@zomersproet: dat is wel fijn dat T zichzelf had aangekleed en tanden had gepoetst toen je met Cleo bezig was. En dat andere dingen belangrijker zijn in de ogen van een kind, dat klopt haha. De knuffel moet toch eventjes nog worden geknuffeld en een kus krijgen voordat je weg gaat hihi. Of wat ook een leuke is 'nog eventjes het spelletje afmaken voordat.......' (zelf vaak gebruikt haha. En 10 jaar geleden was t bij mij 'nog even smsen met mijn vriend' ineens 2 uur later haha. Hier: pijn is redelijk vol te houden met pcm. Wel een rotzak als pijn. Vond weeën fijner haha die komen en gaan weer weg de pijn in mijn voet is continu aan het zeuren. Enige momenten dat ik die vergeet, is als ik met L bezig ben. Alsof er een knop omgaat met weg pijn
@minimama beterschap met je voet! @lovingmyboy Ach jee, wat verdrietig Wij zitten in een vergelijkbare situatie. Mijn schoonmoeder (woont bij ons in huis) heeft terminaal kanker en zit nu wel redelijk in de eindfase. Wij verzorgen haar nu en hopelijk kan ze tot het einde thuis blijven. Zou het heel erg vinden als ze toch nog naar een hospice zou moeten ofzo. Maar het is wel heel zwaar, emotioneel natuurlijk sowieso, maar praktisch met een kleine nog eens extra. Heel veel sterkte met alles wat er op jullie af gaat komen. Hier: Vanochtend CB. J weegt 9024g en is 69,6cm groot. Keurig op zn eigen lijntje. Verder ook helemaal goed gekeurd, wij hoeven met 9mnd pas weer
Lovingmyboy, oei heeeeeeel veel sterkte en kracht toegwenst voor jullie allen !! Hoe gaat het nu met jullie ? Minimama, veel beterschap! Hilly, wauw bijna 10 kilo al !!! dat doet mijn meisje hem niet na hoor haha Zomersproet, heb je desondanks wel genoten van je 'vrijheid & rust ' ?
@lovinmyboy Wat een vreselijk nieuws zeg! Heel veel sterkte @hilly Wauw wat een reusje al haha groeit lekker 👍 @mimimama beterschap met je voet! Novan eet als een dijker! Niet via de rapley methode maar gepureerd wel echt top. Hij eet bijna elke dag iets wat er van ons is. Sperziebonen,bloemkool,broccoli en hij vind het allemaal lekker. Hij lijkt zich hier ook heel prettig onder te voelen. Of dat komt omdat we nu ineens een vast ritme hebben en daardoor dat hij meer rust vind
Jmay knap hoor ! en fijn te horen dat het toch de betere kant op gaat! Hier eet ze nog 1 maal daags, soms 2 maal daags en blijf aanbieden ook al vind ze het niet zo lekker bijvoorbeeld courgette vind ze niks haha, maar advocado dat slurpt ze bijna naar binnen hahaha het zijn wel kleine hoeveelheden wat ze binnen krijgt, maar we vinden het goed zo.
Maryelle: Wat een super foto van jullie knapperd! Als ze zo door gaat kruipt ze snel. Lovingmyboy: Wat een vreselijk nieuws van je moeder en dat jij jezelf ook zo angstig voelt over je eigen lichaam. Heel veel sterkte meid. Minimama: Sterkte met je voet. Jmay: Wat fijn dat het met Novan een stuk beter gaat en dat hij de fruit en groente zo lekker vind.
Lovingmyboy, wat erg! Wat een verschrikkelijk verdrietig nieuws! Sterkte! Dikke knuffel! Hoe is het nu met jullie? Ik hoop dat jullie naast die verdriet en je eigen angst nog samen mooie momenten met je moeder mag hebben! Jmay, wat goed dat het beter gaat met Novan! Wat super dat hapjes zo goed gaan! Hoe gaan nu de nachten? Maryelle, prachtige foto! Mimimamma, hoe is het nu met je voet? Hier helaas ook veel tandenleed, naast zijn onrust (door reflux) nu ook extra onrust vanwege twee boven tandjes die er aan komen. Hapjes, steeds beter, hij wordt alleen kieskeurig. Het liefst krijgt hij alleen perzik als fruit, opeens vindt hij banaan minder lekker, terwijl hij daar eerst van smulde! Appel en peer verdraagt hij niet. Morgen als groente courgette proberen. Nachten, naast die ene goede nacht verder alleen spooknachten en soms giga-spooknachten (om het uur afgewisseld met om de 20 a 30 minuten). Verder ontwikkelt Benjamin zich razendspeel. Kruipen dat probeert hij nog steeds, komt alleen niet verder vooruit. Druk bezig met hang ligging gaan zitten. Overmatig nieuwsgierig en alles echt alles willen pakken. Op schoot gaan staan en gaan jumpen! twee mooie tandjes en twee boventandjes op komst.
Lovingmyboy, wat vreselijk! Heb hetzelfde meegemaakt met mijn vader toen ik zwanger was van mijn oudste... Ik hoop dat jullie samen nog wat mooie herinneringen kunnen maken en goed afscheid kunnen nemen... Wat je pil betreft; ik heb niet zoveel verstand van anticonceptie, maar als ik jou was belde ik je huisarts voor een afspraak, deze extra onrust en angst kun je nu gewoon niet gebruiken... Mocht je willen praten, stuur me dan een pb! Hilly, wat intens lief dat jullie je sm zo opvangen! Heel veel sterkte! En ook voor jou staat pb altijd open... Jmay, wat fijn dat Novan nu wat geniet van eten! Minimama? Succes met je voet! Spooknachtmoeders, ik gun jullie een goede nachtrust... Mama van Cleo, veel succes weer op je eerste werkdag! Verder iedereen bedankt voor de lieve reacties! (Mocht ik iemand vergeten zijn, sorry!)
Yasmientje, sorry, wist je nick ff niet... Wilde ff zeggen dat ik je een schat vind! Zo begaan met anderen... Vv komt met de tijd heus goed, je bent op de goede weg!
Nachten gaan ook beter. Hij komt nu nog twee x voor een voeding en word 2x wakker voor z'n speen ongeveer
@iedereen: Dank jullie de voet is wat beter na het zien van de fysio vanmorgen. Er is geen scheurtje in de spier maar wat anders aan de hand. Omdat ik hypermobiliteit heb, hebben mijn botten en gewrichten meer speling.. wat is er nu aan de hand, nou.. De botjes in mijn voorvoet zijn tegen elkaar gebotst en verkeerd gaan zitten de fysio heeft ze weer goed gezet en me geadviseerd om rustig aan te doen. Voet heeft een kneuzing en dat kan 6 weken duren *olee* @jmay: wat goed van Novan dat hij zo smult van het eten @hilly: wow! Al bijna 10 kilo dan zul je ook aardig wat spierballen door hebben ik krijg met 7 kilo al "klagende" grootouders haha (ze zijn gewoon niks gewend ) @pukjepuk: tanden is ook rot we hebben gisteravond voor het slapen L een pcm gegeven. Hij sliep er iets beter door. L had ook nog gisteravond voor het bed ritueel op een appel ijsje gesabbeld, geschuurd en gebeten en maar zeggen 'hmm jum jum smak smak' haha. Reflux is ook rot. L krijgt soortgelijke klachten van aardbeien yoghurt van nestle (voor baby's is dat speciaal gemaakt) een zure lucht en maar blijven boeren en het stoot op. Dat geef ik niet meer de komende tijd. @nacht: hier is het onrustig door de tanden en L heeft het koud gehad. Een romper, shirt met lange mouwen en slaapzak is te koud meneer ligt nu te slapen met een shirt met lange mouwen, broek, sokken, romper niet te vergeten en dan in de slaapzak onder een katoenen deken. Hier: ik heb zelf beter geslapen. Ook niet gek, half uur voordat ik ging slapen heb ik pcm genomen Kom ik vanmorgen buiten.. (ik loop via de kelder naar buiten via de brandgang naar de straat) heeft een oet*&^ zijn/haar hond de behoefte laten doen in die gang (is in open lucht) tussen het onkruid (wat 50 cm hoog staat ) en zonder dat ik het zag met de wielen van de kinderwagen erdoor.... grr! Heb na thuiskomst de wielen van de wagen grondig staan poetsen. Een voordeel, ze zien er als gloednieuwe wielen uit haha maar ik snap niet waarom je je huisdier daar even naar buiten stuurt. Doe dan de moeite om even een blokje om te lopen. Ach ja, dan maar de komende tijd even via de voordeur naar buiten en de kinderwagen 4 treden omhoog tillen (ondanks dat we de kinderwagen een half jaar gebruiken, kan ik die niet in klappen *schaam* haha)
Fijn dat de botjes weer op de plek zitten minimama.. maar beetje jammer van de kneuzing wat zo lang kan duren.. Hypermobiliteit is gewoon rot... ik heb t ook en had t heel erg bij mn knieen waar ik voor geopereerd ben, wat wel geholpen heeft. 3/4 jaar naar de fysio geweest en ging heel goed.. maar toen bekkenklachten kwamen kreeg ik weer meer last. Wordt op t moment ook niet veel beter moet ik zeggen. Denk dat t pas echt beter gaat als ik wat meer rust krijg... Het ging 2 nachten goed, maar vannacht weer minder. Riff heeft ontieglijk veel gespuugd wat weer erg zuur rook en waar hij ook last van had. Maar even in de gaten houden en anders maar weer naar de KA. Laat t niet weer zover komen.. Jmay wat goed van Novan dat hij wat rustiger wordt in de nacht en zo goed eet! Hier net als bij Yasmientje, vanalles ontdekken maar nog niet heel veel binnenkrijgen. Hij heeft laatst 2 dagen geprakt gehad en dat gaat wel makkelijker weg, maar hij vind t lang zo lekker niet.,leuker was de kat voeren haha... Hilly wat groeit je mannetje goed zeg, en wat ook al lang..! Nog even een foto van ons kleine mannetje wat niet klein meer wil zijn....
Fijn dat het over het algemeen met iedereen en hun kleintjes goed gaat! Zitten al snelle ontwikkelaars tussen zo te zien, super mooi! @lovingmyboy: ik heb ook heel erg last van hypochondrie gehad. Bij mij hielp stoppen met de pil. Heb je het weer gekregen nu je aan de pil bent? Misschien het overwegen waard om te stoppen met hormoontroep! Mocht je ooit willen babbelen met een mede-hypochobdrieër kun je me altijd pb'en @jmay: fijn dat novan smult van hapjes! En als dat gepureerd is...so be it! Je kunt van te voren wel bedenken hoe je dingen wilt doen, maar die boef novan was het niet eens metde rapley haha. Ik wou het ook doen, maar devin was gewoon veel eerder toe aan hapjes. @hier: van het weekend een paar dagen bij mijn ouders geweest. Oma blij, en ik mijn handen een beetje vrij. Alleen heel erg jammer dat hij erg slecht sliep overdag, dus was ik alsnog heel de dag in de weer met hem en mn tiet zaterdag lekker gezwommen bij preston palace. Super mooi en warm zwembad. Vond d. geweldig! Ook hebben we hem in zo'n loopkarretje gezet en dat vond hij ook superleuk
@lianne: rot is het zeker, 6 weken last. Wat ik vooral erg vind, is dat ik over 3 weken op vakantie ben. Hypermobiliteit is ook *&^ en ik heb begrepen dat het altijd hand in hand gaan met bekken problemen rondom een zwangerschap. Ik hoop dat het bij jou snel weer wat beter gaat en dat er ook wat rust komt. Wat rot dat Riff weer last heeft van de reflux De kat eten geven is ook reuze interessant maakt leuk lawaai haha wij hebben geen kat maar L is dol op de hagelslag verpakking, maakt lawaai bij het schudden Wat knap dat Riff al staat! moet ik hier nog niet aan denken. @onyx: wat grappig dat D. niet wilt slapen zaterdag. L heeft dat ook! Bij opa en oma moet er gespeeld worden totdat je er letterlijk van in slaap valt haha. Hier: L heeft vanmorgen een stukje brood gehad hij nam een krent met wat brood van mijn krentenbol haha. Ik dacht, dat gaat niet goed want het was kokhalzen maar meneer wilde kosten wat het kost dat opeten.. Dus dat was gelukt haha en trots kijken. L is verder vandaag zichzelf lastig en heel erg moe. Het is uit bed om iets te eten en te drinken en dan al moe dus terug in bed.
Hier iets wat ik jullie niet wil onthouden!! Ik vind het een super ding! Omdat Nola heel de tijd wil zitten en niet meer wil liggen kwam ik gisteren bij bol. op het volgende uit... Bekijk bijlage 469733 Het is eigenlijk voor in de douche of bad, maar toen ik het net bij haar uit probeerde vond ze het zo ook super leuk Er zit een steuntje tussen de beentje zo kunnen ze niet kantelen Bekijk bijlage 469734
Wil me nergens mee bemoeien maar doe het toch Hier 2 kindjes in kennis kring die een half jaar lang fysio hebben gehad door een loopkarretje. Het schijnt absoluut niet goed te zijn! Verder bedoel ik het goed maar informeer maar eens
Zo dames, ik heb ook weer eens tijd om te reageren en dat zelfs terwijl er 2(!) baby's liggen te slapen boven. Ik pas vandaag op mijn nichtje (en nichtje van Anne dus) die 6 weken ouder is. Dolle pret, gelukkig hoeven ze niet op hetzelfde moment te eten hoewel Anne behoorlijk jaloers is als ik haar nichtje op schoot heb en de fles geef. Maar zelf heeft ze geen aandacht voor de borst, want haar nichtje die op de grond aan het rollebollen is is dan weer leuker. Ach baby's.... @lovingmyboy, ow wat naar zeg! Ik hoop dat je moeder een lange lijdensweg bespaard gaat blijven. Ik hoop dat ze toch nog lang bij jullie gaat zijn! Niet zo gek ook dat dan je eigen angsten weer gaan opspelen... Ik zou wat betreft de pil contact opnemen met je huisarts. Wellicht kan deze nagaan wat het probleem kan zijn. @maryella, wat een gave foto zeg! Wat worden onze kleintjes zo snel groot! @zoyefa, fijn om wat van je te horen, is het allemaal goed te doen met twee van die kleine wurmpjes in huis? Ik ben het even kwijt, maar die van jou waren toch niet te vroeg (ver voor de 36 weken) geboren? @minimama, pff hypermobiliteit dat lijkt met niet altijd even prettig... Gaat het al beter met je voet nu? @zomersproet, hoe is je eerste werkdag gegaan? Je kleintjes niet te veel gemist? Raar he, om dan weer in het "werkende" leven te staan. @hilly, wow 9 kilo alweer, jij hebt goeie volle melk Wij gaan donderdag weer naar het cb, ben benieuwd, over de 7 kilo is zeker maar hoeveel?? @jmay, fijn dat het wel beter gaat nu met novan. En jammer inderdaad van de rapley maar als hij op deze manier eet is het prima toch? @pukjepuk, wat fijn dat benjamin zich zo goed ontwikkeld, voor je het weet moet je er achteraan rennen @moeders van twee, lekker bekkie zeg! Scheelt wel dat je je handen vrij hebt zonder kindje wat je de hele tijd moet helpen met zitten. Hier doen we het vaak op de bank waar we bij zitten.
Hilly, wat groeit je mannetje goed, al bijna 10 kilo. Ik denk dat Emma momenteel op 7,5 zit. Ik hoef pas 26 oktober weer naar het CB, maar denk dat ik wel een keer ga om te wegen. Zofeya, wat fijn om weer eens wat van je horen. Wat fijn dat het zo goed gaat met je kleintjes. JMay, mooi dat het beter gaat met Novan en dat hij de prakjes ook lekker vind. Lianne, wat vervelend dat Riff weer zoveel last had van reflux. Arm kind. Ontzettend mooie foto trouwens. En wat goed dat hij al kan staan. Emma kan wel staan, maar alleen als ik haar vast hou. Emma is vandaag voor het eerst een hele dag naar de opvang geweest. Vanmorgen kreeg ik mijn proefkapsel en vanmiddag moest ik mijn trouwjurk ophalen. Het is heel goed gegaan. Alleen thuis ging het minder. Ze was al lange tijd wakker, dus ik wilde haar eten geven en dan naar bed, maar dat wilde ze niet. Dus op bed gelegd, maar dat wilde ze al helemaal niet. Krijsen, krijsen en nog eens krijsen. Er zaten haar ook meerdere boertjes dwars. Omdat ze bijna niks van haar groente had gehad, heb ik een fles klaar gemaakt. En dat wilde ze wel hebben toen ze eenmaal rustig was. Tijdens het drinken is ze in slaap gevallen. 's Avonds krijgt ze pap met een lepeltje en dat gaat erg goed. En ze krijgt nu ook 1 lange vinger, wat ook super gaat. Morgen ga ik nog eens brood proberen. Tegenwoordig kan ze heel ondeugend lachen, dan knijpt ze haar ogen samen, trekt haar neusje op en begint dan raar te snuiven. Ik probeerde er gisteren een foto van te maken, maar Emma heeft het heel goed door als ze de camera op haar gericht is en dan doet ze het niet meer Maar dit is Emma met haar evil lach: Bekijk bijlage 469795
Wow meneer is zn stem aan het uitproberen haha wat een brulaap af en toe. Donderdag weer naar het bureau toe. Ben benieuwd hoe lang hij ondertussen is. Gewicht vind ik niet zo spannend meer want ik weeg hem zelf ook. De stand stond een week geleden op 9,6 kilo. Even advies gevraagd dames Zit hier een beetje te zoeken naar wat ik moet doen met de flesjes. Vandaag had ik hem op 3 flesjes kunnen zetten als ik hem vanavond nog een groentehapje had gegeven. 08.30 >180/6 12.30> Fruithapje en 50 ml diksap( fruithapje stond om 11.00 gepland maar toen bedacht meneer dat hij toch weer wilde slapen dus belande het in de koelkast. 15.00> 150/5 18.00> 150/5 21.00> 180/6 De laatste 2 flesjes heb ik wat eerder gegeven omdat het anders veel te laat zou worden. Normaal krijgt hij 4x 180/6 maar omdat hij na zn fruithap minder drinkt nu een keer 150/5 gegeven en om 18.00 ook omdat zn vorige flesje nog maar 3 uur geleden was. Zou ik hem al op 3 flessen kunnen zetten of kan ik beter 3x 180/6 en 2x 90/3 voor na zn fruit/groentehapje kunnen geven. Vind het anders zo weinig 3 flesjes. Hij eet nog maar zo'n 100/125gr fruit en max 100 groente
@Zofeya: Wat fijn om te lezen dat alles goed gaat met de 2 kleintjes! @Pukjepuk: Leuk he dat ontwikkelen van je ukjes, wel balen dat hij zo'n last heeft van zijn tandjes @Lianne: Wow, riff al staan! wat gaat dat hard zeg! @Mimimama: Oh dat wel flink balen zeg van je voet, gelukkig staan de botjes nu wel goed. Maar soms kan je beter iets breken dan kneuzen... Sterkte, en ik hoop voor je dat het op vakantie beter gaat! @Jmay: Gepureerd of niet, zolang Novan er van smul is het goed toch . Het 'gewone'' eten komt vanzelf wel. @Loopstoeltje: Ik heb ook wel eens gehoord dat dit niet heel goed is voor de heupjes maar dat ze er maximaal een half uurtje per dag wel in kunnen.. @Moedersvan2: Dat is wel een heel handig ding zeg! Hier ook 1 die alleen maar wil zitten haha zou een uitkomst zijn. Ook voor in bad wel handig want in de aquasit blijft ze niet mee liggen en de badring gaat wel maar daar zit ze nog niet fantastisch in. Ga maar is kijken op bol.com @Elsa: Wat een leuke foto! Ik zie helemaal voor me hoe ze dat snuiven doet haha. @Set: Ik zit met groentehap en fruithap ook nog op 4 flesjes.. Ik ben pas net over gegaan van 5 naar 4 dus vind het nog te vroeg om er nog 1 af te halen. Ook kijgt ze maar 150+5 omdat ze best veel laat staan anders. Hier is het schema als volgt: 07.00 150/5 11.00 150/5 13.00 Fruit ( soms eerder soms later afhankelijk van hoe de fles ging en hoe moe ze is) 15.00 150/5 19.00 Groente 23.00 150/5 Ze krijgt hier potjes, ik weet ff niet hoeveel dat precies is maar zo'n 6 maanden potje van hipp of olvarit en die eet ze meestal helemaal op. Fruit nog niet altijd daar eet ze ook nog wel is een half potje van maar de groente gaat altijd helemaal op, en met smaak. Grappig dat het nu ook terug te zien is in de poepluiers haha