Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze aardappelzak is eindelijk een keer omgedraaid uit zichzelf dit weekend! Jeuj!

Ik zit denk ik uiteindelijk ook wel op meer dan 7 a 8 voedingen hoor! Vaak geef ik de borst als hij uit bed komt en vaak ook vlak voordat hij weer naar bed gaat. Vaste voeding gaat er nog niet heel erg veel in. Pap kreeg ik er sowieso niet in, maar af en toe wil hij toch wel wat hapjes fruit en 's avonds eet hij groente met ons mee. Aardappels vind hij heel lekker!

Gisteren door een vriendin foto's van borstvoeding laten maken, hoop dat er een mooie foto tussen zit!

Hij begint ook een beetje uit z'n sprongetje te raken want overdags slaapt hij een stuk beter. Alleen slaapt hij 's nachts nog niet door, dus we zijn er nog niet helemaal uit.

zondag hebben we de bruiloft van mijn broer. Heb echt een heel snoezig pakje voor devin gekocht! Hij is zo'n knappe man! Hij krijgt vast meer aandacht dan de bruid :D

@jmay: Goede keuze geweest dat je KV en BV combineert! Ik snap helemaal waarom je het niet leuk vond om te doen hoor. Ik zou het zelf ook jammer vinden. Maar je ventje doet het er zoveel beter op en dat is het belangrijkste!

@lianne: hier vind meneertje de katten ook heel mooi. Katten willen alleen niets van meneertje weten! zijn ze wel afgeleerd toen devin een keer een hele hand vol haar uit de kat trok :p

2. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @onyx: ik zit me te bescheuren over het haren trekken van de kat :D haha. Arme kat, maar wel grappig dat ze nu afstand houden. Wat leuk dat je broer gaat trouwen :)

@haren trekken: heeft L een handje aan. Hij zat zaterdag al te grijpen naar de baard van mijn vader :D haha. L voelt ook vaker aan zijn haar en als je over hem heen buigt dan grijpt hij richting je haren ;)

Hier: de knoop is doorgehakt. Ik heb de gyn gebeld omdat mijn o zo mooie litteken gezwollen is. Je ziet het ook van buiten dat daar onder een ronde zwelling zit :$ ik mag donderdag al naar de gyn. De assistente deed wel eerst moeilijk dat ik naar de ha zou moeten maar ik ben onder supervisie van de gyn bevallen dus waarom zou de ha er tussen moeten komen? En toen vroeg ze of het me sociaal belemmerd? Huh wat? Haha :D ach, ik ben allang blij dat ik donderdag ochtend terecht kan zodat er eens goed naar gekeken wordt ;)
    En L die wilt alleen maar de boel bij elkaar schreeuwen de boef ;)

3. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ja dat haren trekken bij de kat doet Riff ook Onyx.. ook de oren zijn leuk om te grijpen. Gelukkig doet de kat er niets op. En maak ik Riff wel iedere keer weer duidelijk dat dat niet mag en dat de kat dat pijn doet.

4. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Wat een rust hier.

@lianne: L probeert aan mijn bril te trekken als ik boven hem hang. Ik pak dan zijn handje vast en zeg dan dat hij het niet mag. Hij lacht dan heel ondeugend alsof hij al weet dat het niet mag ;)

Hier: nacht is wat moeizaam gegaan. L werd huilend wakker, ml heeft L uit bed gehaald en getroost. Daarna was het om 4.00 feest ;) L vond het tijd om op te staan. Nadat ik L heb ingestopt heeft hij tot 7.15 geslapen :)
    L schreeuwt nog steeds om de pijn. Is echt zielig.
    Wie had laatst een potje met pruimen gegeven? Ik had L gisteren een potje fruit met pruimen gegeven. Een poep luier vanmorgen.... :$ zo erg was het in tijden niet geweest haha :D het zat op de rug en in de romper. Was wel blij dat het geen vloeibare zooi was :D haha.
    L heeft een nieuwe bezigheid, alles uit de box gooien ;) om te zien of mama het op raapt.
    Vanavond komen mijn ouders proef draaien voor zaterdag. Dan weten ze Hoe het bed ritueel gaat :)

5. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lianne, cleo is ook nog best vaak aan de borst naast 3 keer per dag vv. per borst tussen de 3-5 keer, maar meestal drinkt ze ook maar uit een borst want inmiddels zit er gewoon zo veel in dat ze daarna vol zit. Als ze op kdv is krijgt ze 3-4 keer de fles (gekolfd) en daarna heeft ze s'ochtends en s'avonds nog minstens 4 voedingen aan de borst. Ik vind het prima, zolang ze het lekker vindt 😄 Verder eet ze ook echt al vlinke porties vv, ze zal het wel nodig hebben...

6. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    ohja bril trekken, net als haren (die heb ik tegenwoordig al in een staart) word hier ook graag gedaan. En indd heel ondeugend lachen. Op zo'n manier dat je zelf ook bijna in de lach schiet. Gelukkig ben ik dat nu gewend en kan ik serieus blijven. Eerste paar keer schoot ik wel in de lach. Oeps...
    Spannend minimama als je ouders het bedritueel moeten doen.. Benieuwd hoe L dat gaat vinden.

De nacht is weer goed gegaan, Hij werd om de 2,5 uur wakker. Gisternacht was natuurlijk nog beter, maar dit vind ik toch al een hele vooruitgang met een paar weken geleden! En dit kan ik ook al goed merken in mijn bekken, rust doet zoveel goeds!
    En hij word sochtends heeeeel vrolijk wakker. Al voor hij echt wakker is, brabbelt ie al en lachen dr bij. Had hem vanmorgen om half 6 tussen ons in gepakt omdat hij niet meer wou toen n og tot kwart over 6 geslapen, kon ik niet meer slapen hahhaa. Dus heb lekker naar t mooie jongetje naast mij gekeken:D
    Wel grappig hij lag tussen ons in 1 hand op mijn borst en de andere hand op papas arm zo lief hihi

Wij gaan zo weer lekker zwemmen!

7. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lianne: ik schiet ook in de lach bij zo'n ondeugende lach :D haha. Ik ben ook benieuwd hoe het vanavond gaat. Zaterdag avond moeten mijn ouders het wel doen, dan zijn ml en ik met so uit eten.

Hier: nog even een leuk deel momentje met jullie... L zegt sinds gister mama :D wat smelt je hart dan :D haha.. totdat ik er uiteindelijk gek van wordt haha ;)

8. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    wow, ik kan het bijna allemaal niet meer bij :);) benen.

Haren trekken en oren van diertjes trekken, echt horend bij deze leeftijd dat ze alles en iedereen willen pakken en aan alles en iedereen trekken. En daar horen oortjes ook bij. Benjamin wil en moet soms ook per se de oren van ons hondje hebben. Hij kan ook echt boos worden als hij iets wil pakken en dat niet mag of kan. :)

Lianne, die nachten zijn inderdaad een verbetering. Nog steeds niet DE nacht, maar wel een vooruitgang. Ik komen soortgelijke nachten ook steeds iets vaker voor, alleen door vanwege verkoudheid midden/eind volgende week weer helemaal terug bij af (elk uur, elk half uur spoken in de nacht), maar afgelopen nacht weer van 23:00 tot 3:20 en daarna tot 6:40 twee keer speentje. Nu slaapt benjamin ook al weer een uurtje.
    Zulke nachten nog steeds zwaar, maar eens zullen ze de hele nacht aan één stuk slapen. Osteopaat zegt bijvoorbeeld hier hij is van ver gekomen en dan gaat het met terugvallen steeds ietsjes beter.

Voedingen, vijf flesjes, fruit (hele banaan of hele perzik bijvoorbeeld) en groente. Hoeveelheid bijvoeding wisselt, groente soms ongeveer net zoveel als een heel potje vier maanden. Maar Benjamin had enkele dagen last van verstopping en dan eet hij de helft van wat hij normaal eet. Tussendoor krijgt hij kamille thee (bijvoorbeeld drie of twee keer per dag 20-40 cc.

tandjes, echt zielig als ze er zoveel last van hebben. Hier nog bij twee tandjes gebleven.

Ontwikkkeling, al jullie boefjes ook zo heerlijk aan het ontwikkelen. Benjamin speelt het liefst op de grond, hij voelt zich in zijn grote box soms te beperkt. Hij wil lekker kunnen rollen en zo overal kunnen komen. Ook duwt hij zichzelf naar achter.

9. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hier even er tussen uit geweest, ze is heelmaal uit der ritme heel zielig! Heb niet veel energie om te typen maar ik lees mee!

10. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.803
    7.397
    113
    Heerlijk die ondeugende koppies he :)
    Wat super zeg dat hij 'mama' zegt minimama! Dat gebeurt hier denk ik nog láng niet, beide andere kinderen begonnen ook met 'papa', alsof die het belangrijkste is ;) J maakt nu wel verschillende klanken, maar in de buurt van 'mama' komt het helaas nog niet

Vannacht ging qua drinken echt super. Om 22.45 uur gevoed, daarna pas om 03.15 en toen om 07.00. Zo fijn, maar 1 voeding. Jammer dat hij wel een paar keer wakker is geworden voor zijn speen of om even bij me te liggen, maar als dat er niet zou zijn, dan komt hij maar 1 keer, eindelijk, dat werd tijd :D

Ik merk wel dat het even geleden is dat ik zo'n ukkie in huis had. Soms denk ik als het kwaad al geschied is: o ja, dat deden de anderen ook.
    zoals schoenen opeten (hij is zo snel, voor ik het weet zit hij in de gang en begint aan schoenen te knagen. Of de snoertjes van de stereo, ook al zo mooi.
    En net was ik mijn kamer aan het schoonmaken, dus hij kroop daar wat rond, had ik de kastdeuren open laten staan, en terwijl ik met de badkamer bezig was heeft hij netjes de hele onderste plank van mijn kast leeggehaald en zat hij heerlijk op de touwtjes van mijn bikini te knabbelen, tussen alle kleren in. Tja, ik had het kunnen weten ;)

Ik was van plan om de box weg te doen, hij kruipt toch meestal rond, en de box stond in de keuken, bij gebrek aan ruimte in de woonkamer. Maar nu hij zo snel is en echt overal bij komt, heb ik toch de box maar in de woonkamer gezet, kan hij er mooi af en toe in als ik even geen toezicht kan houden. In de keuken is een beetje saai voor hem, in de woonkamer lopen zijn broer en zus ook nog af en toe rond, dan heeft hij wat te zien.

Reageren jullie kleintjes, die niet de oudste zijn, ook zo op hun broer/zus(sen)? J is echt op zijn best als het hele huis vol is. Net tijdens het eten zaten we met zijn 6en aan tafel, inclusief een vriendinnetje van zoon, en dan zit hij echt te stralen in zijn kinderstoel, en maar lol maken met allemaal, zo leuk!

11. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    riean, wat fijn nog maar één keer nachtvoeding. Hopelijk verdwijnt het om speentje/ knuffel vragen ook en kun je die uurtjes achter elkaar slapen.
    Benjamin reageert ook heel leuk en enthousiast op andere kinderen en andere mensen en dieren. Al maakt hij duidelijk verschil tussen volwassenen die hij kent en die hij niet kent.
    Box, zou ik ;) nog even laten staan . Benjamin speelt het liefst ook op de grond. Lekker de ruimte.

Mimimamma88, zegt L al mama. ;):) super wat lief! maar wat variatie in woordjes/ klanken zou wel fijn zijn ;)
    Benjamin lijkt mama te zeggen (die klanken maakt hij al >> klinkt als mama) alleen bedoelt hij er nog geen mama mee.

yasmientje, naar dat je meisje zo uit haar ritme is. :( Hopelijk zit ze snel weer fijn in haar velletje.

12. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Riff is bij het zwemmen stout geweest!
    Hij heeft een ander jongetje gebeten, de draak.
    Meneer heeft heel erg last van tandjes..
    Vanavond was hij komkommer aan het eten ( dat is t enige wat hij momenteel wil uit de koelkast dus verkoelt lekker) en hij bijt en bijt en opeens gieren.. was maar even toen stik weer bijten bijten en nog eens bijten en toen was t helemaal erg schreeuwde moord en brand van de pijn. Dus maar wat dentinox op gedaan en straks na badje pcm

13. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @riean: whahaha de bikini op eten :D haha. J weet al goed waar je moet zijn als grote jongen :p
    L trekt me de commode leeg of het kastje ernaast. De lotiondoekjes legt hij nu wel terug op de plaats :D haha

@pukjepuk: L begon met ama te zeggen als hij honger had. En sinds zaterdag was het nene, waar hij Nijntje mee bedoeld. En nu, als ik uit het zicht ben hoor ik mama :D haha. Zo schattig. L deed net ook weer nene roepen, toen zei ml 'wil je naar nijntje, die ligt in bed' L reageerde enthousiast en is vrolijk naar bed gegaan en slaapt nu bijna :D En het nieuwste woord wat L vandaag heeft geleerd is eten :D haha. Als L honger heeft roept hij eten.

Hier: het bed ritueel ging goed. Mijn moeder heeft een pruimen poep broek mogen poetsen :p haha. L had het in zijn rug zitten. Mijn moeder heeft L heerlijk gewassen en zijn tanden gepoetst, is oma heel trots op dat L al zijn tanden poetst (grote neef van L weigert om de tanden te poetsen dus dat doet hij dan ook niet :$ want pa en ma zeggen 't is maar t melkgebit' :$ )
    En ik heb ml nog naar mn litteken laten kijken en hij zei dat het lijkt alsof 2 stukjes huid aan elkaar zijn gehecht wat normaal niet aan elkaar zit :$ ik ben benieuwd morgen. Mocht het nodig zijn om te laten corrigeren dan zal dat na de vakantie gebeuren :( ik hoop dat het mee gaat vallen.

14. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    #4034 Set, 3 sep 2015
    Laatst bewerkt: 3 sep 2015
    Dames, even een vraagje.
    Onze man word vanaf zaterdag op zondag nacht elke nacht wakker. Terwijl hij normaal al een hele tijd doorsliep
    Na de paar keer speentje geven neem ik hem maar tussenin en dan slaapt hij heerlijk verder.
    Al zou hij wakker worden van de zeer mondje van misschien tandjes die zitten te irriteren(zie nog niks) dan zou hij bij ons toch ook niet gaan slapen? Zit me gewoon af te vragen hoe dit komt.

Vallen jullie kindjes trouwens altijd zelf in slaap? L moet altijd geholpen worden want anders blijft hij huilen en wil niet dat hij door uitputting van het huilen uiteindelijk in slaapt valt

15. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.803
    7.397
    113
    Herkenbaar Set, J heeft nachtenlang echt alleen maar gedronken, soms wel 3 keer, maar kwam echt alleen voor drinken.
    Terwijl hij nu een paar nachten maar 1 keer komt om te drinken, maar verder ook om van alles. Speen helpt niet altijd. Gisteravond om 22.30 uur gevoed, hij begon om 23.30 uur alweer te spoken. Gelukkig pakte hij na een kwartier toch zijn speen en is gaan slapen. Later nog een paar keer, en vanmorgen om 05.30 uur was hij klaarwakker en bleef spoken in zijn eigen bed. Dus ook maar tussen ons in, hij is nog een half uur bezig geweest met in onze gezichten knijpen, over mij heen kruipen (gevaarlijk, hij viel bijna van ons bed af, dus slapen deed ik ook niet half uur ;) ). Maar uiteindelijk is hij om 6 uur weer in slaap gevallen.
    Misschien een sprongetje ofzo? Ik weet het ook niet zo goed, maar als hij bij jullie wel slaapt zou ik dat lekker doen. Daar ben ik ook zó makkelijk in geworden. De andere 2 sliepen zo snel mogelijk op hun eigen kamer, nooit tussenin, terwijl J nog steeds bij ons ligt op de kamer, en regelmatig ook nog even tussenin, al is dat veel minder dan het was gelukkig.

16. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gisteren heel de dag in spanning gezeten,was een dag overtijd :$ als het zo was was het zeker wel gewenst natuurlijk, maar handig is anders. Devin verdiend nog al mijn aandacht!
    Uiteindelijk gisterennacht ongesteld geworden.

Emotioneel dat ik ben vandaag joh! Zit bijna heel de ochtend al te huilen. Die foto van dat verdronken jongetje op het strand van bodrum doet me zo verschrikkelijk veel pijn! :'(

Vandaag nog naar cb geweest, hij is weer helemaal goed gekeurd! Zit nog steeds lekker op de +1 lijn.
    Alleen wel irritant dat je zoveel tegensprekende dingen bij cb hoort. Ene zegt dat het niet erg is dat hij wil staan, andere zegt dat het niet mag.. pfff ik weet het ook niet meer hoor

17. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wat kan een menstruatie dan fijn zijn he onyx. Haha
    Wat staan betreft... als ze zelf gaan staan.. hoe moet je ze dan in vredesnaam tegenhouden. Riff staat ook veel, aan/op de bank in de box aan tafel... ik laat hem gaan, en als ik denk van nu word het te gek dan is t hophop in de zak/doek want anders hou je hem echt niet tegen. In de zak/doek ontspant hij gelukkig wel helemaal.

@set nee Riff valt ook niet zelf in slaap. Ik ga hier geen probleem van maken. Als hij verder goed slaapt doe ik t met alle liefde.
    Als hij wel tussen jullie in slaapt en anders niet waarom niet. Hij is nog zo klein. Nergens is t fijner dicht bij papa of mama en helemaal niet als je je niet prettig voelt.

18. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Riean: Het gekke is dat meneer niet komt om te drinken want hij krijgt pas rond 8.00/8.30 zijn eerste fles en vraagt daar ook niet eerder om anders zou hij zijn speen niet pakken.
    Ben daar ook makkelijk in, toen hij nog heel klein was sliep hij ook vaak tussenin al zuigend op mijn pink omdat hij anders niet in slaap viel. Hij sliep nu alweer maanden in zn eigen bed

Gelukkig is L nog een beetje een houten klaas dus hij blijft gewoon lekker liggen. Op zn hoogst dat hij in je gezicht gaat ''aaien'' als hij wil laten weten dat hij wakker geworden is haha. Uiteindelijk slaapt hij met soms nog 1 of 2 x speentje geven als hij wakker geworden is door papa die om 6.00 weg gaat door tot een uur of 8.

Nog zo iets. Hij ging altijd na zn laatste flesje of dat nou eerst om 23.00 was en een maand geleden om 20.00 zelf slapen. Nu moet hij sinds de laatste weken ook na de laatste fles weer in slaap geholpen worden, boefje.

Heb al zitten zoeken op een sprongetje maar dat komt niet overeen met de weken.

Onyx: ik snap je spanning, heb dat ook een keer gehad, toch wel opgelucht daarna want had het anders ook wel snel gevonden.
    Die foto van dat kereltje is idd erg heftig, dat vond ik ook.
    Fijn dat Devin weer is goedgekeurd is. Even staan met voldoende ondersteuning moet niet veel kwaad kunnen toch. L wil ook op schoot bijv. heel de tijd zitten terwijl hij dat nog niet zelfstandig kan en dat is mag eigenlijk ook niet te lang

19. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @set: ik denk dat hij nu 's nachts komt omdat hij zijn eigen wil heeft ontdekt. Ik denk dat L het gezellig vindt bij jullie in bed en dat hij daar zijn zinnen op zet als hij in de nacht wakker wordt. Hier heb ik dat ook een paar nachten gehad en ik ben dan zo stout om meneertje te zeggen dat het tijd is om te slapen en dan geef ik een kus en loop dan zijn kamer uit.
    De eerst volgende sprong komt met 8,5 maanden of 37 weken zijn.

@riean: fijn, dat over je heen kruipen he :D

@onyx: ohh.. dan is het inderdaad even spannend! Overtijd gaan is nooit leuk als je niets in de planning hebt ;)
    Met het cb is het hier ook tegenstrijdig hoor. En met het staan, je kunt ze op deze leeftijd niet tegenhouden in de ontwikkeling. Zoals we hier allemaal samen concluderen, is de een in de ontwikkeling sneller dan de ander.

@lianne: zak/doek blijft een fijn middel. L moet er soms wel wat van hebben en als hij er niets van moet hebben, spuugt hij hem lekker onder... Bedankt jongen :p

Hier: ik ben bij de gyn geweest. L was gezellig mee. Was die stomme zwelling weg :$ de gyn heeft naar de onderkant gekeken en zag dat de huid er op 1 plek heel dun is en daardoor snel geïrriteerd raakt, zelfs door ondergoed. Ik heb verzorgende creme gekregen en mag die zo vaak als ik wil smeren. Dan wordt de huid beschermd en het verzacht de boel ook. Mocht de zwelling weer terug komen, en hij blijft aanwezig, dan moet ik terug en dan gaan ze erin snijden :$ dan is het namelijk een ontsteking... *hoop zo dat dit niet zal gebeuren!*
    De gyn vond het wel een leuk dat L mee was. Ze vertelde dat ze na de 6 weken controle de baby's normaal gesproken niet meer op visite komen ;) Ze vond dat L al flink gegroeid was :D ik denk dat hij nu in bijna 7 maanden tijd 20 cm is gegroeid. En de gyn had niet verwacht dat ik zo tevreden ben over de spiraal. Ze had verwacht dat ik hem eruit zou laten halen ;) (als het aan ml ligt, dan wilt hij geen chagrijnige vrouw maar ja wat wil je dan? :p )
    L is hard bezig met brabbelen. Eten is zijn nieuwe woord. En ik moet oma, mijn ma, op de vinger tikken.. L heeft bij hun aan de planten en bomen mogen trekken... wat wilt L doen in de wachtkamer bij de gyn... juist ja, trekken aan de plant :$ ik heb meneer gezegd dat wat hij bij oma doet, hij daar moet doen maar dat hij dat niet bij anderen mag. Ik ben ook maar opgeschoven op de bank zodat de plant buiten het zicht was :p

20. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Minimama: ik weet bijna wel zeker dat dat het niet is. Zo wijs is hij nou ook weer niet dat hij zo kan denken;).
    Als je dat bij jullie kleine zegt en wegloopt is het brullen ofniet:D

Deel Deze Pagina