de medicatie voor de reflux echt nog niet af te bouwen.. daarvoor nog teveel last. . Laatst 1x vergeten en gelijk mis. Vandaag nog contact gehad met de KA over dat Riff zoooo onrustig/paniekerig is.. dat kan dus ook van de medicatie komen. . Maarja afbouwen is dus nog geen optie dus de onrust maar voor lief nemen dan. ..
Floddertje, geweldig, gefeliciteerd!!! En wat snel, morgen al, wow! Hebben jullie ook een plek op kdv? Sorry, ben het even kwijt welle kindjes hier op kdv zitten... Voor mij is het ook aftellen, volgende week dinsdag moet ik weer na 7 maanden vrij te zijn geweest (o.a. Vakantie en ouderschapsverlof opgenomen). Maar ja, ook hier komt een einde aan, misschien maar goed ook, alhoewel het me prima beviel de afgelopen weken, dat thuis zitten met baby, nooit verwacht. Ik ben best gehecht aan mijn werk en mijn eigen dingen doen, reis ook best veel voor mijn werk. Maar deze thuispauze met baby en bv was toch wel even onthaasting ondanks het natuurlijk veel werk is en soms weinig slaap, maar toch. Cleo doet het geweldig op kdv, dat helpt natuurlijk. En kolven gaat sowieso prima, dus dat komt allemaal wel goed. Anders dan gepland ga ik dus ook na de 6 maanden nog door met bv zo lang ik het nog leuk vind 😄
Floddertje, wat goed die sollicatitatiegesprekken! En nu lees ik het . Gefeliciteerd! wat fijn! Waar laat je je mannetje? Zomersproet, benjamin ook op het kdv. Hij doet het daar goed en hij vindt het daar erg leuk. Jij bijna dus weer werken. Werken bevalt mij ook wel goed, maar in combinatie met die spooknachten is erg zwaar. En ik heb sinds een week last van mijn onderrug wat doortrekt naar mijn rechter bovenbeen. Lianne, hier kunnen wij ook niet afbouwen. Benjamin ook wat slapen (met name avond en nacht betreft) erg onrustig en paniekerig bij het wakker worden. Elk uur in de avond en nacht wakker worden hier helaas eerder standaard. Dus dat onrustige slapen en dat paniekerig wakker worden helaas heel herkenbaar. KA zegt hier vooral dat het komt omdat hij (en Riff natuurlijk net zo goed) zoveel pijn hebben gehad (met name ook tijdens het liggen slapen), dat is gewoon traumatiserend. Ze zegt dat het moet wegebben. Maar bijwerkingen van medicatie (Benjamin hoogste dosis omeprazol, Riff een nog zwaardere medicijn) kunnen natuurlijk ook (naar gevoel darmpjes). Maar ik denk dat vooral de reflux de boosdoener is. Osteopaat voelt heel veel spanning en stress bij zijn nekje en ruggetje. Bij het slapen gooit hij zijn hoofdje helemaal naar achteren. Benjamin slaapt maximaal 2 uur achter elkaar (overdag of s nachts), en als hij het eerste blokje van de nacht twee uur achter elkaar slaapt is het vervolgens elk uur of half uur wakker. Nog steeds dat paniekerige en dat onrustige. KA en osteopaat zegt dat het best nog even kan duren. Reflux is vooral de oorzaak (naar gevoel >> onrust). Ontwikkeling, gaat nu echt snel. zo te lezen bij jullie. Benjamin even los gezeten. Hing tegen mij en ging zelf zitten maar bleef natuurlijk maar heel even zitten daarna moest ik hem opvangen. Allerlei nieuwe klanken worden gesproken.
Floddertje gefeliciteerd !!! wat fijn !!! You go girl !!! Refluxkindjes, wat vervelend om te horen dat er nog zoveel last heerst !! Hier vraag ik me af of ik aan de bel moet trekken of niet, graag jullie advies aangezien jullie de experts zijn hier ! Allereerst ze lijkt geen last te hebben maar wie ben ik ? ken geen babytaal en ze kan natuurlijk ook nog niet communiceren zoals we zouden willen. Hmm ... ? ten tweede het probleem, laatste tijd eigenlijk altijd, dan ligt ze en zie ik duidelijk dat er iets in haar borst maag streek omhoog komt, en laat ze inderdaad wat melk terug stromen, ze vind het even vervelend maar gaat er niet van huilen, dit gebeurd eigenlijk best vaak zeker 10 a 20 keer op een dag telde ik laatste dagen. wat denken jullie ervaringsdeskundigen ?
Floddertje gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Super goed dat je zo snel bent aangenomen @Refluxmama's: Wat vervelend dat er nog steeds zo vee last is Hoelang zou dat moeten/mogen duren? Vaak gaat het toch beter zodra de kindjes kunnen zitten? @Yasmientje: Hier geen ervaring helaas, wel raar dat ze ineens veel mondjes teruggeeft.. Vandaag weer voor de APK geweest, Alyssa weegt nu 7,4 kg de lengte ben ik ff kwijt haha het was in ieder geval mooi in verhouding. Ik ga toch proberen om er een fles af te halen, vanavond om 11 uur krijgt ze de laatste en dan 180+6 en dan laat ik haar morgenochtend liggen en dan zie ik wel hoe laat ze komt.. Pfoe vind dat wel spannend hoor haha stom eigenlijk. Ze zit alleen al zo lang in dit ritme en is dan toch maar weer afwachten wat ze nu gaat doen hihi.
@floddertje: gefeliciteerd en veel succes met je nieuwe baan! Is snel gegaan ja. Maar ook wel lekker om na zo'n lange tijd weer te kunnen werken. @reflux mama's: wat pittig, die nachten bij jullie zou wel een paar nachtjes willen ruilen zodat jullie weer kunnen bijtanken @pukjepuk: dat is niet fijn, last van je onderrug en been. Even goed in de gaten houden, niet dat je straks wat hebt. @yasmientje: L geeft alleen wat terug als we hem na de voeding neer leggen om te spelen. Meneer moet kosten wat het kost op de buik draaien om speelgoed te pakken @maryelle: mooi gewicht hier is een fles er vanzelf af gegaan. L weigerde de fles terwijl als ik met een hapje aan kwam hij dat wel wilde hebben ik zit nu op 3 flessen waarvan 1 als bordje pap wordt gemaakt. Ik ben nog zoekende om de 2e portie pap af te bouwen. Hier: L heeft "nieuwe" geluiden die hij leuk vindt om te maken..... kokhals geluid en geluid wat hij tijdens het spugen maakt en dat doet hij alleen in bed alsof hij denkt dat hij zo de aandacht krijgt die hij wilt... maar hij kan me de boom in De nacht is weer rot. L draait op de buik en vergeet zijn hoofd te draaien op het matras waardoor hij moeilijk ademt. En tussen 4.00 en 5.00 is hij klaar wakker en vindt het leuk om papa en mama te wekken en wakker te houden. Rond 5.45 valt hij dan eindelijk weer in slaap. Ik krijg alleen niet achterhaald of we L later naar bed moeten don of niet. L komt heel vermoeid uit zijn laatste dutje van 30 tot 45 minuten. Maar eens testen wat hij doet zonder dat dutje Nu ga ik hem ook maar weer uit bed halen. Is al 45 minuten bezig met zichzelf wakker te houden
@floddertje Whoehoee gefeliciteerd ! Super zeg! @andere reflux mama's: Bij jullie gaat het ook nog steeds rot zo te lezen Pff het begint me langAam aan op te breken. Hij word snachts idd net als bij jullie in paniek wakker dus dat herken ik wel. @maryelle Wat goed dat ze goed gegroeid is! Novan word morgen weer gekeurd haha @mimimama Dat gaat snel! Hoeveel flessen krijgt hij dan nog straks 2? Loopt de bijvoeding ook al goed? Wij proberen elk dag bijvoeding maar het gaat nog niet van harte,maargoed daarom heet het ook bijvoeding denk ik dan maar het komt vast wel goed .. Ooit hahah
Floddertje, gefeliciteerd en heel veel succes. Maryelle, hier verviel de laatste fles automatisch. We moesten Emma steeds wakker maken en toen we dat een keer niet deden, sliep ze gewoon door. De fles van 16.00 uur verviel toen Emma steeds meer van haar groentehap ging eten. Nu is ons schema als volgt: 7.30: fles pap 200cc 10.00/11.00: fruithapje, volledig potje voor 6 maand. 12.00/12.30: fles opvolgmelk 180+6, ik wil vandaag brood gaan proberen. 15.00: sap met evt. een halve liga 16.30/17.00: groentehap, volledig potje voor 6 maand. Met een klein beetje yoghurt na. 19.00/19.30: bordje pap. Emma wil 's avonds de pap niet meer uit de fles.
HOi dames, Weer een bericht van mijn kant. Er is weer veel geschreven. Pff, het is af en toe niet bij te houden. Refluxkindjes, ik hoop dat deze ellende voor jullie en de ouders snel voorbij is. Wat een drama voor allemaal. En dan ook nog in paniek wakker worden in de nacht..... BAH. FLoddertje, fijn dat je bent aangenomen!!!! veel plezier vandaag. Hier is ML nu naar het uitzendbureau voor kennismaking en misschien een baan in 5 ploegen. Dit zou helemaal perfect zijn, nu alleen nog een flexibele gastouder.... die we dan met spoed moeten vinden... Omrollen heeft Gijs nog niet van gehoord. Hij gaat wel van rug naar zij, maar verder.... en dit doet hij al maanden, dus ik zie dit niet als poging tot omrollen. Gijs heeft al meer dan een maand twee tandjes, tandenpoetsen vind hij ook leuk, en de tandpasta is erg lekker..... Hij sabbelt echt op de borstel en wil zelf ook poetsen. Eten gaat ook lekker, fruit en groentes. Hij pakt zelf de lepel af en brengt het netjes naar zijn mond. En er ook nog in. En als er geen smaak meer aan zit gooit hij de lepel van zich af, whahahaha. Gisteren heeft hij een partje sinaasappel gehad. Helft in de mond, bijten en leegzuigen. Ml wilde het partje pakken om om te draaien, wordt hij me toch boos (gijs dus). Andere helft erin, en toen was het weer goed. Hij heeft twee partjes gehad en de hond de schil. Gijs krijgt overdag de fles met MM, hij houdt zelf de fles al vast!!!! In sommige dingen is hij snel in andere ook weer niet, maar geeft niks, elke kleine volgt zijn eigen ontwikkeling. Ik vind dat eccht leuk om dat te lezen hier. De ene rolt de hele kamer door, de ander is een zoutzak, geweldig. Van mijn ouders nog niks gehoord, maar is wel logisch, vandaag is de psych weer terug van vakantie. Dus ergens in de komende twee weken verwacht ik bericht.
Fijn om te horen dat het zo goed gaat Goblins! @floddertje, gefeliciteerd! Hoe gaat/ging de eerste dag werken vandaag? En wat vond je man ervan om een dag alleen te zijn met de kleine? @refluxmama's, pff wat doen jullie het goed zeg! Jullie zijn echt heldinnen . Ik zou het jullie niet nagedaan hebben hoor! Fijn om te horen dat het langzaam aan de goede kant op gaat! @jmay, ik wil je toch even een hart onder de riem steken, je doet het zo goed! Ik hoop dat de vrijwilliger van de lll goed tips voor je heeft. Schroom zelf zeker niet om evt een lactatiedeskundige in te schakelen. Mocht je stoppen, je hebt het super goed gedaan! 6 maanden bv is niet niks! Wat je ook doet, je maakt de goede keuze! *dikke virtuele knuffel* @pukjepuk, hoe gaat het met je rug nu? Wel oppassen hoor, voor je het weet heb je ergere klachten te pakken. Hier zijn we duidelijk in de volgende sprong beland. Liggen wil madame echt niet meer, slapen ook niet. Na 45 min is ze klaarwakker en blijft net zo lang joelen en begint uiteindelijk te huilen als we haar er niet uithalen. Ik heb ze succes gewenst op het KDV
century, bedankt voor je lieve woorden voor mij en de andere reflux-mama's! Zulke woorden doen altijd goed! Mijn rug nog hetzelfde, en het is ook de oververmoeidheid dat het dan sneller opspeelt. Maar ik hou het in de gaten, ik heb naturlijk ook zwaar werk (alleen op een baby-groep). Anne zeker in het vijf maanden sprongetje! Benjamin officieel nu ook. Protesteert als hij zijn slaapzak ziet. Lastig dat Anne niet meer wil slapen en niet meer wil liggen! Globins, inderdaad ieder ontwikkelt in eigen tempo, op het ene ontwikkelingsgebied sneller dan op het andere ontwikkelingsgebied. Allemaal heel normaal! Goed dat je dat ziet! Tandjes, hier dus ook twee en bijna ook twee boven. Ook hier alles in de mond! Welke tandpasta gebruik je? kluift Gijs nu ook overal zo op? Wat knap van zelf lepeltje naar zijn mondje brengen! Wat fijn dat je man mogelijk al weer werk heeft! Ik hoop dat je snel een flexibele gastouder hebt! Mijn moeder was vroeger gastouder en vond avonden of s ochtends heel vroeg niet erg bijvoorbeeld. Jmay, komt goed met de hapjes! Idd nog bijvoeding, veel ouders beginnen ook pas met 6 maanden en dan moeten ze het ook nog eerst leren en dan eten ze misschien pas goed met 7 maanden. Lianne, en Jmay, wel fijn die herkenning van dat paniekerige onrustige slapen met name in de nacht! Maar ik vind het echt zo vermoeiend voor jullie en voor mijzelf! Riff, Novan en Benjamin hebben natuurlijk op 'oudere' leeftijd erg veel pijn gehad en dan gaan ze verbanden leggen (wakker worden en/of reflux-gevoel = pijn, paniek). Ik denk als de reflux al op jonge leeftijd voor 2 maanden goed onder controle is, dat de onrust nasleep minder is of in ieder geval eerder weg gesleten is. Het is zwaar, echt door bijten, maar velen beseffen niet hoe zwaar (omgeving) dat elk uur wakker worden is. Osteopaat zegt en ka ook, in golven moet het langzaam beter gaan, maar nog een lange weg te gaan. tanden, verkoudheid, sprongetjes, teveel prikkels doen nog eens een schepje er boven op en zorgen voor terugval. Mimimamma, leuk die nieuwe geluidjes! wat een boefje dat hij met kokhals geluidjes aandacht probeert te trekken! Boefje is L! Vervelend dat boefjes-achtige gespook in de nacht! Yasmientjes, ik begrijp wat je bedoelt, dat is ook vervelend en naar voor die ukkies. Benjamin vindt het ook een naar en vervelend gevoel, maar door de maagzuurremmers komt er geen of weinig maagzuur mee (dus geen pijn, alleen nog ongemak). Als je prinsesje geen pijn heeft, hoef je je geen zorgen te maken. Is er eigenlijk niks aan te doen. Reflux hoeft niet altijd met maagzuur samen te gaan. reflux zelf moet overgroeid worden in golven
@jmay: L krijgt in de ochtend pap door de fles. Vandaag voor het eerst met fijne granen... vond ik net terug in de luier haha nooit verwacht. Rond een uur of 10 krijgt L een heel potje. Ik zit nog in de wen fase waardoor ik nu een maaltijd potje geef, rond 14.00 krijg ik nog zo nu en dan een fles verkocht maar lang niet elke dag. En dan rond 18.00 een bordje pap. Op dagen dat ik geen fles in de middag krijg verkocht geef ik een grote portie yoghurt met fruit of fruit zodat L toch voldoende vocht binnen krijgt. Iets als sap, water of thee wilt L niet. Al zit hij nu wel steeds meer met de stapelbekers aan zijn mond ons na te doen met drinken haha. Wie weet krijg ik dan wel wat verkocht. @goblins: fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie. Dat Gijs niet alles snel op pakt, zou ik wel fijn vinden ik kan L alleen nog in bed of in de box alleen laten. Anders rolt hij me er vandoor op de vloer haha en in de kinderstoel aan tafel is het alles wat in de buurt staat of ligt, er van af duwen of gooien en dan lief kijken zo van raap het even op, ja haha. @century: fijn ja, dat joelen. Scheelt wel dat je Anne op het kdv kunt achter laten. Zit je niet steeds in dat joelen Hier: L heeft vandaag weer een schreeuw dag hij slaapt nu eindelijk, maar voor hoe lang.. Hij doet nu nog maar dutjes van 30 - 45 minuten overdag. Echt killing voor mij doe te veel waardoor ik weer pijn heb in mijn rug en benen.
@century Bedankt je bent een schat! Zo lastig is het af en toe! @pukjepuk Ja komt ook wel goed ik wil zelf ook eerst de hoofdvoeding,melk dus goed laten lopen. Dat er gewoon wat meer rust en tijd is voor bijvoeding. Ik zie mooie ritmes voorbij komen Hier is het ongeveer zo 23:00 bv 2:00 bv 5:00 bv 7:00 bv Slapen tot 9u 11:00 bv 12u naar bed 14:00 bv Soms een stukje fruit om te oefenen als hij zin heeft. 15:00/16u naar bed 17:00 bv 18:30 naar bed 20:00 bv 21:30 naar bed En dan om 23u weer bv Wat een puinhoop he hahaha En dan is dit de beste nacht, soms komt hij tussen 2 en 5 nog een keer en tussen 5 en 7 ook. En de tijden verschillen soms enorm 🙈 @mimimama Jaa idd en met yoghurt vul je dan ook de aanbevolen hoeveelheid zuivel aan anders krijgt hij dat weer te kort. Ik heb ook pap gekocht maar Novan doet natuurlijk z'n mond weer niet open 😒 Morgen nog een keer proberen. Morgen ook weer naar t cb ben heel benieuwd hoe hij gegroeid is en ze zullen wel weer gaan miepen dat hij van alles al MOET eten enz
Heb ook echt respect voor de refluxmama's. Onze man kwam vorige week 3 nachten voor een speen maar ging daarna gewoon weer verder. Toen moest ik wel weer even aan jullie denken dat jullie elke nacht in de weer zijn. Jullie zijn topmama's en de andere mama's uiteraard ook. Zouden wij ook al pap flessen "moeten" gaan geven of ik een normale fles ook nog goed Ik ben hier stiekem wel een beetje trots op m'n kereltje. Hij at gisteren een geprakt prakje en niet gepureerd. Hij leek het lekkerder te vinden dan gepureerd en kreeg het goed weg. Hij heeft ook echt in de wipstoel aan tafel meegegeten. Heel gezellig maar mama had koud eten haha. Vanochtend een perzik fijn geprakt met een liga en dat ging ook goed met de stukjes erin. Helemaal toppie
Pap is niet perse nodig hoor Jaylin heeft het nooit gehad en wilde het Novan ook niet geven maar ik dacht misschien vind hij het lekker of slaapt hij er beter op maar niets is minder waar haha
Goblins wat spannend van je ouders, hopelijk positief bericht !! Ik duim voor je. PukjePuk, bedankt voor je advies, ik denk soms maar misschien heb ik het niet in de gaten dat ze pijn heeft maar dat is gewoon mama twijfel denk dat ik me er inderdaad niet druk om moet maken en het vanzelf wel door heb als het echt niet gaat . JMAy, ter geruststelling, hier is mijn meisje ook begonnen met weer in de nacht te drinken, komt 3 a 5 keer per nacht sinds 3 dagen en verwacht ook geen verbetering binnen kort. Dus ook hier weer veel aan de borst ..... herinner me dat rond dezelfde leeftijd dit ook bij NOVAN door brak.... Qua eten is het echt nog geen eten te noemen, ze bijt soms een miniscuul stukje eraf maar ook hier nog geen echte hapjes
Jaa bij Novan begon t rond 3 maanden en na 4 maanden werd het nog erger helaas zeer vermoeiend zeker als je nog werkt ook
Jmay, werk jij nu ook? zeker heel zwaar in combinatie met elk uur of soms zelfs vaker wakker gemaakt te worden in de nacht. Ik hoop dat onze ukkies de rust hervinden.
even een teken van leven. Vannacht ginf erg goed, maar 1 keer wakker voor voeding. Nacht ervoor denk ik minimaal 10 keer wakker. Sterkte meiden met de rotnachten! hapjes, hier nog niet elke dag, hij vindt alles lekkee, maar weigert na 3 hapjes zijn mond open te doen. Dus niet zo vreemd dat ik nog op 7 a 8 voedingen per dag zit. nouja, ooit zal het wel minder worden. binnenkort heb ik vast meer tijd om te reageren.