Beterschap voor de zieke kindjes! moedersv2, liever zoveel slapen dan de hele dag jammeren toch? Ze zal vast wel wat in te halen hebben. Als ze tussendoor wel alert is, dan is het volgens mij niet erg. We hebben hier weer 3 mindere nachten gehad. Hij wordt om 2 of 3 of 4 uur wakker, en blijft dan anderhalf tot 2 uur wakker. Eerst is het kletsen, maar al snel huilen, en constant zijn speen uit bed laten vallen. Afgelopen nacht heb ik hem maar weer op onze kamer laten slapen, hij werd om 02.15 uur wakker, en sliep pas na 4 uur weer, na een fles. Hopelijk is het maar een héle korte fase
Allemaal bedankt. Nu heeft ze ook dunne poep dus denk kiezen. Dat verklaard ook het gejammer van de afgelopen dagen. Ze heeft weer doorgeslapen tot 6.30 want toen zat de luier vol Vrolijk aan het spelen weer, dus hopelijk gaat het weer de goede kant op. Ik gok op een kies, want ik mag niet kijken
@riean: dat zijn mindere nachten ja! En dan ook nog zo lang wakker zijn. @moedersvan2: fijn dat het de kiezen zijn en niet een virus. Hier: ik ben een beetje onzeker.... L lag vanmorgen op het aankleedkussen en zijn buik is echt spek loos en de ribben heel goed zichtbaar. Hij wilt hij al dagen niet goed eten.. steeds willen uitspugen.. Gisteravond daarom maar een gepureerde maaltijd gegeven en 3 toetjes want hij bleef zitten met honger. Fruit krijg ik niet verkocht, in welke vorm dan ook. De pap gaat ook niet meer op. Ik denk dat ik straks maar een fles melk ga verkopen aan die jongen zodat hij nog wat binnen krijgt. Iemand tips?
Beterschap aan de zieke kindjes. Emma is ook weer verkouden, al lijkt het nu niet zo erg te zijn als de vorige keer. Mimimama, wat vervelend dat hij zo slecht eet. Ik heb helaas geen tips. Hier vannacht voor het eerst sinds lange tijd weer wakker gemaakt door Emma om 3.30 uur. Uiteindelijk is ze om 5.00 uur bij ons in bed in slaap gevallen. ML heeft haar toen voorzichtig in haar eigen bedje gelegd en daar heeft ze geslapen tot 6.50 uur ongeveer. Nu had ze gisteren ook weinig van haar avondeten gemaakt, dus ik hoop dat het daaraan lag.
@elsa: ik hoop dat het slechte eten een fase is Wat een spook is Emma Hoe gaat het met jouw misselijkheid en vermoeidheid? Hier: mijn moeilijke eter is niet zo slim als mama ik heb zijn gedrag genegeerd en toen het eten op was op een hele vrolijke manier complimenten gegeven. Zo leuk... L riep ineens ook joeppie haha. En vol trots kijken zo van, kijk wat ik heb gedaan
Pff.. wat een drukke L vandaag zeg... en ook weer schreeuwen als een viswijf Steeds ondeugende dingen willen doen en protesteren als ik hem even in de box leg om naar de wc te gaan. Het was vanmiddag wel leuk... hebben het cadeau voor papa afgemaakt. L mocht mee helpen kleuren maar de kleurplaat verkreukelen was toch veel leuker haha. Gisteravond kregen we via de post een fotoboek tegen wat ik had gemaakt maar de kwaliteit viel tegen. Het kostte gelukkig weinig. Je ziet op de foto's heel erg de pixels terwijl ik dezelfde foto's had laten afdrukken waar dat niet bij is. Net nog even foam matten besteld.. kunnen die op de koude vloer en kan L fijner spelen.. deken op de vloer is geen succes haha
CB belde vandaag ook nog even, of Riff inmiddels beter slaapt.. Nou nee... Had ze wel een tip.. ik moest hem 's avonds wat druivensuiker geven want misschien is zn suikerspiegel wel te laag waardoor hij wakker word (omdat hij steeds iets wil drinken en dan wel verder slaapt).. Ha.. wat denken ze wel niet... ik ben van mening dat je doorslapen niet kunt afdwingen.. komt vanzelf wel als hij eraan toe is. Wat niet wegneemt dat t ontzettend slopend is om s'nachts zoveel in de weer te zijn. In elk geval ga ik hem niet volproppen met die suikers.
Hallo dames, veel beterschap voor de zieke kindjes en ouders (Hilly, Onyx etc)! Hier gelukkig behalve een beetje snotneus nog nooit echt ziek geweest *klop af* cleo is nu wel sinds gisterochtend hees. Klinkt stiekem wel erg schattig moet ik zeggen 😃 Ze is ineens ook bezig met klanken en dingen met elkaar linken. Er hangt bij haar verschoontafel een tekening met varkentjes. Daar kijkt ze altijd naar en dan zeg ik 'dat zijn varkentjes, die doen ** (en dan doe ik twee keer dat geluid van varkens na) En nu doet ze elke keer als we bij haar verschoontafel gaan 'krggg - krggg' zo schattig! Maar nu komt het: de grote dochter heeft een spaarvarkentje op haar kamer, ik sta er met cleo en zeg iets tegen haar over dat spaarVARKENTJE, en toen zei cleo 'krggg-krggg'. Dat vond ik echt fantastisch, dus ineens zien we dat ze verbanden legt tussen dingen en echt best wat snapt, zo leuk! En Mamma zegt ze nu ook (*blij*) Zo leuk die ontwikkeling!!
Oh ja, hier zijn het ook ups en downs... Ineens twee nachten wel tot 6 geslapen, dan denk je het is nu eindelijk goed, en dan ineens is ze om 4 weer wakker. Snap er ook niks van! Gelukkig is ze al enige tijd niet meer om 2 of zo wakker geworden, en dan tot 4 wakker, dat hadden we namelijk ook een tijd *klop klop* Maar ja, vandaag vanaf 5, ik heb haar gevoed dn geprobeerd in slaap te laten vallen maar dat lukte niet. En om 10 over 6 heb ik haar aan ML overgedragen om zelf nog eventjes tot 7 te kunnen slapen. Het is zoals het is. Niks aan te doen. En zoals je zelf weet: ook als ze groter zijn heb je nog weleens van die nachten...
ooh wat prachtig, die geluiden, en de verbanden die ze legt Vervelend he, dat die nachten steeds afwisselen. Nouja, ze groeien er vast vanzelf overheen mimimama, leuk, cadeau maken voor je man, is hij bijna jarig? Dat verbanden leggen begint hier ook te komen. Hij zegt nu echt doelgericht 'mama' tegen mij en 'papa' tegen mijn man. Vandaag zat ik met hem aan de eettafel, en zei ik:' Waar is papa?' Toen draaide hij zich in een rare bocht om uit het raam te kijken, en ging zitten zwaaien, keek mij toen een beetje verbaasd aan en stopte met zwaaien. Mijn man komt namelijk met de auto langs dat raam als ie thuiskomt, en dan zegt ik altijd 'Kijk, daar komt papa, zwaai maar naar hem.' Maar nu was papa er helemaal niet Even later kwam papa wel langs en stopte bij het raam, dan is J niet te houden, helemaal door het dolle, hij is echt een enorme papafan, superleuk om te zien!
Whoeee vannacht ging al weer een stuk beter.. MAAR 3 keer eruit gehoeven... is wat anders dan 10 keer..
@lianne: wat een advies zeg druivensuiker... is ook echt goed voor het gebit.. not! Heb je geen zuig cariës, dan krijg je het zo wel. Die nachten zijn zwaar ja, maar als je doorslapen gewend bent en er wordt ineens gespookt, dan ben je ook gesloopt. Er komt nog een tijd dat we wakker liggen te wachten totdat ze thuis komen van een avondje stappen @zomersproet: leuk die verbanden ja! Zou onderdeel zijn van de 46 weken sprong. L probeert vooral te bouwen, en te kijken wat je doet als hij naar je neus grijpt. @riean: 7 december is ml jarig. En hij viert op de 6e zijn verjaardag met onze beide ouders. Ik heb 2 lijstjes, finlir van ikea, met 12 foto's van L en ons, daarop heb ik gisteren een tekening (kleurplaat, hoera voor papa) geplakt. De beide lijstjes kan ml op zijn bureau zetten op zijn werk... dan is zijn kantoor niet meer zo saai En zo ziet hij toch de kleine boef haha Hier: ik geloof dat de 46 weken sprong zijn intrede doet.. L is soms zo niet te genieten en wilt dan aan je hangen haha ook wel leuk, dat vele knuffelen maar hij gaat dan ook aan je oren, neus en haren trekken of je proberen omver te duwen. Ik ga hem maar eens uit bed halen
Hier nog steeds een snot-beestje. Koorts lijkt te gaan zakken. Vannacht nog iets zieligs..hij had bij me gedronken, moest hij zo hard hoesten dat hij alles er weer uit kotste Vanmiddag ff naar de dokter toch. Ben zelf ook niet helemaal lekker te pas.. Ook nog dat geouwehoer met SV..kwaadaardige tumor op zn stemband. Allerlei onderzoeken al gehad, gaat die kut dokter volgende week op vakantie dus staat alles metteen weer stil. Raar eigenlijk. Het is een aggressieve vorm van kanker dus snelheid is wel belangrijk.
@onyx: Hoe was het bij de ha? Wat naar dat de artsen van je sv op vakantie gaan zonder dat het wordt overgedragen. Hier: L heeft weer nieuwe klanken ontdekt. Oo en ineens zegt hij oooma haha. En hij blijft nu stevig op zijn knieën zitten en raakt nog maar zelden het evenwicht kwijt En de luiertas is het nieuwe speel slachtoffer haha. Er moet alles uit worden getrokken, lukt het niet is het een boze blik naar mij en frustratie haha
Beetje rode binnenkant oortjes, verder nix bijzonders. Gewoon koorts in de gaten houden en het hoesten hou vanzelf wel op als het goed is. Devin gaat voort ook staan door optrekken. En af en toe zit hij echt keihard te babbelen baaabaahwaahwaamaaamaa haha. En hij danste op mijn muziek (steel panther) zooo schattig En dat alles uit een tas of bakje trekken ken ik wel ja. Heb een medicijnen en babyfrutsels mandje onder de tafel staan, die is ook vaak prooi. En het bakje met de luiers ligt vaak door de hele woonkamer verspreid
@onyx: ik hoop dat de koorts snel zakt! Die klanken horen we hier nu ook vaker. En zo'n typische teletubbie baby lach (aan het begin van de aflevering) haha Hier: nacht ging niet zo goed. L is huilend wakker geworden en ml heeft hem weer ingestopt. Ik kon toen niet uit bed want mijn rug liet me in de steek. Heb daar in bed nog steeds last van.. Misschien eens kijken of het aan het matras ligt. Ik ga straks met L shoppen haha. Even wat truien scoren, en iets leuks voor volgende week, de foto shoot En erna ml treffen in de stad.
Onyx, veel sterkte en beterschap! Minimama, wat naar dat je niet uit bed kon!! Het zou idd ook de matras kunnen zijn, misschien een hardere nodig? Hier ook weer zo'n nacht met cleo die van half 3 tot 3 wakker was en dan weer van kwart voor 4 tot half 5, vervolgens om half 6 de grote aan het roepen die niet meer wilde slapen en dan om 10 over 6 cleo die klaar was met de nacht. Om half 8 is ML vertrokken, die is weer een week in de VS en moet ik het hier even in mijn eentje trekken met werk en de kids. Ik kijk nu al uit naar de kerstvakantie !! Verder was het een leuke dag, wel eerst zwemles van de grote en boodschappen voor de week, maar vervolgens alleen nog maar binnen gehangen met twee kids die lief aan het spelen waren ( cleo kan zich heerlojk in jaar eentje vermaken, dat is dan wel weer fijn) maar behalve een keer 45 min en een slaaptje van 20min kwam er niets van... Ik vraag me soms echt af hoe dat kind het volhoudt maar ze heeft altijd nog energie over. Minimama, heb je nog leuke kleertjes kunnen scoren? Ik heb nodig weer eens wat kleren nodig maar dan denk ik ga ik cleo toch even bij mijn ouders parkeren 😁
Hier ook wezen shoppen en leuk wat kleren bij de primark voor N gekocht. Mega druk want het was black Friday! Herinnering voor volgend jaar.....nooit op deze dag gaan shoppen! Verder komt N nog 1x per nacht voor een klein flesje en slaapt dan door tot 8. Ze loopt al flink mee aan de hand en gaat overal aan staan. Kruipt zeer snel door de kamer op haar knieën, zo zit ze ineens achter je voeten. Ze staat stevig maar maakt ooit toch nog flinke klappers hoor. Mijn oudste liep met 12 maanden, ben benieuwd of N dat ook gaat doen Ik vind de ontwikkeling ineens super snel gaan!
Ja inderdaad vind ik ook. De kindjes kunnen ineens zoveel nu! Koorts is weg bij D. Nog wel hee erg veel hoesten. Gisteren nog een paniekminuut gehad omdat ik dacht dat meneer aan het stikken was. Ik op zn rugje kloppen en op de kop houden enzo pfff was wel ff eng!
fijn dat de koorts weg is! vandaag had ik het met mijn man even over de cadeautjes die ik heb liggen voor de kids voor sinterklaas. En toen kwamen we op de verjaardag van de oudste, die is in januari jarig, en wat we hem gaan geven. En tja, toen kwam ook de eerste verjaardag van J aan bod Maar ik heb dus echt geen flauw idee wat ik hem nou moet geven. Hebben jullie al enig idee? We hebben al zo ontzettend veel. Oudste kreeg toen een bulldozer loopauto, die hebben we tevoorschijn gehaald en vindt J helemaal fantastisch. Dus een nieuwe loopauto is ook overbodig. Net als duplo en auto's, dat hebben we allemaal al zoveel. Maar wat dan?