scheelt er achteraan vangen... hier eentje die steeds grotere afstanden gaat overbruggen.. aan 1 handje loopt hij zo een meter of 5/6 mee. Maar hij wil niet aan de hand lopen.. hij is toch een grote jongen en kan dat wel alleen.. denkt hij....
Wow lianne kan hij al aan de hand lopen. Als die niet binnen 2 maanden zelf loopt dan weet ik het niet meer.... Hier ook een trage bollie. Zitten kan hij met steun al een tijd goed, los max een paar min en omrollen sinds een maandje ontdekt. Vind niet erg dat hij wat langzamer is. Het gaat evengoed hard zat. Vandaag alweer 9 maandjes. Vanavond na 1,5 week overtijd ongesteld geworden. Ml kan weer met een Gerust hart gaan slapen haha
Ja Set... gaat ontieglijk hard.. Hij wil ook zooooo graag. Hij stopt niet eerder met oefenen tot het hem gelukt is. Ook snachts gaat hij door.. beetje jammer... Gisteravond ging meneertje een uur eerder naar bed. Eigenlijk kwam dat door t badje die een uur eerder was, en dat kwam omdat hij tot de nek onder de poep zat.. eindelijk weer fatsoenlijk gepoept.. Maar dan is hij ook gelijk een uur eerder klaar met de nacht... had gehoopt dat hij net als anders zou doen,dat uur extra slaap kan hij wel gebruiken.. maar nee meneertje denkt er anders over.
@moedersvan2: een salto dat is schrikken ja! En dan ook nog wit weg trekken... Brr... gaat het nu weer beter met Nola? @staan: L wilt het heel graag maar hij gaat dan spring bewegingen maken, wat hij ook heel leuk vindt haha. En daarna zakt hij door de knieën en gaat op handen en knieën zitten. L tijgert nu heel snel en als hij zijn doel nog niet zo kan bereiken, gaat hij over op kruipen haha. @onyx en elsa: ik wil best wel een dag ruilen hoor en jullie kanonskogels zullen ook wel aan de wandel gaan uiteindelijk. Ik heb nog nooit een kind gezien wat niet aan de wandel wilt ik moet nu zelfs al de kinderwagen niet meer naast een schap in de supermarkt zetten want dan komen 2 grijp grage handjes eruit om te kijken wat hij mee kan "smokkelen" haha. @set: ml bouwt een feestje? Fijn dat je ongesteld bent geworden. Bij mij rommelt het nog, verwacht het nu elk moment, dus hier ook een man die gerust is. Hier: bij de fysio geweest en ben toch wel geschrokken.. geen bekken of heup problemen maar de tussenwervelschijf bij wervel L4 en L5 is verschoven mijn rug, vanaf de schouders tot aan het midden, zat vast en dat is los gekraakt en onder zit er nu tape op. En ik moest pijnstillers laten uitschrijven door de ha..... tramadol waar je dus lekker suf van kan raken. De apotheek drukte op mijn hart dat ik er voorzichtig mee moet zijn vanwege L. Nu heb ik met ml afgesproken dat ik het alleen voor in de nacht neem. En dan denk je, dat wordt een fijne nachtrust, ben ik elk uur wakker geweest haha en suf voel ik me door de gemiste slaap Bukken en tillen moet ik zoveel mogelijk laten, en ik moet blijven lopen... dan maar wandelen met L en op maandag mag ik weer naar de fysio en dan gaat hij die tussenwervelschijf terug op zijn plaats zetten.... ik hoop dat de pijn gaat mee vallen
Minimama: Fijn dat ze er achter zijn waar de pijn vandaan kwam, hopelijk helpt de behandeling. Sterkte ermee. Ja als jij ook nog ff ongesteld word zijn alle mannen weer gerustgesteld haha. Meneer is wel een paar x wakker geweest dus het gespook is nog niet voorbij haha. Hij heeft nu naast me liggen poepen dus ga hem gelijk maar even badderen. Vind alleen lastig laatste tijd want liggen gaat echt niet meer maar zittend schuift die van gladheid alle kanten op ennnn ik ben altijd kletsnat van t gespetter haha.
Set je hebt van die zitjes speciaal voor in bad (past vast wel in een babybadje) soort bumbo maar dan open. Dan zitten ze maar kunnen daardoor niet omvallen! Is dat een idee? Anne mag nog maar 1x per week in bad/douche door haar eczeem (wat nu alweer Supergoed gaat!) dus wij doen dag altijd met z'n tweeën op zaterdag of zondag ochtend. Mimimamma, jeetje wat rot zeg! Wel echt goed oppassen hoor, voor je het weet schiet het echt door en heb je een hernia te pakken! Anne begon vanochtend ineens te spoken. Maar even bij ons in bed genomen en toen heeft ze nog even geslapen. We hebben sinds maandag een 180x220 bed (hadden 160x200) dus dat paste lekker ruim! Het is wel gezellig wakker worden met zo'n kleine naast je! @dames zonder actieve baby's, Anne doet ook weinig. Zitten is leuk een gaat steeds beter. Ze heeft de stapelblokken ontdekt die ook in elkaar kunnen. Helemaal het einde! En hoera gebaren naar de poes is ook het einde. Liggen op haar buik wil ze nog steeds niet. Ook als ze omvalt als ze zit en per ongeluk doorrolt naar haar buik is het paniek! Ben benieuwd wat voor preek ik daarover ga krijgen van het cb. Ze zeiden de vorige keer dat ze toch echt moest gaan rollen maar madame doet dat niet omdat ze dus weet dat ze op de buik komt. Als ze naast me ligt in bed weet ze niet hoe snel ze op haar zij moet rollen als er een tiet in beeld komt 😉
Jeetje schrikken zeg! Maar zit de wervel nu wel op zijn plek? Ja met Nola gaat het goed, wel veel gehuild van de pijn maar na een zetpil en douche was het over gelukkig. O L gaat wel weer zitten.....pff kom ff langs dat hij dat aan nola laat zien, want die snapt het nog niet echt hahah
@lianne, nou dan kun je er achter aan SUCCES! hahahha weet wat het is, bij mijn oudste die wilde alles alleen!!
Ik zal eens googlen voor zo'n badzitje. Zit anders ook te denken om een antislibmatje te kopen zodat hij minder snel weg glijd
@set: ik laat L eerst in het badje met water spelen en daarna neemt een van ons hem nog mee onder de douche om nog eventjes te wassen. Dan is het niet zo glibberig. Wat ik ook heb gemerkt is dat sommige wasgel oid glibberiger is dan de ander. De sebamed die we cadeau kregen is veel minder glibberig dan bijvoorbeeld zwitsal. De menstruatie party zal ml wel leuk vinden, al vindt hij me wel chagrijnig haha. Maar aan de andere kant is hij blij dat mijn libido niet meer lijdt onder de kunstmatige hormonen haha. @lianne: soms denk je.... was je nog maar zo zoals in de eerste maanden met bewegen haha. Hou maar Riff in de gaten.. Wie weet gaat hij het rennen ook wel snel ontdekken @century: ik pas zeker op dat het geen hernia wordt. Ik laat nu veel klussen in huis liggen. Ik heb de woonkamer ook al wat anders ingedeeld zodat L meer ruimte heeft voor te spelen en ik daarbij kan zitten. 1 stoel heb ik verplaatst zodat hij niet meer kan gaan slaan op de vloer lamp @mn wervel: die tussenwervelschijf zit nog op de verkeerde plaats. De fysio wilt eerst dat de meeste pijn en ontsteking eruit is voordat hij die terug zet. Vandaar de tramadol, al neem ik die niet overdag. Overdag neem ik ibuprofen zodat ik helder blijf en kan spelen met L. Hier: vanmorgen dacht ik... leg L in bed om te slapen.... begint hij te krijsen en te roepen..... roept hij uit het niets 'opa' haha. Ik heb hem er maar uit gehaald en hem moe gemaakt op de vloer haha. Hij tijgert nu heel snel. Voor je het weet zit hij aan de andere kant van de woonkamer. Ik doe lekker rustig aan. Heb van die klusjes gedaan die je zittend kunt doen zoals het speelgoed eens lekker goed in sop poetsen en alvast een deel inpakken voor ons nachtje weg... en tijdens het inpakken kwam ik 1 paar sokken van L tegen die ik al 9 maanden kwijt was haha. Zat nog in de tas die we mee hadden naar het ziekenhuis.
De nacht is weer eens goed verlopen. Al was L hard aan het dromen en sloeg steeds Nijntje haha. Maar toen papa even kwam kijken was het weer goed. Mijn nachtrust is ook een stuk beter. Heb geen tramadol genomen omdat ik last had van eigenaardige bijwerkingen nu fijn ibuprofen. En L is een echte bandiet met een plastic balletje op een dorpel slaan om zo lekker veel herrie te maken haha. En ook nog zo heerlijk ondeugend kijken. Ik heb L gisteren nog kennis laten maken met consequent zijn. Hij duwt de stokke table top van zich af waardoor het tafelzeil mee schuift, doel is om kopjes ed. om te laten vallen. En hij duwt zich met de tripp trapp van de tafel af waardoor hij naar achteren schiet. Ik heb gisteren de hele dag hem gezegd dat het niet mag, en ook nog lekker kwaad erbij gekeken. Toen papa thuis kwam, moest L het toch nog een keer proberen. Toen ik al boos kijkend zei 'dat mag niet' had L zoiets van 'komt die lastige mama weer, dus gedraag me maar' haha. Papa keek er trouwens ook boos bij haha. Vandaag ga ik dubbel en dwars genieten van L, want morgen in de ochtend gaat hij al naar opa en oma. En ik vind het best wel spannend, 2 dagen elkaar niet zien.
Fijne dag Mimimama, geniet nog maar lekker van je knul Dat afzetten tegen de tafel gebeurt hier ook. We hebben de ikea stoel, nieuw voor hem gekocht, en de oude daarvan staat nu buiten. Wij leven in de zomer altijd buiten, dus ideaal om daar ook een kinderstoel te hebben. Maar voor binnen had ik er nog geen blad op. Gelukkig vond ik die van de oude stoel pas, en dat helpt goed, hij kan nu niet met zijn voeten (en handen ) bij de tafel, dus kan zich niet meer afzetten en niet alles van tafel graaien. Hier een topnacht, hij is om 17.45 uur gaan slapen, toen om 21.30 wakker voor een papfles en daarna pas om 07.30 uur wakker. Ik ben weer topfit
Waar jullie goede nachten hebben gehad was het hier weer drama. Waar komt dat nou toch door he weet het echt niet meer.... Minimama: Kan me voorstellen dat je het spannend vind. Nu van tevoren maar extra veel knuffelen. Wij gaan boodschappen doen. Sinds vorige week zet ik hem tijdens de grote boodschappen in het karretje. Hij vind het prachtig haha
Hier ook k nacht! Van 3 tot 4 kei hard gehuild, uiteindelijk een fles erin en toen sliep ze tot 7. Om 9 uur weer drama! Niet aan toe gegeven en nu slaapt ze nog steeds om 11.20 Ben kapot! Kijk nu al uit naar mijn wijntje
Vreemd he, ik vroeg het me gister ook al af, waarom worden ze nou wakker 's nachts? Gisternacht huilde J heel hard, zat hij rechtop in bed, was hij zijn speen weer kwijt. Hij bleek er bovenop te zitten. Naast dat het dom was van hem verbaasde het me ook wel dat hij uberhaupt wakker wordt. Want blijkbaar wordt hij wakker en gaat zijn speen zoeken. Maar ik word toch ook niet zomaar wakker midden in de nacht? Hmm, ik weet het ook niet hoe het komt, ben gewoon maar gelukkig met de paar nachten dat hij nu doorslaapt
@in de nacht wakker worden: wij, grote mensen, hebben daar wel degelijk "last" van. Alleen zijn wij al zo ver dat we hebben geleerd om ons om te draaien en verder te slapen. En van dat draaien merken we meestal ook niet. Wakker schrikken van een droom herinneren we in de ochtend ook niet altijd. Onze boefjes moeten dat nog leren. @set:wat leuk! In de winkel wagen. Lekker op een andere hoogte rond kijken. @moedersvan2: dat niet willen slapen in de ochtend was hier ook. L slaapt nu al anderhalf uur. @riean: gaan zitten op de speen... haha wat een slimmerik is J. Hier: L wilde niet slapen maar wreef wel in zijn ogen. Dus in bed gelegd... denkt meneer... Doe eens gek en spuug in mijn bed, dan moet ik er toch uit de boef. Hij jammerde ook... keek ik in zijn mond.. Heeft hij boven 2 vuurrode streepjes van de tandjes. Arme jongen. En ik heb stiekem net een kleine 3 kwartier geslapen haha