Beterschap voor je kleine man, Hilly! Minimama, gefeliciteerd met je nieuwe tantezeggertje! Leuk! Zelf neem ik wel altijd iets mee voor andere broertjes/zusjes, al is het maar een bellenblaas of kleurboek ofzo. wat naar deze nachten Pukjepuk Wij zijn weer terug van vakantie. Het was ontzettend lekker. We hadden voor J een badje met 3 van die ringen mee, om op te blazen, als box een enorm speelkleed, maar het had geen enkele zin, hij is net zijn broer, die namen we met 6 maanden mee kamperen en kroop uit net zo'n badje en van hetzelfde kleed. J deed het dus ook. Hij tijgert echt snel nu. Wel bizar hoe snel een baby alles 'vergeten' is. We legden hem gisteravond laat toen we thuis kwamen in zijn bedje, en hij wist niet wat hij ermee aan moest. Hij kroop het hele bed door, ging met zijn nageltjes over de muur, trok aan de spijlen, begon te jammeren, wikkelde zichzelf helemaal in het dekentje. Uiteindelijk heb ik hem maar een dikke pyjama aangedaan en dekentje weggehaald (zul je net zien, alle slaapzakken zaten bij de was ), want dat vond ik gewoon een beetje eng. Hij heeft op vakantie steeds bij mij op het luchtbed gelegen en leek echt niet meer te weten wat zijn bed nou was en wat hij er moest doen, haha. Uiteindelijk is hij na een uur rondzoeken in slaap gevallen. Wel hebben we het vermoeden dat hij last heeft om te poepen. Hij poepte met alleen bv al amper, maar nu is het helemaal weinig, af en toe een harde keutel, maar hij eet nu best wel wat overdag, een stukje fruit, een half boterhammetje, dat zal er toch weer uitmoeten. Hij huilde gister ook ontzettend hard opeens, soms, en dan na 10 seconden weer een brede lach. Alsof hij echt pijn heeft. Zo sneu. Lianne, jij geeft roosvicee laxo toch? Hoeveel geef je dan van zoiets? Of zijn er nog andere manieren om hem te helpen?
Riean, ik geef indd roosvicee laxo, op aanraden van cb nog x lactulose gehaald maar de laxo werkt hier beter. Volgens de KA maakt het qua "rotzooi" wat erin zit weinig verschil. Eerst kreeg hij iets van 2/3 lepeltjes. Nu krijgt hij 10/15ml iets meer verdund dan aan gegeven op de verpakking. Hier weer 2 redelijke nachten. Beide nachten een keer een slaapje van 3/3,5 uur en dan nog eens 2 uur. Meneer weet steeds beter wat hij met eten aan moet. Hij is dol op banaan.. (zal dat komen omdat ik in de zwangerschap een banaanverslaving had) vanmiddag even een kwart banaan opgegeten bij opa en oma.. en ohh wat vinden ze Rapleyen toch eng en wat geniet ik daar stiekem van hahhaha
Dames, moet even van me afschrijven, gisteren had ons meisje alleen ochtendslaapje gedaan en verder niets meer omdat ze de deur uit ging, rond 18 uur viel ze dan eindelijk in slaap (terwijl ze vanaf 15 uur al de mogelijkheid om in slaap te vallen,) maar ze sliep wel tot de volgende dag. Vandaag ochtend slaap goed gegaan, middag slaap goed gegaan, ze was moe netjes op tijd in bed voor namiddag slaapje ze sliep maar schrok wakker van de bel, weer in slaap geholpen, liet ml iets vallen in huis en was ze weer wakker, nou sinds dien ben ik met haar in de weer, omdat ze normaal fijn vind om aan de borst te slapen gaf ik na 2 uur toe en dacht ik kom maar aan de borst, sinds dien de hele tijd de borst aangeboden en zonder borst van alles geprobeerd wandelen, muziekmobiel, borst dus, alleen laten etc.etc. ..... nou net begon ze ondanks al mijn proberen te krijsen terwijl ik haar stond te troosten, ik pakte haar weer in mijn armen .... en ze gaf alles over wat ze gedronken had .... voel me zo schuldig en zit met tranen in mijn ogen, haar hemeltje zat ook onder die is er nu af, en ze zit nu verwonderend in haar ''nieuwe'' omgeving en ik zit hier nu dus dit te typen ..... voel me zo slecht alsof ik haar die borst heb opgedrongen ..... voel me echt slecht
Voor de duidelijkheid, omdat ze gisteren al zo slecht had geslapen overdag wilde ik vandaag dus echt mijn best doen dat ze ondanks het twee keer wakker schrikken weer zou kunnen slapen.....
Je moet je niet schuldig voelen Yasmientje..! Je hebt haar de borst niet opgedrongen, tenzij je haar met geweld aan hebt laten happen en daarna vastgeketend aan de borst... maar dat geloof ik niet. Als ze echt niet wou had ze wel geweigerd. Nu misschien wel moeilijk voor haar om in slaap te vallen zonder hemeltje...is toch anders. Dat ze 2x wakker is geschrokken kun je niets aan doen, en ja helaas gaat verder slapen dan moeilijk. Tenminste dat merk ik bij Riff wel. Hij is dan door de ergste moeheid heen en kan er wel weet tegen denkt hij. Vaak laten we hem dan nog even rustig spelen en na een minuut of 20 is hij wel weer in staat om te slapen. Is ze inmiddels weer rustig nu ze alles eruit gespuugd heeft? Dat kan natuurlijk behoorlijk dwars hebben gezeten en dan slaapt t ook niet lekker. Dikke knuffel voor jou, die verdien jij zeker wel!
Is ml net Riff zn tandjes aan het poetsen en lijkt erop dat tandje 5 en 6 ook onderweg zijn... de bobbels zijn erg wit met vuurrode randen... meneer kwijlt en bijt vandaag ook erg veel nu ik er over nadenk... pffff waar blijft ons kleine jongetje??
Dank je wel ! ze slaapt nog steeds niet, ben nog steeds met der bezig, ze vind het niks dat er een hemeltje is, wilt graag aan de borst (trekt aan mijn shirt), maar komt niet in slaap. Gelukkig huilde ze niet van het overgeven maar zal inderdaad vast hebben gezeten, bedankt voor je lieve woorden geeft me weer kracht om verder te gaan
Yasmientje ach meid toch je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor! Geloof nooit dat je haar de borst heb opgedrongen en misschien moest ze wel spugen van het huilen.. Ik hoop dat ze nu wat rustiger is ! Dikke knuffel! Hier een heel zielig meisje, ze heeft 39.4 koorts en is heel huilerig en hangerig. Ik dacht een klein bultje te voelen bij d'r bovenste hoektand maar zie nog niks. Arm kind
Beterschap voor alle zieke kindjes !! Sterkte vanavond voor alle spookmama's ! Hier slaapt ze nu net eindelijk, ze was zoooo moe maar kon zich er niet aan overgeven, zo zielig!
enn bedankt voor de lieve woorden Maryelle, heb me in die 6 maanden nog nooit zo slecht gevoeld jegens haar ! Dat nog wel een paar uur voor het half jaar ''jubileum'', zie het nog steeds voor me hoe ze haar hele kamer onder spuugde .... arme meid, beetje schoon proberen te maken maar onder der bed moet ml morgen maar doen, en der hemeltje met handen wassen zit zo een ijzer ding in genaaid .... handig! waardoor hij niet op de handwas in de wasmachine kan ..
@maryelle: dat is handig, een bijt speen ga er maar een bestellen @zieke kindjes: Beterschap! @lianne: 6 tandjes wat gaat het snel bij Riff. @nachten: hier een klein spookje wat op de uitslaap dag van mama aan de gang blijft... papa is heel gezellig blijkbaar haha. En op zondag gaat het dan weer prima. Wel wakker in de nacht maar na een speen, knuffel en kus is het goed. @moedersvan2: de 90 minuten houdt L normaal wel vol met wakker zijn. Hij rekt het vaak tot 2 uur. Al was het gisteren vermoeid uit bed komen en na het eten er weer gelijk in. Hier: ik krijg een konijn haha. L krijgt de bovenste voortanden zo te zien goed door. Onder blijven het puntjes. Vandaar dat L zwaar onrustig is. Gisteren heeft L 3 keer geslapen bij mijn ouders. Normaal is het hooguit 2 slaapjes Gisteravond heeft L de ragout uit een kroket gekregen. Hij vond het jammer dat het op was En als afsluiting nog wat likjes van een appel ijsje. En ik heb gisteren gelachen. Sz geloofde niet dat de kans groot is bij een knip of inscheuren, je bij een 2e keer bevallen dat erger kan zijn. Ze is in bad bevallen maar flink ingescheurd. Haar vk, een natuurlijke vk, heeft haar minimaal gehecht en moet het verder vanzelf laten genezen. Ze moet in bed blijven en rusten. En ze waren zich vrijdag aan het ergeren aan de placenta die aan de baby zit.. het zat toch in de weg. Dus als het goed is, is de placenta nu er vanaf. Zat in een pan en de baby was niet aangekleed op vrijdag. Dat hadden mijn ouders gisteren verteld. Mijn vader bleef op een afstand van zijn 3e kleinzoon. Hij vond het maar niks. Ondanks de pijn bij mijn vader, wist L hem goed op te vrolijken deed me erg goed om het te zien.
HAha, minimama, wat een verhaal! Ja, kan me goed voorstellen dat je vader op afstand bleef, vooral voor mannen is dat volgens mij echt niks 😁 Alle beide keren vroegen ze na de geboorte aan mijn vriend of hij de placenta wilde zien - wild nee schudden, daar had die echt niks mee! En nee, we wilden hem ook niet mee naar huis... Kennelojk hadden andere Duitsers dat eerder wel eens gedaan bij hun na de bevalling en dachten ze dat wij dat dan ook vast wilden. NEE, haha!
Yasmientje; Niet zo onzeker hoor! Je hebt haar niet met dubbelzijdig plakband aan je borst geplakt... Ze was overstuur, kan vermoeidheid zijn geweest, of iets wat dwars zat... Na het spugen was alles wat eventueel dwars zat vast weg... Wel een beetje jammer van je bv, maar gelukkig loopt je productie prima! Ik hoop dat het gewoon vermoeidheid was en dat ze niet ziek wordt! Minimama; Werkelijk, wat eem gedoe met die placenta... Ik zou daar geloof ik nooit meer gaan eten... Vraag me ook echt af, of je op die manier het idee achter een lotusbevalling echt uitvoert, met zo'n koude pan ernaast lijkt me lastig voeden en knuffelen! Ik heb er ooit online hele mooie zakken voor gezien, lijkt me toch passender... En als je toch gaat laten hechten, hecht dan goed... Vind ik echt een beetje raar, of je hecht de boel netjes aan elkaar, of niet... Of ben ik nu kortzichtig?! Riean; Fijn te horen dat jullie genoten hebben op vakantie! Moeders van zieke kids: heel veel beterschap!
@lianne wauw 6 tandjes al! Hoe merkte je het? Ik denk namelijk dat Novan ook een tandje krijgt ofzo @zieke kindjes Beterschap allemaal en een dikke knuffel! @mimimama Wat grappig dat zijn boventandjes eerst zijn gekomen haha @nachten Tsjaa dat ging even goed kwam hij 1-2x om te drinken en sliep hij weer verder maar momenteel is hij de halve nacht steeds wakker vanaf een uur of 1 Dacht misschien krijgt hij tandjes? Als hij dan slaapt is hij heel onrustig veel draaien en woelen enz Dacht misschien herkennen jullie dat? @riean Wat fijn dat de vakantie leuk was @yasmientje Niet schuldig voelen hoor!! Je bent een top mama Hier druk met de webshop geweest en met Novan uiteraard haha We hebben donderdag naar een ander huis gekeken. We willen het graag hebben maar er staat nog iemand voor ons die niet op de bezichtiging zelf was. Het zit 2 min van Jaylin haar school en vlak bij mijn schoonouders. Morgen horen we of we het geworden zijn of niet.. Ben zo zenuwachtig! Novan tijgert steeds sneller door de kamer en begint af en toe op zijn handen en knieën te zitten. Verder is hij nog onrustig maar daar hebben we ons maar bij neer gelegd
Het lijkt er wel op dat t 5e en 6e tandje onderweg zijn.. Heeeeeeeeel veel kwijlen, overal op bijten bijten en nog eens bijten.. oh nee niet overal... mijn tepels gelukkig nog niet hahahha. Het tandvlees is dik en erg wit doorschijnend (tand wat eronder zit ga ik vanuit) en een vuurrode rand eromheen.. benieuwd hoelang het duurt voor hij daadwerkelijk 5 of zelfs 6 tandjes heeft. JMAY wat ontzettend rot dat Novan weer zo spookt! Hopelijk is t van een tandje en gauw doorgebroken zodat t weer wat rustiger wordt. MINIMAMA. Gefeliciteerd met je neefje! Volgens mij heb jr geen leuke schoonzus haha. Wat betreft de 90 minuten.. Daar zijn we overheen..meestal gaat t toch meer richting de 2 uur.. soms ook wel eens na een uur en kwartier. Ik kijk wanneer hij moe is en dan heb ik lak aan de 90 minuten. Ik hoop dat dit zich voortzet. Al de 3e goede nacht! Van 20.15 tot 22.45 aan een stuk geslapen, toen gedronken weer in bed,na 5 min er weer maar even een knuffel en speentje en toen sliep hij tot 2.45 weer gedronken en slapen tot 5 uur, en toen was hij nat.. mama had de luier gisteravond niet helemaal goed gedaan... Oeps.. dus verschoont en toen dacht hij ach dan kan de dag ook wel beginnen maar daar hadden papa en mama nog geen zin in dus hup tepel dr in en heeft hij toch nog tot kwart over 6 geslapen en toen is ml er met hem uitgegaan en heb ik nog tot 8 kunnen slapen... Jullie snappen vast dat ik dit heeeel erg fijn vond... toch? alle zieke kindjes Beterschap!
Wat een tandjes allemaal hier! Ik blijf voelen bij cleo maar er is echt nog helemaal niks! Onze grote dochter begon rond deze tijd al aan haar 5e en 6e tandje maar cleo wacht daar dus nog maar even mee... Misschien ook wel zo fijn als je bv geeft tenminste. Zijn er hier bv moeders die al slechte ervaringen hebben opgedaan met bijtende babies? 😨 Riean, pruimen helpen erg goed tegen verstopping! Ik heb onlangs een bestelling van HIPP omtvangen met heel veel verschillende potjes fruit en groente, en daar zitten een paar bij die juist nog eens helpen voor een betere ontlasting. De afgelopen twee dagen gaven wij een potje fruit (mango, appel...) met volkoren, nou, dat hielp zeker!! Ineens hadden we weer een ontlasting zoals vroeger ipv die harde keuteltjes 😊 Mijn vriend heeft het vannacht overgenomen. Ik zei dat ik heel graag eens een nacht door zou willen slapen zonder te voeden of de speen erin moeten proppen of cleo om te moeten draaien, en dat hij het eens moest overnemen, dan maar met Kv. Cleo slaapt naast mij en ik ben altojd degene die het eerst wakker wordt, en de laatste tijd echt om de anderhalf uur. Afgelopen nacht mocht ik dus in de logeerkamer slapen. Maar... Wat een teleurstelling, ik werd alsnog om de haverklap wakker. Ik hoorde cleo gewoon door de twee deuren en een verdieping verschil huilen. En ik hoorde vl hoe hij de fles klaarmaakte. En- het ergste- ik werd dus ook nog eens twee keer wakker omdat een buurjongetje zat te huilen ( ze laten hem gewoon huilen, het jongetje is net twee, maar ja, leuk dus voor de buren, want ik lag er gewoon wakker door 😔. Om kwart over 6 kwam vl de kleine brengen want ze wilde niet meer slapen en zo kon hij nog eventjes een uurtje slapen. En, je raadt het al, ik was sowieso al wakker toen hij kwam... Dussss, zo ver mijn ervaring met een ongebroken nacht, pfff . Waarschijnlijk weet ik niet eens meer hoe dat moet, tijdens de zwangerschap sliep ik ook al niet meer door.
Haha, Lianne, papa's die met de baby opstaan om mama te laten slapen vinden we idd erg fijn 😄 Wel fijn als je het opstaan nog even kunt uitstellen door de tepel erin te proppen, het werkt hier ook zo 😄 En daar had vl vannacht ook last van toen ik een keertje 'off duty' was, want tot hij het flesje klaar gemAkt en gegeven had was C al heel klaarwakker, en het duurde dan ook een uur tot ze weer in slaap gevallen was 😳
@jmay, is je webshop al online? Wat is het adres? @ zomersproet, de oudste kreeg met 5 maanden tandjes en beet met voeden steeds zo hard dat ik toen gestopt ben. D heeft 2 tandjes en die bijt niet. Hopelijk blijft dat zo. @ hier. D heeft last van verstopping. Heeft al ruim een week niet gepoept. Pruimen, kiwi's en lactulose helpen tot dusver nog niet helaas.