Set, wat leuk in de winkelwagen. Emma vorige week ook voor het eerst en die vind het ook geweldig. Vooral de zelfscanner van Jumbo vind ze heel interessant. Ik ben vandaag naar de fysio geweest. Ik heb al sinds dinsdag de hele dag door hoofdpijn en naar mijn idee kwam dat vanuit mijn nek. En dat is dus ook zo. Ik mag iig niet meer zwaar tillen, maar ja...daar kan ik niet altijd om heen met mijn werk in de thuiszorg. En Emma is ook niet bepaald licht meer. Dinsdag moet ik weer.
@elsa: fijn dat de fysio helpt. Niet veel tillen is ook een !@$* advies dat kun je net een kleine uk vaak vergeten. En op je werk natuurlijk ook! Wat grappig, de zelf scanner haha. Hier is de afstandsbediening heilig Hier: jeej! Menstruatie party is begonnen haha. Een voordeel, door de ibuprofen voel ik weinig krampjes.
Wat zijn jullie allemaal blij met de menstruatie.. Hier geen last van. . Na het vloeien van de bevalling meteen ongesteld en 3,5 week later weer .. daarna niet meer. .. twijfel of t wel ongesteldheid was of gewoon nog navloeien... maar ik mis het echt niet hoor!! Elsa, hoop dat de fysio je goed kan helpen, hoofdpijn is zooooo #^@&##@.. al went het op een gegeven moment ook. Ik heb altijd al vaak hoofdpijn gehad maar sinds 15 mei 2012 24/7. Alleen de dagen dat t erger is is zwaar k*t. En niet zwaar tillen blijft zoals anderen ook al zeiden lastig met een kleine en ook met je werk. Maar probeer toch maar zoveel mogelijk te beperken. Sterkte ermee. Riean wat fijn zo'n nacht! Tja op je speen zitten is ook niet zo slim haha. Hier zijn we al een tijdje helemaal van de speen af. Riff wil hem niet meer. Tepelspeentje is lekkerder hahaha. Set.. je bent niet alleen, ook hier een drama nacht gehad. Weer eens een verstopping. Maar dat is er vanmorgen uitgekomen dus hoop nu wat betere nacht. Zn buikje heeft de hele middag nog heel erg gerommeld.
Zo gelukkig weer goed geslapen van 19 tot 7.30 Vanaf vrijdag ga ik 3x per week intensief sporten met persoonlijke begeleider! Yes zin in!! Ff knallen 4 weken lang. Nola mag daar in de mini club dus ff mama tijd Enne Nola wordt over 3 maanden alweer 1 wow!!!
Ja bizar hoe snel de tijd gaat he? We komen nu ook allemaal in de periode (of al geweest) dat je kindje even lang uit je buik is als dat ze erin zaten! Ik moet even wachten tot Anne echt 9 maanden is daarvoor! Vanochtend met haar naar de jaarlijkse rommelmarkt van de kerk van m'n ouders geweest. Die helpen daar elk jaar en ze hebben altijd hele goede spullen. Hoop speelgoed en wat kinder cd's en dvd's gehaald. O en een slee met rugsteun voor 1,50(!!!) nu maar hopen dat het gaat sneeuwen dit jaar! Ik heb daar ook gevoed in de ruimte van de diaken, ik ben niet zo moeilijk maar als het druk is is Anne zo snel afgeleid haha. Enige nadeel is dat ze geen verschoningskussen of iets hadden dus ik moest op de grond verschonen en uiteraard was het een heerlijke poepluier (toch eindelijk tandjes???!!!). Daarna nog in hun dorp boodschapjes gedaan en weer in de auto terug toen ze moe was. Thuis gelijk door op bed en nu dik een uur later slaapt ze nog. Ze zal het wel nodig hebben denk ik dan maar
Hier begon het ook met die heftige poepluiers, en inmiddels is een tandje doorgebroken yEAH 😃 Tussendoor was het wel zo heftig met luiers dat ik me afvroeg of het niet stiekem ook een beetje buikgriepklachten waren, want daar hadden ML en onze grote dochter last van. En de poep stonk ook verschikkelijk , terwijl de tandjesluiers toch een beetje meer zurig ruiken, toch? Nou, hoe dan ook, de vieze megaexplosieluiers ( dat het echt uit het been druppelde een keer) zijn gelukkig voorbij. Sorry damen voor deze smakelijke post zo vroeg op de ochtend, haha 😁
Na twee weken geemmer met s'nachts wakker zijn tot soms wel twee uur aan een stuk zijn we er volgens mij eindelijk doorheen. Ik heb volgehoiden en niet gevoed, en inmiddels zijn we er lijkt wel: vannacht sliep ze van 19.15 tot 5.45 yippheeh! Om 23uur nog wel een flesje gegeven die ze nog slapend binnen werkte en meteen verder sliep. Dus geen nachtvoedingen meer. Afgelopen week vrijdag had ik het tegen een collega over hoe goed ik me voelde omdat mijn kind tot 5.30 had doorgeslapen en die snapte er niks van. Je moet toch wel zelf kinderen hebben om te begrijpen hoe blij je kunt zijn met slapen tot half 6 haha!! Natuurlojk zou ik het ook niet erg vinden als ze nou eens tot 7 of zo sliep, maar ja, dat komt nog wel. Alhoewel, ikmoet toch hooguit om 7 eruit in de week, en met voeden dus iets eerder, dus we zullen nog een beetje moeten proberen hier. Ik ben dus nu drie kwartier beneden in de woonkamer/keuken om de rest te laten slapen, en cleo is in principe de hele tijd alleen bezig geweest met kruipen en onderzoeken en spelen terwijl ik lekker lui op de bank mocht hangen! Nu pas begon ze een beetje te jengelen en hangt ze even weer aan de borst om bij te tanken 😉 en ik kan dus eindelijk weer eens bijlezen hier Lianne, ik ben ook nog niet ongesteld geweest sinds de geboorte. Mis het ook niet!
Even een piepklein bericht van mij... Vanuit het hotel Ik had gisteren moeite met het afscheid nemen maar daarna was het eigenlijk je een vrije vogel voelen... en in bad, geen gespetter of stapelbekers die rond drijven haha. Ml en ik gaan nog een keer op hotel voor een nacht. Even lekker tijd voor ons 2. Dat ik daar zo tegenop keek haha Vanmiddag weer mijn kleine spook in mijn armen sluiten. En dat te bedenken dat we hem vandaag precies 9 maanden geleden mee naar huis namen.... bizar snel gaat de tijd.
Minimama, leuk dat je even een weekend tussenuit bent geweest. Lees het toch vaker hier, zou ik ook weer eens moeten doen met ML...
@zomersproet: ik keek er tegenop hoor, om even me-time te hebben maar het laad je weer even op. En het is fijn om eens niet het steeds te hebben over je kindje @lianne: vooral de mannen zijn denk ik blij met de menstruatie weten ze weer dat het niet raak is haha @century: de tijd vliegt echt ja! Binnenkort al sinterklaas en daarna kerst... eerste kerst met onze mini's al had ik vorig jaar ongezien 2 sokjes in de boom gehangen bij mijn so en ouders... en daar kwamen ze pas laat achter haha ik had er mutsjes in gestopt voor L maar de opa's en oma's in spee konden er wel om lachen Dit jaar maar een groot cadeau voor L eronder leggen Hier: weekend weg.... leert L Hoe hij kan kruipen hij kruipt 3 a 5 "passen" en zakt dan door zijn knieën. En daarna weer vrolijk verder. L heeft zaterdag zich vermaakt met zijn grote neef.. L de toet toet auto baan slopen en grote neef weer bouwen haha. Vanmorgen vroeg al bij de fysio. Het is los gemasseerd en de zenuw is nog geïrriteerd. Mag nog steeds niet te veel tillen of bukken. Wel veel lopen, dus hopelijk komt er nog mooi weer om te wandelen
Ja hier op haar knietjes sinds gisteren zo leuk hé!! Idd erg wankel en 3 passen en dan zakt ze erdoor O en toet toet is erg leuk! Misschien wat voor sint onee jij deed groot kado onder de boom Hier keel en lymfeklier ontsteking. Nu ab kuur......bah wat doet dit zeer!!
He gats, de r is weer in de maand zullen we maar zeggen (ook al een poos maar toch). Nog steeds geen tand in zicht hier 😱 Wel probeert madame nu in kruip te komen dus de luiheid gaat eindelijk van haar af. O en de 8 maandensprong, we zitten er keihard in!
Moedersvan2 Beterschap! Minimama fijn dat je zo hebt kunnen genieten meer je man terwijl je daar zo tegen op keek. Ik moet er nog niet aan denken,dat Riff af en toe bij mijn ouders slaapt vind ik lang genoeg.. geef hem dan rond half 8 de laatste voeding en dan de voeding sochtends rond 7 ook weer zelf. Tijd vliegt indd. Donderdag word ons nichtje alweer 1... en ze oud maar 2,5 maand ouder dan Riff..... Wij zijn vandaag wezen baby zwemmen met ons nichtje.. ander zwembad dan weer zelf gaan. Vond Riff wel erg leuk. . Daarna nog geel leuk gespeeld met zn nichtje en hun buurjongetje die een maandje ouder is. Zitten dus erg dicht op elkaar.. Riff durft er wel te zijn. De andere 2 lieten t maar over zich heen komen.. en meneer kon doen wat hij wou.. oh oh krijgen we nog wat mee te stellen haha. . Qua ontwikkeling zit er ook weinig verschil in. Mn schoonzus zei al als ik Riff zo zie, denk ik wat was onze meid toch laat met alles.. Ook heeft hij indruk achter gelaten, hij heeft zijn tanden even in de tafel gezet zitten mooie deukjes in haha.
Ooo ja die is hels hier ook vollop last van gehad! En nog wel een beetje, schijnt 6 tot 8 weken te duren
hahahaha super grappig, zijn eigen hand(tand) afdruk Hier nog wel steeds ziekjes, maar de ab doet goed zijn werk al
Hebben jullie dat ook??? Ze kan moeilijk alleen spelen de laatste weken, veel jengelen. Niet in de box willen enz
@moedersvan2: Beterschap! Dat kruipen is inderdaad heel leuk.. dan zie je heel snel wat je nog van de vloer moet halen @century: de 4 tanden die bij L op komst zijn, zie je ook nog steeds niet. Zo zie je maar weer dat het ieder zijn eigen manier heeft van ontwikkelen @lianne: ik zei zaterdag tegen ml 'nu begrijp ik hoe stellen aan hun 2e kindje komen' haha. In juni gaat L sowieso weer logeren. Bij welke opa en oma durf ik niet te zeggen. We willen mn so een middag laten oppassen om te zien of ze het wel wat vinden dan gaan wij een middag shoppen Hier: L heeft zijn ritme omgegooid. Voor 20.30 wilt hij niet slapen maar spelen met ons. Hij is daardoor ook later wakker, ook wel fijn voor mijn rug haha Mijn rug voelt wat breus aan na de massage van gisteren. De fysio gaat het volgende week grondig aanpakken. Hij is niet te spreken over dat de bekkenfysio mij gewoon zonder oefeningen de laan heeft uitgestuurd. Dus daarom gaat hij mij oefeningen geven zodat er geen tussenwervelschijf zich zomaar kan verplaatsen. Dat komt blijkbaar doordat de hormonen die je week maken daarvoor kunnen zorgen oeps... nu lekker op letten dat ik het rustig aan doe en L maar meters laten kruipen haha
Ellendige sprong zitten wij nu ook weer in. Vannacht was weer een drama..nouja laten we maar hopen dat die sprong snel voorbij is he.
Wat zijn bij jullie de "symptomen" van de 8 maanden sprong dames? Hier overdag nog weinig gemerkt. Laatste 2 weken wel een paar hele rotte nachten gehad maar dat gaat nu op beter met maar 1x speen geven. Moet wel zeggen dat hij van de andere sprongen ook vaak maar max 1 dag onrustig was. @box spelen: Verschillend, soms vermaakt hij zich zo 45 min en soms heeft hij er geen zin in. Als we dan even wat gegeten hebben bijv. gaat het daarna weer beter.
Box gebruiken we bijna niet hier, het was mijn bedoeling om hem er elke dag een keer in te zetten, maar in de praktijk komt het er niet van. Sowieso zit ik niet zo vaak in de woonkamer, veel meer in de eetkamer, en daar kruipt hij gewoon lekker rond. Ook neem ik hem veel op sleeptouw, gister dag geklust in nieuwe huis van een vriendin, dan zit hij zo 2 uur achter elkaar in het campingbedje, in de kamer waar ik bezig ben, en dat gaat prima. De 8 maandensprong, zou het zoiets zijn? Hier opeens ook 3 nachten gedoe. Steeds minimaal een uur klaarwakker en huilen. Vanmorgen begon het om 4 uur al Uiteindelijk naast ons gelegd, en hij sliep toen gelukkig verder, maar het was toen al half 6. Hopelijk is het inderdaad een sprong, dan gaat het tenminste ook weer over