Fijn dat Devin koortsvrij is! Riean.. dat is het "nadeel" van meerdere kids.. en vooral van hetzelfde geslacht.. haha.. is ook wel moeilijk.. weet niet maar hoor ook veel over de toet toet en zoef zoef of little People.. Riff heeft een nieuwe hobby... meubels verplaatsen.. althans proberen. Stoelen staan dus steeds ergens anders.. en wat word hij gefrustreerd dat ie de tafel niet weg kan drukken. .. bij opa en oma lukt dat wel,dus moet dat volgens Riff hier ook kunnen. (Opa en oma hebben een heel licht tafeltje)
De trein van toet toet is leuk. Heb hier ook wat auto's maar N kijkt er niet naar om. Maar ik geef haar grote duplo blokken en nieuwe kleren. Doe dat bij mijn oudste ook altijd. Een nieuw setje en een kado van rond de 20 euro. Ik heb ook 2 meiden dus veel wordt doorgegeven
@zomersproet: shoppen was vooral voor L haha. Deze week heeft ml vrij en dan gaan we met z'n 3en shoppen voor ml en mij L heeft een trui gekregen, hij wilde die per se hebben haha. Ik pakte die en hij er meteen naar graaien. Is een trui met grote ruitjes erop gebreid. Stond erna verbaasd naar het wasvoorschrift te kijken... 100% katoen en wasbaar op 60 graden haha nog nooit gezien. En nog 2 shirts..... van sesamstraat haha. Eentje met een grote elmo op de buik. L is dol op elmo @moedersvan2: op Black friday heb ik online geshopt een 2e kussen voor de tripp trapp stoel voor 25,- @riean: iets van houten speelgoed? @onyx: fijn dat de koorts weg is! @lianne: leuke bezigheid van Riff Hier: L begint te staan tegen de tafel haha. En dan willen spelen met alles wat op de tafel ligt. Uit lunchen ging super
Verjaardag: ik heb ook nog geen idee wat ik voor Emma moet kopen. Ze heeft als kraamcadeau al een Bentley loopauto gekregen en een soort graafmachine, dus zoiets hoef ik niet te kopen. Ik heb echt geen idee wat ik voor haar moet halen, gelukkig heb ik nog even tijd om daarover na te denken. Gisteren sinterklaas gevierd met schoonfamilie. Emma is goed verwend. Van ons heeft ze een babytelefoon gekregen en een boekje met geluiden. Verder heeft ze een pillow knuffel, blokken, stapelblokken, nachthemdje, jurkje en popje gekregen.
@verjaardagscadeau: hier zal het iets zijn wat tegen die tijd leuk is om mee te spelen. Wat, dat weten we nog niet. Voor de kerst krijgt L iets van voertuigen en wat om mee te bouwen. @elsa: wat is Emma lekker verwend L heeft gisteren van de sint een vrachtwagen gecombineerd met hamertje tik (hameren op ballen) gekregen. Hij ging er direct mee rijden en als je eraan kwam, gaf L een boze blik zo van is van mij! Niet van jou haha. Hier: L is een slaapkop... slaapt gewoon al 3! uur En hij krijgt ineens een rode huid van de luiers dacht, neem contact op met pampers zeggen ze 'moet je vaker verschonen om irritatie te voorkomen' je gaat ook echt na elk plasje verschonen maar eens kijken wat ik met die pakken luiers doe Vanmorgen bij de fysio geweest en ik ga met sprongen vooruit alleen komt nu de aap uit de mouw... De bekkenfysio zijn tegen me dat ik met de plank oefeningen de buik en rug spieren moest gaan trainen. Zegt mn fysio vanmorgen... Jouw diepe buikspieren werken niet goed, wat normaal is na een zwangerschap, en je moet eerst die trainen voordat je aan sporten oid moet beginnen. Dus nu oefeningen om die buikspieren te trainen en over 2 weken gaan we kijken of ik meer spieren kan gaan versterken. Hele bekkenfysio dus eigenlijk voor niks geweest
Mimimama, dat komt niet van de pampers hoor Kiezen daar heeft hij het van. Nola heeft dat ook gehad, ineens veel slapen en rode billen. Das echt van de kiesjes. Hier is Nola baldadig jonge....pffff overal in bijten! Ook De oudste is de klos. Maar die is er meteen klaar mee en wordt boos dus dat vind ze niet leuk. Nola heeft een speeltafel gekregen en dat is een groot succes!! Kan ze aan staan en ook nog eens spelen!
Leggen jullie de kindjes los in bed? Nu stop ik Nola nog met de slaapzak achter in zodat ze op haar rug blijft liggen. Maar heb het idee dat ze meer vrijheid wil. Maar als ze op haar buik draait en is brullen geblazen...snap dat niet
@moedersvan2: L heeft nog steeds maar alleen de onderste voortanden. En die rode billen door de tanden/kiezen zou best kunnen. Maar dat zou ook betekenen dat hij al 3 weken ermee bezig is om ze te krijgen en dat de rode billen toevallig verdwijnen als ik een baby dry luier gebruik. Vind het maar vaag. L leg ik wel ingestopt in bed maar hij draait vaak direct op de buik en kruipt onder de deken uit waar we hem 's ochtends vinden, is altijd een raadsel haha Hier: L heeft gisteren voor het eerst iets uit een kast gehaald, ik had de kast even opengemaakt, en hij wilde het niet terug doen... het was graaien, pakken en weg kruipen haha. Hij had een sleutelhanger van tupperware, zo'n typische ronde bak, alleen dan miniatuur versie. En het had ook een deksel die L er netjes opdeed en het dus dicht maakte. Echt grappig om te zien.
Jurre slaapt in een slaapzak, onder een deken, op zijn buik. Hij 'zwerft' wel een beetje, maar vooral omhoog. Hier eindelijk van het virus af. Wij zijn allemaal aan de beurt geweest. Jurre begon vorige week vrijdag. Maandag overdag ik, maandagnacht papa, dinsdagnacht oma, vrijdagnacht broer en een vriendinnetje wat langs was geweest en zondagnacht zus. N Allemaal koorts, diarree en overgeven. Pffff...
@hilly: fijn dat jullie van het virus af zijn. Zo te lezen goed besmettelijk. Slaapzak gebruiken we hier ook. Wel zonder mouwen want L krijgt een ritssluiting open. Die lange ritssluiting op de slaapzak krijgt hij nog niet open, gelukkig maar want dan zou ik hem in een skipak moeten doen voor de nacht
Nou idd dan lijkt het toch van de pampers af te komen. Raar zeg. Hier is het slapen echt drama overdag.
@moedersvan2: de billen crème van weleda werkt in elk geval wel bij L. Na het verschonen dep ik hem nu extra droog, dan de crème en luier aan. Slapen overdag was 2 weken geleden hier ook een drama. Geen vermoeidheid signaal te zien. Wat ik heb gedaan om toch een vrolijk mannetje te hebben overdag is, om hem op vaste tijden in bed te leggen. En dat werkt als een tierelier geen moeite meer om in slaap te vallen, geen chagrijnige baby, en ik kan dan ook wat dingen plannen. L wordt rond 7.00 - 7.30 wakker en dan kleed ik hem aan, leg hem in de box met de tv zachtjes aan, dan ontbijten. Na het ontbijt is het spelen tot 10.00 - 10.20. Om 10.30 ligt hij in bed tot 12.30 - 13.30 (ligt eraan of hij langer wilt slapen of niet) dan lunchen en erna weer spelen tot 14.30 - 14.50. Om 15.00 gaat L nog een keer slapen voor 1,5 - 2 uur, soms langer maar om 16.30 halen we hem eruit zodat hij moe is op de avond. Op de avond ligt hij rond 19.30 in bed. Is het later, dan spookt hij op de avond en nacht. Misschien een strakker schema aan houden?
Cleo met rompertje en pyama in een mouwloze slaapzak los in bed, zonder deken. Als ik haar neerleg draait ze meteen op haar buik, is gewoon haar favoriete positie. Ik beweegt tijdens het slapen ook door haar bed heen maar dat is verder niet erg
N.. wil gewoon echt niet op haar buik....vind ze verschrikkelijk. Vannacht de deken eraf gelaten dus alleen laken en slaapzak en promt ze slaapt door tot 7.45 Hmmm zou ze het te warm hebben gehad? Mijn man en ik hadden al afgesproken dat ze na 00.00 geen fles meer krijgt...hahha volgens mij heeft ze dat gehoord en dacht ze nou dan verspril ik maar geen moeite hihi Wel heeft ze gisteren ook minder geslapen overdag, dus vanaf vandaag 1 slaap minder. Ga proberen. Om 11 uur ff slapen Om 15.00 ff slapen
@moedersvan2: fijn dat de nacht goed ging! Ze kan het te warm hebben gehad ja. En ze kan het door hebben dat ze in de nacht geen fles meer krijgt Hier: gisteravond mocht ik even in de mond van L kijken, hij was hard aan het lachen. Maar ik zie rode dikke bobbels met glazige streepjes. Zouden dan toch er wat tanden onderweg zijn? L werd ook nog gisteravond laat snikkend wakker, leek van de druk op zijn hoofd.... Want hij had zijn hoofd tussen 2 spijlen geparkeerd gek mannetje is het toch haha. En L is een echte jongen.... echt alles moet worden uit elkaar gehaald. Nu ook het kussen van de kinderstoel steeds maar weer de klittenband met grof geweld los trekken *zucht*
Hier is het echt een boef met overdag slapen. Hij is sinds 1,5 week ong van 3 naar 1 slaapje gegaan en als ik dan pech heb duurt hij maar 3 kwartier. Verder vertikt die het in bed. Als ik eind van middag ga wandelen wil die nog wel is slapen maar word dan thuis weer wakker.
Oef set dat is wel heel erg weinig! Hier is het een beetje verschillend 3 of 2 slaapjes. Na z'n ziekzijn heeft hij weer ff een paar keer 3x dutjes gedaan. nu weer 2.. vaak 2x een uurtje soms iets langer als ik geluk heb. Nu Devin beter is begin ik te zieken Vandaag thuis gebleven, toch hem voor de 1e keer naar de opvang gebracht. Wou niet meteen de eerste dag afmelden. Volgens de leidster heeft hij het heel goed gedaan voor een eerste keer Daar ben ik wel blij mee. Hele fijne opvang. Stimuleren het zelf ontdekken veel buiten spelen enzovoort. Ben blij dat we voor deze hebben gekozen (humanitas) Verder slaapt hij voortaan ineens op zn zij en op zijn buik. En volgens mij is het een ontzettende koukleum want hij heeft een romper, pyjama en dikke slaapzak aan en daar zelfs nog een dekentje er overheen. en soms word hij 's nachts wakker en vind ik hem koud aanvoelen. Het is 15/16 graden in zn kamer. Met SV gaat het iets minder slecht dan gedacht. Een tumor van 3 bij 3 centimeter bij zn stembanden. Deze week gaat hij naar nijmegen en horen we meer over of het nog weggehaald kan worden enzo.
Onyx: Het is zeker weinig. Vanmiddag heeft hij van 5-6 wel in mijn armen geslapen. Hij ging toen wel 2 uur later naar bed. Volgende x hou ik hem wakker en gaat hij weer rond 7 uur. Of...... Hij moet nu een topnacht maken haha. Spannend met je sv, hopelijk kunnen ze hem helpen. Vanavond de tondeuse over meneer z'n lange vlerken gehaald. Hij moest wel huilen maar dat snap ik. Daarna was papa aan de beurt en heeft hij vol bewondering gekeken daarna lekker gebadderd en gaan slapen. Heel ander kindje nu
@set: wat een boefje met het slapen. Hier zitten we op 2 slaapjes overdag en dat is totaal tussen de 3 en 4,5 uur Tondeuse is ook eng waren de haren zo lang al? L heeft wat langere plukken bovenop zijn hoofd maar de oren zijn nog vrij. @onyx: oei, ziek zijn is niet fijn. Gelukkig dat de opvang goed ging. Fijn dat het nog "mee valt" met de tumor bij je sv. Ik hoop dat ze wat kunnen hoor! Hier: L heeft moeite gehad om in slaap te vallen. Hij zat tegen de koorts aan, rode wangen en bulten bij de voortanden. Ik had hen ter ontspanning lekker laten spelen in zijn badje en erna nog even lekker op mijn arm onder de douche. En dan denk je, maak het bed hoger op tot waar hij normaal slaapt.... daag! Mama ik ga lekker op de deken bij het voeteneind slapen haha. Morgen ben ik benieuwd hoe L reageert als hij in de gaten heeft dat papa lang weekend heeft L roept baba in de ochtend om te kijken of papa komt... en dan zeg ik 'nee, je moet het doen met mama' en dan zo'n blik van moet het? haha