Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4381 moedersvan2, 29 sep 2015
    Laatst bewerkt: 29 sep 2015
    En nu stop ik!!!!!!!!!!!!

Ik ga niet discussiëren over de dood van een prachtig 10 jarig meisje

Het enige wat ik wilde is dat een mama kan letten op een alarmerend signaal.

2. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad. Het is niet onze bedoeling om iemand kwaad te maken met onze mening en andersom ook niet.

@moedersvan2: Oh ik hoop dat onze beide sukkeltjes het door krijgen :p elke keer een krijsend kwaad kind hebben omdat die op de buik ligt en niet terug kan draaien :p

en koortsstuipen.. mijn broer heeft het ooit midden in een winkel gehad. Mijn moeder wist ook niet wat ze moest doen. heel eng zei ze.

En inderdaad via je zorgverzekering kun je vaak korting krijgen op EHBO. Aanrader voor alle mama's hier! Voorkomen is beter dan genezen..maar als ze dan een keer van de trap knallen of thee over zich heen krijgen weet je wat je moet doen

3. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies lieverd zo is het!

Nu moet ik wel zeggen dat ze met deze slaapzak nog niet heeft gedraaid:( Misschien te zwaar?

Ja koortstuipen, ook naar de ha geweest en die zei oooooo geef ze maar een zetpil....bij 42 graden:$ Maar wat de ha niet had gezegd is dat je dan welke elke 8 uur een zetpil moet toedienen, want als je dat niet doet zoals ik toen dan klapt die koorts ineens de pan uit! Zoals bij bo. Het lijfje kan die koorts dan ineens niet aan en gaan schudden. Brrrrrrr echt eng maar niks aan te doen.
    Alleen 3 dagen lang elke 8 uur stipt een zetpil geven zodat de koorts geen kans krijgt om er tussen te glippen snap je? hahaha

Nola had laatst ook koorts en toen heb ik ook een 2 dagen lang elke 8 uur een zetpil gegeven.

4. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Meiden meiden wat een ongezelligheid laten we het leuk houden en een ander niet verwijten wat haar mening is. Iedereen heeft het recht om te denken wat zij vind maar het staat ongetwijfeld als een paal boven water dat iedereen het vreselijk vind wat dat meisje en haar ouders is overkomen en laten we het daarmee afsluiten.

Meneertje is hier net van buik naar rug gerold hij wist niet wat die meemaakte.
    Ik heb hier volop vlinders in mn buik want er word heel de dag mamamamamama geroepen hihi

5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Ik wil me niet inhoudelijk mengen in de discussie, maar ik wil wel even Yasmientje bijvallen, dat deze quote dus inderdaad niet zegt dat Yasmientje vindt dat een kind of de ouders het 'verdienen' om te sterven. Deze quote zegt iets heel anders, namelijk het geloven in het voorbestemd zijn van overlijden. En daar mag iedereen in geloven, of niet. Dat heeft ook niet met een mening te maken, dat heeft alles met een persoonlijk geloof te maken. Betekent niet dat ik zoiets zou zeggen tegen de ouders in kwestie, net zoals Yasmientje dat waarschijnlijk niet zal doen, maar daar hebben we nu niet mee te maken (gelukkig overigens, ik zou het heel heftig vinden om van nabij zoiets mee te maken)

En nu weer over tot de orde van de dag :) J is weer een dag op sleeptouw genomen, arm kind. Mijn zusje gaat bijna verhuizen, en ik had beloofd met onze bus wat spullen op te halen, uurtje rijden hier vandaan. Dus J moest mee. Gelukkig maalt hij er niet om :) Het enige nadeel is dat hij dan amper slaapt, maargoed, er komen vast rustiger tijden.

Zo, en nu ga ik naar een vergadering, mijn beide knullen zijn nog wakker, kan hun papa zich daar mooi mee bezig houden :D

6. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @onyx: ehbo voor kinderen is nog niet zo gek. Ik wil dat graag gaan doen. Maar nu schiet het erin doordat ik so nog niet volledig vertrouw om L daar te laten om examen te kunnen doen oid. En op de avond ben ik op haha :D geen fut meer.. val steeds bij het tv kijken in slaap :p

Wat zijn Devin en Nola toch slim, mama gebruiken om terug te draaien ;) ik zou die energie ook besparen haha.

@set: genieten van mama zou ik zeggen! Over 2 jaar zullen we ze achter het behang plakken als ze zo vaak mama roepen :D haha.

@gezelligheid in dit topic: ja, ik snap de discussie die ontstond maar ik denk dat zoiets niet op ongezelligheid moet uit lopen. Zullen we weer gezellig gaan kletsen? :)

Hier: vanmiddag nog heerlijk wezen wandelen voor luiers en een brood.. komt ml thuis, pak een snee van het verse brood terwijl hij L op de arm had..... dag snee brood, hallo mondje van L :D haha. L heeft het gewoon uit de hand van papa getrokken en gegeten :D haha

7. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier ook, alleen krijg hij van mij KV. Dit doe ik al maanden, ik was dat gecluster zooooo zat, en sinds het flesje KV slaapt Gijs heel goed.

Hier ondertussen toch weer iets meer productie, ik eet nu elke dag weer muesli, en ik moet meer drinken, ik kan het nu net aan redden, al geeft ML wel pap van MM als ik te weinig heb. Vult ook lekker en Gijs vind fijn.

Is wel overdag, niet voor het slapen gaan.

8. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ochoch,, geen fijn gevoel, ik zou me ook heel schuldig voelen, maar ook ik weet dat als Gijs gaat lopen, hij vanzelf een keer een PBS maakt, en ik me ook schuldig voel.

9. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant

Fijn dat het beter gaat!! Ik hoop dat je lekker geslapen hebt. EN je minder schuldig voelt.

10. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Over de discussi hoe iemand iets ziet, g ik me neit in mengen, ik watte het ook verkeerd op, maar ik kom van de veluwe, de biblebelt, en hierdoor heb ik leren omgaan met opvattingen.
    De meest erge die ik gehoord heb destijds was dat als je kindje gehandicapt was, dat je eigen schuld was omdat je dan niet je leven genoeg aan God hebt gewijd.... en over Gods wil heb ik ook vaak zat wat gehoord. Dus ik vatte het wel verkeerd op, maar heb het ook genegeerd, simpelweg omdat ik ook weet dat praten en lezen een groot verschil geeft in hoe iets bedoelt wordt.

Hier gaat het verder goed. Gijs rolt eindelijk, heeft zijn stembanden gevonden en eet erg graag, al vond hij spaghetti maar raar, dus dat was huilen.

11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Lianne, fijn dat het goed gaat met Riff. Is zeker enorm schrikken.

Net gehoord dat mijn schoonzusje ook zwanger is, ze is 2 weken verder dan mij (waarschijnlijk). Zo gaaf om samen zwanger te zijn:D

12. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Elsa, wat leuk samen met schoonzusje zwanger zijn! ;):) Heerlijk!

Globins, wat goed van Gijs dat hij nu rollen! Rollen is leuk! ;) Huilen van spaghetti? ;) Voor ons heel normaal, voor baby's maar gek. ;)

Lianne, wat een schrik! :$ Gelukkig goed afgelopen! ;) Niet schuldig voelen, ongelukjes gebeuren vroeger of later. Jouw mannetje wil EN kan ook al zoveel.

mimimamma88, geweldig dat brood verhaal! Ik zie het helemaal voor mij. :p

Set, wat super schattig dat mama roepen! Lief! Goed dat hij nu kan rollen.

Moedersvan2, puckababy 4 seizoenen, bedoel je die ene bag vanaf 7 maanden? Fijn dat hij zo goed bevalt. Gewoon vanwege lekker warm en niet te warm of de geborgenheid? Ik ben benieuwd. Ik heb hem ook gekocht ;) alleen nog niet gebruikt. Benjamin kan namelijk nog steeds veel geborgenheid tijdens het slapen gebruiken.

EHBO, ik heb kinder ehbo van mijn werk, elk jaar herhaling. ;):) En BHV, beide erg leerzaam.

alle moeders, ik vind jullie allemaal super moeders. Iedereen is anders en heeft verschillende meningen/ opvattingen over bepaalde dingen. Maar dat vind ik juist ook leerzaam en leuk.
    En jullie zijn allemaal de beste moeder voor jullie kind/ kinderen!

Hier, poepjes gaan iets beter en ook de nachten gaan iets vooruit. Al zullen verschillenden onder jullie het nog steeds spooknachten noemen. Maar hij is niet meer standaard elke nacht elk uur wakker (huien). En de avonden gaan ook beter (een keer of geen enkele keer wakker, 2,5 uur achter elkaar). Na de laatste fles 22:45 valt hij meestal zo tussen 23:00-23:30 in slaap en slaapt hij meestal aan een stuk tot 2:00 -3:00 en daarna vervolgens elk uur wakker. Nog steeds spookachtig, maar hier noemen wij verbetering. ;):) En twee keer per week een uitschieter van 23:00-23;30 tot 3:30-4:40 en daarna elk uur. Zelfs al een keer tot 5:30 !! :$;)

13. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    .

Ja de zak vanaf 7 maanden...........TOP!!!!!!
    Helemaal blij, want ze slaapt weer super!
    Heb nu al gewoon het teddy aan de binnenkant dus de wintercombi samen.
    Vanmorgen om 8 uur weeeeer wakker moeten maken!
    Echt een oerdegelijke zak!

14. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Dat klinkt goed, die puckababy slaapzak. Ik zit met de winter slaapzakken dat ze zonder droger lang moeten drogen :$ duurt gewoon 3 dagen eer ze droog zijn... Denk dat ik nog een 3e slaapzak ga aanschaffen ;)

@pukjepuk: zo fijn dat de nachten ook steeds beter gaan :) zo komen jullie zelf ook weer toe aan wat slaap.

Hier: weer een spook nacht achter de rug. Om 23.15, om 2.15 en om 5.30 was L wakker en aan het tijgeren door zijn bed opzoek naar de speen, die uiteraard op de grond lag :p om 5.30 is ml eruit geweest en is begonnen aan zijn dag. L dacht, kijk eens om 6.40 of papa er nog is... maar nee ;) die was al naar zijn werk.
    En net heb ik, ondanks de rugpijn, met L even gewandeld. Even profiteren van de mooie pampers aanbieding bij de jumbo. 25 cent per luier, 100 luiers maat 4 voor 25 euro ;) kan L weer even vooruit.

15. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @elsa: wat leuk om samen zwanger te zijn. Ik ben maar 13 weken samen zwanger geweest met mijn schoonzus maar echt geweldig was die tijd niet, maar dat ligt puur aan hoe de band met elkaar is. Soms denk ik ook dat als ik nog een keer zwanger zal zijn, zij het ook dan ineens is wegens de status ;)

Hier: een primeur! :D haha. Even heel leuk om te delen met jullie...... L tijgert achteruit :D haha. Ik had de babygym naast de salontafel gezet... en ineens lag meneer met zijn lijf onder de salontafel, hoofdje nog niet. En nog geen minuut later lag meneer helemaal onder de salontafel, wel met veel lawaai :D haha. We hebben namelijk nog een plank in de salontafel en daar kwam L zachtjes tegenaan ;) Hij heeft al goed door dat hout hard is haha. En trots dat hij keek :D

16. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    O minimama, ik moet je teleurstellen, 25 cent de luier ( ervan uitgaande dat het pampers is) is juist heel duur. Bij bol heb je de maandbox voor 18 cent de luier.

Zonder droger kan ik me goed voorstellen dat een winterslaapzak langzaam droogt. Gelukkig heb ik wel een droger. Heb nu twee winterslaapzakjes. Soms lekt Anne toch door met een luier en dan heb ok gelukkig een reserve. Eerst gaven we de slaapzak van thuis ook mee naar het kdv, maar daar hebben ze betere klimaatcontrole (gloednieuw gebouw) dus kan ze de normale slaapzak aan. Ook daar heb ik er twee van dus die kunnen ook makkelijk in de was.

Ik kan merken met kolven op het werk dat ik van 5 naar 4 voedingen ben gegaan, kolf te veel voor wat ze krijgt als ik er niet ben. Opzich goed, dan wordt de voorraad in de vriezer alleen maar groter! Helaas heb ik ook weer lekker last van stuwing. Goed dat ik al vroeg begin met afbouwen voor als ok straks niet meer kolf

17. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Ik vind de 4 pakken voor 25 euro ook niet bepaald goedkoop, maar heb ze toch gehaald:D Is eens wat anders.
    Jumbo luiers kosten 6,99 en daar zitten er 50 in, in die van de pampers maar 25.

18. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wat ben ik blij dat ons kereltje niet tegen de pampers kan.:D
    We hadden meestal de kruidvat luiers.. maar tegenwoordig de bumblies. Sinds de kruidvat luiers vernieuwd zijn vind ik ze snel stinken! Dus maar wat aan t proberen geslagen.

Hier gaat het goed met Riff hij heeft vandaag 2x geslapen. 1x 1,5uur en 1x 2.25 uur:$ dat zijn we ja helemaal niet gewend haha. Hij is erg goed te pas en weinig last nog van zn mooie koppie.

19. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @century: zo zie je maar weer dat een aanbieding niet per definitie een aanbieding is ;) de maand box bij bol zijn, als je active fit maat 4 pakt, 23 cent per luier ;)
    Droger mis ik soms wel ja.. maar om er een te kunnen plaatsen moet eerst de kelder flink worden opgeruimd. Zit vol prullaria die we al 4 - 6 jaar niet hebben aangeraakt.

@lianne: netjes zulke slaapjes :) even lekker rust in huis haha :D

Hier: ml zag net dat ik het gewicht van L met mijn lijf wil compenseren als ik L op de arm heb... logisch dat ik rugpijn heb ;) en de fysio zei er niks van toen ze me gisteren zag.. morgen maar een afspraak maken met de oefentherapeut. Kan ik L goed leren te dragen ;)

20. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaja ook nola komt vooruit!
    Tijgert vooruit en gaat al op haar knietjes zitten.
    Dus van het weekeinde traphekjes plaatsen.

Deel Deze Pagina