Ja het was overal zo lang dat het onverzorgd was. Met haarlotion Kon ik het er nog wel wat leuks van maken maar dat zakt binnen 10 min al uit. Stak ook over oortjes heen ja. Veel frisser koppie heeft hij weer.
Wauw, de eerste kappersbeurt, wat leuk! Hier na een rijtje mindere nachten nu weer een keer een goede. Al is het 's avonds in slaap komen even drama nu. Hij ligt er 7 uur in, maar slaapt soms om 10 uur nog niet. Veel huilen, ook als ik hem eruit haal en op schoot neem. Geen idee wat het is. Zijn oren denk ik niet, want als hij ligt en ik hem over zijn bol aai, dan is het prima. Hij slaapt wel steeds vaker 2 keer per dag, misschien daar toch maar weer mee stoppen. En dan in de nacht ook nog zeker een uur wakker. Maar vannacht niet Hij sliep uiteindelijk om 21.00 uur, om 22.030 nog een papfles en daarna pas half 7 wakker. In de auto terug van school om half 9 was hij alweer in slaap gevallen, en hij slaapt nu nog steeds Bijna sinterklaas, ik heb er bijna net zoveel zin in als de kinderen, vind het zo'n heerlijke tijd En dan de kerstbomen, besloten om er geen neer te zetten, alleen het kleintje op de piano. Want J blijft het toch te mooi vinden om aan te zitten, en dat is ook heel logisch, want het ís ook mooi, en kinderen ervaren nou eenmaal door te voelen. Maar ik heb geen zin in die continue strijd, dus lekker zonder boom dit jaar
@moedersvan2: heb je een magische bol? haha Want je had gelijk! L heeft zijn voortanden boven door! @set: dan is een knip beurt wel nodig ja! @riean: fijn dat er weer een betere nacht was
Hihi. Onze knul heeft wel haar maar t is nog zo kort dat ie kaal lijkt Fijn Onyx dat t met sv mee lijkt te vallen! Riean lekker zo'n nachtje.. wij doen wel een kerstboom.. buiten.. midden voor t grote kamerraam zodat we dr van binnen naar kunnen kijken haha. In eerste instantie wouden we binnen ook, maar dan moet eerst t aquarium verplaatst worden, en aangezien we die toch weg doen gaan we deze niet eerst nog verplaatsen. Deze gaat alleen niet voor half januari weg gezien het naar vrienden gaat en ze voortijd de woning niet klaar hebben. Dus we slaan dit jaar maar over... Hier is de kies die al een tijd aan t werk was eindelijk door. Benieuwd wanneer de 2e doorkomt want daar zit me toch een dikke bobbel...
Devin's haartjes zijn den tijdje geleden al geknipt. Hij had precies bovenop een hele streep lang haar. Nu kan ik er weer een mooi hanekammetje van maken :-D @riean wat vervelend die nachten zeg! Sprongetje ofzo? Tandjes?
Hallo, heb ik ook maar weer eens tijd om te lezen. Moest vandaag vrij nemen indanks de drukte op werk, maar ML is in VS en op vrijdag hebben we geen KDV. Hier onveranderd met de nachten, ze slaapt nu wel door vanaf ongeveer 20uur (en een fles om 22.30) maar ik kan er de klok wel naar zetten: om 5 is cleo wakker en begint bij ons de dag. De enige keer dat ze eens langer slaapt is als ze in de nacht wakker wordt zoals vannacht (van 3.15-3.55), dan slaapt ze dus wel eens tot 6. En dan is het ook nog zo verschikkelijk donker nu, vind er niks aan om zo vroeg in de ochtend al wakker te zijn 😔 Verder krijgt ze nog steeds bv, ook al zijn de 9 maanden voorbij kolf ik toch nog minstens een keer op werk. Ik draai genoeg extra uren dat ik ook wel eens even 20 min mag kolven, heb ik besloten. Zo, morgen pakjesavond. Onze grote is zo opgewonden- terwijl ze niet eens meer geloofd. Maar ja, het is een leuke tijd met schoen zetten enzo. Vannacht toen ik bij cleo zat schoot me ineens binnen dat ik niets in de schoentjes had gedaan!!! Gelukkig heb ik wel altijd wat kleine kadootjes in huis, dus ben ik om 4 uur in de ochtend naar beneden om de schoentjes te vullen. Haha!
@zomersproet: wel handig van die cadeaus in huis hebben Hier: ik heb bepaald dat er geen kerstboom op wordt gezet maar er komt een alternatief ik ga een lint in de vorm van een kerstboom spannen op de muur in de woonkamer. Daar hang ik dan wat kerst decoratie in om toch een beetje een kerstboom te hebben maandag maar mes aan de slag gaan met ml We hebben 2 hel nachten achter de rug en daardoor kan ik nu niet slapen. Val steeds op de bank in slaap maar eenmaal in bed lig ik wakker. Ml dacht dat L voldoende had aan 1 slaapje overdag..... niet dus.. L ligt dan al heel vroeg in bed (voor 18.30) en is dan tussen 23.00 en 1.30 wakker. Bij ons in bed leggen heeft weinig nut, of je moet in de ochtend graag al een kleurtje op je gezicht willen hebben. L gaat dan namelijk heel grof en hard in je gezicht slaan of keihard knijpen in je neus auw! Vandaag dus 2 slaapjes gehad overdag en dat was ook nodig! Want foto's laten maken is intensief, ook voor mama we zijn met mijn hele familie op de foto gezet. Was erg leuk. Ook mijn ouders met de kleinkinderen, de kleinkinderen samen was wel het leukste... De fotograaf zei 'de kleinste van de 3 (L en het neefje van 4 maanden) op de buik op de vloer en de oudste in kleermakerszit in het midden.... ging L er vrolijk vandoor haha. We bleven hem maar steeds terug leggen. En gisteren nog een mooie... we dachten ga voor een autostoel... bij baby park wilde ze gelijk wat aan ons verkopen, het liefst hun huismerk, terwijl we wat anders op het oog hadden. Toen naar prenatal. Duidelijke uitleg gehad en besloten dat L in de maxi cosi blijft totdat hij nog 5 cm groter is. Want het kwam erop neer dat, gezien we geen isofix hebben, we voor de veiligheid beter de maxi cosi kunnen gebruiken dan al over te gaan naar een nieuwe stoel met de huidige lengte van L. Hij heeft daarom een stuk speelgoed gekregen wat alleen maar in de maxi cosi wordt aangeboden en blijdat hij is haha
Mimimama, dan hebben ze je slecht ingelicht. Wij hebben via babydump een vervolgstoel voor Anne gekocht zonder isofix en achtervoorwaarts gericht! Hij kan ook draaien dus kan later ook naar voren. Dus ze bestaan wel zeker! Anne past al niet meer in de maxi cosi. De nieuwe stoel is gisteren gelijk goed uitgetest want we gingen sinter Klaas vieren bij mijn zus. Ze is nu 37 weken zwanger dus dat schiet ook op! Anne daar lekker in een campingbedje eskader en s avonds mee naar huis. Thuis sliep ze gelijk verder maar spookte even rond middernacht. Vanochtend na de ochtendvoeding heeft ze nog een dik uur bij ons in bed geslapen! Zijn jullie kindjes ook van die vreetkontjes? Anne wordt gewoon boos als ze geen eten krijgt maar het wel ziet. Ze eet twee stuks fruit, bak yoghurt, twee boterhammen met nutella/roomkaas en s avonds nog avondeten. Tussendoor nog soepstengels en rijstewafels en eigenlijk wil ze nog meer haha. O en natuurlijk nog drie keer per dag bv. O en onze slome begint te kontschuiven! Verder nog geen tand in zicht!
@century: dat is handig om te weten! Ik ga eens kijken bij baby dump. Dat begint dan op te schieten bij je zus.. Wie weet een kerst kindje Vreetzak is hier ook hoor! L wordt boos als hij niet mag mee eten en als ik niet in de gaten heb dat hij zijn beker drinken wilt hebben. Hier: de sint had ook een mooi cadeau voor mij...... De menstruatie scheelt wel dat ik het met kerst niet ben haha Vandaag het verjaardagsfeest van ml gevierd. L was op de afgesproken tijd, met onze ouders, wakker maar hun kwamen een half uur later... tja.... toen lag L in bed. Hij heeft heerlijk geslapen ondanks de drukte in huis. Daarna kreeg L nog een cadeautje van de sint... een brandweer wagen met geluiden en zwaailicht... ik ben blij als de batterijen leeg zijn haha L had nog mee gegeten van de pasta vanavond. 2 hele penne heeft hij gegeten en nog wat lepels saus.. en steeds roepen Hmmm jummm haha En L heeft nog iets nieuws geleerd vandaag..... heel vies en boos kijken als een oud mannetje haha
@century: welke stoel is dat dan? Ben ook op zoek naar een vervolg auto stoel. Devin begint ook al te groot te worden voor de maxicosi. @hier: overdag slapen is hier weer een drana. Ben blij als hij een uurtje slaapt..meestal is het een halfuurtje. Vannacht heeft hij wel heel goed geslapen. 1x wakker. Hij heeft nu die binnenzak van de 4 seizoenen er ook in zitten. Gisteren zei hij voor het eerst papa en vandaag zag ik hem voor het eerst in de handjes klappen en zwaaien. Zijn jullie kleintjes lekker verwend met sinterklaas? Devin heeft een vormenbal gekregen en hij krijgt nog een mooi rugzakje voor op het kdv (online bestelling komt te laat binnen grr)
Onze autostoel is ook niet met isofix en kan ook zowel achterwaarts als voorwaarts. En is te gebruiken vanaf de geboorte, al zou ik dat zelf niet doen, want de slaapstand vind ik niet echt een slaapstand. Emma zat erin vanaf 6 maand ongeveer en dat ging prima. Soms nemen we de maxicosi nog mee en dan vooral als we 's avonds weg moeten, want slapen in de autostoel is niet echt ideaal.
Dag damessss! Hier leuke sint gehad, Nola daar heb ik niks voor gekocht dit jaar, dat snapt ze toch niet. Ze heeft al genoeg gehad zeg maar hihihi De oudste wel die heeft een stuntstep en wat prul dingetjes gehad. Slapen gaat weer goed al 3 nachten slaapt ze weer door. Ik heb de laatste fles 2 uur later verschoven naar 21.30 dus das prima! Verder loopt ze al langs de bank en tafel en maakt al de overstap van tafel naar de bank, dus ik gok dat ze binnen 8 weken loopt. Dit was met de oudste ook zo. Verder is ze super lief en speelt echt heel goed alleen Super blij want de oudste deed dat niet. @elsa spannend zou je een jongen ook leuk vinden?? Of wil je graag 2 meiden?
Hier ook heerlijke sintavond gehad. J zat in de box, en heeft genoten van al het inpakpapier Hij zat er zo toch echt bij, maar kon niet alles kapot maken of omgooien, ideaal Gister heeft hij 'gespeeld' met zijn cadeautjes, vooral de blokken uit het bakje mikken, zo ver mogelijk. En lopen achter het houten karretje, ook helemaal leuk Hij gaat steeds gerichter 'kletsen' en lijkt steeds meer te begrijpen. Uit enthousiasme slaat hij ons vaak, en als ik dan zeg:' Aai je broer/zus/papa/mij maar.' Dan doet hij dat en zegt:' Aaaa' (aai) En 'daaa' als hij zwaait. (dag) En papa, mama en ja. Zo schattig. lopen weet ik niet of hij snel gaat doen. Hij staat wel los, stapt ook over, maar de oudste stond met 10 maanden en liep overal langs maar liep pas 3 maanden later. We wachten het af. De nachten zijn drama, evenals de avonden. Dat gehuil, pff. al een paar nachten krijgen we erg weinig slaap. Ik dacht dat het tanden of kiezen waren, hij poept ook zo 5 luiers vol per dag, lekker dun, maar ik voel nergens bobbels. Er is er onder wel 1 bij, maar die is al een tijdje door. hopelijk houdt het snel op. En nu op naar kerst
Moedersvan2, ik hoop juist een beetje op een jongen haha. Maar 2 meiden zou ik ook super vinden. Ik heb zelf het gevoel dat het een jongetje is. Heb vanmorgen een afspraak gemaakt voor de 20 weken. Die hebben we 7 januari.
Riff is ook goed verwend. Van ons een loopauto en een trekker van duplo (hebben tijdje geleden een hele grote doos vol duplo op de kop getikt). Van mijn ouders een houten trein,van mijn opa houten blokken,van mijn oma een kleisetje vanaf 1 jaar. Van ml zn ouders een houten autootje en een poppetje. veel te veel..kerst vieren we alleen met mijn schoonfamilie waar hij dus ook nog weer wat krijgt...heb al gezegd dat we voor zijn verjaardag maar kleertjes moeten vragen ofzo. Autostoel.. hier ook eentje die we kunnen draaien. Meneer zit dr al een tijdje in. Ook geen isofix hoor. Ik vraag mij af wat er veiliger is. Je kind in de maxi-cosi en de hele weg alles bij elkaar laten krijsen, krijsen betekent hier overigens ook stuk incidenten door de reflux die dan erger word. Of je kind in een vervolg autostoel dat hij lekker rondkijkt of slapen gaat...
Zouden bij dat dametje van ons nu eindelijk de voortandjes doorkomen? Ze is heel hangerig en heeft 39.2 graden koorts. Nu weet ik dat een baby al snel wat hogere koorts heeft, maar dat heeft ze nog niet eerder gehad. Ik heb haar net een zetpil gegeven en ze slaapt nu.
Onyx, het is een stoel van Nania, de revo sp luxe om precies te zijn Spannend hoor Elsa de geslachtsbepaling!
@sint: L is goed verwend. 1 vrachtwagen van hout en een brandweer wagen met geluiden *zucht... Wanneer zijn die batterijen leeg?* en een chocolade letter maar dat kan hij niet eten @elsa: spannend morgen de geslachtsbepaling! En ook al de 20 weken echo gepland.. gaat toch wel snel hè? Dat kunnen de voortanden zijn ja. Is de koorts al minder? Hier: ml is weer aan het werk na een paar dagen vrij. Dan merk ik weer hoe handig het is om toch 2 extra handen en ogen in huis te hebben want even niet opletten en L trekt zich op aan het was rek de boef. Vanmorgen was het leuk.... L had de luiertas gevonden en ging daar dingen uit halen... eerst de nijntjes koekjes en daarna de beker haha. Ik kreeg zo'n blik van mama het is tijd voor thee met een koekje haha maar hij had net zijn bord pap op. En hij heeft nog heel wankel de eerste stapjes gezet zonder dat ik hem vast hield. Hij steunde op de salontafel en de bank ik ben benieuwd of hij met kerst loopt