Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    469
    514
    93
    Vrouw
    Hahaha wij hebben Alyssa vandaag vegetarische pasta gegeven met stukjes maar die werd ook heel dramatisch :D. Kokhalzen en met d'r tong de stukjes naar buiten duwen haha precies d'r moeder die moet ook geen stukjes in d'r eten ;)

2. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Schrik van mn leven gehad.. en ik tril nog steeds. :( .Kleine tijdens baden een slokje water met babyshampoo naar binnen gewerkt.. niks aan de hand. Na baden wel aan de borst gedronken. Twee uur later, huilend wakker en twee keer heel veeel gespuugd.. daarna was hij zo slaperig/slapjes en opeens keihard huilen.. pff.. even aan mn borst gelegd... hij dronk goed. Hij slaapt nu..

En net weer gespuugd..

Op Google staat doodleuk niet laten braken, ja hoe dan!? Pff.. ik zal snel grijze haren krijgen..

3. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Alhoewel ik me net bedenk.. hij heeft rond 7 een jogurt van nestle gehad.. 6 maandjes met aatbeismaak.

Ik gaf ooit ook 2x papfles en 2x kv dat kwam er meteen ook eruit.. koemelk allergie?

4. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    ik lig nog steeds wakkerr.. mannetje drinkt niet veel, gaf hem beetje kamillethee voor de maag.

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Maryelle, dat heeft Emma afgelopen week ook gehad en het ging er met smaak in. Kokhalzen doet ze soms nog als ze teveel brood achterin haar keel krijgt.

Malika, dat is schrikken. Ik zou het even in de gaten houden en anders de HAP bellen voor advies.

6. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Pukjepuk. Wat ontzettend vervelend dat Benjamin nu weer verkouden is. Dat soort dingen zorgen hier ook voor meer reflux klachten.
    De nachten gaan hier nu goed. Wat wil zeggen om de 2 uur wakker. Zijn eerste slaapje 's avonds gaat soms zelfs al 3 uur duren! Zal er nu na bijna 7maand echt verbetering in komen? Ik durf er bijna niet op te hopen... maar toch doe ik het. Haha

Hier gaat Rapleyen erg goed. Meneer lust tot nu alles! Als ontbijt krijgt hij nu nog alleen bv. Maar hij wil zo graag een hapje van mijn boterham. Ga hem geen 2x daags brood geven omdat hij daar moeilijker van poept. Morgen gaan we havermout proberen. Ga dat zelf ook weer eten, weet eigenlijk niet waarom ik daar mee gestopt ben..

7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.804
    7.399
    113
    Fijn dat de nachten iets beter gaan Lianne, hopelijk blijft het zo! Ik duim voor je

Welkom Malika!

@in bed instoppen, dat heeft hier geen zin. Ik krijg hem al niet eens ingestopt, hij begint al meteen te trappen met zijn benen en te draaien, en hij is oersterk, dus instoppen begin ik al niet meer aan. Ik laat hem op zijn buik draaien en als hij echt moe is legt hij zijn hoofdje meteen neer met zijn speen in zijn mond, dan leg ik het lakentje en dekentje over hem heen en slaapt hij, maar vaak zat ligt hij ergens bovenin zijn bed te slapen, zonder iets over hem heen.

Vannacht weer een slechtere nacht. Het ging al een week prima, elke 3 uur voeden en daarna weer verder slapen, maar vannacht weer elk half uur/elk uur wakker. Tot mijn man opmerkte dat het licht in de badkamer niet brandde. We lieten de vorige nachten steeds het badkamerlicht aan, deur op een kier, dat scheen dan precies in zijn bedje. Vannacht per ongeluk uit gedaan, en nadat ik al 8 keer eruit was geweest mompelde mijn man: licht badkamer' Tss, dat ik daar niet aan had gedacht, of dat hij het niet eerder had gezegd :D Licht aan gedaan en hij sliep prima. De andere kinderen slapen ook altijd met licht, dochter zelfs met haar grote lamp aan, anders wordt ze altijd wakker 's nachts. J zal er ook wel last van hebben :D

Gister hadden we 5 kindjes aan tafel, van 6,4,4,1 en 0 jaar. Zo gezellig! 1 bleef ook logeren, de ander is 's avonds laat door haar vader opgehaald. Mijn vriendin verwacht zeer binnenkort de derde en heeft erge bekkeninstabiliteit, dus kwamen haar 2 lekker een dag hier, en de oudste van haar dus ook vannacht. Superleuk, maar 5 kinderen van mezelf is mij teveel, ben ik wel achter :D

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    #3988 JMay, 29 aug 2015
    Laatst bewerkt: 29 aug 2015
    Hoi lady's veel gekletst weer zeg!

@ Elsa
    Wat spannend zeg! Dan schelen ze niet veel als t snel raak is

@malika
    Voor jullie ook een spannende tijd hopelijk is het snel raak!
    En wat schrikken zeg misschien is hij er een beetje misselijk van,hopelijk gaat het nu weer beter

@pukjepuk
    Wat zielig dat je kleine mannetje verkouden is :(

Wij hebben een drukke tijd want we gaan verhuizen!!!
    Echt top, zijn zo blij.

Met novan gaat het beter, ik heb de pijnlijke beslissing genomen bv te combineren met kV.
    Begrijp me niet verkeerd,niets mis met kV hoor haha maar voor mijn eigen gevoel.
    Ik ben op, slaap al ruim 4 maanden niet langer dan 2/3u en dat begint me echt op te breken. En ik lijd er niet alleen onder maar ook mijn man,Jaylin en Novan zelf.

We zijn er gisteren mee begonnen en het is meteen een wereld van verschil.
    Op de momenten dat hij kV krijgt kolf ik nu nog omdat ik er nog niet over uit ben hoe te gaan combineren.

Gisteravond heeft hij 150cc kV gehad en hij kwam vannacht maar 1x om 4u.
    Zo fijn! Overdag huilt hij ook niet constant meer,voorheen huilde hij praktische altijd tussen de voedingen door zwlfs nadat hij een uur bij me gedronken had.

Het lijkt net of hij toch niet genoeg binnen kreeg. Zijn groei is natuurlijk ook niet denderend ookal heeft hij nu de 7kg gehaald.

Ik heb er alles voor geprobeerd en ervoor gevochten. Hij heeft ruim 6 maanden volledige bv gehad hoe zwaar het de laatste 4 maanden ook was.
    Osteopaat,ha,lk en nog zoveel meer.
    Dingen waarvan in altijd riep dat ik ze nooit zot doen want mijn stelling was: gAat t niet dan niet, maar nu kon ik het niet los laten.

Vandaag gaat het ook Weer erg goed
    4:00 bv
    7:00 bv
    10:00 100cc kV
    14:30 100cc borstvoeding

En tussendoor is hij zelfs bij me in slaap gevallen,speelt en lacht hij!
    Ik ben weer zo gelukkig !

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,2 KB
      Weergaven:
      1
  9. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Jmay je bent een topper dat je het al die tijd toch hebt weten vol te houden! Ik snap dat t een pijnlijke beslissing is, maar soms moet je wat. De rest van je gezin moet er niet onder lijden natuurlijk. En dan nu ook nog de drukke tijd met t verhuizen. Superleuk natuurlijk maar kost ook veel energie!

10. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik blijf hier dat ben ik gewend;)

11. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was dat met de tip die ik gegeven had?? Die met die knuffels aan de zijkant??? Want dat werkt ik hier ook top!

12. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hadden wij laatst ook, ik gaf geprakte blauwe bessen (had gelezen dat die super gezond zouden zijn voor babies) en een poes klein beetje joghurt er doorheen. Ze vond het heel lekker maar achteraf ook heel veel gwkotst , en van die vieze zure kotslucht. Hier dus voorlopig ook nog even geen joghurt!

13. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, precies, die tip van jou :) thanx !

14. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik ga even terug lezen want ben benieuwd naar de tip haha Novan draait en woelt ook veel in bed!

15. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja dat is zo,ik heb er serieus om moeten huilen.
    Maar hij is zoveel blijer nu..
    Ik combineer nu kolven,kunstvoeding en live voeden haha
    Qua voedingen modder ik momenteel maar wat aan kijken hoe het gaat.
    Vandaag ging het zo:
    4:00 bv
    7:00 bv
    8:30 wakker
    10:00 100/3 kv
    12:30 slapen
    13:30 wakker
    14:30 100cc borstvoeding
    17:00 groente
    18:00 slapen
    18:45 wakker
    19:00 borstvoeding
    20:30 slapen
    22:00 160+5 kv

De laatste fles kreeg hij iets eerder dan gepland maarja hij werd wakker haha en na die fles lag hij helemaal voor Pampus haha
    Hij bewoog niet eens meer,volgens mij zat hij prop vol hihi
    Daarna hebben we hem in bed gelegd en hij sliep meteen.

Ben benieuwd hoe het vannacht gaat!

Zoals je ziet is het niet echt een slaper hihi
    Hij is zo actief! Voorheen huilde hij de hele dag tussen de voedingen door en was niet happy
    Nu speelt hij al die uren gewoon of ligt hij bij me te kroelen.
    Hij heeft vandaag geen moment gehuild

Ik wel,van geluk 😍

16. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Jmay hier ben ik ook onlangs begonnen met afbouwen en combineren. Ik vond het ook super lastig maar lukte inderdaad ook niet meer om vol te houden. Hij krijgt nu 3 kV en 2 bv per dag en groente en fruit. En sindsdien slaapt hij door van 23.00 tot 06.30.
    Gefeliciteerd met je huis!

17. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Volgens mij was er laatst iemand op zoek naar betaalbare driehoekslabbetjes. Ik zag ze nu online bij de h&m. 3 voor 7 euro.

18. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Lastige keuze he!
    Maar idd wat niet gaat gaat niet.
    Hoeveel krijg hij per fles? En de borst verder gewoon live ?

19. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @tog waarde: TOG waarde - Jollein baby textiles staat een mooie uitleg ;) heeft te maken met de warmte van de kamer en kleding/beddengoed. Ik gebruik een lage tog waarde omdat L het snel warm heeft.

@pukjepuk: het tanden leed is zo: 4 tanden komen tegelijk door :$ en dat maakt het wel makkelijk dat we er in 1 keer even vanaf zijn maar aan de andere kant is het ook zwaar.

@elsa: komt er dan misschien toch een leuk huwelijkscadeau? ;) wel gaaf dat jullie nu voor een tweede gaan :)

@malika: jullie ook voor een tweede :) leuk! Ik moet er zelf nog niet aan denken. Maar dat komt ook omdat we er geen ruimte voor hebben en ml studeert naast zijn werk.
    De nestle yoghurt met aardbeien kan L ook niet verdragen. Ruikt hij zuur van en boert het steeds op :$

@jmay: je bent een topper! Ja, het is moeilijk om te beslissen om kv te geven ipv bv. Maar je hebt wel 6 maanden bv gegeven en nu heb je de keuze gemaakt in het belang van iedereen in het gezin, wat zo te lezen ook rust met zich mee brengt. Echt respect voor je!

Hier: gisteren hebben mijn ouders een middag op L gepast. Dat ging super. L wilde niet eten toen we weg waren, maar toen er brood op tafel verscheen wilde hij wel een potje fruit :D haha.
    Ik ben met ml heerlijk gaan lunchen. Dacht kinderloos te zijn... ging er een oma met kleindochter naast me zitten die bij me aan het bedelen was. Het broodje van oma was niet lekker en ze moest het van oma steeds weg stoppen als de bediening langs kwam :$ geef het dan niet, maar goed.. het meisje van een jaar of 4 stond op een gegeven moment naast me en zei 'hmm, jum jum' en ik moest gelijk aan L denken omdat hij hetzelfde doet :D haha.
    Daarna lekker gewinkeld, weliswaar kleding voor L gekocht :p en nog wat voor mij maar het was fijn om even zonder kind op pad te kunnen gaan. Even geen gedoe met kinderwagen in smalle winkel paden ;) En gezien het mooie weer hebben we nog een terras opgezocht om nog even te genieten van de rust.
    Mn moeder was vol trots dat ze L in bed heeft weten te leggen en dat hij erna ook sliep :D haha. En ze heeft L gedragen en dingen samen gedaan zoals de was uit de wasmachine halen, die staat hij hun lekker hoog waardoor je niet hoeft te bukken om er wat uit te halen. L liet na het avondeten nog zien dat hij aan de bomen kan trekken. Hij keek wel naar me zo van, vindt je dat goed mama? :p
    De nacht is beter gegaan nu we L later naar bed doen. Hij heeft van 21.00 - 6.00 geslapen zonder wakker te worden :)
    Ik heb tot 7.00 geslapen. Echt fijn een uurtje langer slapen.
    Even een vraagje aan de dames met een ruptuur.. hebben jullie er ook last van zodra het een benauwde dag wordt? Ik heb een verdikking in het litteken :$ en ik kan precies zeggen waar de hechtingen hebben gezeten, is ook zichtbaar. Ik ben aan het overwegen om naar de gyn te gaan, wat denken jullie?

20. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Minimama, ik zat ook al te denken om C later in bed te doen zodat onze nacht wat langer duurt. Nu slaapt ze vanaf half 8, soms 8 en dan kan ik mijn grote nog even een goede nacht wensen en om kwart over 8, hooguit 9 zijn we dan klaar wat ook wel zo fijn is. Alleen is C nu wel altijd om kwart voor 6, 6 klaar wakker, gewoon een uur te vroeg 😔

Bloesem, hoe verdeel je de voedingen? Gewoon de laatste fles ook kv?

Hier weet ik nu waarom de nacht van vrijdag op zaterdag zo verschikkelijk was: cleo is voor het eerst verkouden! Haar neusje loopt en ze voelt zich duidelijk ook niet top. Heb wel het gevoel dat het niet zo heel heftig wordt, misschien dat de bv nu zijn dienst doet met antistoffen van mij. Wel zielig, neusje poetsen vindt ze echt niks 😜

Deel Deze Pagina