Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16

Dan moet j jij die chocoladeletter maar voor hem opeten .. :p
    Weetje... ik heb een apart kind...speelgoed met geluid... 2 dingen vind hij maar leuk. . Een liedjesboek en pianoachtig ding... de rest blijft *gelukkig* liggen :D
    Dat zal wel heel snel zijn... nu de eerste wankele stapjes aan tafel/bank en met kerst lopen.. maar wie weet.
    Dan wil je gelijk nog een paar ogen hebben. Haha. ..
    Zijn overigens te koop bij de appie.. 3e gangpad, ergens halverwege aan de linkerkant boven de schappen. :cool:

2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.788
    7.374
    113
    Hier is het eerste losse stapje gezet. Nouja, het was heel erg toevallig hoor, dus echt loslopen is het niet, maar ik ben toch trots, 3 dagen voor hij 10 maanden is :D
    Hij hield zich vast aan de eettafel met 1 hand, liet daarna los, bleef een poos staan en zette toen een stap mijn richting op, daarna liet hij zich op de grond vallen :D

Hier zit J ook al in de vervolgstoel. Eigenlijk ben ik daar helemaal niet zo voor, liefst zo lang mogelijk in de maxi cosi, dat kan nog tot de oren boven de rugleuning uitkomen, dus dat is nog lang genoeg, maar het was zo'n drama in de maxi cosi, dat gebrul steeds, ook niet zo veilig, want ik zat me maar met hem te bemoeien, in plaats van op de weg te letten. Dus een keer geprobeerd in de maxi cosi priori van zijn zus (die eindelijk de 15 kilo aantikt en in de volgende stoel mag), en hij vond en vindt het geweldig. Hij kijkt constant naar buiten en lacht hardop. Toen was de keus snel gemaakt, hij zit dus sinds een week of 2 in de vervolgstoel.

3. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Bevalt die autostoel jullie goed dames? Hier zit meneer klem met zn schoudertjes in de maxi cosi dus wij gaan in de kerstvakantie daar maar eens voor kijken denk ik.
    Waar hebben jullie hem gekocht. Bij de babydump staat hij niet op de site in ieder geval

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Mimimama, ja gaat heel snel. Ook eerste afspraak bij de gyn gemaakt vandaag. Zouden ze dan ook een echo maken? Emma heeft nog steeds koorts. Gisteravond 38.2, vanmorgen 38.5. Vanmorgen heeft mijn moeder haar weer een zetpil gegeven. Toen ik haar net naar bed bracht had ze 39.1. Werd even wakker, dus ik pakte haar op en ze hing tegen me aan (wat ze anders dus echt nooit doet).

Set, de autostoel bevalt wel, maar wij hebben een erg lage auto en het erin zetten is daardoor nogal onhandig. We moeten op zoek naar een andere auto (anders kan de hond straks niet meer mee) en eerst wilden we een BMW Touring (hebben nu een gewone), maar ik heb gezegd dat ik niet weer zo'n lage auto wil. Waarschijnlijk gaan we straks voor een Hiyundai i40. En in het begin vond ik hem niet fijn als ze in slaap viel, ze hing dan helemaal met haar hoofd voorover en opzij.

5. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @autostoel: wij hebben de uitdaging dat we maar een driedeurs autootje hebben en ook nog eens een kleine achterbank. De easy base past net maar als je lang bent en op de bijrijders stoel zit kan het krap worden ;) Vandaar dat een draaibare stoel helaas geen optie is. L zal in de vervolg stoel helaas niet achterwaarts kunnen. Daarom wachten we ook nog even :)

@lianne: het geluid speelgoed wordt hier vaak ook aan de kant gelegd... schuifdeuren, was rek en alles waar je je aan kunt optrekken is nu veel leuker :D haha
    L gaat heel rap. Het was met kruipen 3 dagen oefenen en daarna in sneltreinvaart :p hij loopt hoe dan ook bij de volgende controle bij t cb ;)
    Die extra ogen zal ik wel eens bij de opticien vragen :p haha wie weet heeft hij ze ook liggen.

@elsa: geen idee.. De eerste keer bij de gyn was na de 2e ctg dag en die had wel vlug een echo gemaakt maar ze zei dat ze er geen expert in is. Daarna werd ik naar de echoscopiste gestuurd omdat de gyn op een buikomvang van 33+5 weken kwam.. De echoscopiste kwam uit op 35+5 (ik was toen 39+4) en ze riep 'ik zie schaam lippen' :$ terwijl we wisten dat het een jongen zou zijn.... was dus niet zo'n fijne ervaring haha :D

Hier: mijn kerstboom hangt aan de muur :D haha. Koste even wat tijd en moeite maar hij is leuk versierd. L vond het reuze interessant om mij bezig te zien. En ondertussen stond meneer in de box. Zelfs zijn stoel wordt nu gebruikt om zich aan op te trekken. En ik word een beetje gek van hem.... Hij piept als een hond of gaat schreeuwen als hij iets wilt.. en dan zeg ik wat wil je dan? Dan kijkt hij me aan zo van dat weet je toch wel mama?! Maar ik heb dan geen flauw idee. Ml heeft hetzelfde de afgelopen dagen gezien en wist het ook niet.

6. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Elsa, als ik het goed begrijp zou je hem niet voor een 2e keer kopen. Hoe komt het dat ze met haar hoofdje naar voren hangt met slapen. Kan hij niet een beetje in de lig stand

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Hij kan in ligstand, maar dan zit ze nog behoorlijk rechtop. En als ze in slaap valt dan wordt alles natuurlijk slap en valt haar hoofdje naar voren. Ik zou hem wel voor een 2e keer kopen, want nu ze een sterker nekje heeft gaat het slapen prima. Hij is eigenlijk geschikt vanaf 0 maanden, maar daar zou ik absoluut niet aan beginnen. Emma zat erin met 6 maanden, maar onze 2e gaan we zo lang mogelijk in de maxicosi vervoeren. Als we 's avonds weg gingen, namen we meestal de maxicosi mee, zodat Emma wat makkelijker kon slapen.

8. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16

Hier ben ik het wel mee eens. Wij hebben geen last gehad dat zn hoofd naar voren viel, maar nu is Riff ook ontzettend sterk. Hij zat er ook vanaf ongeveer een half jaar in (vanaf hij goed zelfstandig zat) vanaf de geboorte zou ik indd ook niet doen.

9. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Set, dat ligt ook niet zozeer aan deze autostoel hoor. Dat is de pech met een vervolgstoel. Ze zitten automatisch meer rechtop.
    Wel grappig dat zoveel dames hier deze stoel hebben!

10. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Devin gaat ineens in hoog tempo ontwikkelen haha. Hij kruipt super snel, trekt zich overal aan op, steekt over van de bank naar de tafel..en als je even niet oplet zit hij overal met zn grijpgrage handjes aan.
    Box hebben we op zolder gezet, en inplaats daarvan hebben we een hekje die de keuken afschermd. Staan ook de kattenbak en kattenbrokjes (die vaak doelwit waren) vanmorgen perongeluk hekje open laten staan, kattenbakkorrels door de keuken heen...jeuj.. gelukkig doen de katten hun behoefte er alleen in noodgevaĺlen op, dus vies kan hij niet zijn. Toch maar ff handjes gewassen. Bahbah.

Heb een mini kerstboompje opgezet. In krantje van de lidl stond dat hij 70 cm was..nou dat ding is niet geoter dan de helft haha. Nouja prima. Staat lekker hoog dus daar kan devin met zn tengels niet bij.

Wat betreft de autostoel, hij kan nog wel in de maxicosi. Alleen bij zn schouders is het krap

11. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @onyx: dan is het inderdaad een hoop hoog zetten. Wij hebben de box nu op een andere plaats, 2 meter van het raam en vensterbank in de woonkamer (daar stond de box oorspronkelijk maar de kraamhulp vond dat die moest verkassen ivm tocht) en L ligt er alleen in als ik eten maak of naar de wc moet. Heb hem gisteren laten kruipen toen ik naar de wc moest..... dat heb ik geweten haha :D wc deur ging open en dicht, de mat op de wc werd geïnspecteerd en oh! Een emmer!!! Die moet om mama... interesseert mij geen zak dat daar vuilnis in zit :$ haha.

Hier: ik schreef gisteren nog zo mooi 'L heeft wankel zijn eerste stapjes gezet' nou.... Gisteravond liet L aan papa zien hoe stevig hij kan stappen :$ hij loopt wel het liefst op sokken dan met zijn sloffen aan.
    Vanavond komt ml later thuis, gaat nog even kleding voor L kopen :D ben benieuwd waarmee hij thuis komt.. heb een hele waslijst meegegeven met wat we nodig hebben. Ml vroeg nog of ik echt wel 5 broekjes in maat 80 wilde hebben... euhm maat 74 zit nu pas goed haha :D mannen en inzicht in kleding ;)

12. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier even een kort bericht.
    Met Gijs gaat alles goed, met mij niet zo heel erg. Het is akelig druk op werk, 60 % uitval dus voor 5 man werk doen met ons tweeën,
    Gijs trek zich zelfstandig op, kruipt een beetje ( meer tijgeren).

van het weekend probeer ik te reageren op iedereen, ik ga nu naar bed, ik ben verschrikkelijk moe....

13. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @goblins: fijn dat het met Gijs goed gaat. Wat een drukte op je werk! 60%uitval :$ wat veel zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je moe bent! Ik hoop dat je lekker hebt kunnen slapen.

Hier: L was gisteravond vervelend. Je zag duidelijk aan hem dat hij papa miste. Steeds naar de voordeur staren of kruipen, of naar de vensterbank in de woonkamer gaan om me duidelijk te maken dat hij naar buiten wilt kijken om te zien of papa eraan komt.. maar helaas.. ik heb niet echt rustig kunnen eten maar...... L heeft zelf zijn toetje gegeten :D haha. Hij pakt de lepel waar iets op zit over en duwt die dan met 2 handjes in zijn mond... en zuig het van de lepel... vindt hij het jammer dat de lepel leeg is, duwt hij het er net af geslurpte eten weer op de lepel :D haha. Gisteravond zat dus L en de stoel onder de pudding :) jummie!

14. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met jullie nachten dames? Hier alweer 4 nachten dat meneer niet eerder gaat slapen voordat hij een miniflesje(hij krijgt niet meer) krijgt. Ze zeggen allemaal op forums dat je hem dan moet laten huilen en een paar nachten volhouden.
    Vraag me echt af of het de bedoeling is om de kleine helemaal overstuur te laten worden en dan van uitputting misschien in slaap te vallen.

Wat zouden jullie doen? Hopelijk is dit weer even een fase

15. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Set... ik zou hem echt niet laten huilen en overstuur laten geraken en op die manier in slaap laten vallen. .. oooit zal hij indd wel van vermoeidheid in slaap vallen... tegen die tijd is er al een flinke dosis stress hormoon vrijgekomen wat op lange termijn zelfs schadelijk is. Daarbij zal hij waarschijnlijk na een x aantal nachten/weken wel opgeven omdat hij weet dat er toch niemand komt.. of terwijl hij krijgt het gevoel dat jullie niet voor hem klaarstaan en hij niet belangrijk genoeg is...
    Het is maar wat je je kind wilt meegeven.....

Daarbij is hij natuurlijk volop in groei en ontwikkeling wat ontzettend veel energie kost, dus dat hij wat extra nodig is in de nacht is helemaal niet vreemd.

oh en hoe de nachten hier gaan? Niet zo goed...hij heeft ontieglijk veel last van zijn mondje.
    De 8 snijtanden zijn er allemaal en de eerste kies is ook door. Verder kun je inmiddels alle hoektanden en kiezen al in zn kaak zien zitten.. Is dus erg aan het werk allemaal.
    Hij slaat zichzelf op zn mond/kaak, bijt heel erg en ook heel hard, bonkt met zn gezicht op de grond of tegen de kast omdat hij zoveel last heeft, is gewoon zielig..

16. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.788
    7.374
    113
    Hier ook gedoe in de nacht, of vooral avond.
    Hij slaapt om 18.30 uur meteen in, dan wordt hij tussen 21.30 en 22.30 uur wakker (door ons, omdat wij de kamer binnenkomen), en dan weigert hij te slapen. Gister was het 12 uur dat hij eindelijk sliep. Ik laat hem echt wel even jammeren, wij liggen op armlengte afstand bij wijze van, dus ik mompel wel wat naar hem, dan is hij weer stil. En ik haal hem er steeds even uit, want niks helpt als hij echt huilt.
    En vanmorgen om 05.30 uur was de dag weer begonnen voor meneer. Erg vermoeiend. Maar het gaat vast wel over. Ik moet hier gewoon een oplossing bedenken, want bij ons op de kamer is dus ook te onrustig voor hem. Dus op zoek naar de 4 seizoenen slaapzak en zijn eigen bed boven maar weer in. Zo blijven we bezig, in de hoop dat uiteindelijk iets zal helpen.

Het is wel een heerlijk mannetje verder, hij staat steeds los, en laat zich na een tijdje heel langzaam op zijn knieen zakken. Hij weet precies hoe hij de keukenkastjes open moet maken en mikt vrolijk alles eruit.

Tien maanden alweer, de tijd vliegt :D

17. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Lianne: Je beschrijft precies wat ik denk/voel. Ben blij dat ik niet de ben. Ze zijn nog zo klein en om ze dan het gevoel te geven dat ze het maar moet uitzoeken cru gezegd druist ook tegen m'n gevoel in. Hij slaapt van 18,45 tot 8/8.30 met rond 6 uur z'n ochtendfles en nu dan 1x extra. Hij doet het dus Super goed eigenlijk. Ga dus niet meer lopen tobben en ga hem zonder strijd gewoon zijn drinken geven.

Wat zielig dat hij zo'n last van zijn mondje heeft en van machteloosheid niet goed weet wat hij moet doen om pijn te verminderen. Hij nog maar 2 tandjes.

Riean: Wat vervelend dat de nachten zo vervelend gaan bij jullie. Het is idd een idee om hem apart te laten slapen zodat hij niet wakker word van jullie. Het is alleen zo gezellig bij elkaar he.

De tijd vliegt idd. Hier overdag ook een heerlijk vrolijk mannetje waardoor je de nachten sneller kan vergeten.

Hebben jullie tips voor 1e verjaardag cadeaus?

18. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hier dus ook overdag een geweldig mannetje waardoor ik de nachten nog enigzins vol kan houden. Overdag slaapt hij ook maar 2 a 2,5 uur in totaal. En dan begint de dag uiterlijk om half 6 maar meestal is t om 5 uur wel gebeurd... en savonds gaat hij tussen 7 en half 8 zn bed weer in..

Ben bang dat ik mn borst alvast kan natmaken voor vannacht hij wil al de hele dag niet drinken of eten.. net wat water aan hem kwijt kunnen raken dmv een spelletje...

19. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Hier qua eten en drinken gaat echt alles erin wat je hem voorschotelt. Hij kan echt de hele dag eten en drinken als het moet:D maar dat mag hij lekker niet haha. Kan me er dus echt niks bij voorstellen hoe het is om moeite te doen. Misschien kan hij bij L in de leer:D

hij heeft vandaag maar een half uur geslapen. Dat wisselt de laatste tijd tussen de half uur en 1,5 uur en dat maar 1 keer per dag.
    Hij maakt 's nachts opzicht wel heel veel uren dus het gemiddelde qua hoeveelheid slaap is ong gelijk.

20. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4980 moedersvan2, 11 dec 2015
    Laatst bewerkt: 11 dec 2015
    Hmmm is dat niet gewoon een beetje driftig;) Ik heb namenlijk nog nooit gehoord dat een kind dit doen van de pijn? Zou wel echt zielig zijn dan hoor! Pcm geven dat zou ik dan doen. Och vind het echt sneu:(

Deel Deze Pagina