Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Hier ook een goede dag, Anne is alweer zes maanden! Dus ook zes maanden bv zonder slag of stoot, van te voren nooit verwacht maar nu het zo goed gaat gaan we vrolijk door!
    Vanmiddag wel knorrig omdat er poep vast zat. Aan de borst was ze eindelijk ontspannen genoeg om wat gas kwijt te raken en later op bed hoorde ik haar goed persen 🙈.
    Ik wordt een beetje bang voor de luier zo, we gaan het zien met een kwartiertje tijd voor de laatste voeding!

2. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    469
    514
    93
    Vrouw
    Nou het is zeker stil hier! Alle moeders druk denk ik haha

@Moedersvan2: Wat goed dat Nola zo lief zittend kan spelen, leuk om te zien ook!

@Mimimama: arme L zo'n last van zijn tandjes :( wel fijn dat hij zo vrolijk blijft! Geef hem maar een dikke knuffel.

@Centurychild: Dat is een hele prestatie ja 6 maanden BV daar mag je trots op zijn! Fijn ook dat het zo makkelijk gaat, geniet ervan :). Ik hoop voor je dat de luier mee viel haha :D

Hier gaat het gelukkig weer wat beter. Alyssa is gister en eergisteren echt nog wel van slag geweest, ze was zieker van de nasleep dan van de echte koorts leek het wel. Het doet zo'n pijn aan je moederhart om je kindje zo overstuur te zien :(.

Het allerergste was nog dat ze tijdens de huilbuien mama leek te zeggen maar dan echt een soort wanhopig alsof ze zei 'mama doe dan iets'. Pff maarja gelukkig gaat het nu beter! Ze drinkt weer redelijk en is een stuk vrolijker. Vandaag bijna alleen maar geslapen, ze heeft wat in te halen denk ik haha.

Nou dit hebben we vast overleefd :p

3. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Mag ik mee kletsen? Ik ben ook een februari mama van een zoontje

4. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Natuurlijk Malika! Welkom bij dit gezellige clubje!

5. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @century: en een poep explosie gehad? ;) Wat een mijlpaal! 6 maanden bv geven :) Mag je echt trots op zijn hoor!

@Maryelle: Zielig hè, dat ze zo klein al zulke pijn kunnen hebben. Fijn dat het met Alyssa beter gaat. L heeft gelukkig niet zo'n last als zijn grote neef.. Die had blaren op zijn billen, net als mn broer toen der tijd :$ L heeft wel een beetje rode billetjes maar na het smeren van sudocreme is dat weer weg :) L knuffel ik zeker :)

@moedersvan2: Leuk, dat zelf kunnen spelen zonder jouw hulp :) Is soms wel een verademing om even iets zelf te kunnen doen ;)

@Malika: welkom!

Hier: Wat ben ik toch blij met mijn draagzak :) Gistermiddag L gedragen in de zak omdat hij niet zonder mama wilde en ik toch zijn eten moest maken. Hij vond het allemaal indrukwekkend :D haha.
    L slaapt overdag nu wel veel, is om 17.30 alweer moe en ligt dan al vaak voor 18.00 te slapen :$ en dan is het tot een uur of 23.30 stil... en dan begint het feest haha :D L wordt dan wakker en gaat het hele bed door totdat hij de knuffels en speen kwijt is.. dan vragen voor hulp om ze te zoeken. En dan is het tot een uur of 3.00 stil, als we geluk hebben. En dan weer klaar wakker om te spelen. Rond 5.00 is dat ook zo. Tot 5.30 - 6.00 kunnen we het rekken maar langer niet. Vannacht ben ik telkens uit bed geweest en dat hakt er toch wel goed in moet ik eerlijk bekennen. Kijk ook uit op morgen ochtend, even lekker tot een uur of 8 uit slapen :p
    Mijn mango/perzik/minola hapje werd gisteren afgewezen haha :D na 2 happen drukte L zijn lippen op elkaar en keek me toch boos aan haha :D zo van eet het maar zelf mama! Toegegeven, het was wat zuurder dan ik had verwacht ;) Dus toen maar peren ontdooit, oh wat is een magnetron toch fijn (had er tot aan vorig jaar november al 5 jaar geen meer) :)
    Vandaag gaat L fruit uit potje krijgen, op vakantie heb ik niet de mogelijkheid om het zelf te maken op wat geprakte dingen na. Hij krijgt het nu al, zodat hij een week kan wennen aan uit potjes, dan weten we wat hij kan verdragen.
    Gisteravond nog een mooie, L had een potje pasta en een bakje yoghurt op.. Zat bij ons toch te bedelen aan tafel :D haha. Hij heeft gisteren kleine stukjes spaghetti gehad :) En trots kijken dat hij stukjes gehakt en pasta had gegeten. Echt een boefje die niet genoeg van eten kan krijgen :D

6. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik zal me even voorstellen:
    Almedina, 26 jaar, getrouwd, woon dichtbij Alphen ad Rijn en keizersnee mama van een zoontje.
    Ik geef al volle 6 maanden bv

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier gaat het qua nachten redelijk. De ene nacht komt hij 2, de ander 3x. Overdag nog steeds 2u op, 2u af.

Hij gaat nu zo om 09:30/10u naar bed en dan moet ik hem ws eerder wakker gaan maken, want op vrijdag is het babyzwemmen :D Zit nu na het ontbijt te wachten op de poepbroek. Pas dan kan er geslapen worden :cool:

Ik heb wat fijne granen door zn fruithap gedaan. Ik heb die doos nou eenmaal in huis, maar pap kan hij niet goed hebben. Dus dan maar op een andere manier die granen verwerken, dacht ik.

8. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees dat jullie kindje het hele bed door gaan......liggen ze niet ingestopt dan?

Hier ligt nola met slaapzak, laken en dekentje in bed.
    Ik denk als ik haar alleen met slaapzak in bed zou leggen ik constant eruit kan hahaahahaaha. Enne nee ze heeft het niet te warm haha, ze heeft het altijd koud en wordt wakker als ik haar niet instop met dekentje, net haar moeder!

9. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het valt altijd te proberen toch? Veel plezier bij het zwemmen!

10. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier: Wat ben ik toch blij met mijn draagzak :) Gistermiddag L gedragen in de zak omdat hij niet zonder mama wilde en ik toch zijn eten moest maken. Hij vond het allemaal indrukwekkend :D haha.
    L slaapt overdag nu wel veel, is om 17.30 alweer moe en ligt dan al vaak voor 18.00 te slapen :$ en dan is het tot een uur of 23.30 stil... en dan begint het feest haha :D L wordt dan wakker en gaat het hele bed door totdat hij de knuffels en speen kwijt is.. dan vragen voor hulp om ze te zoeken. En dan is het tot een uur of 3.00 stil, als we geluk hebben. En dan weer klaar wakker om te spelen. Rond 5.00 is dat ook zo. Tot 5.30 - 6.00 kunnen we het rekken maar langer niet. Vannacht ben ik telkens uit bed geweest en dat hakt er toch wel goed in moet ik eerlijk bekennen. Kijk ook uit op morgen ochtend, even lekker tot een uur of 8 uit slapen :p
    Mijn mango/perzik/minola hapje werd gisteren afgewezen haha :D na 2 happen drukte L zijn lippen op elkaar en keek me toch boos aan haha :D zo van eet het maar zelf mama! Toegegeven, het was wat zuurder dan ik had verwacht ;) Dus toen maar peren ontdooit, oh wat is een magnetron toch fijn (had er tot aan vorig jaar november al 5 jaar geen meer) :)
    Vandaag gaat L fruit uit potje krijgen, op vakantie heb ik niet de mogelijkheid om het zelf te maken op wat geprakte dingen na. Hij krijgt het nu al, zodat hij een week kan wennen aan uit potjes, dan weten we wat hij kan verdragen.
    Gisteravond nog een mooie, L had een potje pasta en een bakje yoghurt op.. Zat bij ons toch te bedelen aan tafel :D haha. Hij heeft gisteren kleine stukjes spaghetti gehad :) En trots kijken dat hij stukjes gehakt en pasta had gegeten. Echt een boefje die niet genoeg van eten kan krijgen :D[/QUOTE]

Ja hier ook, als ze niet meer wil, lippen stijf op elkaar en tuffen zo van blegh eet het zelf maar:D

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    J wordt woedend als ik hem strak instop. Die wil een been op kunnen trekken, op zn andere zij gaan liggen of zn armen anders neerleggen. Als dat niet kan, dan ontploft hij :D

Maar als hij wakker wordt, dan gaat hij inderdaad het hele bedje door. Hij slaapt dus in een slaapzak (aangepast aan de temperatuur qua tog waarde) en in een pyjama (ook aangepast). Hier overheen een grote hydrofiel als lakentje en een hydrofiel deken. Die zijn ademend, mocht hij ze over zich heen weten te krijgen.

12. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    En knuffels in bed? Dat mocht ik niet eens van de kraamzorg! Heb wel een knuffeldoekje nu bij hem liggen maar hij kan prima zonder :)

Hier zitten we echt nog keihard in de sprong..slecht slapen en best mauwerig. Hij heeft wel gisteren soort van omgedraaid! Toch ergens wel leuk zo'n sprong

Gisteren pasta voor hem gekookt..wou hij niet hebben... vv gaat sowieso er niet echt meer in nu. Probeer te krampachtig dat rapley te doen maar vind het vervolgens jammer datie nix eet

13. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hier ligt Riff met een pyjama en slaapzak. Geen lakentjes of dekentjes voor meneer. Hoe strak we hem ook instoppen hij krijgt het los. En trekt het niet alleen over zich heen maar wikkelt zich er als een mummie in..

14. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: ik kan L instoppen wat ik wil.. Hij duwt zijn rug op en schuift dan omhoog, onder de deken uit :$ En ik blijf niet bezig met terug instoppen. Als L liever in de breedte van het bed ligt, nou prima. Hij heeft een pyjama die we aanpassen op het weer en een slaapzak met een TOG waarde van 0,3. Ook in de nacht blijft L door bed kruipen, hoe strak ik hem ook instop en met of zonder knuffels maakt niet uit.

@onyx: De kraamzorg vond tijdens het opmaken van ons bed het knuffeldoekje van L. Die had vanaf 30 weken zwangerschap bij ons in bed gelegen. Ze vertelde dat we die aan L moesten geven in de nacht zodat hij ons dichtbij rook. Vanaf dat moment slaapt L met het knuffeldoekje, wat geschikt is vanaf de geboorte. Hij heeft er nu 2 in bed, ter compensatie van zijn speenkoord waar een knuffel aan zat ;) en dan een Nijntje van 25 cm, zijn vriendin :D haha

@malika: Netjes hoor! 6 maanden bv :)

@lianne: Riff de mummy haha :D zo heb ik laatst L gevonden in zijn slaapzak. Hij had het blijkbaar koud gehad dus hele slaapzak om zich heen gewikkeld terwijl daar niet zoveel ruimte in zit.

Hier: ik ben langzaam wakker.. duurde 2 uur :p haha. Ik heb net een potje fruit gegeven aan L. Nou, hij wilde het na 2 happen niet meer. En maar aan het kijken of hij nog wat anders kreeg, ja melk maar ook dat wilde hij niet. Dus toen maar toch aan het fruit :D haha. Na 2/3 vond L het echt genoeg.

15. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Welkom Malika, hier ook een keizersnee mama.

Moedersvan2, als ik Emma instop, gooit ze haar benen in de lucht en trapt de dekens af. Emma heeft een slaapzak aan met een pyjamajasje. Ze heeft het niet koud.

16. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Spannend Elsa.. al op naar nummer twee..

17. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Zeker spannend. Gaan jullie nou dan ook voor een 2e?

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Ik heb eindelijk dé kleren gevonden voor Emma op de bruiloft.

Jurkje + T-shirt + legging + bandana (4-dlg.) lichtpaars geruit - Voor kinderen - bpc bonprix collection - bonprix.nl

Ik had eerst hetzelfde jurkje als de bruidsmeisjes, maar die was te groot. Toen een ander feestjurkje besteld en die past op zich wel, maar is het net niet, een beetje té. En ze moet er natuurlijk ook in slapen. Dus nu dit setje besteld. Alleen ik had het besteld in 68, maar kreeg maat 62. 'Gelukkig' valt bonprix groot en is zelf 62 nog iets te groot.

19. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    We gebruiken condooms nog.. wanneer ze op zijn, gaan we 'ervoor'.
    Het duurde 2,5 jaar totdat ik zwanger werd.. dus ben benieuwd dit keer.

20. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig dat ze allemaal anders zijn! Hier vind ze het heerlijk om strak ingestopt te worden!

Deel Deze Pagina