Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, en wat geven/ laten jullie geven voor de kleintjes met Sinterklaas en/of kerst? Weet niet zo goed wat ik tegen de oma's en opa's moet zeggen.

2. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hier ondanks de bv ook nog altijd niet op gewicht hoor.. met een dikke week is Riff 10maand...
    Ik heb nog 6kg over.. moet zeggen dat ik voor de zwangerschap ook wel op zn lichtst was.. maar zou van mij nog wel een kilo of 4 af mogen.
    Wat betreft Sint en Kerst.. kerst vieren we alleen met ml zn familie met cadeautjes onder de boom.
    Elk gezin koopt wat voor iedereen van max 5 euro.. komt neer dat we voor max 40 euro klaar zijn.
    Voor Sinterklaas krijgt Riff van ons Duplo, van mijn ouders een houten trein, van mijn opa houten blokken en van mijn oma klei wat geschikt is vanaf 1 jaar.. van mijn schoonouders heb ik geen idee of ze er uberhaupt aan doen..

3. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Zo, ik laat me ook weer even horen!

Gewicht, ik ben al een maand of twee terug op gewicht en er hoeft ook niks af verder!

Kadoos voor kerst en Sinterklaas, ze halen maar wat ze willen. Ik heb van niemand nog de vraag gehad wat ze wil maar de familie komt altijd al met goede kadoos!

Gisteren Anne meegenomen naar een vrienden etentje en s avonds ook mee terug terwijl ze daar wel op bed ging. Even sputteren toen ze eruit werd gehaald maar thuis gelijk doorgeslapen! Erg fijn!
    Vanmiddag ook nog op kraambezoek geweest en Anne was helemaal geobserdeerd door de baby, ze probeerde er echt naartoe te komen, hele vooruitgang voor haar. En nog meer bijzonders, ze vindt op haar buik liggen niet meer erg! De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    Ze maakt trouwens ook aanstalten voor kontschuiven dus ik heb zo'n vermoeden dat het kruipen hier overgeslagen wordt

4. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @maryelle: geweldige foto bij de kapper :D en wat slaapt jouw meisje goed zeg!

@kilo's: ik zit al op het gewicht van voor de zwangerschap. Bij de 6 weken controle was ik al 5,5 kilo van de 12 kwijt :$ En 3 weken na de bevalling zat ik al in mijn oude broeken... veel te vlug ;) ik heb er bijzonder weinig voor hoeven te doen om ze te verliezen.

@cadeaus voor sint en kerst: we vragen een vormen auto die kan praten, een zak mega bloks om lekker mee te bouwen, een bus van vtech (rol en dol dierenbus). En we geven zelf een blokken kar.

Hier: vanmorgen was het spannend.... L Kwam naast mij op de knieƫn zitten... pakte mijn schouder van boven vast..... zette zijn voetjes onder zich en stond ineens op :D en porde me zo van... mama... nu! Lopen :D haha. En toen aan de hand lopen.... Dus.. morgenochtend gaat de box naar de laagste stand.
    En fruit mag mama of papa zelf eten :p vieze gezichten krijgen we cadeau als we met fruit aan komen, heerlijk :D haha.
    En vanavond had L flink gespuugd nadat hij een stukje appel, van opa, niet wilde opeten... Hallo maagzuur op het tapijt van oma :D haha. Was wel een grappig moment, die schrik bij opa en oma. En daarna puin ruimen en de wasmachine maar weer benutten ;)

5. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Wilt iemand mijn zoon hebben? :p Ik kon hem net toch achter 6 lagen behang plakken :D haha. Zit hij lief op schoot met de afstandsbediening te spelen....... bam! Tegen mijn (!) oogkas aan... @#$ dat doet me toch pijn :$ nu maar koelen en op mezelf maar de vallen en stoten zalf smeren :p en L heeft geleerd dat je met mama liever moet omgaan ;) had hem o zo saai even in de box gelegd.. dat stond niet in de gebruiksaanwijzing... onee, die is bij de geboorte verloren gegaan :p

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    Oei, dat is pijnlijk idd!

En wat een heerlijke kindjes op de foto's!

Wij zijn weer terug van een weekendje weg met de hele familie. Erg gezellig. We hadden wel een eigen huisje, dat vond ik wel prettig. J heeft bij zijn broer en zus op de kamer geslapen, en dat ging perfect, allebei de nachten doorgeslapen. Thuis meteen niet meer :( Maar of het nou kou of honger was weet ik niet, hij had nl om 20.00 al zijn papfles gehad. Na een beetje melk sliep hij gelukkig weer door.

voorlezen is hier ook een hit. Hij houdt dat heel lang vol. Steeds weer hetzelfde boekje, waarbij hij op een knopje kan duwen en een eendje gaat kwaken. Hij slaat zelf de bladzijden om, ook als het nog niet moet, maar ik ken het boek ondertussen uit mijn hoofd ;)

J krijgt een houten trein en houten loopwagentje van de sint. Kerst doen we geen cadeaus onder de boom, alleen alle kinderen een boek.
    Mijn neefje had een auto van Toetoet mee, en dat vond J geweldig. Zoiets zal het wel worden voor zijn verjaardag. Dat schiet ook al op, pff, wat gaat het snel :D

7. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    6 lagen behang..................?????!!!!

10 lagen hier hoor:x Al dagen is het drama....zeuren jammeren en constant haffelen.
    Ik ben er echt klaar mee. Iemand de oplossing?
    Ook elke nacht om 5 uur ff de fles en dan slaapt ze wel weer door tot 8.30 maar toch ik wil er echt vanaf!

Iemand o iemand?

8. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    422
    427
    63
    Vrouw
    @mimimama: nou had het nog niet getyped of madam vond het weer nodig om 2 avonden gezellig beneden te blijven tot 11 uur haha. Maar als je het zo bekijkt slaapt ze inderdaad wel goed ja want om 7 uur is het echt alleen een onderbreking voor de fles en dan pakt ze nog zeker 2,5 tot 3,5 uur.. heerlijk :$. Dat met die afstandsbediening moet je trouwens wel mee uitkijken, wil je niet bang maken maar heb is ergens gelezen van een kindje die op de een of andere manier een batterij uit een afstandsbediening had gekregen en doorgeslikt. . En dat is dus super gevaarlijk :$

@ sinterklaas doen wij niet aan en voor kerst vind ik ook niet dat ze al echt iets voor alyssa moeten kopen.. iets kleins is prima een boekje of speelgoedwinkel ofzo. Ze krijgt er toch nog niks van mee..

@riean: alyssa heeft nog niet echt d'r aandacht bij het voorlezen maar vind het wel leuk. Ze wil het vaak zelf doen haha. Mijn moeder heeft een Zwitsalboek laten maken met een foto van Alyssa erin echt super leuk! Was een actie van etos maar volgens mij kan die ook nog gewoon via de site van Zwitsal besteld worden

9. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: lijkt het bij jou ook dat er storm op komst is? Want wat je schrijft geeft L ook al 2 dagen. En dan ook nog eens of hap slik weg eten willen of wat wij aan het eten zijn... bij wat anders is het kokhalzen en spugen :$

@maryelle: dat met die batterijen, daar zijn wij ons zeker bewust van. Iets met een elektronica hobby :) L mag alleen de afstandsbediening vast houden en op de knopjes drukken. In de mond doen, aan likken of proberen zijn tanden erin te zetten keuren we af :) ik wil soms ook niet weten hoeveel bacteriƫn erop zitten ;)
    Die onderbrekingen zijn wel vervelend ja. Dat breekt je zo op.

Hier: L heeft vanavond heerlijk in het badje gezeten zonder dat ik hem vast hoefde te houden :) hij had 1 armpje om de rand heen gevouwen en hield de onderkant van de rand stevig vast.. ook met het pakken van het badeendje, stapelbeker of een lege fles shampoo :) echt slaan op het water doet hij niet meer. Wel even trappelen om zichzelf nat te maken haha :D
    Mijn oogkas doet gelukkig geen pijn. Heb op tijd gekoeld en gesmeerd ;) nu alleen nog maar af komen van de rugpijn :( heb er vooral last van als ik heb gelegen. Wel fijn die rust, kan ik weer een cursus oppakken :) En overdag moet ik achter L aan.. die gaat nu, bij alles wat bruikbaar is om zich op te trekken, staan :$ nog even en hij gaat me er lopend vandoor... ben blij dat we klein wonen haha :D

10. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4890 moedersvan2, 24 nov 2015
    Laatst bewerkt: 24 nov 2015
    Ja hier ook vele dagen bal in de week. Maar gisteren heb ik ze heel consequent aangepakt en nu vandaag gaat het al stukke beter ook vannacht doorgeslapen van 7 tot 7 dus super!

N heeft een lange adem dus die geeft niet snel op, maar deze mama heeft een nog langere adem;)

O het is weer brulle dus ben ff weg...!

Ben ik weer hihi, wat ik wel merk is dat ze heel veel slaap nodig heeft en hoe beter ze overdag heeft geslapen hoe beter ze het doet in de nacht. Veel prikkels zoals met de intocht van de sint vind ze echt niet leuk en is dan mega druk. Dus ik ga in de gaten houden om ze niet teveel aan prikkels bloot te stellen.

11. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: wat ik merk, is dat ml met soms een poeslieve stem aan L zegt dat hij iets niet moet doen.. dat werkt dus niet ;)
    Veel prikkels doe ik ook wel vermijden. Soms vindt L een drukke oma te veel en gaat dan huilen omdat hij haar niet kan volgen. Want ze stampt op de vloer als ze naar L loopt om L aan het lachen te krijgen. Sv heeft er al wat van gezegd zondag ;) En als L daardoor bij hun ga stampen, zal ik zeggen dat hij oma na aapt :p

Hier: ik heb ml zover kunnen krijgen dat we as zaterdag met z'n 3en gaan lunchen, is voor het eerst buiten de deur :D haha. Ml keek er zeer tegenop totdat ik zei 'als mensen met hun baby in de maxi cosi gaan lunchen, waarom zou ons dat dan niet lukken? We kunnen L toch in een kinderstoel zetten' ;) was blijkbaar genoeg om hem te overtuigen :D haha. Ik kijk er al naar uit. Even lekker buiten de deur eten en daarna L vermoeid bij so in het camping bedje leggen en met hun weer wat bij kletsen ;)

12. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    @prikkels.. hier ben ik vanaf t begin al bewust mee. Ik ben zelf hooggevoelig en merk in heel veel dat Riff dat ook is. Teveel aan prikkels kan ik zelf niet eens verwerken, laat staan dat zo'n ukkie dat kan. Bij mij is het gevolg dan ook dat ik chronische hoofdpijn heb, hierdoor heb ik ook een arbeidsbeperking van 50%. Gelukkig heeft het ook hele mooie kanten, en die benut ik dan ook zoveel mogelijk.

@slapen.. dat is hier nog steeds een drama helaas. Riff is vannacht dan ook bij mijn ouders geweest. En ik heb voor de zoveelste keer op rij precies zoveel gekolfd als Riff heeft gedronken... wat zit de natuur toch ook prachtig in elkaar!

@opvoeding.. ik ben van het positief opvoeden, goed gedrag belonen. Riff weet heel goed wat niet mag, en ik zie aan hem wanneer hij weer iets wil wat ie niet mag. dan krijgt ie Zo'n lekker ondeugende twinkeling in zijn ogen en gemeen lachje om de mond haha. Hij probeert iets en als ik er dan wat van zeg weet ie a heel goed tot waar ie kan gaan.. en steeds vaker voor stopt hij net voor tijd en gaat wat anders doen.
    Hier heb ik gisteren met ml dan ook nog een gesprek over gehad, hij is nl niet altijd even consequent en dat kun je weer aan Riff merken die word dan strontvervelend omdat ie niet weet waar die aan toe is.

13. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier gaan de nachten weer stukken beter, gelukkig nog maar 1x wakker. Alleen is hij nu alweer ziek :( koorts en hoesten enzo..heel zielig.

Ook geen fijn nieuws gehad over mn schoonvader, die heeft waarschijnlijk terminale kanker..dus dat is ook niet prettig.

Verder erg druk en weinig tijd om hier gezellig te kletsen, maar ik lees af en toe nog steeds mee hoor!

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Afgelopen vrijdag nacht begon J met braken, echt alles wat hij binnenkreeg kwam er met dezelfde vaart weer uit. Gisteren en vandaag gaat het ietsje beter, maar zijn ml en ik de sjaak met hetzelfde virus en alles wat daarbij hoort :(

15. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Begin me toch zorgen te maken hoor!!
    Ze slaapt al de hele dag...???
    Is tussendoor 1,5 wakker geweest?
    Van 8 tot 11
    en 12 tot 3
    en 3.30 tot nu slaapt ze nog steeds:(
    Iemand een idee????

16. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Iets in te halen?

Die zieke knakker van mij heeft 2x 20 minuutjes geslapen iver heel de dag. Net 39.2 graden koorts..zetpilletje erin en lag om 18.45 in bed.
    Arm gloeiend kooltje dat het is :(

17. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Virusje onder de leden?

18. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16

Beterschap met je kereltje

19. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Jullie ook Beterschap!

20. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lianne: fijn, een nacht even kunnen door slapen :) te veel prikkels kan ik ook niet hebben. Ik raak heel snel dan afgeleid, wat ik strontvervelend vond toen ik nog werkte.. En L heeft dat ook. We zeggen soms wel een geheugen van 3 seconden en dan is er weer afleiding.

@onyx: wat erg! Terminaal kanker :( Dan maar extra veel genieten van de tijd die er nog is!
    En dan ook nog eens een zieke Devin :( Beterschap!

@hilly: fijn virus.... niet dus! :( veel beterschap!

@moedersvan2: iets verwerken of uitbreiding van het gebit? Die 2 zorgen hier voor meer slaap.

Hier: L heeft last van de tandjes. Hij wilt overal op bijten, niet slapen, dicht tegen mama of papa aan en dan naar iets kijken. Echt leuk spelen zat er niet in. We werden er allebei gek van, ml werkte vanmiddag thuis, dus toen maar samen boodschappen doen. Lekker door de wind, hagel, sneeuw. Maar dat deed L goed :$ even lekker rond kijken. Enige jammere was.... dat er iemand voor de uitgang van de supermarkt werd aangesproken om iets te geven voor een goed doel... prima, maar ga dan aan de kant als ik het netjes vraag.... grr! Die man stond dus echt midden tussen de schuifdeuren van de uitgang.. en het ergste was, die persoon kende ik ook nog eens van de basisschool. En door dat gedoe gingen de deuren dicht... moest ik een eindje terug lopen om ze open te krijgen. Waarom men die schuifdeuren instelt op een lengte van 1.60 m en groter..... die mag worden afgeschoten haha :D zo rot om maar 1.53 m groot te zijn ;)

Deel Deze Pagina