Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hoi dames,

Wat een slaaptaferelen hier.
    Nou, hier is het overdag niet veel beter, maar in de nacht gelukkig wel.

Ik heb het idee dat Gijs mij mist, en als ik thuis ben, even een anderhalf uur knuffelen en doen en dan wil hij wel geluidloos in bed liggen.

ML is er maar druk mee en hij si erg vermoeid als de dag voorbij is.
    Ja, ML zit weer thuis... hij had werk, maar hij kreeg minder betaald per maand dan de uitkering was en dan moeten we ook nog de gastouder betalen, dus hij is gestopt met die baan.

Nu maar weer afwachten en als het goed is 4 januari weer beginnen in de kruidenfabriek.

Hier doet ml eigenlijk al heel veel vanaf het begin. En nu helemaal natuurlijk
    Ik ben er wel heel blij mee, mijn zwager weet niet eens hoe hij een baby moet vasthouden. Die vind Gijs eng. Wacht wel tot Gijs loopt.

BV begint heir terug te lopen. Dit komt om dat ik nu meer kolf dan live voedt. Heel jammer, maar het is niet anders.
    Tis accepteren, maar moeilijk is het wel. Het loopt niet hard terug en BV geven tot z'n 16e is ook zo wat. Maar jammer vind ik het wel.
    Voor eht slapen krijgt hij een fles KV en ik verwacht met drie weken dat GIjs ook overdag 1 fles kv krijgt.
    En dan zn vaste voedingen erbij, ik vind het erg moeilijk te bepalen wat allemaal te geven aan vaste voeding.

Gijs heeft eindelijk door hoe hij van de buik op de rug en vice versa kan. Nu alleen nog doen.....

2. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @goblins: ik kan me voorstellen dat je man gestopt is met het werk. Minder te besteden en ook nog extra kosten aan gastouder. De vaste voeding is ook een moeilijke. Het is even zoeken maar je vindt de weg wel.

@riean: ik heb de eerste op de wereld gezet 4 maanden voor mijn 27e verjaardag ;) ik had wel eerder een kindje willen krijgen maar we waren, en zijn soms nog, van het op lange termijn plannen. Terwijl dat soms niet eens werkelijk kan zijn. Ml is altijd er van uit gegaan dat we eerst zouden verhuizen naar een huis en dan pas aan kinderen denken. Hij moet ook nog steeds niet denken aan een tweede maar ik denk dat gisteren de aap uit de mouw kwam..... Ml wilt L laten ervaren hoe het is als enigskind.. ik ben juist van het leuke ervaren van een broer of zus. Zal nog eens een flinke discussie over komen binnen deze muren ;) iets met wil wel voor mn 30ste een compleet voelend gezin :)

Hier: L maakt van de nacht een potje. Nu al 2 nachten op rij dat hij ineens 3 uur lang wakker :$ gisteravond heb ik nog eens een klein flesje melk gemaakt en gegeven. L kreeg 10 cc binnen. Hij wilde op de speen bijten en tussendoor kwam er wat melk mee ;) 20 minuten later riep hij 'nene, nene' dus bij Nijntje in bed gelegd en nog geen 5 minuten later sliep hij :$ maar wat breekt je dat op! Een door slapend kindje is toch wel fijn. Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat ;)

3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Oh wat rot he minimama, zo'n nacht :(
    Fijn dat je man nu bij Gijs is, Goblins. Wel vervelend dat hij nu weer geen werk heeft, hij zal vast zelf ook wel gewoon willen werken, maar als je erop toelegt, tja, dan is het lastig ja.

hier ook een rotnacht, ik heb niet meer geteld hoe vaak hij wakker was. Zijn neus zat dicht, dus dan kan hij niet op zijn speen zuigen, dus elke keer weer huilen. Vanmorgen dikke snottebellen, wit gezichtje, hij is echt niet zo lekker. Hij ligt nu al ruim 2 uur te slapen. Hopelijk valt het mee.

4. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Hier was het vannacht ook weer een paar keer bingo. Hij wilde rond half 6 niet meer verder slapen en bleef mopperen. Heb hem toen maar een flesje gegeven en toen sliep hij uiteindelijk nog tot 08.45 naast mij.

5. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @riean: is zeker rot ja. We zijn dat ook niet gewend van L. Hij is heel erg gesteld op papa sinds de vakantie. Maar ja, papa moet werken anders hebben we geen eten ;) zodra L wakker is roept hij dada.. en dan loop ik maar en zeg dat papa er niet is. En hij het met mij en de knuffels moet doen. Ik krijg dan wel een dikke knuffel van L en nu ook steeds vaker zoekt hij mijn wang en drukt zijn open mondje er tegenaan :) en dan zeg ik 'oh wat een lekkere kus' en dan krijg ik een lieve blik.... echt een smelt moment :D haha
    Er heerst geloof ik wat tussen de kleintjes hier. L had ook al een snotneus. En nu een ontstoken oog :$

@set: ik zou het graag willen, dat L nog even bij ons in bed slaapt maar hij gaat dan kijken of hij het kussen onder ons hoofd kan trekken of de dekbedovertrek los krijgt getrokken zucht... even lekker liggen zit er niet in, terwijl meneer in de eerste 2 weken niet uit ons bed was te krijgen :D haha.

Hier: L vindt jam niet zo geweldig, dus vanmorgen boodschappen gedaan... kwam een pot sesamstraat jam tegen. Die wilde L wel graag uit mijn handen gristen :D haha. En een medewerker van de winkel zag dat... Ze moest erom lachen :D haha. De hele kinderwagen ging heen en weer zo enthousiast was L. Echt maf, overdag een lief mannetje die niet lang moppert maar zodra papa er is.... dan begint het feest. Straks L nog maar eens goed moe maken ;)
    Even nog een vraag... ik ben sinds afgelopen vrijdag zo nu en dan wat bloed aan het verliezen, niet zoals een normale menstruatie. Wat zouden jullie doen? Afwachten of toch maar even een test er tegenaan gooien? Het knaagt aan me ;)

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    @minimama
    begrijp ik nou goed dat jouw man in principe geen tweede kindje wil, maar jullie wel onbeschermde sex hebben?

7. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    minimama: als je dit niet herkent van het ''normale'' ongesteldheid zal ik dat wel doen ja. Spannend

8. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Minimama, uhm als je onveilig seks hebt gehad zou ik toch zeker even testen, maar je was er zelf bij he ;)

@set, sneu he die zesde ziekte? Ik was ook blij toen de koorts ineens weg was, toen was ze weer snel de oude. Nog wel even wat langer geslapen de dagen erna en wat minder vast eten gegeten maar nu weer terug op het juiste pad.

Ik probeer hier van 5->4 voedingen te gaan met de hoop dat die 4e voeding rond 8 uur uitkomt en ze doorslaapt tot de ochtend. Ze eet vrij veel vast voedsel, geeft nog regelmatig op (toch overeten??) en na 9 maanden moet ik in mijn eigen tijd gaan kolven op het werk en dat is gewoon niet haalbaar. Dus nu maar langzaamaan afbouwen... Streven is om geen fles kv te gaan geven maar alles te over bruggen met de voorraad in de vriezer. Die zal straks ook ineens hard gaan want we gaan eind oktober met zn twee naar Barcelona

Zijn hier meer mamas die zonder kindje(s) op pad gaan?

9. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @hilly/set/century: ik heb een spiraaltje maar ja, of dat 100% garantie is voor "veilige" sex, daar zijn de geleerde nog niet uit ;) en na mijn vorige bericht heb ik me toch ineens krampen :D haha. Zelfs in mijn rug. Ik wacht morgen af en anders moet ik zaterdag even een test halen. Die ik nog in huis heb zijn een paar maanden over datum ;)

@hilly: mijn man voelt momenteel, dat zei hij gisteren, niets voor een tweede kindje. En of dat nog gaat komen, ik weet het niet. En mocht het ongepland zijn, ja jammer dan voor hem want voor abortus voel ik niks.

@century: dan zal een zaadcel tegen de eicel hebben gezegd 'ik kom je pakken' en de eicel zegt 'ho, ik kom jou opeten' :p en daar was ik zelf dan bij ;)
    Op stap zonder baby.... heel af en toe. Laatste keer was op 5 september en ik heb me op een gegeven moment moeten goed houden omdat het aan me knaagde dat ik zonder baby op stap was :p L is mijn maatje overdag en gaat overal mee naartoe. Fysio, ha, gyn... L is er nog niet vies van ;)

Hier: net even de stad in geweest voor wat boodschappen. Dacht, ga nog even naar de speelgoed winkel om een reserve knuffel te halen voor L...... paste de kinderwagen niet door de deur :$ grr! Andere deur zat op slot en de dame die me kon zien, achter de kassa, nam niet eens de moeite om even te komen helpen. Ouderen met een rolstoel oid zal er ook niet in komen, en daar rijden er hier meer van rond dan kinderwagens ;) baalde echt.
    L heeft sinds de vakantie een nieuwe favoriete knuffel. Een knuffel die bij papa een tijd heeft gelegen in bed. Van het knuffeldoekje had ik er 3 maar L vindt nu dat Gino de giraffe van 15 cm leuker om mee te knuffelen ;) de staart moet elke keer opnieuw worden geplozen. L lijkt net een aap dan die aan het vlooien is haha :D

10. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Idd gewoon een testje doen, minimama, dan weet je het zeker.

Zonder kinderen op pad, elk jaar 1 weekend. Dat spraken we al af lang voor we kinderen kregen. Maar de kans bestaat dat het dit jaar voor het eerst wordt dat we er toch 1 meenemen. Als hij nog een nachtvoeding krijgt als wij weggaan in november, wat ik niet hoop, dan nemen we hem mee, mijn ouders zien dat niet zo zitten om 's nachts te geven. En ik wil nog niet afbouwen, dus dan maar een keer met baby. Er komt hier toch geen baby meer als het aan ons ligt, dus die ene keer komt ook wel goed ;)
    We kiezen elk jaar een stad in NL uit, en zijn daar dan 2 nachtjes. Zo heerlijk dat moment lekker samen, ik zie er al naar uit :)

11. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow dames, even een paar dagen niet geweest en kan het al bijna niet meer bijlezen!
    Ik lees hier over slecht slapen, dat hebben wij ook momenteel m snap er niks van want het ging al veel beter. Ze slaapt wel vanaf half 8 maar wordt inmiddels ineens wakker :soms 1 uur , soms half 3. En speen en al werkt niet , dus geef ik de borst. En normaal viel ze dan altijd in slaap maar nu ineens is er tot anderhalf uur lang drama . En als ze eindelijk weer slaapt is ze om 5 weer wakker voor de borst . En dan weer een half uur of zo tot ze weer slaapt, en om 7 gaat de wekker . Ik heb het nu ook zo druk op mijn werk, weet eigenlijk niet hoe ik het volhoud . Ik weet gewoon niet wat er ineens met haar is. Overdag 3-4 slaapjes van 30-40 min, soms een uur. Het is gewoon slopend , dus yasmientje , ik weet hoe desperate je bent (vind het bij jou nog erger , die van mij slaapt tenminste in haar bed en kan ook zonder borst in slaap vallen , zie ik met het kdv). Ze is ook sinds 2 weken erg verkouden, heb een beetje hoop dat dat het is.
    Verder kruipt ze sinds vrijdag, zo schattig . Ineens kruipt ze overal naartoe , dus de stopkontakten moeten we nu beveiligen. Zitten kan ze al een tijdje, ze speelt dus ook veel zittend . En eten doet ze ook super, naast bv. Ben ook soms aan het twojfelen of ik naar kv moet gaan, of dat helpt met beter slapen . Ik weet het gewoon niet.
    Sorry , beetje Ego bericht hier :(

12. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yasmientje, hilarisch jouw verhaal over hoe je met je borst boven het ledikantje hing! Ik zat in de trein keihard te lachen 😂

13. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraag uit Interesse, zijn er hier babies die bv krijgen EN doorslapen s'nachts? Ik heb een beetje het gevoel dat de doorslapers hierl kv kinderen zijn. Ben gewoon nieuwsgierig of er een verband zou kunnen zijn... Ik geef naast vv nog volledig bv.

14. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Onze boef met Kv is ook weer aan het spoken terwijl hij 3 maanden doorsliep. Ik denk dat het een beetje een leeftijdsgebonden iets is en niet aan de voeding ligt. Hij krijgt overigens geen fles 's nachts, neemt voldoende met speen

15. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    zomersproet, ik heb dat idee ook ja, dat het toch 'door de bv' komt. Mijn andere 2 sliepen prima door op fv, de eerste met 5 weken dacht ik, de tweede zodra ik stopte met bv. En J doet het nog steeds niet.
    Hij krijgt nu dus 's avonds een fles pap met opvolgmelk, eerste keer had hij er 6 uur tussen, tweede keer 5 uur, en afgelopen nacht was drama, bijna elk uur wakker. Dus tot nu toe helpt het nog niet ;)

16. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zoals zomersproet het is niet bij te benen hier qua verhalen en reacties! ;);)
    Slapen en vooral slecht slapen hot item hier. :);) Benjamin slaapt overdag thuis redelijk, op de opvang weigert hij soms te slapen en dan is hij van 6:30 tot 11:45 wakker en vervolgens de rest van de dag maar twee slaapjes van 40 minuten. Hij wil niks missen. Misschien dat ook oorzaak numer 1 van de andere dagspookjes hier.
    Nachten, Benjamin kunstvoeding baby maar net zo goed een nachtspookje, hij slaapt zelden door. Afgelopen nachten elk uur tot elke 20 minuten wakker en jammeren. Heel onrustig, maar de nacht di-wo sliep hij zowaar van 23:15 tot 5:30 en vervolgens na een aai en een speentje nog een uurtje, alleen zelf werd ik twee keer tussendoor wakker. Maar ja zorgt verstopping en zeer moeizame ontlasting (helaas steeds vaker) voor een extra oorzaak/reden tot spooknachten. Slopend in combinatie met werken.

17. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk ook niet dat alle kv kinderen doorslapen maar heb hier zo'n beetje het gevoel dat bv kids dus helemaal niet doorslapen. Maar ja, misschien is dat ook toevallig. Ik weet ook wel dat het over gaat, op een dag slapen ze gewoon door. Vaak hoor ik dat de magische grens veelal rond de eerste verjaardag lag. 5 maanden mag dan lang klinken maar aan de andere kand verbaas ik me vaak erover dat cleo nu al 7 maanden is, waar is de tijd gebleven?? Maar ja, als je s'nachts weer naast het bedje van je kind zit die ook na de borst niet meer wil slapen en je weet dat de wekker over een paar uur weer gaat kan ik toch wel even janken 😒 Maar ik ben dan ook zelf zwaar verkouden, dan voel je je natuurlojk ook niet zo denderend.
    Het geeft soms iig wel een beter gevoel als je hier leest dat je niet de enige bent...

Wow Pukjepuk, hoe hou je het vol!!???

18. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Zomerspelen, Anne slaapt al vanaf 7 weken door en krijgt nog steeds bv. Ze houdt gewoon van slapen net als haar mama, dus nee ook bv kindjes slapen door ook al weer ik dat Anne echt een uitzondering is. Opzich is het ook niet gek he, kV is veel vullender plus de porties zijn groter. Over de dag kom je met je aantal keren bv denk ik gelijk uit (of minder) als met kV. Speelt natuurlijk mee dat bv dus makkelijker verteerbaar is.
    Verder heb ik altijd begrepen hoe meer voedingen in het begin en later in de nacht hoe beter voor de suikerspiegel en voor de duur van je bv!
    Vandaag een eerste dag met vier voedingen maar ze ging gelijk om 5 uur al haar nachtslaap in. Net nog maar een voeding gegeven en dan zie ik jet wel hoe laat ze komt. Ze had hiervoor net aan 2,5h geslapen sinds 7 uur dus wellicht slaapt ze door. Ze was wel super vrolijk!

Pukjepuk, nog steeds dikke respect voor jou! Echt knap dat je je werk zo goed vol houdt. Zit Benjamin bij jouzelf op de opvang?

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier ook een BV-kindje en ook hier geen doorslaper. Maar wij proberen nu iets anders... Mijn man is een nachtuil en gaat vaak pas tussen 01 en 02u slapen. Precies de tijd dat J nog komt voor een voeding. Dus we doen nu het volgende: als J om ±21u naar bed gaat, dan kolf ik om 22:30 en ga dan zelf naar bed. ML geeft die voeding dan met de fles. Ik kan dan in ieder geval een langere ruk maken, zonder dat ik meteen onwijs last van stuwing krijg. Als J dan om 04u komt, dan doe ik die weer. En om 07:30 ook.

Ik geloof er niks van dat KV zou zorgen voor automatisch doorslapen. En bovendien geef ik veel te graag BV om het te gaan uitproberen.

20. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier een BVkindje die doorslaapt. Al sinds hij een maand of 3 is.
    Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik klaar was met dat clusteren en dat hij KV voor het slapen kreeg.
    Ineens had ik genoeg productie dat hij geen KV meer nodig had, was een week of 6, daarna weer in de avond KV.
    Productie is nu helemaal gekelderd. Ik kom nauwelijks aan volledige maaltijden overdag.
    ik moet me er bij neerleggen maar ik zou graag even bij iemand uithuilen om dit grote verlies.
    Terwijl hij binnenkort overdag 1 fles kv krijgt ipv bv. En hij in de avond nog lekker bij mama drinkt. Maar mijn gevoel zegt gewoon dat ik het niet fijn vind. Maar ikz al het moeten accpeteren.

Gijs slaapt van half 10 tot weet ik veel.
    de ene keer half 6 de andere keer half 9.
    Moet ik er wel bijzeggen dat hij gerust wakker in zijn bedje ligt in de nacht, maar hij geeft geen kik. Dus dan laten we hem liggen. Alsof hij weet dat wij slapen, en hij dus ook meot slapen.

Deel Deze Pagina