Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mimimamma, spannend dat L. straks grote neef gaat worden! :D:cool: Stoer! Kunnen 'straks' leuk samen spelen! :cool:

Yasmientje, helemaal gelijk met slapen. Hoe slechter en rommeliger met slapen overdag hoe slecht (uiteindelijk) de nachten gaan. Vooral als het lange tijd speelt. Hier gaan de slaapjes overdag goed, alleen s nachts kampt hij nog met een reflux-trauma helaas. Ook speelt het flesjes-trauma nog af en toe op.
    Slaapt jouw meisje inmiddels s nachts al beter?
    En a la Rapley fruit en groente geven prima toch. gewoon blijven doen. :);) Ik heb op mijn werk een tweeling gehad die vanaf 4 maanden a la rapley stukken banaan, peer en wortels at. Boontjes en appels gingen bijvoorbeeld nog niet goed. Maar banaan, peer en met zes maanden wortels gingen prima. Je merkt vanzelf wel of ze het goed kunnen, en anders leren/ wennen ze het wel. ;):)

2. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

3 sep 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Yasmientje; Kindjes stikken echt niet zomaar... In plaats van naar tandjes kijken kan je nicht beter kijken waar het kokhalsreflex van een baby zit... :) Mijn kids kunnen trouwens verbazingwekkend goed kauwen zonder tanden, F. had vanmiddag een soepstengel, kraak kraak was zo weggewerkt... Z. eet ze niet echt, die sabbelt, checkt of ze de hond ergens ziet en zo ja; dan mikt ze m als lokaas op de grond... Dan knikkeren ze allebei bijna uit hun stoelen om de hond te bestuderen. Erg schattig!

Elsa: Wat schattig, Emma met Yara! Ik kan daar zo van genieten!

Moeders met meerdere kids: Maken ze onderling veel contact? Hier "spelen" ze echt samen op de mat. En hoe hard er ook gehuild wordt, als Y voorbij komt beginnen ze door hun tranen heen te lachen, heerlijke momenten!

3. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @yasmientje: lijken net zulke opmerkingen als je een pro bv mama spreekt en jij geen bv kunt/wilt geven :$ dat ze zich met hun eigen dingen bemoeien. Mijn sz is net zo erg.. Ze keek me best verbazend aan toen ik zei dat ik geen bv geef, L vlees laat eten en vaccinaties gewoon laat geven. Daar moet ze niet aan denken vaccinaties en vlees eten ;)
    Dat friemelen in een andere mond, dat laat ik niet toe. Als L zijn vingers in mijn mond stopt, bijt ik zachtjes. Doet hij ook met mijn vingers in zijn mond :p moet er niet aan denken dat hij ineens een kunstgebit vast heeft van een oma of opa bleeegh... haha :D ik zie het even voor me.. rijke fantasie op de vroege ochtend :D haha

@elsa: wat een prachtige foto van Emma en de hond :)

@pukjepuk: dat samen spelen zal minder vaak voorkomen dan ooit verwacht. Broer en sz leven in hun eigen wereld en treden alleen naar buiten op feestdagen en verjaardagen. Mijn ouders hebben L al vaker gezien dan zijn neef... en dan te bedenken dat mijn neefje 3,5 jaar oud is :$ mijn ouders verwennen daarom L ook wat meer :D haha. Terwijl mijn ouders dat eigenlijk niet wilde.. Ach ja ;) ik vind het wel gezellig dat mijn ouders elke zaterdag met L spelen, knuffelen en vertroetelen.

Hier: ik kan jullie vertellen dat ik gisteravond om 21.22 weer tante ben geworden. En het is een jongen! (Sz baalt nu, was haar laatste zwangerschap en hoopte op een meisje. Oma blij want ze is en blijft een jongetjes oma ;) ) het kereltje is bijna 4 kilo. Hoe de bevalling enzo is gegaan, weet ik niet. Horen we nog wel. Kan ik eindelijk mijn gratis baby dump romper inpakken ;)
    De nacht is weer een spoken nacht geweest. L is vaker wakker geworden en was vanaf 5.00 wakker. Hij slaapt nu weer :) de druppels van vsm kind voor de tandjes werkt wel. Ik weet alleen niet zo goed of het wel goed is om steeds pcm te geven in de avond. Wat vinden jullie?
    En nog een vraag, als je op kraamvisite gaat en er is nog een kindje in huis, geef je die dan ook een cadeautje?

4. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha dat poepvoet verhaal :')

Ik neem het terug dat ik nix van een sprong merk. Hier is niets goed en vannacht moest ik er 4x uit voor meneer :(

5. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh en dat van dat stikken als je rapley probeerd had ik gisteren ook.
    Zet wat spagetti sliertjes voor devin neer om te eten. VL helemaal panisch dat hij stikt enzo want hij hoestte en kokhalste een paar keer. Dus alles heel fijn gesneden, wou hij het niet meer hebben.

6. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh en minimama gefeliciteerd! Ik zou voor het andere kind niet iets meenemen hoor :)

7. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @onyx: Dank je. Het stikken en kokhalzen daar is ml hier ook bang voor. L had gisteravond met ons mee spaghetti gegeten maar ml gaf L zelfs geen gehakt terwijl dat niet hard was gebakken. Wel saus met parmezaanse kaas geven aan L maar gehakt, Ho maar ;) L heeft maandag gewoon een rozijn met brood gegeten. Ik denk dat het kokhalzen gewoon een fase is. Is niet niks van melk over gaan in gewoon voedsel. Zullen wij vast en zeker ook wel hebben gedaan toen wij zo jong waren ;) En dan vindt L het ook nog eens leuke geluiden dat kokhalzen en hoesten :$ haha de boef.

Hier: ik moet geloof ik ml maar weer even opvoeden :p vroeg ik of hij gisteravond van de supermarkt iets mee kan nemen waarmee ik me kan douchen, neemt hij body lotion mee.. dat kan ik nog wel begrijpen dat het een walhalla is, vrouwen afdeling in het verzorgingsschap. Maar nu heeft ml ook nog 3 keer het potje meegenomen waarvan L de hele dag het blijft opboeren. Ik ga dan maar 3 dagen weg zonder L :p en de rest van de kast haal ik dan leeg zodat alleen die potjes over blijven :D haha evil mama :D haha

8. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mimimama, ja ik vind wel dat je een klein kadootje voor broer of zus mee moet nemen.

Ik merkte toen bo zus werd dat ze dat echt heel leuk vond! Hier in brabant is dat ook echt wel gewoon hoor...Ik weet niet beter om dat te doen.

En iedere avond paracetamol geven zou ik echt nooit doen. Wat ik doe ik een bijtring in de koel of vrieskast leggen en die geef in als ze gaat slapen.

9. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier voor de 4e nacht de klok rond geslapen van 7 tot 7.......ooooo das echt fijn!
    Regelmaat overdag is een goede nacht hier.
    Vaste tijden naar bed overdag ook al is ze niet moe ik leg ze elke dag om 9 uur 1 uur en half 5 op bed en dat werkt echt! Ze speelt dat ff en valt lief in slaap:p

10. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: Het is de eerste keer dat ik ergens op kraamvisite ga waar een broertje aanwezig is :p vandaar mijn vraag haha. Weet niet wat gebruikelijk is.. Ja mijn moeder geeft de hele bups cadeaus maar dat is geloof ik ook niet de bedoeling ;)
    Pcm wil ik ook niet continu geven. Ik zie dat L pijn heeft en daardoor ook gaat schreeuwen om het duidelijk te maken.. Maar tandjes zie ik niet verschijnen. Weet ook niet hoe lang dat kan duren eer die rot dingen door komen. Ben daarom aan het zoeken naar alternatieven. Bijtring is speelgoed om uit de box/bed/zicht te gooien en niet voor op te bijten. En om hem nu steeds die vsm druppels te geven lijkt me ook niet goed.
    Fijn dat het zo goed gaat met Nola en het slapen :) Ik heb L net ook weer in bed gelegd.. 4e keer tussen 9.00 en nu :$ hij wilde gewoon niet slapen. Sloeg steeds tegen Nijntje :p (oh wat ben ik blij dat daar een belletje in zit :D dan hoor ik dat via de babyfoon en hoef ik niet te lopen)

Hier: ik draai een beetje door, door al dat geschreeuw van L. Ik zeg nu al steeds sstt en fluister dan dat hij zachtjes moet praten en dan praat ik al fluisterend tegen hem. Dat helpt wel totdat ik uit het zicht ben. Dan zet hij weer een keel op.. en dat is niet van plezier :$ Ik krijg de neiging om contact te zoeken met een osteopaat om te kijken wat er mogelijk nog aan de hand is. Iemand hier ervaringen mee?
    Voor mijn gevoel is al de dag 3/4 voorbij.. ben al vanaf 5.00 wakker.. En toen viel ik weer in slaap, kwam ml tegen me aan liggen.. soms wel fijn maar nu kon ik hem wel een tik verkopen :p haha erg he?

11. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Minimama, ik zou wel wat meegeven voor het oudere kindje. Hoeft echt niet iets groots te zijn, maar ik zag wel met onze grote dochter dat het toch fijn was dat zij ook een beetje wat kreeg en niet alles alleen maar om de kleine draaide.

12. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL

13. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Pfffff vreemd zit een mens toch in elkaar...
    We willen zo graag dat Riff beter slaapt..6 uur begon de dag. Van 8 tot 9. 30 geslapen en van 11 tot 11.45 en nu slaapt hij ook alweer vanaf 13.00........... word hier zelf erg onrustig van, wil steeds kijken of hij nog wel ademd..

14. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: ik zet het hier niet neer omdat ik niet tegen kritiek oid kan. Ik zet het neer om een andere kijk erop te krijgen. Ik heb immers op m'n broer en ouders na niemand waar ik even mee kan sparren. Als ik het aan mijn broers of ouders vraag, dan komen ze met geen idee of iets van 30 jaar geleden ;)
    De 90 minuten "regel" heb ik nu ook weer gebruikt ;) en het klopt wat je zegt over de aandacht. Ik hoor via de babyfoon dat L echt om aandacht vraagt omdat hij dat wilt terwijl hij moe is. Zijn doel is om in de woonkamer te spelen, mijn doel is nog even een dutje doen ;) zodat er energie is om straks met papa te spelen.
    Wat je zegt met poezelig vertellen wat je doet, is wel een goede. Zal die zeker mee nemen en gebruiken :) Dank je voor jouw visie op deze situatie.

@lianne: wat herken ik dat! Ik heb soms ook nog dat ik even wil weten of er nog leven is terwijl het zo lekker voor jezelf is. Is denk ik het moederinstinct wat dan de regie wilt ;)

Hier: L heeft gewoon 2,5 uur geslapen.. van 11.00 - 13.30 :$ normaal doet hij dat niet... maar ja, hij spookt in de nacht dus dan moet ergens die gemiste slaap worden ingehaald ;)
    En we hebben net even naar de brandweerman gekeken.. was iets in een boom. Weet niet wat maar ze hebben niks gevonden ;)

15. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dankje! Ja zoveel mama's zoveel meningen;)
    Iedereen doet het beste voor zijn kindje, Nouja de meeste.
    Ik heb mijn ervaring uit mijn eerste dochter. Veel verwend altijd aandacht gegeven en altijd bezig gehouden met spelen etc en echt daar heb ik nu veel spijt van. Ze kon en kan nooit alleen spelen .Moet zeggen nu ze bijna 9 wordt gedraagt ze zich veel beter maar pffff ik had me handen vol! Dus daar ben ik van genezen en dit kleine meisje zal toch echt vanaf nu moeten leren dat de wereld niet om haar draait....

Enne heb je de 90 minutenregel gedaan omdat hij nu zo lang slaapt??

16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Die dame van ons is een kleine crimineel:D
    Ik leg haar op haar buik om haar te stimuleren zich te verplaatsen, maar zodra ik haar op haar buik heb gelegd, draait ze zich meteen op haar rug:p

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Arme J is ziek :( Liep al anderhalve week te snotteren, sinds dinsdag hoesten erbij en sinds gisteren koorts. Vanmiddag zelfs 39.2, dus toch maar ff met de huisarts overlegd. Advies is veel aanleggen en voor het slapen paracetamol erin.

Arm kind. Ik vind het niks hoor, zieke kindjes.

18. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Amen to that. Dev had laatst ineens rode vlekjes en natuurlijk ik gelijk weer in de stress. Nooit gedacht dat je je zo verschrikkelijk zorgen kunt maken.

@ elsa, wat een boef is ze!

@moedersvan2:ze zeggen dat je de eerste mag verpesten he ;)

19. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    470
    517
    93
    Vrouw
    Jeetje meiden wat is er weer lekker veel gekletst hier :).
    Ik ga proberen om zoveel mogelijk te reageren hihi

@Onyx: Ja hier ook een friemelaar, niet alleen tijdens het drinken haha. Alles wat ze ziet wordt grondig betast en bekrast haha.
    Even rustig de melk laten zakken en boeren is er ook niet meer bij trouwens, zodra de laatste slok binnen is ( en ook vaak tijdens het drinken al) moet alles weer volop ontdekt worden.

@Yasmientje: wbt de lotusbevalling, ik zou er zelf denk ik niet voor kiezen maar weetje ieder zijn/haar eigen ding. In theorie klinkt het best mooi maar ik weet niet of ik me over het 'smerige' van de placenta heen kan zetten haha. En ja ik vind het ook erg vies als ze dr handjes in iemand anders zijn mond stopt. Sterker nog ze zat van de week volop mn schoonmoeder te aaien en aan dr haar te trekken maar ik heb het idee dat die een hele vette huid heeft. Daar kreeg ik dus ook al jeuk van.

@Elsa: Wat leuk zeg de 2 vriendjes! Alyssa is ook erg gek op onze poes, als die in de buurt is dan wordt ze helemaal wild haha en wil ze henky gaan aaien. Aaien beteken alleen nog plukken haar uit de poes trekken en de poes vindt dat iets minder geslaagd :D. Maar ik blijf er gewoon bij en kan dr handjes ook weer snel weghalen haha.

@Zoyefa: Haha ik moest erg lachen om je verhaal over de soepstengel voor de hond, zie het al helemaal voor me :D. Wat leuk dat je kindjes onderling zo'n goed contact met elkaar hebben, lijkt me inderdaad heel mooi om te zien!

@Mimimama: Gefeliciteerd met je neefje! Ik denk dat ik voor je grote neef ook wat mee zou nemen. De oudere kindjes komen toch onbedoeld vaak wat meer op de achtergrond te staan met zo'n nieuwe baby denk ik. Spreek niet uit eigen ervaring maar dat is mijn gevoel in ieder geval.

Voor wat betreft de tandjes, ik zag dat MAM bijtringen heeft in de vorm van een speentje, zie link.
    Misschien is dat een idee? Misschien dat je er ook een speenkoord aan kan maken oid zodat het boefje ze niet uit bed kan gooien..

Bite & Relax Phase 1

@Hilly: Ach arm ventje, beterschap! Is inderaad niks hoor als die kleintjes zo ziek zijn :(

Hier: Ik mag nog 2 dagen werken en dan heb ik 2 weken vakantie :D. de 31ste gaan we een midweekje naar Port Zelande daar heb ik best zin in. Nu kwam mijn schoonmoeder alleen met het fantastsiche idee om dan ook een dagje langs te komen.. Uhh we gaan maar 5 dagen ik geloof niet dat ik daar op zit te wachten. Maarja mijn eigen moeder gaat wel mee (die gaat eigenlijk elk jaar met ons mee op vakantie, is zo gegroeid en ML wil ook niet meer zonder mn moeder haha) dus ja dan kan ik het niet maken om te zeggen dat SO niet welkom zijn :$..

Wow sorry voor het lange verhaal :p

20. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    maryelle, bedankt voor de tandjes tip! ;)
    Lekker straks dus twee weken vakantie! Heerlijk samen van je kleine meid genieten! Geniet ervan!
    Ach, een dagje sm is misschien nog wel te overleven, ;):) maar ik snap dat je er eigenlijk niet zoveel behoefte en zin in hebt.
    Lekker even samen weg als gezin (en met jouw moeder) is juist zo fijn!

Hilly, zielig zo'n ziek baby'tje! Beterschap en sterkte! Zo naar! :(
    Gaat het al wat beter.

Elsa, wat een klein boefje!

Mimimamma88, Gefeliciteerd met je kleine neefje! inderdaad iets klein leuks mee nemen voor het oudere neefje is wel zo leuk voor hem ja. Ik weet niet hoe oud hij is. Al de aandacht van iedereen gaat al naar de baby uit, zo'n klein ouder broertje of zusje voelt zich dan snel wat vergeten. Het is ook al zo hele verandering.
    Ik denk dat L nu heel erg bezig is met afstand. Hij raakt van slag omdat hij jou niet meer ziet en dus denkt dat je weg bent. Nu moet / gaat hij leren dat je er gewoon nog bent ook al ziet hij dat niet. Gewoon een fase en een leerproces. Kom ik op mijn werk veel tegen. Irritant maar gaat voorbij.
    Tip: Kiekeboe spelletjes doen, zo leert hij spelenderwijs dat je niet weg of ver weg bent. En tegen hem blijven praten als je bijv. naar de keuken of naar de toilet loopt. Op mijn werk zeg ik dan: '' Ik ga even een appel pakken, maar ik ben niet weg, en ik blijf dan praten als de baby huilt. Zo leren ze dat je niet (ver) weg bent, en heel belangrijk ze leren dat je gewoon ook weer terug komt.

Hier, gisteren een drama dag met drinken, meteen weigeren en toch nog honger hebben. Al lopend en zingend door het huis toch nog wat gedronken elke keer . :(:x:$:( Enorme terugval dus, vandaag ietsjes beter.
    Nachten, niet elke nacht meer elk uur of elk halfuur wakker. Maar nog wel minimaal 4 keer speentje nodig.

Deel Deze Pagina