Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dat uitkloppen van de navelstreng vind ik nog tot daaraan toe (ook al vond mijn gyn het alleen maar nuttig bij prematuurtjes), maar ik moet er werkelijk niet aan denken om de placenta eraan te laten zitten. Brrr...

2. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @set: ik heb een fotoalbum met de leukste foto's van de eerste 3 maanden. Is zo'n boekje met de foto's op de pagina's gedrukt. Kon ik voor nop via mijn kruidvat kaart maken. Is nog goede kwaliteit ook nog.

Hier: weer een nacht waarin L al huilend wakker werd. Ml heeft L uit bed gehaald en op de borst van papa werd L rustig. Al eiste L wel dat ik erbij bleef, anders werd hij weer onrustig. Ik was even naar de wc maar L bleef mij maar zoeken ;) ik weet alleen niet wat de oorzaak is. Enge droom? Pijn aan tanden lijkt me sterk want we hadden nog geen 3 uur ervoor pcm gegeven.
    Ik heb beduidend minder last van mijn voet. Gisteravond alleen pcm genomen.
    Gisteren hadden we een verassing voor L. Hij is zo gehecht aan de muziek mobiele van nijntje dat we een grote nijntje knuffel van 20 cm hebben gekocht :D haha. En gisteren kreeg L die... meteen verkocht was L haha :D onderzoeken of die wel in de handjes past, aan ruiken, op sabbelen en in bijten :D haha. Er zit ook nog een belletje in Nijntje en ja, waar zat die dan haha :D
    Ik heb L net Nijntje mee naar bed laten nemen... zat meneer aan de billen van Nijntje te ruiken :D haha.. ik lag in een deuk van het lachen. Wil Nijntje al bijna een luier om doen :D haha. Kan L daar ook aan voelen ;)

3. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hahaha mimimama heb zo gelachten om het ruiken aan de billen, ik vind dit zo een leuke leeftijd ze doen opeens van alles, zoals snuivend lachen wat ik hier las, ruiken aan de billen, hier liggen we ook regelmatig in een deuk kan nu niet 1,2,3 iets bedenken maar het is zo een leuke leeftijd waarin ontdekken op nummer 1 staat haha, dames hebben jullie kleintjes al last van eenkennigheid ?? Hier nog niet maar was benieuwd vanaf welke leeftijd dit komt, ook dat je bijvoorbeeld de kamer niet uit mag (ook al is kindje lief aan het spelen niet vanwege pijn o.i.d.)

4. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Is ook een super leuke leeftijd Yasmientje!
    Hier liggen we ook vaak in een deuk.. gekke bekken trekken is meneer vandaag erg druk mee. . En een groot woord hebben. Helaas heeft hij de slechte eigenschap van het laatste woord willen hebben van mama geerfd:)

Fijn dat Nijntje L zo goed bevalt minimama.. Riff heeft maar 1 ding waar of eigenlijk 2 waar hij aan gehecht is... en dat zijn mijn borsten hahhaha.

Eenkennigheid.. is hier al een beetje aan de gang. Niet dat t meteen huilen is als papa of mama weg is maar bij "vreemden" vind hij t toch niet zo prettig en dan zoekt hij wel constant naar mama..

Hier hadden we weer een ellendige nacht.. reflux speelt echt weer op. Vanmorgen KA gebeld en toch de medicatie ophogen. Ook merken we het aan zijn darmpjes.. gelijk weer heel erg last van scheten en moeilijk poepen. Zostraks een lekker bekertje laxo gegeven..en lekker dat hij t vind.. nu wachten op een poepexplosie haha.

Het is hier al weer heerlijk buiten dus als Riff straks wakker is en we hebben gegeten gaan we nog even op de fiets naar de diertjes vind hij helemaal leuk,,oh en mama ook hoor haha.

5. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

3 sep 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Lianne: Goed dat je meteen je ka weer gebeld hebt! Hoop dat de verhoging snel aanslaat...

@ Elsa: Klopt inderdaad. Ze zijn dan randprematuur, de ene baby heeft daar meer last van dan de andere... Hier ging het niet zo denderend...

@ mama van Cleo (ik kan je nick echt niet onthouden, sorry); thnx voor de verwijzing naar bol ik heb al besteld...

@ Yasmientje; Nu komtie hoor; ik vind het idee van een lotusbevallig prachtig, maar dan alleen voor mijn eigen kind haha... Bij een ander zien? Nee bedankt!

@ minimama; fijn te lezen dat je voet beter gaat...

6. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Yasmientje, de leeftijd van onze ukkies zeker erg leuk! Je kunt urenlang naar ze kijken ja. Benjamin ontwikkelt zich ook nu razend snel en die geluidjes en dat schateren super grappig en leuk!

Lianne, wat naar dat de nachten nog steeds zo slecht en onrustig gaan. Rotreflux ook, hier de reflux-klachten weer even wat minder, maar wel heeft Benjamin net als Riff wat vaker last van scheten en verstopping (darmpjes). Afgelopen nacht hier een enorme spooknacht elke 30 -70 minuten huilerig onrustig wakker worden met veel scheten.
    Nu om 10;00 goed gepoept en weer rust in zijn lijfje.
    Ik denk zelf dat eventuele verstopping ook een bijwerkingen is van de medicatie. Maagzuur heeft normaal gesproken ook een functie natuurlijk.
    Riff echt een borstverslaving, maar het brengt hem natuurlijk ook tot rust.
    leuk, naar de diertjes kijken!

Mimimamma88, grappig dat ruiken aan de billen! slim zijn die ukkies ook!
    Huilend wakker in de nacht misschien ontladingshuil (verwerken van alles van hij ontdekt en doet overdag).

Hier dus weer een slechte nacht en meer last van scheetjes en poepjes. Verder nog steeds een vrolijk actief mannetje. Heel druk!

7. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    vraagje, weet iemand waar je leuke simpele speciale kwijlslabbetjes kunt bestellen. Benjamin kwijlt veel, maar de hele dag een gewone slab vind ik niet zoveel waard.

8. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had er laatst een paar bij de primark gevonden. Opdrukjes konde niet zo goed tegen de wasmachine want op 1 stond een aap..na de was dus niet meer haha. Nouja.. primark he :p

Hebben jullie ook van die friemelaars tijden het voeden? Ik word betast, geknepen, bekrast, geslagen en mijn mond is ook heeeel interessant :D

9. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @yasmientje: het is ook een leuke leeftijd. Alles onderzoeken, nieuwsgierig zijn naar alles :D haha. Snurken imiteren doet L ook trouwens :D haha.
    Eenkennigheid heeft L soms last van. Vooral als hij last van de tandjes heeft. Dan is het vooral mama en papa die niet weg mogen gaan.. al moet je hoognodig naar de wc om te plassen dat mag dan volgens L niet... maar hij heeft dan pech :D haha. En als L mn sm zat is, dan wilt hij bij mij komen knuffelen :D haha.

@lianne: wat rot, die nachten. Goed dat je de ka hebt gebeld. Fijn dat de medicijnen kunnen worden opgehoogd.
    Riff gehecht aan je borsten :D haha. Maar eerlijk, ze zijn ook fijne kussens om ook op te slapen :D haha.

@zoyefa: is inderdaad fijn dat mijn voet zich weer beter voelt. Ik kan zelfs weer stofzuigen :D een verademing haha.

@pukjepuk: slim zijn ze zeker ja. De lotiondoekjes verpakking is ook leuk om te ontdekken :D haha. L pakt die steeds als hij op de commode ligt.. ziet het liggen, grijpt, hè mis, draaien op de buik en weer grijpen en ze dan vast hebben. En dan... een doekje eruit trekken voor mama :D haha. Het is wel handig, zo'n klein hulpje ;)
    Ik heb een kwijl slab van dribble ons. Dan worden de kleertjes niet zo nat van het kwijl. Die zijn van 2 lagen stof gemaakt die veel vocht opnemen.

Hier: ik heb 2 uur :$ geklooid om L tot rust te krijgen en in slaap te laten vallen. Hij wilde niet slapen, toen maar draaien door het hele bed.. Toen een poepbroek :$ wat een lucht haha :D toen spenen gooien, uit bed gehaald en bij mij gelegd maar nee.. omdraaien op mama is veel leuker. Toen maar weer in bed gelegd en gordijn en deur dicht gemaakt zodat het donker is. Ben nu wel blij met de antraciet kleurige deuren haha :D

10. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja mijn okselvel is vaak rood van het knijpen;)

11. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou hier in nola van een draak naar een super zoet kindje gegaan:)

Sinds ik ze elke 2 uur max na de voeding terug in bed leg en me strak aan het ritme houd doet ze het super!
    Ook in de nacht ze slaapt voortaan tot 7.15 minimaal, dus ik ben super blij.

Ik durf nu ook voortaan weer een wijntje te nemen bij het eten koken, dat ik vind ik echt super relax:p
    Vanmorgen vond ik nola ineens onder de dvd kast:$ In 20 sec tijd verraste ze me...zo snel worden ze ineens. Dus vanavond het bedje en de box naar beneden!

12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Ontwikkeling, is idd super om te zien. Emma ontwikkelt zich niet zo snel als sommige kindjes hier, maar ze ontwikkelt zich. Als ze op de grond ligt is ze aan het spelen met onze hond, soort van. Ze trekt haar aan de haren en Yara laat het allemaal maar toe. Ze duwt dan haar kop tegen Emma aan en Emma schatert van het lachen. Fijn dat het nu al zulke goede maatjes zijn.

Gisteren probeerde ze zich voort te bewegen op haar buik, maar dat lukte haar nog niet. Blijven proberen zeggen we dan maar.

Eenkennigheid, heeft ze soms last van. Niet als wij de kamer uitlopen, maar af en toe als ze bij anderen op schoot zit. Pas geleden bij sv en gisteren bij een vriendin.

Gisteren ook weer brood geprobeerd en dat ging best goed. Vandaag ging het nog beter. Nu waren het nog 2 halve boterhammen, we gaan vanzelf wel over op een hele boterham.

13. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hell yeah.... de poepexplosie heeft plaatsgevonden... heb hem maar in bad gedaan al z n spekplooien zaten vol.. en wat doet meneer, stampt zn voeten even in de luier, en keek zo ondeugend dat ik in de lach schoot... niet zo slim want daar is misbruik van gemaakt door de poepvoeten vast te grijpen en dan mama grijpen... ja lekker..:p nouja t heeft hem opgelucht want hij slaapt alweer een half uur, ligt er nu ook heel ontspannen en tevreden bij gelukkig.

borsten zijn indd fijne kussens voor Riff... maar zo klein voor zn hoofd haha. .

Onyx hier ook zo'n friemelaar. Ik moet ook eerst zn handje kussen voor hij gaat drinken..

wat betreft lotusbevalling... ik wou dat heel graag maar mocht niet van ml. Hij wou de kleine dan niet in zn armen hebben voor de placenta eraf was. Bij een eventuele 2e gaat t wel gebeuren. Heb nu spijt dat ik geen lotusbevalling heb gehad.
    Ik heb de bevalling niet kunnen bijbenen,op dat moment was het fijn dat t vlot ging maar daarna kwam geestelijk de klap...
    heb ook het gevoel dat het voor Riff ook te snel is gegaan.

Ik heb silly billyz kwijlslabben. Kleren blijven indd droog.. maar sneldrogend zoals ze schrijven doen ze niet.. de goedkope hemaslabben bevallen beter. Gezien t spugen van Riff is hij een par slabben daags nodig... en om zoveel silly billyz te kopen... dan zijn we zo failliet haha

14. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @onyx: ja hier ook een friemelaar.. ritssluiting van een vest, plooien in een vest, opdruk op je shirt, je oren, haren, neus, wangen en mond moeten worden geïnspecteerd. Ook als hij dat net 10 minuten geleden al heeft gedaan :D haha. En ook aan zichzelf friemelen zoals net na een hap eten de vingers in de mond en daarna het handje op het hoofd afvegen :$ hmm jummie haha :D lekker kliederen.

@elsa: wat leuk dat Emma met de hond al zulke goede maatje is :) en de ontwikkeling, ieder zijn eigen ritme. L gaat nog niet zelfstandig zitten omdat meneer vanuit liggen rechtop wilt komen.. Ja daar zijn de spieren te slap voor ;)

@moedersvan2: fijn dat Nola zo goed slaapt. Ik leg L in bed zodra ik de eerste signalen zie. Alleen het laatste middag slaapje wilt L niet altijd doen. Hij is soms de draak haha :D en als meneer zijn signalen verbergt, komen ze eruit door loeihard te schreeuwen :D haha. En boos dat hij dan op zichzelf en op mij is :D haha. Meneer gaat dan naar bed. Ook als meneer ineens hard blijft schreeuwen zeg ik boos dat hij zo niet gezellig is en dan weet hij dat ik het meen :)

@lianne: haha :D ik moet lachen om het poep explosie verhaal. Wat een boefje :D
    De bevalling is bij mij ook erg snel gegaan. Vooral het laatste uur ging het heel hard. Maar zou nog geen lotus bevalling willen. Ieder zo zijn ding ;)

Hier: wilde perziken heb ik gehaald. Had de draagzak om gedaan en L werd me enthousiast :D haha. Hij bleef netjes in de draagzak zitten, van te voren duwde hij zich graag van me af. En aan het lachen naar de cassiere in de winkel :D haha. En een uur geleden kreeg ik te horen dat sz om de 10 minuten weeën heeft. Ben benieuwd wanneer de baby geboren is. Zou wel grappig zijn als dat morgen is. Dan zit er tussen L en die baby 6 maanden en 2 weken ;) we wachten maar af wanneer ik jullie kan vertellen dat ik weer tante ben geworden en L grote neef ;)

15. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Spannend mimimama !! Houd ons maar op de hoogte ! ennnn alvast gefeliciteerd !!

Lianne, merk dat we wel vaker op 1 lijn zitten haha, lotusbevalling, rapley ;) Aghh ieder zijn ding toch, mensen hoeven het van mij niet met mij eens te zijn maar als ik ergens voor kies vind ik het nooit erg prettig als ik bemoeienissen krijg zoals met rapley, kreeg ik van mijn nicht die ook een baby heeft te horen: je weet wel dat ze geen tanden heeft he ..... uhhhhh jaa daar was ik van op de hoogte ja .... en om vervolgens te zeggen: je ziet wel in dat ze gewoon gaat stikken he ...... uhhhh en bedankt ! Daar houd ik dan weer niet van, ze hoeft niet achter het idee van rapley te staan maar om mij dan te chanteren met bangmakerij vind ik niet erg leuk !

Elsa ik vind dat altijd zo bijzonder, mens dier relatie om te dat te zien bij zulke jonge kindjes ........ prachtig !!

Moedersvan2, had het hier een tijdje geleden neergetypt over dat boek dat ik had, daar stond inderdaad in dat voor toen (5 maanden) niet langer dan 90 minuten wakker was (heb het boek uitgeleend dus geen idee voor 6 maanden wat wakker tijd is maar ik houd nog lekker de 90 minuten aan) en sinds ik me daaraan hield, sliep ze vele malen beter !! heel gek, mensen adviseerden mij om mijn meisje overdag wakker te houden zodat ze 's nachts zou gaan slapen, nou dat was echt wel omgekeerde wereld hier hoor mooi dat dat niet gebeurde (las toen later in het boek dat je van wakker houden juist 's nachts nog slechter zou gaan slapen), hier hier ook na 90 minuten of eerder als ze eerder al jammerig word hup in bed!

Zoyefa, vind het heel leuk dat je weer mee schrijft, nog bedankt voor je lieve woorden ! Lijkt me enorm bijzonder zo een tweeling! Hopelijk sterken jullie snel aan. En ook jij verafschuwt een lotusbevalling dus niet hihi, ik zou het ook niet erg fris vinden om het van een ander uitgebreid te zien en al helemaal niet om het kind dan vast te houden als het nog aan de placenta vast zit, maar ik zou zo wie zo niet eerste week op de stoep staan als kraambezoek dus als het goed is is de verbinding dan al verbroken haha ! Het gaat me dan ook puur om het gezondheidsstuk, niet om of ik het fris vind, vind het waarschijnlijk net zo vies als een ander haha.

Onyx, hier friemelt mevrouw er ook helemaaaaaal op los, en niet alleen bij mij, bij iedereen die boven haar hangt, en dan ligt ze helemaal in een deuk hihi te cute!

16. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    @friemelkindjesmama's: vinden jullie het dan ook zo vies als ze hun handjes stoppen in de mond van iemand anders dan jij ??? omdat je dan weet dat dat handje snel richting haar eigen mond zal gaan bleghhhh!!

17. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is zeker vies bij een ander in de mond, trouwens ik wil dat bij mezelf ook niet.

Enne friemelen....ook bij haar eigen van onderen friemelt ze op het aankleedkussen hihihihih

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
  19. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zier er gezellig uit:D

20. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    zo lief en leuk die twee samen! Onze hond is ook al zo lief met Benjamin! Zo mooi om dat te zien, he!

Deel Deze Pagina