Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    O spannend weer!

2. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier: vanmiddag een knal.... L trok zich op aan de salontafel maar viel achterover. En daarna...... bam! Voorhoofd tegen de plank van de salontafel :$ nu 2 blauwe plekken maar na de schrik gewoon weer proberen :$ even rustig zitten tijdens het spelen is afgelopen voor deze mama ;)
    Ik heb foto's laten afdrukken voor ml.. Ze zijn onderweg. Ben toch wel benieuwd naar het resultaat. En over 2 weken gaan we familie foto's maken. Hebben we gelijk een cadeau voor so met kerst ;)[/QUOTE]

O ja dat is hier ook vaak geweest en nog! Maar ze doet al aanstalten toch zitten...

Nola vind elmo leuk!!!!

3. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    O al 3 dagen mogen uitslapen tot 8.30 :D:D:D:D:D:D
    Wel 1x wakker worden in de nacht omdat de luier vol zit, maar ik klaag niet!

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    aah arme L, ja, ze maken flinke smakken als ze gaan staan :(
    Hilly, wat spannend zeg!

gister een heel herkenbare dag, moedersv2, ook zo'n mamaplakker :D Hij heeft een kwartiertje geslapen tussen 06.15 en 18.00, wel vijf keer in bed gelegen maar hij weigerde te slapen. Vermoeiend idd, zo'n dag. Gelukkig waren er vriendjes aan het spelen, die J fantastisch vinden, dus werd hij af en toe geentertaind door hen, had ik even mijn handen vrij.

Het slapen 's nachts gaat echt goed, vanmorgen was het pas half 7 toen ik hem voor het eerst hoorde. Gisteravond is hij wel 3 keer wakker geworden. Wel lastig, vanavond past mijn nichtje van 16 op, ik twijfel dan echt of ik hem wel thuis moet laten. Zelf weten we vaak al snel wat er aan de hand is, dat is voor haar moeilijk in te schatten. Nouja, ik dub nog even :D

Hij begint ook steeds duidelijker te kletsen. Vooral veel dada, jaja, baba, maar ook aardig gericht papa en mama. Zo schattig, met dat babystemmetje, dan smelt ik echt :D

5. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2 & riean: L gaat op de knieën zitten en probeert dan te graaien wat binnen handbereik ligt. En steeds een stapje verder. Zijn handen legt hij op de salontafel en zijn voorhoofd leunt dan tegen de salontafel. Hij gaat ook al een paar seconden zonder steun zo zitten. En als papa of mama achter hem zitten, laat hij zich expres vallen met een slappe lach :D haha. Op de billen zitten begint steeds meer een spel te worden. Op 1 bil leunt hij al maar nog niet op beide billen.

Hier: ik baal! Vanmorgen opgestaan met pijn in mijn enkel en knie... komt doordat de tussenwervelschijf weer op de zenuwen drukt :( net de fysio gebeld en mag straks langs gaan voor een behandeling.
    En L heeft dat toch zo goed in de gaten dat ik geïrriteerd was door de pijn...... Hij wilde niet eten... en ik kreeg eindelijk wat pap erin door vliegtuigje te spelen..... spuugt hij het met een vloedgolf eruit :$ en bedankt jongen ;) haha. Ik kan er nu wel om lachen. Maar toen het gebeurde was ik niet te genieten ;)
    Even een vraagje: nu het kouder wordt, wat doen jullie je boefje aan om naar buiten te gaan? Ik heb op een dik vest, sjaal, wanten en muts na geen dikke warme kleding in huis voor L. Ik heb wel een voetenzak in de kinderwagen. En nog een losse merkloze die op de maxi cosi zou passen (nog niet geprobeerd)

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    volgens mij is een voetenzak met winterjas en evt muts, sjaal en wantjes dan warm zat, mimimama.
    J draagt al een tijdje zijn winterjas, ik heb ook nog een sjaal, muts en wantjes liggen, maar die draagt hij nu nog niet. Een voetenzak voor de wagen heb ik niet, misschien toch eens naar op zoek.
    ik vind vooral zijn voeten zo lastig. Hij heeft sokken aan, en sinds kort ook slofjes die hij niet uit krijgt, maar ik denk dat dat niet warm genoeg is in de winter.

7. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ligt eraan hoe Riff en ik naar buiten gaan.
    In de wagen heeft hij zij gewone kleding aan met een winterjas en soms als er veel wind is ook een muts. En dan de voetenzak. Als ik hem draag krijgt hij er soms een dun vestje bij aan en mutsje. En dan bij mij onder de draagjas. Op de fiets winterjas meg sjaal, muts en wanten en dan in de voetenzak die wind en waterdicht is.
    als we buiten "spelen", dan winterjas, muts en skibroek.

8. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Dan wordt het tijd dat L een echte winterjas krijgt ;)

Hier: bij de fysio was het wel even schrikken. Ze dachten aan een hernia, wat gelukkig! niet zo is :$ ik heb meerdere zenuwen geïrriteerd en een spier onderin de buik vast zitten. De spier is los gemaakt, mijn voet is gemanipuleerd en de wervelkolom was niet te manipuleren ;)
    L vond het maar niks... keek de fysio indringend aan zo van blijf met je poten van mijn moeder af :D haha.

9. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Wat een ondernemende kids en dan is het ook wel is boem helaas. Ik hou me hart al vast.
    Minimama: Jij tobt ook met je lichaam zeg, sterkte ermee.

Hier gaat het al 3 nachten op rij Super goed. Dat is een record nadat hij 7 maanden is.
    Vandaag naar het consultatiebureau geweest. Hij is ruim 11 kilo, 74,5cm en zijn hoofd 50 cm. Hij liep iedereen te verleiden met zijn guitige koppie en glimlach.
    Vanmiddag ook een winterjas gekocht in schrik niet maat 92. Had een paar maanden geleden voor de helft van de prijs een houtje touwtje jas in maat 80 gekocht maar daar zit meneer klem in kwam ik deze week achter. Hij was achteraf ook niet echt warm genoeg voor de winter, deze wel. Word van t weekend koud dus kunnen gelijk gaan gebruiken.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wij hebben een gevoerd vest en een voetenzak:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,9 KB
      Weergaven:
      9
  11. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @set: helaas werkt mijn lichaam vaker niet mee.. heb om de zoveel tijd wel wat.. een kneuzing, dan een pees ontstoken, dan een andere kwaal. Alleen tijdens de zwangerschap heb ik dus niks gehad... Ja geknuffelde ribben (die nu soms nog pijnlijk zijn :p ) ik ga daarom kijken of ik niet bij de fysio kan gaan sporten zodat alles sterker wordt ;)
    Jouw L (klinkt wel gek haha :D ) is een flinke knaap! 11 kilo... Daar moet ik die van mij voor vet mesten eer die daar aan komt ;)

@hilly: wat een leuke foto!

Hier: gisteravond wilde L niet slapen maar had wel zijn ogen dicht tijdens het hysterisch huilen.. ik was alleen thuis en na 30 minuten huilen was het stil. En om 1.30 was het weer huilen... speen was uit bed gemikt... die werd als vermist opgegeven ;) En wat sloopt je dat ;) straks nog even een dutje doen haha :D

12. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Hilly: Wat een lekker mannetje en wat een leuk vest.

Minimama:,Hopelijk gaat dan idd helpen om te sporten want dat getob word je ook snel zat. Je kan ook weer snel zwanger proberen te worden haha. Ja het is wat met onze L en haha. Onze L heeft denk ik de genen van zn mams ge erft helaas omdat hij zo makkelijk groeit.

13. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wij waren gisteren weer op t cb.. 9,5kg en 69,8cm met een koppie van 44,4cm..
    Ze schrok een beetje van Riff.. Dat hij al zoveel kon.. niet alleen de grove motoriek maar ook de fijne. Maar vooral ook van zijn mentale ontwikkeling..
    De vraag of hij voorlezen leuk vond heb ik beantwoord met "ja 1 minuut dan is de aandacht weg".
    Ik moest maar eens boekjes proberen die voor wat oudere kindjes zijn, waarschijnlijk zijn de boekjes hem te saai;).
    Ze had gister alleen maar kindertjes boven t jaar en hij was kwa ontwikkeling verder dan menig ander kindje:$..

Ik kreeg ook nog complimenten voor de borstvoeding.. dat hij enkel op bv nog zo goed groeit en ontwikkelt, ik moest wel hele vette melk hebben.. zolang t goed gaat moest ik mij om t eten geen zorgen maken, gaat ie vanzelf doen als hij niet genoeg meer heeft aan de bv.
    Heb toen ook aangekaart dat de andere zei van de papfles die hij moest als ie niet minimaal zo'n hoeveelheid at..
    Ja dat klopt, als hij niet meer goed zou groeien en nog weigert te eten.

Set.. wat een kerel heb jij al zeg:$
    Hilly,,dat vestje is ook wel errug mooi, net als je mannetje.
    minimama.. geeft handje... beide zo'n rotlijf...zal wel door t hypermobiele komen. (Ben jij toch ook als ik me goed herinner?)

14. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hierbij nog even 2 fotos van onze klimaap..
    Kan zo de box in springen... of kukelen.

15. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Set, wat een flink ventje heb je zeg.

Lianne, Riff gaat ook echt heel snel in ontwikkeling. Super mannetje:D

Emma is vandaag alweer 10 maanden. Pff, nog 2 maanden en dan wordt ze alweer 1:$. Wat gaat de tijd toch snel.

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
  17. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @set: daar leer je mee leven ;) ik hoef maar even niet de aandacht erbij te hebben en heb zo een vinger tussen de schuifdeur geparkeerd zoals deze week :p en snel zwanger worden raad de fysio nu zelfs even af ;) maar we hebben er ook geen plek voor hihi.

@lianne: Riff is echt snel in de ontwikkeling! En jouw bv is gewoon room ;) Wat een aapje, klimmen op de bank en in de box.
    En ik ben idd hypermobiel. Merk dat vooral in mijn armen, vingers, knieën. En 1 arm kan niet meer zo ver over strekken als de andere vanwege een minicule breuk.

@elsa: gaat echt snel hè, die tijd! Ik zat vanmorgen nog een fotoboek te maken... die foto's van de eerste weken na de geboorte.... dat ze zo klein waren ;) en ook nog bleven liggen op je borst.. en ik zag de foto's van mijn zwangere buik.... :$ dat ik zo bol was staat me niet meer zo bij haha :D

Hier: L had weer geen zin in fruit, dus dan maar zo'n lu cracker gegeven.. op 1/4 na gewoon opgegeten :D haha. En daarna vermoeidheid signalen geven maar niet willen slapen. Zucht... lekker onduidelijk zo haha :D
    En mijn tv ontvangst is de pietenwei op.. gelukkig nog wel Internet zodat ik wat muziek kan steamen ;) en L teleurgesteld dat hij geen tv kan kijken haha.. verslaafde :D

18. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    422
    427
    63
    Vrouw
    Hoi mama's hier weer een berichtje van mij. Het is hier onwijs druk geweest met werken en verjaardagen enzo pff altijd drukke maanden voor ons november/december maar wel heel gezellig!

Set: flinke kerel heb je al hoor haha welke maat kleren heb je voor hem?

Hilly en liane: leuke foto's zeg? Wat worden ze al groot hé.

Elsa: het gaat echt zo ongelofelijk snel nog 2 maanden en dan zijn de meesten alweer 1 jaar! Hebben jullie al plannen voor deze mijlpaal? Of is iedereen eerst nog druk met de komende feestdagen haha.

Wij vieren hier nog geen sinterklaas maar doen met kerst cadeautjes met de schoonfamilie. 2e kerstdag gaan we met mijn ouders lekker uitwaaien op het strand, nu al zin in haha.

Hier gaat verder alles goed. Alyssa ontwikkeld zich ook vrolijk verder en kruipt het hele huis door. Waar ze kan trekt ze zich op en ze kan ook los staan maar lopen zit er nog niet in haha. Slapen en eten wisselt echt elke dag nog maaaarr de avonden gaan nu wel goed! Uiterlijk 8 uur ligt madam op bed en dan slaapt ze tot ongeveer 10 uur de volgende ochtend! Wel met 2x een onderbreking voor de fles nog om 11 en 7 uur haha. Maar zolang ze dit volhoudt vind ik het prima!

Vorige week voor het eerst naar de kapper hihi d'r pony hing in d'r ogen en het haar is echt nog veel te dun voor speldjes of elastiekjes dus dan maar zo. Ze vond vooral de kam en later zichzelf in de spiegel bijzonder interessant haha.

Bijgevoegde bestanden:

19. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Wat een leuke foto's van een grote kleine riff haha en een klein mevrouwtje die lekker ontspannen met der beentje op tafel bij de kapper ligt:). L z'n haar is ook behoorlijk lang maar als ik bij z'n oortjes een beetje bijknip word die al gek:p
    L zit in kledingmaat 74/80 en soms al 86 en zijn winterjas nu dus 92

Sinterklaas komt vandaag bij ons in het dorp. Hij heeft wel sneu weer. Straks zijn alle zwarte pieten wit geregend:p
    We gaan samen even kijken maar ik weet niet of het voor hem is of voor mezelf omdat ik nu weer legaal mag gaan kijken:D

20. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow Elza, 10 maanden! Cleo is vandaag 9 maanden en ik had vandaag ook nog even zo'n moment van herinneren 9 maand geleden, het was ook een zaterdag! Ik vind het ook zo enorm snel gaan, niet normaal. Eigenlijk zou ik dan nu weer op gewich moeten zijn- ze zeggen toch 9 maanden komt het en 9 maanden tot de kilo's er weer vanaf zijn... OK, ben maar een halve kilo boven waar ik met cleo's zwangerschap begon maar voor de miskraam (2 maanden eerder) was ik nog 2 kg minder en daar wil ik toch weer naartoe. Baal best een beetje dat het er zo op blijft zitten. Het is natuurlojk niet veel maar wel net zo veel dat de broeken soms net wat knel zitten... Vooral dacht ik altijd dat met bv de 'kilo's er vanaf vliegen' tenminste dat zeggen ze toch altijd? Nou, dat wordt denk ik toch even echt dieeten straks als ik geen bv meer geef. En dat december er nou aan komt helpt vast ook niet 😉 Zijn jullie allemaal weer op gewicht?

Deel Deze Pagina