Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Maryelle: Wij beginnen s ochtends natuurlijk al 1/1,5 uur later en hij krijgt tussen 20.00-21.00 al de laatste fles.
    Bij jullie vervangt de groentehap ook al een hele fles qua tijd zo te zien maar hier gaat de fruithap veel beter, groente is hij snel zat.
    In 6 maanden potjes zit ong 200 gr gemiddeld
    Het is idd geen volledige dunne flesjes poep maar echte grote mensen poep haha. Weer een teken dat onze baby's echt niet klein meer zijn;).

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Set, hier wel al 3 flessen (eigenlijk 2), maar Emma eet dan ook al 200 gr groente en fruit. Schema is hier momenteel als volgt:

7.30/8.00: fles pap 200 cc
    10.00/11.00: 100 ml diksap met een lange vinger
    12.00/12.30: 180/6
    14.30/15.00: fruit 100/200 gram (soms gaat het op en soms eet ze maar een half potje leeg)
    17.00/17.30: groente 200 gram
    19.00/19.00: bordje pap (ongeveer 150 cc)

Omdat ze 's morgens bijna niks van haar fruithap at, heb ik dat naar de middag verplaatst.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    J krijgt nog steeds BV op verzoek, dus dat werkt wel anders dan flesjes... Maar gemiddeld zit hij op:
    08:00 BV
    09:00 half fruitpotje 6mnd
    10:00 BV + slapen
    12:00 andere helft fruithap + spelen. Tussendoor een halve rijstwafel.
    15:00 BV + slapen
    17:00 andere helft rijstwafel
    18:00 groentehap met vlees plusminus 200gr
    21:00 BV + slapen
    En dan de nacht ... De ene keer komt hij om 01:00 en om 04:00 en 06:00, de andere opeens maar 2 of zelfs maar 1 keer. Dat is nog heel erg wisselend.

Hij drinkt overdag niet minder, ondanks de vaste voeding.

4. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @schema: L krijgt 3 flessen melk en wilt tussendoor nog niet extra wat drinken.
    Tussen 6.00 en 7.00 bordje pap van 180/6
    Tussen 10.00 en 11.00 een potje maaltijd voor 6 maanden (groenten met aardappel of pastaet vlees of vis)
    Tussen 13.00 en 14.00 fles van 150/5 maak ik groter blijft er veel staan. De melk krijgt hij ook wel eens gedeeltelijk uit een beker omdat meneer (vooral bij anderen in huis) vindt dat hij te groot is voor de fles :D haha en ik geef na de fles als "beloning" een bakje yoghurt of fruit van 100 gram.
    Tussen 17.00 en 18.00 krijgt L nu nog een bordje pap van 180/6 maar vanaf volgende week krijgt hij op dat moment zijn potje maaltijd.
    En rond 19.00 ligt L gewassen en wel in bed om te slapen tot de volgende ochtend ;)

@voet: wat een helse pijn vannacht :$ bij elke draai in bed weer wakker van de pijn. Nu komt het mooiste, gisteravond bij het bed ritueel ging ml zitten met L voor het boekje te lezen... stapt ml met zijn voet, met schoen, op mijn pijnlijke voet :$ ik ben gelijk weggelopen en gaan koelen.. Ml kwam nog met L om me te knuffelen en een kus te geven. Ml bood zijn excuses aan en heeft me de hele avond in de watten gelegd :)
    Ik vind het wel lief van jullie dat jullie aan mij denken :)

@elsa: leuk hè, dat ze al begrijpen wat een camera doet ;) leuke foto! L heeft gisteren zijn eerste appje gestuurd naar oma (mijn moeder) haha :D je kon er niks uit halen maar was wel grappig om te zien :D

Hier: gisteren zat ik een beetje in spanning te wachten hoe het met mijn vader ging. Heeft huidkanker laten verwijderen in zijn gezicht, was niet de eerste keer. Had mijn vader nog een leuke foto van L gestuurd en dat deed hem goed. Hij heeft nu kalmeringsmiddelen gekregen omdat het hem zwaar viel. Echt een *&^$& ziekte, kanker :(
    En dan hebben we nog de keerzijde van de dag.. mn schoonzus is de slijmprop verloren. Ze is nu 41 weken.. ben benieuwd wanneer de baby daar komt.. en of het helemaal gezond is. Ze is zo'n gezondheidsfreak en wilde geen echo op een mogelijke liggingsecho na (niet nodig gehad), geen luisteren naar het hartje via een doptone en waarom? De straling zou slecht zijn. Welke straling dan ook, het is slecht in haar ogen... maar wel wifi gebruiken ;) bij de vorige zwangerschap moest ze per se een 3d echo van 1 uur.. echt omgekeerde wereld ;) en de baby komt bij hun in bed, samen met mijn neefje van 3,5 jaar... gezellig hè? De baby- en kinderkamer is nog niet klaar. Ze solliciteren soms voor het programma 'help mijn man is klusser' haha :D En als ze thuis bevalt, ga ik er pas heen wanneer de placenta er vanaf is, ze doen dan een lotus bevalling.
    L heeft wat nieuws geleerd, voorwerpen vergelijken en gebruiken samen. L heeft een kleine bal en een grote bal van plastic. Hij duwt de kleine bal uit de box met de grote bal :D haha jeu de boules voor baby's :D

5. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een lotus bevalling....als ik het goed begrijp blijft dan de placenta eraan:( Gatverrrrrrdamme! Ja snap ik dan heel goed als je wat laterrrrr komt.:D

6. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier super nacht!

Lekker uitgeslapen tot kwart voor 8!!!

De laatste dagen slaapt ze weer door, gelukkig want het begon op te breken. Had ook tegen haar gezegd dat ze echt voortaan netjes zoals grote zus moest slapen in de nacht, want drinken doen we overdag:D
    Nou het heeft geholpen:p

Hier schema.

8.00 120 cc
    10.00 fruit 100 gram + peren diksap 50 cc
    12.00 120 cc
    12.30 leren boterham eten
    15.30 tussendoortje + peren diksap 50 cc
    16.00 100 warm eten + Griekse yoghurt met wat bio jam erdoor
    19.00 180 cc pyjama papje bisque
    20.00 naar bed

in de ochtend 1.5 uur slaap
    in de middag 2x een uur slaap

7. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Woww, nou hier word per dag niet meer gegeten dan 1 eetlepel samen, ze stopt het groente en fruit dan wel in haar mond maar na er wat op gesabbeld te hebben is het zo goed als voorbij Ik zie al hele maaltijden voorbije komen knap !!

8. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

3 sep 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allen,
    Moeders van 2; waar heb jij dat leuke badje vandaan? Wil ik ook, kan ik er twee tegelijk in bad doen... :)

Minimama; Balen van je voet, nu is hij extra gekneusd... Sterkte met je vader... En wat die straling betreft: je zus kan beter wifi, mobiele telefoons en magnetrons weren dan echo's.. Ik geloof niet dat ik met een peuter van 3,5 en een baby mijn bed zou willen delen... In geval van nood (zoals nachtmerrie) prima, maar niet standaard... Gaat hun peuter dan ook tegelijk met hun naar bed? Met een baby slapen vind ik nog anders, maar dan nam ik toch een cosleeper geloof ik... Nou ja, ieder zijn ding. Lotusbevalling hoor ik vaker. Maar ik zou het bij een ander echt niet hoeven zien!

Schema hier;
    7.00: fles 180 cc pap, daarna terug naar bed
    10.00: fruit, 100 gram pp en wat water
    11.30: brood, fles 100 cc en naar bed
    13.00: fles 180 cc
    14.30: soepstengel en wat water, dan naar bed
    17.30: groenten met rijst of aardappel, wat water
    18.30: fles pap 180 cc en naar bed tot de volgende ochtend...

Overigens wordt de soepstengel hier vaak overgeslagen en valt de fles van 13.00 uur dan later omdat ze vaak langer slapen...

Ik ben lang aan het rommelen geweest met slapen, maar sinds ik ze steeds na 90 minuten terug in bed leg doen ze het heel goed!

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar mijn kids zijn met 36 weken gehaald, dus officieel niet prematuur. Ze vertoonden echter wel echt prematuur gedrag...

9. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Lotusbevalling zo heet het dus !! Kwam het in een docu tegen en vond het eerlijk gezegd iets heel moois en goeds !! Geen idee of ik het zou willen bij een volgende bevalling maar zeker de moeite waard om het te laten bezinken.... haha lach me maar uit ;)

10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Zofeya, Emma is geboren met bijna 36 weken en in het ziekenhuis zeiden ze dat ze dan vaak niet als prematuurtje behandeld worden, maar dat ze het wel was. Alleen Emma gedroeg zich als een voldragen baby:)

11. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, precies dat doet Cleo ook !! Dan heeft ze een soort krulletjesneus en snuift ze als een gek, haha! Wel heel grappig altijd om te zien en te horen 😀

12. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij bol.

En ik doe dat ook max 2 uur na iedere slaap en dat gaat super!

13. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yasmientje......serieuss zou je dit willen een paar dagen:(
    Echt wat moet je ermee;) hahahahahaha vind het ook lastig met aan en uitkleden begh hahahahahahaah.

Bekijk bijlage 469861

14. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Moeder van 2, hahaha ja ik ken het, had het gezien in een aantal documentaires maar wist niet dat lotusbevalling de benaming ervoor was haha ! Ik snap het hele idee van gelijk de navelstreng doorknippen niet zo goed namelijk, vandaar mijn open-mind, als je hem niet doorknipt, kunnen de laatste benodigdheden voor je kindje nog naar je kindje toekomen, wat je nu bijvoorbeeld hebt zijn ouders die de placenta uitgeklopt willen hebben en niet gelijk doorgeknipt (3 minuten), dat hebben wij wel gevraagd toen maar of ze dat gedaan hadden geen idee was in een verliefdheidswolk waar ik me niets meer van herinner na de bevalling behalve mijn kleine meisje hihi

15. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    van het net:

Allereerst krijgt het kind de voedingsstoffen uit de placenta die voor hem bedoeld zijn en zo nodig zijn. Overigens krijgt de baby deze ook wanneer je de navelstreng helemaal uit laat kloppen en daarna nog even wacht, de bloedstroom is er nog, maar onzichtbaar. Dan hoeft de navelstreng ook niet meer afgeklemd te worden. In 2008 bleek uit een onderzoek van twee artsen dat bij vroeggeborenen drie minuten langer wachten met het doorknippen van de navelstreng, de helft van het aantal bloedtransfusies scheelt. Ook schijnen lotuskinderen over het algemeen minder met ziektes te kampen en het wat makkelijker te doen allemaal.
    Wanneer de navelstreng niet wordt doorgeknipt, mag de baby in een rustig tempo de scheiding tussen hem en de moeder compleet maken. Sommige baby's doen sit letterlijk en halen met hun handje de navelstreng van de buik af. Baby's blijken heel gevoelig voor wat er met hun placenta gebeurt. Ze zijn 9 maanden samen met hun 'maatje' in de baarmoeder geweest en het kan traumatisch zijn om daar abrupt van gescheiden te worden en hem in de prullenbak te zien belanden.
    Lotusbaby's zijn vaak de eerste tijd heel rustig en tevreden. Meestal gaan de ouders ook rustig met hun kind om. Meestal komen ze na de geboorte niet onder hun geboorte-gewicht, zoals de meeste baby's.

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: de placenta komt dan in een aparte zak zodra de baby is aangekleed en zou je het niet zien.. maar gewoon de gedachte dat je een baby met placenta vast houdt... Brr... ik krijg er de kriebels van. Je eigen kind op de borst die nog vast zit aan de placenta tijdens het wachten op de placenta dat vond ik prima. Zou niet ook nog de placenta erbij willen hebben. Ik hoefde de placenta ook niet mee naar huis, hadden ze gevraagd. Ml vroeg toen wat hij ermee moest... zei de verpleegkundige 'begraven in de tuin' ml zo van dat gaat moeilijk in een appartement :D haha.

@zoyefa: ze gaan altijd laat naar bed. Schoonzus en mijn broer zijn geen ochtendmensen. Neefje van 3,5 gaat nu rond 20.00 naar bed... het ouderlijk bed.. tegen middernacht gaan mn broer en sz naar bed. En sz staat pas tegen 11.00 op :$ bij de geboorte van mijn neefje kwam de kraamzorg ook pas tegen 10.00 en heeft ze 1 keer voor een gesloten deur gestaan omdat broer, sz en neefje nog sliepen. Cosleeper hebben ze niet. Plafond zit nog niet eens in de babykamer en dan het tuinhuis voorrang geven om klaar te hebben ;) en over 2 maanden gaat mn neefje naar de basisschool.... dan zullen we een hoop geklaag gaan horen dat het veel te vroeg is enzovoort. Oh nog zo'n mooie.. mn neefje sliep na 2 dagen al door volgens sz.. Ze gaf geen nacht voeding want waarom zou je een baby wekken? Terwijl hier de kraamzorg zei wakker maken vanwege de bloedsuikerspiegel.. ik heb het haar laatst maar niet verteld dat het in het belang van het kind is, nacht voeding ;)

@dutjes overdag: gaat hier moeizaam vanwege de tandjes. L heeft boven 2 puntjes zichtbaar waarvan 1 scherp is :$ en onder nu ook het 2e puntje.. arme kerel hihi. Als L te hard strijdt tegen de slaap dan wacht ik 45 minuten en kijk of hij dan wel toegeeft ;)

17. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Elsa, wat een lief ondeugend lachje op die foto!

Moedersvan2, ideaal dat badje, multifunctioneel! Loopstoeltjes inderdaad niet goed voor de beentjes. Eventjes kan wel, maar ze zitten er soms vaak te lang in.

placenta, die hoefde van mij niet mee naar huis. Direct na de geboorte even wat langer aan de placenta is prima.

Mimimma, die tandjes ook! :(:x:( nu ondingetjes, maar ja later ben je blij als je kindje eenmaal zijn tandjes heeft. :(

Lianne, die Riff, die wil inderdaad geen kleine baby meer zijn. Hij denkt volgens mij al dat hij dreumis of peuter is of zo. Sterk stoer mannetje hoe hij op de bank staat. :$:D:cool: Riff is bijna niet meer bij te houden wat ontwikkeling betreft!

Ritme, hier nog steeds hetzelfde, de vijfde fles nog steeds nodig, drinkt dan tussen de 100 en 170 cc. Maar Benjamin is ook zo actief druk momenteel extreem druk en actief mannetje. Soms krijg ik bijna hoofdpijn als ik naar hem kijk. :D:cool:
    Geen rust en geduld in zijn lijfje bij zijn flesjes en hapjes. Perzik vindt hij te lekker dus dat gaat er rustig. Lepel uit mijn hand slaan nieuw spelletje. Is zijn handjes en armpjes aan het herontdekken, hij krijgt een beetje oorzaak en gevolg door van bepaalde handelingen van hemzelf.
    Nachten, een keer per week een goede nacht (5 uur achter elkaar slaapje en dan met speentje nog een 1-1,5 uur), twee redelijke nachten en de rest extreme spooknachten.

5-6 maanden sprong, wat zijn jullie ervaringen? Net zo heftig als die 4 maanden sprong?

18. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb meestal niet zo last van de sprongetjes eigenlijk..hij is alleen wat mauwerig..meer niet eigenlijk :D

19. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Een lotusbevalling zou ik ook niet aan moeten denken. Voor m'n gevoel kan je dan niet lekker knuffelen met de kleine.

Meneer heeft hier bijna een hele boterham met appelmoes op zonder korstjes. Hij kon het goed weg krijgen wat ik best knap vind.
    Ik zie hier dus wel meer baby's die 3 voedingsflessen krijgen. Zal het morgen op het bureau gaan overleggen maar anders ga ik dat ook proberen denk ik. Laatste dagen is de fles 21.00/21.30 terwijl dat eerst rond 8 uur was zonder vv. Beviel prima en hij slaapt net zo lang.

Ik ben alvast bezig met het fotoalbum van L z'n eerste half jaar. Zijn er meer mama's die daar mee bezig zijn of al hebben gemaakt?

20. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @pukjepuk: L had er anderhalf uur geleden zo'n last van dat hij alleen op mijn borst tot rust kwam. Hij heeft 35 minuten op mijn borst geslapen met zijn favoriete muziek op de achtergrond :D haha. Blijft geweldig dat een baby zich al kan ontspannen bij bepaalde muziek.
    De 5/6 maanden sprong was vooral tussen de 23ste en 25ste goed merkbaar door onrustig in de nacht te zijn en ineens "anders" uit de ogen te kijken. Verder niet zo erg als de 4 maanden sprong. De 8,5 maanden sprong zou erger moeten zijn, maar ja daar heb ik geen ervaring mee :p
    En L heeft in de tijd van de sprong zijn eigen wil ontdekt waardoor hij nu nog meer op onderzoek uit gaat... Gisteren had ik L even naast de commode op de vloer gelegd, op het aankleedkussen, trok meneer ineens spullen uit de commode :D haha. Is het nadeel van een open commode ;)
    Wat rot dat die nachten nog steeds op spoken tocht gaat. Ik hoop dat het snel voorbij is voor jullie!

Hier: L heeft echt zichtbare pijn aan zijn tandjes. Ik moet ook samen met hem spelen. Het nieuwe speelgoed is mijn telefoon :$ drukken met de vingers en proberen te trekken naar zijn mond om op te bijten. Straks komt er nieuw speelgoed binnen. Zachte blokken om mee te gooien, een nijntje knuffel want meneer was o zo gehecht aan de muziek mobiele van nijntje die hij kapot probeerde te trekken, en een boekje voor aan de kinderwagen van nijntje ;)

Deel Deze Pagina