Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bah ik word soms zo zat van die adviezen van vroeger!
    Oma van VL zei gewoon: oh de baby moet je gewoon een halfuur laten huilen hoor. Krijgen ze sterke longen van. En anders verwen je hem veel te veel. Hij weet gewoon dat je eraan komt als hij huilt.

VL zei later ook nog: misschien moeten we dat een keer proberen..gewoon een kwartiertje laten huilen.

ik zei zo snel en hard nee dat hij er een beetje van schrok volgens mij hahaha

Oh en die oma stonk heel erg naar zweet vond ik..hield ze devin vast, stonk hij gewoon naar haar! Bah!

Meiden die borstvoeding geven: hebben jullie ook zo last van lek tieten? Ik smeer net mn tepels in met een beetje kokosolie (gelezen dat dat als huismiddeltje werkt tegen spruw..het is weekend dus ik moest wat..) en let ik even niet op...is mn topje en het dekbed nat. Kan ook gewoon niet zonder BH slapen met compressen erin!

2. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    En toen werd ik gestraft.. ;) heb de hele zondag geen rust genomen doordat ik niet zo vermoeid was... En nu zit ik met een wakkere baby en ik heb maar 1 uurtje geslapen.. Ohhh ik zie het zo niet zitten om een lange nacht vol strijd tegen de slaap.. Haha :D
    Wat zegt men altijd.. God straft meteen... Ja dat klopt als een bus ;)

Vanaf nu maar weer fijn over de dag heen slapen of rusten dan kan ik de nacht wel aan :)

Hebben er meer last van verkoudheid? Hier zijn we nu alle 3 verkouden. En zo goed dat ml en ik aan de pcm zitten en bij L. een lekkere dikke ui onder het bed ligt ;) hele huis (gelukkig woon ik niet in een kast van een huis) ruikt naar die ui.

Zo.. Zat positief geklaagd, nu hopen op een fijne nacht. Welterusten allemaal

3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.795
    7.385
    113
    En minimama, nog een beetje geslapen vannacht?

J heeft vannacht eindelijk eens wat langer geslapen, 4,5 uur achter elkaar. NOg steeds 2 nachtvoedingen omdat ik hem al om 20.30 uur had gevoed, maar het begin is er hoop ik :D
    Helaas na 5 uur niet meer geslapen omdat zijn neus dicht zat, hij raakte steeds helemaal in paniek omdat hij amper kon ademen, echt sneu :( Om een uur of half 8 moest hij flink niezen en kwam alles eruit, haha, daarna was hij tevreden :D

Onyx, hier lek ik ook steeds hoor, kan echt niet zonder zoogcompressen. Als hij aan de ene borst begint te drinken krijg ik sowieso ook een toeschietreflex in de andere, en komt het er vanzelf wel uit. Ach, met zoogcompressen gaat het best.

4. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Riean: om 4.30 mochten we weer uit bed. Ik kon niet op staan omdat ik helemaal verkrampt lag in bed :$ dat deed zeer :(
    Ik heb het idee dat L. zich nu weer zo vaak meldt doordat hij meer honger heeft. Vandaag doe ik daarom meer aanbieden ;) 120 cc ipv 90 cc ben benieuwd hoe het zal gaan vandaag.

5. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    439
    473
    63
    Vrouw
    @minimama: oh jij hebt gewoon een lekker actief mannetje haha. Het blijft toch bijzonder hoe verschillend die kleintjes al kunnen zijn.

Wat betreft je schoonouders, soms is duidelijkheid het beste haha. Ik hoop wel dat je nog hebt kunnen slapen!

@Onyx: Ik het dat 'probleem' ook wel is met mijn schoonmoeder, die rookt (heel veel) en die ruikt ook enorm naar rook en pepermunt. Als ze dan boven mn dochter komt hangen als ik r vast heb (heb ik sowieso eigenlijk een hekel aan maar oke) dan krijg ik echt zo'n walm over me heen. Ik heb dan ook liever niet dat ze alyssa vasthoudt.

Hoe denken jullie verder over roken? Mijn man en hele schoonfamilie roken stevig, ik zelf niet en bij ons in huis wordt ook niet gerookt. Ik wil eigenlijk gewoon helemaal niet dat er bij mn dochter in de buurt (binnen) gerookt wordt maar ik vind ook niet dat ik mijn so kan verbieden om in hun eigen huis te roken 😐. Aan de andere kant vindt ik het wel mijn taak om haar in bescherming te nemen.. Of ben ik nu een enorme zeikerd haha.

6. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @maryelle: ml heeft tot 10 jaar geleden gerookt maar is toen gestopt. Mijn familie zit ook vol rokers. En bij mijn ouders mocht altijd binnen worden gerookt. Toen ik 8 jaar geleden uit huis ging merkte ik pas wat dat met je ademhaling kan doen en ik vond het stinken. Ik had altijd een setje kleding wat ik naar mijn ouders aan deed, en bij thuiskomst ging dat meteen de wasmachine in.
    In mijn huis mag niet gerookt worden. Rokers verwijs ik naar het balkon. Maar binnenkort gaat dat ook niet meer ivm onze gezamenlijke hobby waardoor we het balkon nodig hebben.
    Mijn ouders zijn naar een koopwoning verhuisd en sindsdien mag daar (gelukkig!) niet meer binnen worden gerookt. En nu vindt mijn moeder het ook stinken ;) Mijn vader vond het eerst onzin om niet binnen te roken maar we hebben hem gezegd dat het waardeverlies is op je huis en dat het beter voor de gezondheid is.
    Ik kan me voorstellen dat het lastig is om je so hierop te wijzen maar ik zou het wel aankaarten. Het is nu algemeen bekend dat (mee)roken slecht is.

7. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    439
    473
    63
    Vrouw
    Ja en wat ook meespeelt is dat zowel ml als ik astma hebben en bij mij in de familie veel longproblemen voorkomen. Zolang we niet weten hoe haar longetjes zich gaan ontwikkelen voel ik me er gewoon echt niet prettig bij. Ik snap ook wel dat ik haar niet de rest van dr leven tegen (mee)roken kan beschermen maar ze is nu nog zo klein.

Heb het ook met mijn man besproken en die staat er wel achter gelukkig.

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Hier vannacht een iets korter nachtje dan anders. Emma werd om 4.15 uur wakker en dat kon ik met een speentje niet rekken tot 6.00 uur, dus heb ik om 5.00 uur de dies gegeven.

Roken: in onze familie gelukkig weinig mensen die roken. Bij ons in huis mag er niet gerookt worden. Bij mijn so wordt er ook niet gerookt in huis. Daar rookt ook bijna niemand, alleen zwager heel af en toe, maar dus niet in huis. Van mijn kant rookt ook 1 zwager, maar die rookt altijd buiten. Zij hebben ook net een kleintje en daar mag in huis ook niet gerookt worden. Bij mijn ouders wordt normaal nooit gerookt in huis, maar 1x per jaar komt er een oudtante logeren en die rookt als een ketter, ook in huis. Als zij dit jaar komt en ze rookt bij mijn ouders in huis, zal ik die week niet komen met Emma. Als ze op visite komt bij ons of bij mijn zussen of broer, dan rookt ze niet.

9. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    #389 goblins, 23 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2015
    HOi allemaal, daar ben ik weer.

Het gaat steeds beter hier. Mijn depri-bui is bijna over. De eerste overvloed aan hormonen raken volgens mij uitgewerkt. Ik kan meer hebben en ben niet zo snel meer geïrriteerd.

Toeschietreflex heb ik ook, en ik verlies zoveel dat ook kompressen niet helpen. Ik heb onderlegger in bed, en die is in de ochtend zeiknat van de melk.
    Ik smeer mijn tepels in emt de melk. Dt schijnt ook goed te helpen.
    Nu heb ik wel een stevige huid dus geen last van kloven etc.
    Eigenlijk gaat borstvoeding redelijk, al komt morgen wel de lactatiedeskundige, omdat ik het idee heb dat Gijs neit genoeg drinkt of er veel te lng over doet. Vannacht 2 uur voeding en nog zat hij niet vol.....
    Ik ben blij dat ze komt.
    En nu ik dit aan het tiepen ben lekken mijn borsten alweer.

Wel ebn ik deels overgestapt op flesvoeding van Nestle.
    Deze krijgt Gijs voor het slapen gaan voor de nacht.
    Gijs slaapt dan al gauw een uurtje of 5-6 wat ik erg prettig vind. Anders zat ik elke nacht 2 uur te voeden en na een uur kwam hij weer.
    Niet bepaald ideaal en nu slaapt hij lekker door, dus meer nachtrust, dus voel ik me beter. Verder krijgt Gijs wel alleen moedermelk.

En die aanbieding van de pampers...... ML heeft ze gelijk besteld. helaas kreeg hij eht niet voor elkaar om maat 1 te bestellen, dus alleen maatje 2 besteld. Deze komen vanmiddag binnen. We hebben dan 13 pakken liggen, whhahaha. maar ja, voor 4 euro per pak, is dat niet erg, als ik al over hou, kan ik ze prima voor 5 euro per pak verkopen, dus teveel is nooit erg.

verder kan ik niet goed tegen of tomaten of knoflook.
    Tijdens de zwangerschap kon ik dit al niet hebben,
    ach, beter gezegd, Gijs kan hier niet tegen.
    Ik heb gisteren taco's gehad met tomaten en knoflook en Gijs wil nu mijn borst niet. Hij kijkt alsof ik hem gif geef, whahhhaha.
    Nu maar even uitzoeken of het aan de tomaten ligt of aan de knoflook.
    Verder had hij gisteren weer een fantische actie.
    Hij poept altijd in 3 fases, dus ik wacht tot de derde keer en dan verschoon ik zijn luier. Helaas vond meneer het nodig om 5 keer te poepen en het zat tot zijn schouders...... heeft denk ik toch te maken met de knoflook of tomaten.

En voer roken gesproken, ja je mg zeker eisen dat er niet gerookt wordt bij je SO thuis als jullie er zijn met de kleine.
    Ik heb altijd gerookt tot ik zwanger werd, gestopt zodra ik het wist, en helaas weer begonnen.... maar wij roken buiten, was mijn handen als ik weer binnen ben.
    Ook rook ik niet achter de wandelwagen.
    En iedereen heeft zich maar aan te passen aan Gijs qua roken, ik ben een verstokte roker, maar niet bij Gijs in de buurt.

Dus nee, je bent geen zeikerd.

10. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Pfoe goblins wat vervelend van het voeden en het lekken uit je borsten!
    En maat 2 past nog wel even hoor, volgens onze kraamzorg kunnen ze daar vaak nog in tot ze een half jaar zijn. Alleen al nu de eerste 3,5 week hebben wij al iets van 4 pakken verbruikt dus dit komt ongeveer neer op een pak per week bij ons.

Slapen gaat met Anne nu een stuk beter de afgelopen twee dagen, ook overdag! 's Nachts bakeren we haar in met een swaddle me (supermakkelijk ding!) doek en dan slaapt ze als een roosje. Ze komt zelf om de drie uur. Na het verschonen doen we haar gelijk weer in de doek want ze drinkt dan rustiger aan de borst. Tussendoor dut ze vaak weg (en poept ze de nieuwe luier gelijk weer vol ;)) dus verschoon ik meestal maar weer en voed verder. Daarna slaapt ze weer vrolijk drie uur door echt een verademing op de nachten ervoor. Ze begint nu zelfs te krijsen s nachts als de doek los gaat om te kunnen verschonen. Gek kind.

Ze drinkt nu overdag ook makkelijker en rustiger en niet meer zo vaak als eerst. Dat is toch wel erg fijn! Dus tip voor alle moeders, niet te lang aanmodderen als ze s nachts compleet onrustig zijn, gewoon zo'n doek proberen! Ze zijn ook niet duur, voor 15 euro heb je al een swaddle me en je krijgt je nachtrust terug!

Wat roken betreft, wij hebben geen rokers in de familie maar ik kan de frustratie voorstellen.
    Een ieder bepaald voor zichzelf of hij/zij rookt maar beslissen voor een kleintje kan je nog niet. Daarbij zou ik het persoonlijk voor de ontwikkeling van het kindje (longen/hersenen etc etc) liever niet willen dat ze in een huis zou verblijven waar gerookt wordt. Niet nu als baby'tje, als ze groter is zou ik het minder erg vinden (je kunt ze niet altijd blijven beschermen). Maar zoals ik al zei, voor ons is het geen issue.

11. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    lieve meiden,

hier ben ik weer. Ik ben super blij, want ons mannetje is nu ver boven zijn geboortegewicht. Vorige week maandag (8 dagen na geboorte nog niet), maar is hij van toen 3340 gegroeid naar 3800 gram!!! :cool::D;) Ik heb er dus goed aan gedaan om over te gaan naar flesvoeding (met 2 flesjes per dag borstvoeding nog)!!

Gelukkig lees ik hier dat er ook andere meiden zijn die problemen hadden met de borstvoeding! Fijn die herkenning!! En een tevreden kindje die nog goed groeit ook, is het belangrijkst!! Dat geeft ook weer rust.
    Inderdaad borstvoeding misschien het allerbeste, maar kunstvoeding is een goed alternatief!!

Roken, inderdaad we moeten onze kleine in bescherming nemen. Dus je zeurt echt niet als je aan mensen vraagt buiten te roken, ook al is het in hun eigen huis.
    Mijn mijn rookt ook, maar buiten gelukkig.

Slapen, onze kleine man dronk rond 22:15 daarna tot 1:45 geslapen en vervolgens tot 5:45 en daarna weer tot 9:15 en toen uit bed.

12. Wishing

Wishing Actief lid

18 feb 2012
    225
    5
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties over de borstvoeding/flesvoeding. Super lief :)

Over het roken: ik vind je absoluut geen zeikerd! Rokers die hier op bezoek komen verwijs ik ook naar het balkon en daarna direct handen wassen en zelfs het liefst even een pepermuntje nemen haha. Ik vind het zelf zo stinken en wil Emma er ook niet meer in contact brengen.
    Schoonmoeder rookt ook, alleen woont zij in Engeland. Als wij met Emma op bezoek gaan daar in de toekomst wil ik haar wel vragen om niet in huis roken en het huis even te luchten. Prima als ze het daar niet mee eens is, maar dan ga ik in een hotel slapen. Ik vind de gezondheid van mijn kindje belangrijker dan gezellig doen. Ik verwacht niet dat ze er moeilijk over gaat doen, wellicht vindt ze dat ik wat overdrijf maar dat is dan niet mijn probleem.

Emma heeft een redelijke nacht gehad. Na de voeding van 10 uur heeft ze doorgeslapen tot half 2 en kwam toen om half 7 weer. Ze heeft er wel eens langer tussen gelaten maar ach ze heeft me wat langer laten slapen dan de 3 uur die ze er eerst tussen liet hihi.

Ik vind het nog wel lastig om met haar weg te gaan. Niet om gewoon lekker te wandelen hier in de buurt maar om echt ergens heen te gaan. Ik vind het nog zo'n gepuzzel met de voeding! Ik ben er zelf geen voorstander van om overal naartoe te gaan en dan maar overal te voeden, tenzij ik bij iemand thuis ben en gewoon rustig de fles kan geven en het bij 1 flesje blijft. Hoe doen jullie dit? Of wil ik gewoon al te vroeg weer dingen doen?

Ahh Emma is alweer wakker aan het worden voor d'r flesje hihi. Fijne dag allemaal!

13. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Ik ga gewoon overal met Emma naartoe. Als ik weet dat ik ergens naartoe ga waar ik niet zomaar warm waren heb zorg ik dat een thermoskannetje met gekookt water bij me heb. En ik neem altijd in ieder geval poeder voor 1 voeding mee. En vaak nog een bakje met 1 schepje voor als ze toch niet genoeg heeft gehad.

Heb pas geleden zelfs in de McDonalds zitten voeden. Ik heb wel het 'geluk' dat het Emma niet uitmaakt waar ze haar voeding krijgt, als ze maar wat krijgt:p

Ik moet zo nog even naar de winkel. Om 14.00 uur moet ze de fles, dus ik ga zo tegen 13.00 uur ongeveer weg. Dan ga ik eerst naar mijn ouders, daar geef ik de fles en dan daarna ga ik richting de winkel.

14. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @pukjepuk
    ik zei het toch! super goed!

@Roken
    Je zeurt zeker niet, ik had het zelfde gedaan.

Novan slaapt nu al twee dagen van 22:30 - 7:00 en dan weer tot 10:00 echt heerlijk, hoop dat hij het volhoud haha

Hij groeit als kool. volgens mij weegt hij nu bijna 5kg.. maar dat weet ik 9 april pas zeker haha

Beetje gênante vraag, maar ik verlies soms beetjes urine :) hebben jullie dat ook ?

15. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Mijn ouders roken, maar als de kleine komt luchten ze het huis en roken ze buiten. Dat vind ik erg fijn, anders ging ik er met zo'n klein mensje niet binnen zitten! Maar dt blijven ze niet eeuwig doen, en dat hoeft van mij ook niet, op een gegeven moment zal de kleine ook elders vast met rook in aanraking komen...

Wat betreft naar buiten gaan kon ik niet wachten om weer alles te mogen en te kunnen. Ik neem de kleine nu overal mee naar toe, ik zorg dat ze gevoed en met een schone luier de deur uit gaat en onderweg voed en verschoon ik als het nodig is waar ik maar wil. Vind dit niet lastig, met bv juist fijn dat ik niet hoef na te denken over flesjes en het altijd en overal gebruiksklaar is! ;)

Wij hebben net onze vakantie geboekt! Over 3 weken gaan we naar de Canarische weilanden! ;) :D

16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Heerlijk Ellada. Ik moet nog iets langer wachten tot we op vakantie gaan. Wij gaan van 24 juli t/m 31 juli met bijna het hele gezin (van mijn kant) naar Schloss Dankern. Heb er zoveel zin in.

Maar tegen de tijd dat die vakantie voorbij is heb ik nog iets veel leukers om naar uit te kijken...de dag dat we gaan trouwen. Daar heb ik uiteraard nóg meer zin in:D

17. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @op pad gaan: ik doe dat altijd na de voeding. Ben anderhalf uur geleden na de fles en schone luier naar de supermarkt gewandeld. Moet wel zeggen dat te voet veel boodschappen doen nog een uitdaging is met waar laat je de boodschappen? ;) L. was wakker in de supermarkt maar slaapt nu heerlijk in de wieg van de wagen :D
    Morgen ga ik voor het eerst met de trein naar mijn ouders. Heb op de avond even een uurtje beweging om weer aan te streken met andere mama's en daar kijk ik wel naar uit. Even zonder baby.. Maar lijkt me ook raar hoor ;)
    @voeding/slapen: L. jammerde sinds zaterdag steeds na de fles. Nu heb ik de voeding verhoogd en meneer valt direct na de fles weer in slaap :D *whoohoo* daar ben ik zo blij mee dat hij nu weer tevreden oogt en slaapt. Ik ben benieuwd of het verhogen ook effect heeft op de nachten. Ben na afgelopen nacht weer toe aan wat rust ;)

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hoi meiden!

ben een tijd uit de running geweest en begin nu weer een beetje in rustig vaarwater te komen. Na de bevalling kreeg ik namelijk de griep en ik ben ongeveer 3 weken ziek geweest :( Ben er nog steeds niet helemaal vanaf, mijn oren zitten nog verstopt. Maar ik ben wel weer op de been en uit bed...

De start met ons mannetje was pittig. Hij verloor in korte tijd meer dan 10% van zijn geboortegewicht en ik had niet voldoende borstvoeding. Wij moesten dus starten met kunstvoeding, waarnaast ik ook nog zelf voedde en kolfde. Na een week trok ik dit slopende ritme niet meer en ben ik gestopt met kolven. Wel nog borstvoeden, met daarnaast flesvoeding als hij nog hongerig was. Maar in ieder geval even de druk eraf.

Ook ik voelde me een mislukkeling. Ik heb een paar keer heel hard zitten huilen. Maar uiteindelijk is er maar 1 ding belangrijk en dat is dat die kleine voldoende voeding krijgt. En ik doe mijn best, maar het moet wel een beetje te doen blijven. Als ik er bijna aan onderdoor ga en alleen nog maar gestresst in de rondte loop, dan is dat ook niet goed.

Afgelopen vrijdag is het tongriempje van Jurre geknipt. Tijdens de kraamweek hebben er 5 dames naar gekeken (2x kraam en 3x vlos) en allemaal weifelden ze. Uiteindelijk besloot er niemand tot actie. Maar ik bleef het gevoel houden dat hij zijn tong niet goed kon bewegen. Dus uiteindelijk een lactatiekundige ingeschakeld en die wierp 1 blik en zei: "dit is geen twijfelgeval hoor, dit een heel duidelijk geval van een te kort tongriempje! En als je hier niks aan laat doen, dan gaat hij problemen krijgen met praten, ijsjes likken en zoenen". Lang verhaal kort, wij naar de kinderarts. En ook daar geen enkele twijfel. Achteraf begrijp ik dus niet waarom in de kraamweek er niet meteen iemand besloten heeft om te knippen, maar goed, we zijn er nog steeds redelijk vroeg bij.

En dan als laatste: we hebben spruw :( Het is nog in een vroeg stadium, dus ik hoop vurig dat we erger kunnen voorkomen.

Hopelijk kan ik nu weer wat vaker meelezen en meeschrijven. En natuurlijk nog even een fotootje van mijn heerlijke mannetje :)

Bijgevoegde bestanden:

19. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Kolven, ik bewaar het in flesjes die ik op marktplaats heb weten te scoren ! Maar als die op zijn wil ik of de ijsblokjesconstructie of de diepvrieszakjes.

Slapen, hier nog totaal geen doorslaapmogelijkheden, ze komt vast om de 3 uur soms vaker .... en rond 3 uur 's nachts heeft ze ook steeds dat ze blijft jammeren ....

Hier, ons meisje is ziek, van het weekend naar de HAP gegaan nadat ze letterlijk waterige ontlasting had spuitluiers vol, die concludeerde buikgriep bij ons beide maar k heb echter nergens last van gehad ... behalve op het toilet ... nu moest ik haar continu aanleggen zodat ze niet zou uitdrogen dus dat doen we.

Bemoeienissen, ik word er zoooooooo moe van !! ik wil helemaal geen continu advies van alles en iedereen ik raak er echt gestresst van en irriteer me er enorm aan!! In plaats daarvan knik ik netjes en ga ik er verder niet op in ....

Lachen, ohhhhh wat smelt mijn hart als ik haar zie lachen, eerste weken zijn zo voorbij gegaan en ik had nog niet echt het echte moeder gevoel was een beetje een ver van mijn bed show maar merk dat ik steeds meer de echte diepe moedergevoelens begin te krijgen, heb het idee dat ik de eerste periode meer op oerinstinct alles deed ook met liefde maar niet dat intense ... meer meiden die dat hebben ?

cadeautjes, hoe doen jullie het met dubbele cadeautjes of kleertjes die al te klein zijn als je ze krijgt ? Iedereen zegt ook cadeau doen maar ik voel daar niet echt iets voor ... vind dat erg onpersoonlijk

20. pinda17

pinda17 Lid

5 nov 2011
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames, ik ben meestal een 'stille' meelezer op mijn telefoon maar dacht nu ik reageer ook eens een keertje. Ik ben op 16-2 bevallen van den flinke dochter (ruim 4 kilo...😳) en geef bv. Ik herken jullie opstart problemen, daarom heb ik ook een lactatiekundige laten komen. Bleek dat ik een schimmelinfectie had (au!) zij had echter een goede tip om hier met huis-tuin en keuken middeltjes vanaf te komen. Ik moest 3-4 voedingen per dag na het voeden mijn tepels insmeren me sterilon. Dan aan de lucht laten drogen en insmeren met vette crème (lanoline ofzo) nou na 4 dagen waren mijn tepels weer normaal! Wilde deze tip ook even met jullie delen, omdat het een bezoekje aan de huisarts scheelt. Als je wilt kan ik in een pb ook het ' plan van aanpak' wel doormailen.

Deel Deze Pagina