@Lianne: Mooie foto!! Super jammer dat ie nog niet binnen is gekomen zeg . Ik wil in mijn vakantie via de Wij fotoservice de leukste foto's van Alyssa tot nu toe laten af drukken om een ouderwets fotoboek te gaan maken. Vind het van mezelf ook echt leuk om terug te kijken en om de een of andere reden vind ik een ouderwets boek met 'echte foto's ' leuker dan een digitaal boek haha. En tegen de tijd dat zij mijn leeftijd heb is het waarschijnlijk een antiek stuk . @Zomersproet: Wat leuk om te zien hoe Cleo die banaan aanvalt haha, ik denk dat ik dat binnenkort ook is ga proberen bij Alyssa. Die vind het erg leuk om alles in dr mond te stoppen dus waarom dan niet een stuk fruit proberen vind het wel een beetje eng haha suf he. @Schaterlachen, daar begint Alyssa nu ook mee echt superleuk. In het begin klonk het voor 'vreemden' meer alsof ze aan het huilen was haha maar nu hoor je echt een schaterlachje. @PukjePuk: Wat fijn dat Benjamin zo goed geslapen heeft voor zijn doen! Heeft ie dat vannacht ook gedaan? Hier geen last gehad van het onweer van de week gelukkig, Ik lag wel rechtop in bed maar de rest van het huishouden lag in diepe slaap . Mevrouw vind het ook leuk om op handen en voeten te gaan staan, ze denkt dat ze al op yoga moet gekke meid haha.
Maryelle, ik maak ook een ouderwets fotoboek, maar ook een digitale. Schaterlachen, deed Emma pas geleden ook. Ze begon eerst spontaan te lachen. En later klapte ik met mijn hand steeds op tafel. Zodra ze mijn hand zag begon ze al weer.
En hier nog een foto van onze yoga baby en lachebek. Op de laatste foto was ze al erg lang wakker maar helemaaaal niet moe hoor....
Hoi meiden, Dat is lang geleden zeg! Ik heb trouw meegelezen en veel herkenning gevonden in jullie verhalen, maar het is er tot nog toe niet van gekomen iets terug te schrijven... Bij deze dus maar eens een berichtje! Zoals jullie waarschijnlijk zelf wel kunnen bedenken hebben we het behoorlijk druk hier met een peuter van 2,5 en twee baby's... De kids hebben geen goede start gehad, we zijn lang aan het rommelen geweest voordat we geloofd werden dat Z. en F. ook beiden reflux en kma hebben, terwijl de oudste en ik dat ook hebben. Vind het een vreemde gewaarwording, nee ik ben geen arts, maar wel ervaringsdeskundige. De ka had alles afgesloten en als we een vermoeden kma hadden zou het cb ons verder helpen... Maar die wilden dat pas doen als zij ze minstens 3x gezien had, want dan kende ze mijn kinderen?! Nou ja, teruggerend naar de kinderarts natuurlijk en alles weer in orde. Tussendoor nog een keer of 3 's nachts met gierende banden naar de EHBO omdat F. niet meer kon ademen... Pff wat een gedoe... Inmiddels zijn ze 7 maanden, doen het goed... Drinken goed, eten fruit, groente, rijst en aardappel en soms ook een korstje brood. Sinds een week slapen ze door, helleluja! Zelf ben ik echter nog niet hersteld, niet van de bekkeninstabiliteit en niet van de 16 weken platliggen om ze binnen te houden. Zit nog steeds in de ziektewet en voel me soms vreselijk nutteloos. Ook omdat ik nog geen hele dagen voor mijn 3 kids kan zorgen alleen. Mijn man zit ook deels in de ziektewet, het is hem allemaal teveel geworden, ook vanwege ziekten in de familie en veel onzekerheid over de afloop daarvan. Hij loopt bij de psycholoog, ik bij de praktijkondersteuner, stelletje kneuzen dus.... Toch zijn we een gelukkig gezin... Z. kruipt rond en gaat zelf zitten, F. tijgert en Y. zorgt ervoor dat er veel grapjes gemaakt worden. Hij vindt het heerlijk om zijn kleine broer en zus te vermaken... Ik ga nu weer eens bijlezen en proberen op jullie te reageren... Liefs!
@Pukjepuk wat goed van Benjamin! @Maryelle wauw super knap!! Ochtend gymnastiek haha @Zoyefa wat zwaar zeg! En wat stom dat jullie niet direct 'gelooft' werden,lijkt me als je het zelf hebt en je dochtertje het heeft dat je prima zelf de signalen kan zien. Ik weet nog bij Jaylin dat ik 6 maanden aan het rommelen was voordat de artsen eindelijk mee gingen met het idee dat ze KMA had,nadat we toen speciale voeding gaven waren de symptomen ineens verdwenen. Lijkt me pittig hoor 2 babys en een peuter puber, ik vind 1 baby al zwaar Fijn dat ze nu lekker doorslapen dat scheelt een hoop. Ik snap je gevoel maar ik denk dat je dat los moet laten, het is even niet anders. Je hebt een loodzware zwangerschap achter de rug en je lichaam heeft daar een vreselijke optater van gehad. Je bent een topper!! Wat knap trouwens dat ze al zo bezig zijn in hun ontwikkeling! @LK Nou vrijdag kwam dus ze dus langs, vee gepraat over wanneer de problemen op kwamen zetten enz. Daarna heeft ze een hele tijd meegekeken na hoe hij drinkt. Op zich niets mis mee,maar zijn bovenlip krult niet mooi mee en daardoor kan het zijn dat de melkstroom steeds stopt of niet goed loopt. En dan kan hij steeds voor kleine beetjes komen. Anyway,,verder ben ik niet heel veel wijzer geworden hoor. Ze zei dat ik kon proberen de eerste keer als hij in de nacht komt een flesje te geven met afgekolfde melk kijken of dat helpt. Maar sinds 2 dagen lijkt het ineens beter te gaan zonder flesje ofzo. Hij eet ineens goed groente en fruit, wel gemalen want dat rapley vind hij gewoon niks. we hebben sinds 2 dagen ineens een soort van ritme..Bizar haha 8:00/9:00 wakker BV 11:00 naar bed 12:00/13:00 BV 14:00 Fruit 15:00 naar bed 16:00/17:00 BV 18:00 Groente 19/20u BV en naar bed 23:00 BV 2:00 BV 5/6:00 BV Als het zo blijft dan is dat prima vol te houden! Maar elk uur in de nacht is gewoon echt slopend. Ik zat gisteren op een verjaardag en toen zat een of andere irritante tante van mijn man de hele tijd dit soort opmerkingen te geven: 'Nou vroeger kregen ze om de 4uur eten en niet eerder' 'Lijkt me zo onhandig die bv want jij bent altijd in de weer,ik had een fles in de warmer staan en om 6u drukte ik op het knopje het werd hij warm eerder kregen ze niets!' 'Nu pas bijvoeding? bij ons kregen ze het met 3/4 maanden al en? ze zijn toch groot geworden ?' Zucht.. ik heb heel wijs niks gezegd ..ene oor in en de andere weer uit
ooh mooie foto lianne! wat fijn dat er een beetje ritme komt Jmay, heerlijk joh. hopen dat het doorzet. Zoyefa, leuk om weer wat van je te horen, fijn dat het goed met de kleintjes gaat. sterkte met opknappen. hier weer 2 dramanachten, gisternacht 8 keer voor J en 3 keer voor dochter, vannacht elke 1,5 uur gevoed en 1 keer voor dochter eruit. we zitten op een camping, dus laten huilen doe ik echt niet, dan wordt de hele camping wakker, maar als we weer thuis zijn moet er echt iets veranderen, dit is niet vol te houden. maar nu hebben we lekker vakantie, dus in relaxstand, heerlijk ��
Riean, ahhhhh jij ook al zo een zware nacht !!! Hier ook wel zwaar maar niet zo zwaar als de jouwe, ik voel me alleen lichamelijk heel slecht veel pijn denk dat ik teveel hooi op mijn vork neem, moet werkwijze van Lianne overnemen, goed indelen wat belangrijk is en echt moet en wat extra is ! Zoyefa, wat leuk om weer wat van je te lezen/vernemen, wat rot dat het zo met horten en stoten is verlopen maar gelukkig nu betere tijden zo te lezen !! en wat knap van je kleintjes hun ontwikkeling, grappig dat het zo uiteenloopt voor een tweeling !! JMAY, hmmmmmm die opmerkingen dat herken ik maar al te goed, zoooo vervelend !!! het is ook nooit goed he grrrrrr ! En jammer dat je niet veel wijzer bent geworden van de lll, mijn dochtertje krult haar bovenlip trouwens ook niet zo mooi naar buiten als dat ze in de kraamweek deed maar heb wel het idee dat ze de borst KAN leegdrinken zonder dit te doen, dus of het daar echt aan zou liggen ? Heb ook het idee dat ze haar mond niet zover opent als dat zou moeten.... misschien herken je dit met novan. Maryelle !!!! wat een gave foto !!! echt ge-wel-dig !!! je zult vast apetrots zijn en ook nog eens vast kunnen leggen!! foto's hier maken we om de anderhalf jaar een allbelie b=fotoboek vind ze erg mooi.
Hier een goede nacht... althans voor ons dan.. Om 21.15 gaan slapen tot 23.45,gevoed en toen nog eens 2 uur aan en stuk geslapen. tepel erin en meneer sliep weer op 2 slokken tot 3.15 toen maar weer gevoed en daarna tot 5 was t bal en heeft ml hem bij zich genomen zodat ik toch kon slapen na gister.. pff heb daar wel erg veel bekkenpijn aan overgehouden. Dus vandaag ook nog maar rustig aan doen.
Zoyefa leuk weer wat van je te lezen.. maar spijtig van je herstel zeg.. rustig aan doen en goed luister naar je lijf! Mooi dat t met de kleintjes goed gaat en ze zich lekker ontwikkeling in hun eigen tempo! Riean.. pff fijn zulke nacht op de camping... niet dus. Hoop dat je toch kunt genieten van alles! Jmay wat lekker een beetje ritme! Riff krult zn bovenlip ook niet altijd helemaal goed naar buiten en hapt ook klein aan, maar hij pakt t altijd wel goed op.. hij heeft nl na 2 x zuigen ofzowel ook stuk tepelhof in zn mond en t voelt goed. Hij heeft gewoon een aparte manier van aanhappen, drinkt goed, groeit goed en ontwikkelt zich ook goed dus dat is t probleem niet. En die opmerkingen.. gewoon boven blijven staan. Zei deden wat goed voor hun voelde toen. Jij doet wat goed voor jou voelt nu! Wat foto's betreft ik heb 1 album klaar. Dit is t album van de zwangerschap en de kaartjes haha. Verder ben ik nog niet. Zijn ook zoveel fotos die dan uitgezocht moeten worden waar ik mij nog niet toe heb weten te verzetten
Maryelle, super foto van je yogadochter 😁 Ik lees wat betere nachtjes hier, behalve Riean dan... Dat was voor mij ook de reden om dit jaar niet te gaan camperen- vindt het al zwaar genoeg maar om dan nog rekening te houden met de andere campeerders, daar had ik niet zon zin in. Heftig, als je zo vaak eruit moet. 😔 Hier was het vannacht beter, iig is ze niet weer om kwart over 10 wakker geworden en ook niet om 1 maar sliep ae van half 8 tot 4 uur in de ochtend. Dan helaas weer om half 6 alen om kwart voor 7 vond ze dat ze klaar was met slapen. Ik merk wel dat ik nu heel vaak wakker word omdat ik haar hoor en denk dat ze zo gaat huilen. Maar ze sliep gewoon. Balen, want zo slaap ik alsnog geen lange stukken door. Dinsdag moet ik weer werken en ik zit eraan te denken om s'avonds te proberen om een fles kv te geven. Gewoon even kijken of ze dan wel doorslaapt. Ze is nu een half jaar en ik heb zo lang alleen maar bv gegeven. Maar ja, het voelt raar, als een soort opgeven... JMay, cleo doet ook geen krullip. Eigenlijk vind ik zelf ook dat het helemaal niet uitziet als in de boeken maar ze groeit er toch prima op, met gemiddeld 6 voedingen per dag ( beide borsten) plus 2 keer vv. ik weet dus niet of dat nu nog zoveel uitmaakt. Belangrijker is volgens mij hoeveel kracht/ vacuum ze kunnen zettenmet hun tong maar dat zie je natuurlijk niet. Fijn dat N nu ook vv lust, wie weet komt het canzelf wel goed zo! En flessen gekolfde melk kan natuurlijk ook nog. Ik zie wel dat C als ze op kdv zit minder vaak drinkt, dus meer tijd tussen de voedingen laat. Ik neem dus aan dat ze niet zoveel drinkt aan de borst als wanneer ze de fles krijgt ( ca 140ml ). Of misschien neem ik haar ook te snel aan de borst omdat ik als ze moppert de k dat ze honger heeft. Vaak wil ze dan ook maar een borst en moet ik natuurlijk sneller weer de andere borst geven. Maarja, ach, het is natuurlijk een probleem van korte duur, want er komt steeds meer vv ipv melk, dus dat halve jaar (max) wil ook nog wel lukken... We hebben hier trouwens heel veel korte minislaapjes op een dag, sinds 2 dagen. Erg lastig dit. Ben blij als het sprongetje over is... Straks naar een familiefeest, mijn nichtjes (tweeling) vieren hun 25e verjaardag. Nu dus nog even genieten van de stilte voor de storm- zowel ik als ook vooral Cleo, die zal wel op veel schoten terecht komen vandaag 😀
Hè meiden, ik lees nog steeds mee.. Maar zit ff niet zo lekker in mijn vel... Mijn moeder heeft te horen gekregen dat ze kanker heeft en dat hier niets meer aan te doen is, ook niet om te verlengen. Dus dit zal een ware rollercoaster worden... Daardoor is mijn angststoornis hypochondrie ook weer naar boven gekomen en ben ik doodsbang dat ik ook een dodelijke ziekte heb. Dit is 9 van de 10 niet reëel, maar in mijn hoofd is elke verandering een alarm signaal. Ik hoop dat jullie dit een beetje snappen. Het is nu dus Ook voor de 2de keer dat ik tijdens mijn pilstrip ongesteld wordt. Weliswaar aan het eind.. Dus wordt zal ik maar zeggen te vroeg ongesteld. Het is wel in de 2 maanden gebeurt dat ik te laat ben geweest met een pil. Nu is mijn vraag aan jullie of iemand dit herkent? Zou mijn pil misschien te licht zijn voortaan na de zwangerschap of zou er iets erger aan de hand kunnen zijn? Met L gaat het daarentegen super! Hij is al bijna 6 maanden en ontwikkeld zich super. ..
Lovingmyboy.. wat vreselijk om dit te moeten lezen! Ik hoop dat je moeder nog een tijd bij jullie mag zijn zonder zich al te ziek te voelen. Hier brand een kaarsje voor jullie.
Lovingmyboy, wat verschrikkelijk!! Heel veel sterkte wens ik jullie, lekker veel tijd doorbrengen met elkaar en haar laten genieten van de kleinkinderen. Veel fotos maken en vooral ook filmpjes , die je kinderen later kunnen blijven bekijken, en jij ook. Dat heeft mij veel geholpen over de ziekte van mijn oma ( mijn dochter was al geboren). Maar je moeder, dat is natuurlojk veel te vroeg! Heel, heel veel sterkte meid!!!!!
Iedereen bedankt voor de lieve reacties! Ik ben inderdaad super trots haha net als jullie allemaal denk ik Wat ontwikkelen onze beebjes toch snel hé en ze doen het allemaal zo goed en ieder op zijn/haar eigen manier echt heel leuk!. @lovingmyboy: Oh wat een vreselijk nieuws zeg! Heel erg veel sterkte de komende tijd ik zal ook een kaarsje voor jullie branden. En wat je schrijft over de angst om zelf ook iets te hebben begrijp ik wel, mijn oma is ook hypochondrisch en dit is vaak enorm onbegrepen. Je weet zelf ook wel dat het tussen je oren zit maar toch leeft die angst in je. Probeer het zoveel mogelijk te relativeren hoe moeilijk dat ook is! Dikke knuffel! En als je je zorgen maakt over je ongesteldheid zou ik gewoon de huisarts bellen. Het kan heel goed zijn dat je pil nu te licht is en dat je daarom ongesteld wordt tijdens je pilstrip. Een vriendin van mij reageerde na haar zwangerschap ook heel anders op anticonceptie.
Lovingmyboy, wat een vreselijk nieuws. Heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat je moeder nog lang bij jullie mag zijn. Mijn tante heeft pas geleden te horen gekregen dat ze borstkanker heeft. Dit is al de 3e zus van mijn moeder die dat heeft. Mijn moeder moet dinsdag voor een borstonderzoek en ze is nu wel extra gespannen en ikzelf trouwens ook wel.
@maryelle: wat een stoere yoga foto @zoyefa: fijn dat ze nu doorslapen en neem de tijd om te herstellen. Is niet niks geweest bevallen en alles erop en eraan. En vooral ook genieten van de kleine dingen die je wel kunt je bent een topper! @lovingmyboy: wat een verschrikkelijk nieuws geniet van alle momenten die jullie nog hebben en leg ook het vast op foto's of video's. Dan kunnen jullie ze met de kinderen nog later terug bekijken. Hele dikke knuffel! @elsa: wat naar zeg! Logisch van die spanning! Is ook een rotte ziekte @fotoalbum: ik heb een mini fotoalbum van de eerste 3 maanden van L via de kruidvat kunnen maken voor een pietluttig bedrag. En ik overweeg om er weer een binnenkort te maken is erg leuk om die groei te zien haha. Ik heb zaterdag nog de allereerste foto's van L gezien... ohhh wat was hij klein. Ml en ik hebben door de hele bevalling vergeten zelf foto's te maken. Maar de opa's en oma's hebben wel foto's gemaakt een paar uur na de bevalling en die heb ik zaterdag gezien Hier: L heeft veel last van de tandjes. Is daardoor soms humeurig en wilt dan alleen knuffelen. Anderhalf uur geleden werd L huilend wakker. En niet zomaar een huil... Nee een hele zielige, pijnlijke huil Ik schoot uit bed.. trok een sprintje en heb L uit bed gehaald om te knuffelen en weer tot rust te laten keren. Papa stond er ook bij en samen hebben we L in bed gelegd. En nu komt het... ga ik terug in bed liggen, komt me een pijnscheut op uit mijn voet heb ik verkeerd op mijn voet gestapt toen ik uit bed sprong... lopen doet zeer, liggen doet zeer, een stofje eroverheen doet zeer. Ik heb gekoeld en 2 pcm genomen maar de pijn blijft. Vraag me af of ik een zware kneuzing of een breuk heb (letterlijk) opgelopen En om nou ml weer wakker te maken vanwege dat ik naar de ha zou willen, dat weet ik niet zo.. arghh rot twijfels zucht..
Minimama, misschien een pees die gedraaid of gekneld is door die plotselinge beweging? Hier met pijn in mijn hart aan mijn laatste vrije dag begonnen. Onze grote meid moest weer naar school, dus dat was even weer wennen, die ochtendriedel met alles en iedereen op tijd klaar hebben en op tijd op school te zitten. Voor het eerst vandaag dan ook cleo naar het kdv gebracht nadat we T op school hadden. Nu geniet ik van mijn ontbijt en een koffie verkeerd thuis aan tafel en kan niet geloven hoe snel 7 maanden zijn verstreken 😢 Alsof ze het doorhad heeft cleo vannacht ook lekker veel gespookt. Om 0.45, 4.30 en 5.45 aan de borst gehad maar tussendoor wel honderd keer wakker geworden om de speen erin te proppen of haar om te draaien. Want: ineens draait ze alsmaar op haar buik in het wiegje. Eerst slaapt ze san wel zo, maar als ze wakker wordt is het mopperen. Ik draai haar dan om en geef de speen, dan slaapt ze meteen door. Maar ja, ik ben natuurlijk elke keer wakker. Heb zo wel elk uur langs zien komen en ben behoorlijk gesloopt. Ik heb het hier een aantal keer gelezen, kids die ook draaien in bed. Heeft hier iemand goede tips? Is er iets dat geholpen heeft? Of wennen ze eraan en huilen ze dan niet meer? Probleem is dat ze in het wiegje niet terug kan draaien. Het wordt dan dus wel tijd voor het ledikantje maar de matrs komt pas begin september binnen. Misschien met het campingbedje? Ze heeft haar slaapzakje aan maar alsnog lukt het haar te draaien. Erg vervelend 😔
@maryelle/zomersproet: voet is niet blauw of dik geworden. Ik heb tot vanmorgen 8 uur gewacht met de ha te bellen. Heb wel nog iets kunnen slapen tussen 2.30 en 6.30 (ik voel me niet brak ofzo ) net bij de ha geweest... heb gewoon een scheutje in een spier van de voet..pcm "voorgeschreven" gekregen, 3 keer 2 stuks per dag en blijven bewegen. Maar wat een pijn joh! @zomersproet: de maanden, weken en dagen vliegen voorbij ja Is ook een hele riedel om je dames te verzorgen om op tijd op school en kdv te krijgen. Zal Cleo denk ik nog het "makkelijkste" zijn omdat je oudere dochter nog "tegen gas" kan geven Wij draaien L ook terug in bed van buik naar rug. Al duwt L soms tegen waardoor je niet verder komt dan zijn zij haha de boef. Echt tips heb ik niet voor je. Hier: daar zit ik dan met mijn pijnlijke voet, uit te huilen bij Dikkie Dik haha.. Nee zo erg is het nu ook weer niet L had zich onderweg en bij de ha netjes gedragen. Had verteld aan de ha dat L me zo uit bed heeft gehaald... L keek heel lief haha. Dan smelt ik weer. Hoe was die uitspraak? Kinderen door lief en leed? Ja, dat klopt wel Morgen moet ik voor mijn hamstrings naar de fysio. Zal daar vragen of ze nog tips voor mijn zielige voet hebben en als dat een nieuw of extra behandel plan leid, prima.. ik wil Hoe dan ook over 3 weken weer wat beter gesteld zijn. Want om nou vakantie te vieren en niks kunnen is ook niet fijn
Haha, Minimama, helemaal gelijk heb je! De kleine doet maar wat wij willen , die hebben we zo klaar en in de kleren natuurlijk. Alleen de grote idd, er valt altijd nog wel iets belangrijkers te doen dan aankleden, eten, tas pakken en noem maar op... Al moet ik zeggen dat ze vanochtend voorbeeldig heeft meegewerkt: ik was nog met cleo bezig toen had ze zich al helemaal aangekleed en tanden gepoetst, ik wist niet wat ik zag. 😀 zZo mag ze wel doorgaan ook al weet ik helaas dat het niet elke ochtend zo zal lukken...