Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    JMay, helemaal gelijk heb je om dan toch met kv te starten. Helemaal niks mis mee, en op een dag moet je er toch mee stoppen. 6 maanden is helemaal top. Maar ik snap je gevoelens, ml vraagt nu vaker hoe lang ik nog wil doorgaan en of ik niet langzaam aan wil stoppen met bv. Maar ja, het loopt gewoon goed en kolven op werk gaat ook goed, ik vind het nu nog moeilijk om te zeggen dat ik stop. Ik zei dan ook dat hwt toch wel handig is vooral s'nachts en ook met troosten, maar soms voelt het gewoon alsof je je moet verontschuldigen tegenover anderen dat je nog doorgaat. Zal wel aan mij liggen dat ik dat zo interpreteer hoor, ik zie wel hoe lang het leuk blijft 😄 Op kdv zijn ze iig erg pro bv en doen ook heel goed mee met de flesjes, vaak ook eerst kleinere porties geven omdat cleo niet altijd meteen de hele fles drinkt en zij het zo zonde vinden om het 'witte goud' weg te moeten gooien. Dat is dan toch wel erg fijn dat ze zo hun nest doen.

2. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @zomersproet: arme Cleo, verkouden :( is niet fijn met dit warme weer. Later naar bed wordt hier de komende weken ingevoerd. Vanaf aanstaande vrijdag heeft ml vakantie voor 2 weken :)

Hier: L heeft af en aan verhoging, is dan heel erg hangerig en vindt geen rust.
    L brabbelt sinds gisteren een stuk meer. Hij roept vaker zijn Nijntje knuffel :D haha. Dan hoor je nene en als je hem dan Nijntje laat zien begint hij nog harder nene te roepen en er naar te grijpen :D haha. Dada zegt L nu ook. Mama zit er nog niet in, wel meme en dan begint L te lachen als ik dan verschijn :) klink ook heel gezellig dat brabbelen :D

3. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Ja super lastig. Hij krijgt 180 ml per fles soms 150 als de voeding wat sneller op elkaar zit. S'ochtends en s'avonds bv live en dit gaat tot nu toe goed.

4. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Meestal 06.30 bv /09.00 fruit/ 12.00 kv 180 /15.00 kV 150 maar deze voeding slaan we soms over als hij lang slaapt. /17.00 groente/ 19.00 bv/ 22.30 kV 180

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Novan eet nog niet heel veel bijvoeding dus het is hier voornamelijk nog melk.
    Nu is t de afgelopen 3 dagen zo gegaan :
    4u bv
    7:00 bv
    10:00 100+3 kv
    13:30 100cc borstvoeding
    17:00 groente
    19:00 bv
    22/23u 150+5 kv

En zo lijkt hij tevreden en ik ook.. 1x snachts is beter dan 172848274x hihi

Geven jullie ook verse groente?
    Hij eet eigenlijk wat wij eten. Ik weeg het niet af ofzo maar het is behoorlijk wat haha
    Vanavond had hij pasta dat vond hij ook super lekker
    Ik pureer wel alles want a la rapley wilt hij het niet dan word hij boos en moet hij huilen

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Jaa dat is heel zonde ik ben altijd zuinig met mijn melk haha
    Idd niet te grote flessen, novan krijgt nu 1 fles kV van 150/5
    Maar verder met bv altijd niet meer dan 100
    Zolang hij daar tevreden mee is is het prima.
    Gelukkig lukt het combineren nu erg goed

7. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @jmay: verse groenten heb ik geprobeerd maar ik vind het lastig te maken, ook het avondeten, waardoor ik potjes geef. Ik geef wel biologische potjes. Fruit geef ik vers en vind ik heerlijk om te maken. En omdat we volgende week op vakantie gaan, krijgt L nu fruit uit potje. Ik ga me niet de moeite doen om het zelf te maken op vakantie ;)

Hier: ik ga zo naar de ha met L. Al 2 dagen af en aan verhoging. Pcm geef ik niet, ha zei dat ik het moest bij houden wanneer L weer richting koorts gaat en dat heb ik ook netjes gedaan ;) ik ben benieuwd of ze naast de tandjes nog wat kunnen vinden. Want fijn is anders. L schreeuwt van de pijn :$
    En vannacht was hij 1 uur lang aan het slaan met de benen op het matras :$ de boef. Want Nijntje maakt dan lawaai. Nijntje heb ik om 3.00 uit bed gehaald en L ingestopt. Om 6.30 riep L om Nijntje :Dhaha. Schattig is het wel dat hij nu al zijn vriendin mist ;)

8. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Terug van de ha. L heeft erg veel last van zijn tanden. De ha stond versteld dat L geen melk meer wilt.. :p gewoon eten is ook veel lekkerder ;)
    Bij 38 of 38,5 graden mag ik pcm geven en verder vsm druppels, bijtring en verkoeling zoeken was het advies. Ha zei dat ik ook nog dan andere, verdovende, spul mag geven. Zei ze dat moet je wrijven over het tandvlees. Toen zei ik, dan bijt meneer keihard op je vinger :D haha. Ze kon zich voorstellen dat ik daar niet aan begin.
    Ik ben wel opgelucht dat er niets ernstigs aan de hand is met L. Maakte me wel zorgen.

9. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4009 moedersvan2, 31 aug 2015
    Laatst bewerkt: 31 aug 2015
    Hier ook precies het zelfde, ook ha geweest en zelfde advies. Voor tanden staan op knappen zit nog maar heel dun vliesje overheen.
    Nola zit ook veel met haar duim in haar oor, zal toch druk geven die tanden. Gelukkig eet en drinkt ze goed.

10. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Riff krijgt alleen maar verse groente/fruit.
    Ik kook/gril/wok/stoom het. Hij krijgt hetzelfde als wat wij eten.
    Met brood hebben we een kleine aanpassing gedaan.
    Hier krijgt hij nu kleine stukjes van want brood is zo lekker daar moet je mee proppen vind Riff. Nu krijgt hij steeds 5 kleine stukjes en pas als dat op is meer. Kan hij de fijnr motoriek ook goed oefenen.
    Moet wel zeggen eten is hoeft sinds 3 dagen een ramp.. 2 hapjes en dan is t huilen....
    Minimama hier is toch de melk nog gewilliger dan t andere eten. Ik zie het maar als een compliment..
    Lastig dat L zoveel last van tandjes heeft. .
    Ben ik echt de enige die nog op zoveel voedingen zit?? Minimaal 7-8 en dan de slokjes tussendoor nog.

11. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: jummie.. in je oor zitten met je duim. Nola zal wel druk hebben ja.

@lianne: is ook een compliment dat je slagroom :p nog steeds aan slaat :) Mooier compliment kun je niet krijgen toch?
    Ik zit nu op weinig aan hoeveelheid voedingen. Is eigenlijk nu ontbijt, lunch en avond eten. En bij het avondeten is het echt bunkeren. Een potje van 190 gram, 100 gram yoghurt, nog 50 cc diksap.. Dan bedelen bij papa en mama en nog wat krijgen ook. Dan soms nog een appelijsje wat ik zelf heb gemaakt (appelmoes gegoten in ijsjesvorm) en dan nog na het bed ritueel vragen om drinken en dan krijgt hij water.
    De ha stond versteld dat L geen melk meer wilt :p hij slaat het, in wat voor een beker/mok dan ook, uit mijn handen of wilt het op de grond gooien ;) tja, dan niet. Dan maar water en veel vv geven :)

12. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Als ik bij lll lees is dat helemaal niet gek hoor! Wellicht dat Riff minder drinkt per keer en gewoon graag bij je is. Ik zit al sinds heugenis op vijf borstvoedingen en voorlopig zal dat ook nog wel zo blijven denk ik.

Hier krijgt Anne ook vers gestoomde groente (en fruit). Ik maak zelf mixjes, goedkoper dan uit de winkel en geen extra cintroensap of iets dergelijks. Iets kan dan nog wel biologisch zijn qua potje, toch zit er nog meer ander spul in dan als je het zelf maakt.
    Ik maak meerdere porties en vries in. Zo heb ik elke dag vers.

@minimama, ik dacht dat kindjes tot 1 jaar fv (of opvolgmelk) of bv moesten vanwege stoffen die ze nog niet uit eten kunnen halen. Hoe zit dat dan bij L?

13. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @century: bij een kindje van 6 tot 7 maanden is het advies om 500 - 600 ml melk per dag. Omdat L al het zo goed doet op vaste voeding krijgt hij daar alles uit. L krijgt in de ochtend wel nog een groot bord pap, 210 cc met 7 schepjes kv en 7 lepels pap (advies op verpakking is 6 maar dan is het nog heel erg vloeibaar :$ ) en dat gaat helemaal op. Soms wilt L nog een beker met 150/5 melk maar dat is uitzonderlijk. Het cb vindt het zo goed. En om toch nog zuivel binnen te krijgen eet L 100 - 200 gram yoghurt op een dag.
    Ik zou wel graag melk willen geven maar ja, ik krijg het niet verkocht. Zelfs niet als yoghurt of grote kerels drinken ;)

14. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.803
    7.397
    113
    Ah wat naar die tandjes he :( Hier zitten er boven 2 aan te komen, maar behalve op alles bijten heeft hij er verder gelukkig geen last van.

JMay, supergoede beslissing! Als jullie beiden gelukkiger zijn zo, dan is het helemaal goed!

Lianne, hier ook nog 7 a 8 voedingen. Al wordt het wel iets minder, omdat ik niet meer zo aan die 3 uur vasthoud op de dag, dat deed ik vaak wel, zodat ik een beetje mijn dag kon plannen. Maar nu probeer ik steeds na 3,5 a 4 uur pas te voeden, en dat vind hij ook best, behalve 's avonds (na 2 uur alweer) en 's nachts (3 a 3,5 uur).
    Vandaag was het 01.30, 05.00, 08.45, 11.45, 15.15, 18.30. En dan straks nog een keer, dan kom ik op 7 voedingen. Ik hoop een beetje dat als hij overdag langer ertussen laat, dat 's nachts ook een gewoonte wordt.
    Vaste voeding lust hij allemaal, maar wel in kleine porties. 5 kleine stukjes brood, 4 hapjes wortel, halve banaan en een klein schepje yoghurt, dat is het wel. Hij weigert dan echt gewoon, gaat blazen met yoghurt in zijn mond (iehl ;) ), of gooit zijn hoofd in zijn nek, al lachend, en weigert zijn mond open te doen.

Ik maak trouwens ook alles vers, als wij iets eten zonder verse groenten, 1 keer per week, dan krijgt hij fruit als wij gaan eten. Gister heb ik eenmalig een potje opgewarmd, sinds gister is de magnetron aangesloten (hebben we al sinds we hier wonen, maar we misten nog een stopcontact. Nu heeft mijn man die gemaakt, en ik had een paar potjes gekregen in een zwangerschapspakket, maar J vond het niet lekker. vers gaat beter, maar ik prak het nu wel een beetje, want echt grote stukken daar krijgt hij zo weinig van binnen, en ik wil toch wel graag iets minder vaak voeden dan de 8 keer die het was, dus dan maar wat prakken, dan eet hij tenminste nog íets

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Bedoel je met voedingen BV, want in dat geval kom ik er niet aan. Ik zit op gemiddeld 6x BV voedingen, 3x vaste voeding en 2x tussendoortje zoals rijstwafel of broodkorst.

J kan nu super goed draaien, alle kanten op. Ook zit hij op handen en knieën en beweegt dan heen en weer. Soms zo hard dat zijn bedje ervan schudt :D

16. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ik bedoel indd bv hilly. En naast die 7-8 voedingen ook nog een 4-5x daags een slokje tussendoor.
    Naast de bv krijgt hij 's ochtends havermout eet hij ongeveer 5 hapjes van. Dan fruit tussendoor. 'S middags een halve boterham waar hij ongeveer een kwart van opeet. Soms tussendoor nog een rijstwafeltje of fruit en 's avonds eten wat de pot schaft (mits verantwoord natuurlijk dus nog geen patat en frikadellen:D) of anders eens portie uit de vriezer wat ik elf ingemaakt heb. Oh en als ik thee of water heb wil hij de laatste slokjes.

Tja hij drinkt nu eenmaal veel (ikzelf ook)
    Zijn porties variëren van 90-130cc (gewogen)
    Dusja hij krijgt zn portie wel:D
    Maarja als je ziet hoe ontieglijk druk hij is... verdoet ie ook wel veel.

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    BV voedingen zijn hier rond 150cc, vaste voeding 125-175 gr per keer, plus broodkorst en rijstewafel.

Dus zeg maar even gemiddeld 900cc BV en 500gr vaste voeding.

Edit: en ik moet niet vergeten... Riff is een maand ouder he.

18. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Dat klopt. Is al n ouwe bok:p
    150cc krijgt Riff wel weg maar dan kan ik ook alles verschonen.
    500gr vaste voeding gaat er hier bij lange na niet in. Denk dat hij 's avonds iets van 30-35gr eet. Mamamelkje is schijnbaar lekkerder:D

19. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wauwiee wat een nacht! Trots op ons meneertje.
    Tegen 20.15 sliep hij, nog 3x heen kunnen lopen voor speen/knuffel en vanaf 20.45 was hij rustig en heeft geslapen tot 23.45 toen gevoed en gelijk doorgeslapen tot 3.15 weer gevoed en geslapen tot 4.15 toen nog 2x wakker voor speen/knuffel maar bleef erg onrustig dus lekker tegen mij aan gepakt en nog tot 6 geslapen uiteraard met de natuurlijke speen (tepel). Nog tot 6.15 met hem in bed blijven liggen knuffelen, toen had hij het wel bekeken en is nu de kat aan t plagen.... of andersom... de kat gaat op de venster of bank zitten waar Riff niet bij kan en maar roepen en met zn handje slaan.. klinkt als koohkooh (kat heet Kyoh)

Het gaat echt de goede kant op. Sinds zijn medicatie weer opgehoogd is slaapt hij steeds 2 uur ipv 3 kwartier en vannacht zelfs nog langer. Overdag slaapt hij meestal wel maar 3 kwartier en soms 1,5 uur.
    Ook al is de medicatie voor het maagzuur en niet voor minder spugen,toch spuugt hij minder. Net alsof dat door minder zuur ook minder gespuugd word.

20. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lianne: wat een fijne nacht zo!

@riean: dat is wel fijn, niet zoveel last van de tandjes. Ik sprak gisteren een dame bij de ha in de wachtkamer. Die vroeg of L geen blaren had op zijn bips. Haar dochter van 7 maanden had dat wel heel erg.. ik ben blij dat L dat niet geeft ;) zijn billen zijn rood waar de poep aan blijft plakken maar verder niet. Ja de poep ruikt vies :$ bah ;)

@hilly: wat een draai kon is J :D haha. Wel leuk, al dat draaien. Heeft L ook een handje aan.

Hier: krijg momenteel de ventilatie vervangen. Die man staat nu, echt waar :$ , te stofzuigen :D haha. Hij wilt het schoon achter laten. Hij schrok dat de wc vochtig was, had ik net gepoetst voordat hij aan belde. Hij was een uur te vroeg ;)
    De nacht gaat weer goed nu L om 19.30 in bed wordt gelegd. Hij wordt niet meer wakker, ja om 6.30 door papa ;)
    En L was weer lief bij de fysio. Boekje kijken is toch een goede oplossing voor hem ;) zo handig, knisper boekjes :D haha.

Deel Deze Pagina