Ja, sinds een week of twee staat ze zelf op zonder vasthouden en staat inmiddels ook al vrij stevig zeker 15sec Vind het ook niet normaal snel, vergeleken met mijn oudste sowieso, die kon nog niet tijgeren op die Leeftijd. Maar cleo heeft dan ook maar net een piepklein beetje van een tandje eruit, daarmee is zij dan weer langzaam...
Haha, hier ook! Elke keer toch nog eens proberen of mama dan weer zo boos kijkt! 😁 En erbij lachen ook nog!
Haha, goed zo, even laten zien aan die grote meid hoe dat moet!!! Cleo doet stapjes alleen als ze ergens aan vast houdt! Sterke jongen 😄
Dat gespook, er lijken er hier toch nog wat meer kinderen last van te hebben. Op de een of ndere manier wel een beetje troost. Afgelopen weekend dachten wij juist ook dat we er doorheen waren want toen sliep ze door tot 5/ kwart over 5. Maar net dat de werkweek begon was het weer wakker worden in de nacht! Ik weet ook niet zo goed meer, het is zoals het is denk ik dan maar. Dacht ook zeker dat het sprongetjes gedrag was, ze wilde ook veel bij mij zijn en at minder goed. Nou, en vannacht ineens toch weer doorgeslapen van 19.30 tot 5.30! Daarna slaapt ze helaas niet meer, dus sinds een aantal weken begint mijn dag ook zo vroeg... De oudste is ineens niet lekker, uit het niets kwam het, hangerig op de bank, hoofdpijn... Nu is ze bij ML op schoot op de bank in slaap gevallen, zo lief 😍 Hopelijk is ze snel weer beter, zondag is de intocht van de sint en dat wil ze natuurlijk niet missen - ook al geloofd ze voor het eerst niet meer in de sint. Maar ja, stiekem misschien toch nog een beetje hoop 😉 Volgend jaar zullen onze kleine ukkies daar ook wat meer van snappen. Leuk is dat, die tijd! Behalve dat ze heeeeel vroeg s'ochtends juichend naast je bed staan om te laten zien wat ze in hun schoen hadden.... 😛
Ja.. indd. En t allermooiste vond ik nog dat even daarvoor stonden ze allebei aan tafel zegt oma van haar " je kunt echt zien dat ze 2,5 maand ouder is zo stevig als ze al staat in vergelijking met Riff "
Wij hadden een nacht van 19.20 tot 6.00!!! (en rond 23uur een fles terwijl ze sliep uiteraard)Yippie!!! Jammer dat de grote van 7 ziek was en ik om 1 en kwart voor 5 naar haar toe moest. En toen heb ik toch even gemopperd bij ML want hij slaapt lekker met oordopjes en hoort niks. Zegt ie: ja, maar dan maak je me toch gewoon even wakker en dan ga ik toch?! Ik wil gewoon ook een keertje niks horen en doorslapen! En ja, ik ha dan natuurlijk ook snel naartoe want anders ben ij bang dat ze met dat geroep Cleo wakker maakt. Was dan wel lief dat hij bij de grote ging slapen. Achteraf bleek dat ze nog misselijk was, emmer erbij en al, maar dat had ik dan niet meer gehoord gelukkig. En ja, Cleo dus ook nog lekker doorgeslapen tot 6. Hopelijk een nieuwe trend met doorslapen. En 6 vind ik een stuk beter te doen dan 5 uur!!
Hier ook onverwachts een verrassend goed nacht. Hij werd wakker om 04:45 en wilde niet meer gaan slapen dus weer flesje gegeven. Hij viel daarna weer in slaap maar werd om 05.30 weer wakker, grrrr. Na een kwartier bij me genomen maar hij leek ergens last van te hebben. Hij liet uiteindelijk een paar boeren en ging daarna wel tegen me slapen in bed tot ...........08.40. Hij werd tussendoor wel 2x wakker maar dan keek hij me aan en kroop lekker tegen me aan en sliep weer verder. Het was heerlijk
@lianne: L doet de andere oma en opa van mijn neefjes ook de broek uit ze zijn o zo trots op hun 2 kleinzonen..... maar L laat altijd zijn aanwezigheid horen en zien haha. @spoken: hier begint dat op de avond. Steeds later naar bed willen of ineens huilend wakker schrikken na een kwartier te hebben geslapen. Hier: ben toch zo blij met mijn ouders ze helpen me uit de brand met het cadeau voor ml zijn verjaardag ik laat ze 2 fotolijsten halen. Ml werkt op 2 locaties en krijgt voor elke plek een fotolijst waarin 12 foto's passen die hij steeds kan wisselen volgende week even bij mijn ouders in de stad foto's laten afdrukken en die dan er stiekem in doen L begint steeds meer te willen staan. Hij houdt zich wel nog vast aan iets. Maar als hij met het vliegen gordijn speelt, staat hij onbewust los van alles haha. En vanmiddag een luier explosie helemaal doorgelekt... en zuur dat het rook.... echte tanden poep en L heeft nu witte bobbels.
Zo, wij zijn weer helemaal opgeladen, nouja, dat waren we J heeft perfect geslapen bij mijn ouders, 22.00 uur laatste fles, 07.00 uur weer wakker. Hij sliep daar in winterslaapzak op een kamer die 19 graden was. Afgelopen nacht weer gedoe. Hij begon om 03.00 uur, en sliep pas tegen 04.30 uur weer, tussen ons in. Ik denk toch dat hij het koud heeft. Er is geen verwarming op zijn kamer, en de nachten worden nu echt fris. Meerdere dekens heeft geen enkele zin, hij blijft er toch niet onder, en ik vermoed dat alleen pyjama en winterslaapzak echt niet voldoende is. Dus vannacht gaat hij na de laatste fles maar beneden slapen, in de eetkamer, daar is het tenminste warm te houden. Hopelijk helpt dat. Niet echt ideaal, maar het moet maar even zo, tot we verbouwd hebben en er boven ook verwarming is. We zijn wel lekker opgeladen, heerlijk een nacht en dag weg, hebben een hele dag in een stad rondgelopen, zo lekker. Dat doen we met 3 kids niet meer, daar is niks aan, dat gejammer meestal Op naar volgend jaar
Fijn dat jullie genoten hebben Riean. Je zult wel zeggen dat hij t koud heeft bij jullie. Moet zeggen dat ik 19 graden op een slaapkamer wel erg warm vind. Hier is het zo'n 16 graden.. ( mag van mij nog wel koeler, heb alleen een onderbroek aan en een zomerdekbed en nog heb ik t warm.) Wij hebben andere medicatie voor Riff,nadat we gisternacht op spoed hebben gezeten met een mannetje wat alleen nog maar kon gieren van pijn en constant in elkaar dook en overstrekken. Hij heeft een klysma gehad, en wat er toen uitkwam.... niet normaal volgens de arts moest dat er al langere tijd ingezeten hebben zo als het eruitzag en stonk. gister en vandaag nog een klysma gehad en nu hopen dat hij niet weer verstopt raakt.... hij heeft nu wel lichtere medicatie, maar gaan ervan uit dat dit nu wel voldoende zal zijn. Ik ben in elk geval wel gesloopt na dit weekend. . En hoop dat Riff nu ook beter kan slapen.
@riean: wat fijn dat jullie weer opgeladen zijn. L slaapt met 20 graden overdag en in de avond/nacht zakt de temperatuur naar 18 graden en dat vind hij ook fris een winter slaapzak en deken met lakentje was de oplossing. Hij trekt het ook niet meer los. In een warme ruimte op afstand is idd niet ideaal maar voor nu misschien wel beter ja. @lianne: wat naar hoor! Ik hoop dat Riff zich snel beter voelt en minder last krijgt van verstopping. Hier: L laat overdag geen vermoeidheid signalen meer zien wat is dat lastig bij mijn so heeft hij een mand met tijdschriften proberen leeg te halen haha. Alleen is de vloer bij hun te glad om te kruipen. Tijgeren lukt wel Even een vraagje voor de mama's: hebben jullie ook nog wel eens last van brandend maagzuur? Ik heb het nog steeds na het eten bij mijn so... had dat ook tijdens de zwangerschap.. en ook producten zoals paprika's kan ik sinds de zwangerschap niet meer eten
Hier zeg ik heel voorzichtig dat het lijkt of de vervelende nachten voorbij zijn. Hij gaat weer normaal slapen en slaapt ook lang. En als hij wakker word valt hij binnen 5 minuutjes weer in slaap. Hij kruipt nu als een tierelier :-D nix is veilig haha @minimama: had ik ook heel erg tijdens de zwangerschap. Laatst ook een keer last van toen ik overtijd was (misschien toch zwanger geweest dan). Je krijgt het ook van stress he.. heb je stress? zo ja doe het lekker rustig aan (voor zover het kan) @temperatuur: hier 16 graden in zn kamer. Hij heeft de buitenste deel van een 4 seizoenen slaapzak aan, een romper met lange mouw en een heel dun dekentje erover. Volgensmij heeft hij het prima zo
@onyx: fijn dat de nachten beter gaan kunnen jullie weer opladen Stress heb ik eigenlijk niet. Misschien onbewust. Ik krijg zelf het idee dat er kruiden of olie de boosdoener is. We gaan het wel thuis testen is wel zo handig met de feestdagen in aantocht. Hier: L heeft papa uitgebreid getest gisteren op consequent gedrag. Kijken of wat mama niet goed vindt, papa wel goed vindt En gisteravond bij mijn so wilde L aan het tafelzeil trekken. Toen zei ik boos 'dat mag hier ook niet L' haha. Mijn so hebben zich afzijdig gehouden op dat moment. Mijn sv had nog aangegeven wel te willen oppassen. Ml gaf aan sv aan dat sm dat niet wilt... dat klopte volgens sv niet. Ik heb tegen ml gezegd dat sm gisteren nog bij mij aangaf dat ze niet wilt oppassen. Volgens haar zijn mijn ouders daar het juiste adres in. Ik vind het prima En ik heb me gisteren last gehad van mijn rug de fysio heeft het net weer los gemasseerd. Kraken doet hij niet bij die verplaatste tussenwervelschijf omdat mijn lijf nog te onstabiel is. Dat week maak hormoon zou dan roet in het eten kunnen gooien. Daarom nu buikspieren oefenen zou ik mn sixpack terug krijgen? haha
Fuc* alles weg grrrrr Nou ff snel dan maar, ben 3 tot 5 per week aan het sporten en nola zit daar in de miniclub. Flinke drama met janken want ze vind het niet leuk dat ik weg ben! Nog 8 kilo en dan heb ik mijn doel bereikt! 59 kilo Nola kruipt flink snel op haar knieën dus das wel lachen!
Ja dat denk ik wel gezien zijn reactie.. vandaag laat hij ONTIEGELIJK veel windjes. Verder ging t vannacht net als anders maar ook nog weer veel windjes. Darmen moeten zich denk ik eerst weer vullen.. nu hopen dat dat gauw gaat ent dan naar behoren kan werken. Woensdag gaan we beginnen met body stress release.. kijken of dat nog wat wel uithalen voor het slapen. Op een gegeven moment wil je alles proberen om aan je rust te kunnen komen.. ..
Lianne, de darmen zijn alleen leeg als je een heel diep klysma hebt gehad. Lijkt me niet dat ze dat bij jou kleine man hebben gedaan? Een "gangbaar" klisma werkt alleen op het laatste gedeelte van het rectum (endeldarm). Fijn dat het opgelucht heeft alleen jammer dat het moest 😕 Hier zijn we een weekend weg geweest met mijn familie naar centerparcs en dat ging best ok. Ze sliep wel bij ons op de kamer en dat waren we allemaal niet meer goed gewend. De eerste nacht om half 2 s nachts brullen, tweede nacht om half 5 en vanochtend 5 uur. Ze slaapt thuis toch echt een stuk beter! Gisteren heeft ze op de hele dag 1,5h geslapen en is ze van 12-19 wakker geweest. Vandaag heeft ze twee keer een half uurtje in de auto op weg maar huis geslapen en daarna ook niet meer geslapen met resultaat dat ze net aan de borst in slaap viel. Dat was echt al een paar maanden niet meer gebeurd. Straks maar op tijd naar bed en bijslapen voor als ze weer vroeg komt. Pff nogmaals respect voor de mama's voor wie dit dagelijkse kost is! Verder wel veel kunnen zwemmen en ook de swimtrainer voor het eerst geprobeerd, schot in de roos want ze zwom zo het bad door haha, superschattig om te zien naast alle babyfloaters (die grote gele dingen)
@moedersvan2: dat zweten heb ik ook nog. Maar ben wel weer terug op het gewicht van voor de zwangerschap. Blijven nare kwaaltjes. Zo'n gehuil bij de miniclub van Nola... dat houdt mij tegen om te sporten L wilt graag bij bekende gezichten zijn. En oppas is lastig, mijn ouders werken overdag en so moeten onderling het maar eerst eens worden of ze het willen of niet. @lianne: beter iets proberen om de nachtrust optimaler te krijgen dan dat je in een spiraal blijft hangen. Ik hoop dat het wat aanknopingspunten biedt! @century: fijn, weekendje weg.. alleen die nachten zijn minder. Daarom zoeken wij nu steeds wat uit zodat L zijn eigen kamer heeft want die houdt ervan om op zulke momenten te gaan spoken. Wat een korte slaapjes overdag. Maar ook niet zo gek, zoveel (mooie) dingen te zien en te doen Hier: gisteren eens een lijstje gemaakt van speelgoed voor sinterklaas en kerst.. so willen L al kennis laten maken met sinterklaas terwijl ml dat haat haha (denk dat dan echt het nadeel komt kijken van net na sinterklaas jarig te zijn) Ik moet eigenlijk voor de fun mijn schoen en een slofje van L zetten met een wortel erin kijken wat ml doet haha L heeft de smaak te pakken om flink te bewegen. Hij probeert te gaan zitten op beide billen maar als hij op 1 bil zit duwt hij zich niet op de andere bil en hij loopt als ik hem recht zet en zijn ellebogen ondersteun nog even oefenen met op trekken en dan heb ik een rond lopend mannetje